Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P10/WP10] Osłona zegarów

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
jefrey91
doświadczony forumowicz
Posty: 227
Rejestracja: 2013-08-23, 14:27
Lokalizacja: Szczecin/Nowe Warpno

Post autor: jefrey91 » 2014-04-17, 20:15

taki mam właśnie miernik. na tym mierniku co konkretnie wybrać ?

światła oczywiście włączyłem i paliły się bo podświetlało mi zegarek i kilometry. ale tarcze nie świeciły.



nie wiem co może tam być nie tak. hmm może tarcze zwarcie robią ?



btw. Dzięki za pomoc ;)



EDIT:

odkryłem co jest nie tak.


stabilizator poszedł na plusie i nie przewodzi prądu. czyli źle podpiąłem niestety ;/


teraz co zrobić ? wymiana inwertera czy sam stabilizator można ogarnąć ? jeśli tak to jaki to model czy coś ? to bym podjechał do elektronicznego i kupił ;)

Awatar użytkownika
sxp22
fanatyk nissana
Posty: 1176
Rejestracja: 2010-04-13, 12:15
Lokalizacja: Mogilno / Francja

Post autor: sxp22 » 2014-04-19, 16:46

Ogólnie kup stabilizator na 12 V i powinno działać.
blabla zapraszam do Grupy kujawsko-pomorskiej !!
Obrazek

Awatar użytkownika
jefrey91
doświadczony forumowicz
Posty: 227
Rejestracja: 2013-08-23, 14:27
Lokalizacja: Szczecin/Nowe Warpno

Post autor: jefrey91 » 2014-04-23, 17:22

Dostałem nowy inwerter i podłączyłem i ładnie działa wszystko. teraz tylko problem mam ze wskazówkami.


Oczywiście w pośpiechu nie zastosowałem się do wskazówek żeby te pręciki zdjąć (nie wiem w sumie jak nawet) teraz mi paliwa wskaźnik opada ciągle poniżej zera


obrotomierz przekłamuje o 300-400 rpm

szybkości nie sprawdzałem jeszcze.


mogę jakoś uratować sytuacje ?

Awatar użytkownika
sxp22
fanatyk nissana
Posty: 1176
Rejestracja: 2010-04-13, 12:15
Lokalizacja: Mogilno / Francja

Post autor: sxp22 » 2014-04-24, 21:26

Chyba trzeba rozbierać, i na rozebranym (tylko zdjęta szybka, wszystko podłączone) zastosować metodę prób i błędów.
A te "pręciki" to powinieneś zdemontować przed założeniem nowych tarczy. I wcisnąć w nowe indigllo.
blabla zapraszam do Grupy kujawsko-pomorskiej !!
Obrazek

Awatar użytkownika
jefrey91
doświadczony forumowicz
Posty: 227
Rejestracja: 2013-08-23, 14:27
Lokalizacja: Szczecin/Nowe Warpno

Post autor: jefrey91 » 2014-04-24, 22:52

nie widziałem sposobu jak je zdjąć. no ale trudno.


paliwo pokazuje już dobrze

temperatura też ustawiona poprawnie

obrotomierz też ustawiłem sobie że pokazuje praktycznie to co trzeba.


prędkościomierz przekłamuje według mojej wstępnej oceny o około 10 km/h w górę czyli jade 50 a pokazuje koło 60 xD


dobrze chociaż że nie w drugą stronę ;)

jak najlepiej sprawdzić o ile dokładnie zawyża ??



mam 2 opcje :

gps w telefonie użyć ale to mało dokładne myślę

poprosić kogoś z 2 autem żeby jechał przede mną z określoną prędkością i sprawdzić ile w tym czasie pokazuje u mnie


która opcja lepsza ?

a może masz inną opcje ? xD

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2014-04-24, 22:55

jefrey91, jesteś pewien, że przekłamuje właśnie z powodu tarcz zegarów? Nawet na standardowych masz przekłamanie licznika, a wiele zależy od opon i średnicy felg, które masz zamontowane.
GPS jest względnie dobrą opcją, ewentualnie znajdź jakiś radar, który nie robi zdjęcia, ale wyświetla Twoją prędkość (np. w Czechach tego sporo).

Pozdrawiam
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-04-24, 23:03

Jefrey91 każdy prędkościomierz w aucie zawyża o jakieś circa 10km/h. Tak jak napisał Zielkq bardzo dużo zależy też od opon - rozmiar.

Co do tego stabilizatora, który będziesz stosował to musisz kupić taki z serii LDO. Zwykłe 7812, żeby poprawnie stabilizowały potrzebują na wejściu napięcia o 3V wyższego niż na wyjściu. I tak, żeby 7812 poprawnie stabilizowało, to na wejściu potrzebuje 15V. Do tego obowiązkowo kondensatory na wejściu i wyjściu po 100nF oraz jakiś elektrolit - na wejściu ze 100uF/25V, a na wyjściu 47uF/25V.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
jefrey91
doświadczony forumowicz
Posty: 227
Rejestracja: 2013-08-23, 14:27
Lokalizacja: Szczecin/Nowe Warpno

Post autor: jefrey91 » 2014-04-25, 14:20

felgi mam standardowe r14 185/65 czyli takie jakie są w oryginale


tarcze już świecą tak jak powinny i tylko prędkość trochę przekłamuje.


na gps około 50 km/h to w na liczniku około 60 km/h także w granicach do przyjęcia ;)


później zamierzam zmienić felgi na r16 ale to będą 55 czyli sama średnica całego koła nie ulegnie zmianie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”