Przyspieszenie zapłonu a mod rozrządu
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
U mnie jak u Bombla było b13/n14 wolnossak - doładowanie zapłonu i zalanie 95 wywoływało stuk przy obciążeniu(niska prędkość obrotowa, 4bieg, pełen but) i na pewno nie była to panewka..
W SR20DE też nie jest tak jak piszesz. Jedyne możliwe wysterowanie zapłonu to przyśpieszenie zapłonu poprzez aparat, a potem za pomocą świnki odpowiednie cofanie go.czajnik pisze:świnką można zmodyfikować mapę fabrycznego zapłonu. np ECU ma zapisane że przy obrotach 3000/min. ma być 15stopni wyprzedzenia. A my chcemy poprawić osiągi lejemy lepsze paliwo i przestawiamy mapę w tym punkie np o 3 stopnie do góry to wszystko oczywiście na hamowni i przy pomiarze AFR.
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Nissan Data Scan wyrzuci błąd czujnika lub obwodu spalania stukowego jeśli jest on uszkodzony (pęknięty).bombel pisze:t;]Błędów nie wywalają, że są niesprawne.
To nie tylko tyczy się SMT6 ale i każdego innego urządzenia typu piggyblack wszelkie ecu mastery II, III też nie ogarną tego ale to tak tylko BTW.
[ Dodano: 2013-03-09, 12:18 ]
Ale ja mam SR20DE i posiadam knock sensor. Sprawdzany wielokrotnie za pomocą interfejsu diagnostycznego i wizualnie.
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
no to coś jest nie halo. bo wychodzi na to że ten knocksensor jest nie potrzebny. skoro i tak nic nie daje bo słychac detonacyjne spalanie albo dziła w pewnym określonym zakresie. jesli komp nie jest w stanie cofnąć zapłonu bo ma zapisanaokreslona wartość a mimo to jest detonacyjne to się poddaje i jedyne co pozostaje to odpusciść pedał gazu:)))
nie wgłębiałem sie jak to fabryka rozwiązała. ale na chłopski rozum powinno tak to działać
[ Dodano: 2013-03-09, 12:23 ]
[ Dodano: 2013-03-09, 12:26 ]
co do knocka . u mnie działało wszystko tak jak opisałem więc wydawało mi sie że tak jest i powinno być ale widać jestem w błędzie dlatego tym bardziej nie kumam po co ten czyjnik zastosowali:)
nie wgłębiałem sie jak to fabryka rozwiązała. ale na chłopski rozum powinno tak to działać
[ Dodano: 2013-03-09, 12:23 ]
a jak ustawiasz mapę zapłonu? do DTA np. nie mam aparatu i nie mam jak zapłonu wyprzedzić jak tylko czujnikiem na wale. czyli mam wyprzedzic od cholery i potem tylko cofać?Pawel18PL pisze: ecu mastery II, III też nie ogarną tego
[ Dodano: 2013-03-09, 12:26 ]
co do knocka . u mnie działało wszystko tak jak opisałem więc wydawało mi sie że tak jest i powinno być ale widać jestem w błędzie dlatego tym bardziej nie kumam po co ten czyjnik zastosowali:)
Dlatego w pierwszym poście zapytałem, czy możliwe jest, że to po modzie rozrządu się pojawiło (zwiększa się ciśnienie sprężania).czajnik pisze:spalanie jest wtedy gdy przy zbyt niskiej liczbie oktanowej jest zbyt wysoki stopień sprężania albo zbyt wczesny zapłon. knok sensor robi korektę zapłonu aby nie dopuścić do spalania. czyli gdyby nie ta reakcja było by spalanie detonacyjne a tak po prostu go nie ma.
stopień sprężania, liczba oktanowa i wyprzedzenie zapłonu to czyniki które sa od siebie zależne ize soba współgrają.
Czujnik stuku mam, nawet wymieniałem go już kiedyś, nowy jest sprawny. Ostatnio jeździłem z kolegą Tofu z NKP na spocie, słuchał, słuchał i stwierdził, że to nie stuk, a przynajmniej, że u niego inaczej to brzmiało (dużo głośniej, donośniej, bardziej stukało, a u mnie raczej tak delikatnie podzwania w niższych zakresach obrotowych). W tej chwili podejrzewam któreś łożysko (alternator?) ale tu też nie mam doświadczenia ani sprawdzonego mechanika, żeby pomógł...
pozdr. Kamil
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
ale mod rozrządu nie podniesie stopnia sprężania bo niby jak?jesli już to przez zmiana położenia wałka zmieniłeś połozenie aparatu ale jesli to miało by spowodowac detonacyjne to wałek byś musiał nieżle przekręcić a to byś napewno odczył w pracy silnika.
alternator prosto sprawdzić. ściągnij pasek i przejedż kawałek będziesz wiedział czy stuki zanikły.
spalanie detonacyjne ma identyczny dzwięk jak odgłos zbyt duzych luzów zaworowych takie klepanie dzwonienie. panewka wali bardziej głucho młotkowo . może faktycznie jakis samoregulator popuszcza wtedy słychac takie delikatne stukanie.
alternator prosto sprawdzić. ściągnij pasek i przejedż kawałek będziesz wiedział czy stuki zanikły.
spalanie detonacyjne ma identyczny dzwięk jak odgłos zbyt duzych luzów zaworowych takie klepanie dzwonienie. panewka wali bardziej głucho młotkowo . może faktycznie jakis samoregulator popuszcza wtedy słychac takie delikatne stukanie.
czajnik, mod rozrzadu taki jaki ja znam kreci tylko ssacym walkiem o jakies 6st, aparat jest na wydechowym walku i zostaje w seryjnym ustawieniu
w takim nastawie podniesie sprezanie przez szybsze domkniecie komory spalania w fazie sprezania-chyba jakos tak w teori to ma byc?
w takim nastawie podniesie sprezanie przez szybsze domkniecie komory spalania w fazie sprezania-chyba jakos tak w teori to ma byc?
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
koledzy ale zdecydujcie sieo czym piszecie:) w pierwszym poście jest mowa o zwiekszeniu stopnia sprężania przez mod rozrzadu. to jest nie mozliwe!!!. potem nagle pojawia sie zmiana ciśnienia sprężania poprzez mod rozrzadu.
mylicie pojecia. stopień sprężania i cisnienie spreżania to sa dwie różne rzeczy.większość ludzi mierząc cisnienie spręzania zegarem mówi że ma 12, 13 albo ileś tam stopień sprężania to jest bzdura.
stopień sprężania jest wartosia nie pposiadajaca jednostki zaś ciśnienie jest np w Barach podawane.
stopień uzyskuje sie przez dobór tłoka albo szlifowanie głowicy to po prostu stosunek pojemności cylindra+komory spalania gdy tłok jest w dolnym martwym punkcie do pojemnosci komory spalania wgórnym punkcie. nie ma opcji aby to rozrządem zmienić no bojaki ma wpływ kręcenie wałkiem na pojemność.
6. 62. Przyczyny spalania stukowego: zbyt wysoki stopień sprężania, za wczesny zapłon, za mała liczba oktanowa paliwa, przegrzanie silnika, za małe zawirowanie mieszanki w komorze spalania, duże napełnianie cylindra.
znalezione w necie:)
[ Dodano: 2013-03-10, 10:29 ]
moim zdaniem ten mod rozrządu o 6stopni nie przestawiając aparatu nie spowoduje spalania stukowego. proponuje zmierzyć ciśnienie sprężania na fabrycznym ustawieniu i po modzie.uważam że niewiele sie ono zmieni
to kręcenie wałkiem ssącym do przodu spowoduje szybsze otwarcie gdy tłok jest w fazie ssania co zaowocuje wpłynieciem wiekszej ilości świerzej mieszanki i wydłuży fazę przeplukania cylindra to faza kiedy oba zaworysą otwarte i to jest bardziej istotne niż to że sie on szybciej zamknie.całość spalin nie zostaje usunięta z cylindra dlatego wydłuzenie fazy przepłukania jest bardzoistotne bo powoduje własnie wpłuniecie większej ilości świeżego ładunku,
[ Dodano: 2013-03-10, 10:33 ]
http://www.catcams.co.uk/acatalog/1600516.pdf
takie przykłdowy wykres dla faz rozrządu:)
[ Dodano: 2013-03-10, 10:59 ]
http://www.google.pl/imgres?imgurl=http ... Aw&dur=495
a tu bardziejobrazowo:)
mylicie pojecia. stopień sprężania i cisnienie spreżania to sa dwie różne rzeczy.większość ludzi mierząc cisnienie spręzania zegarem mówi że ma 12, 13 albo ileś tam stopień sprężania to jest bzdura.
stopień sprężania jest wartosia nie pposiadajaca jednostki zaś ciśnienie jest np w Barach podawane.
stopień uzyskuje sie przez dobór tłoka albo szlifowanie głowicy to po prostu stosunek pojemności cylindra+komory spalania gdy tłok jest w dolnym martwym punkcie do pojemnosci komory spalania wgórnym punkcie. nie ma opcji aby to rozrządem zmienić no bojaki ma wpływ kręcenie wałkiem na pojemność.
6. 62. Przyczyny spalania stukowego: zbyt wysoki stopień sprężania, za wczesny zapłon, za mała liczba oktanowa paliwa, przegrzanie silnika, za małe zawirowanie mieszanki w komorze spalania, duże napełnianie cylindra.
znalezione w necie:)
[ Dodano: 2013-03-10, 10:29 ]
moim zdaniem ten mod rozrządu o 6stopni nie przestawiając aparatu nie spowoduje spalania stukowego. proponuje zmierzyć ciśnienie sprężania na fabrycznym ustawieniu i po modzie.uważam że niewiele sie ono zmieni
to kręcenie wałkiem ssącym do przodu spowoduje szybsze otwarcie gdy tłok jest w fazie ssania co zaowocuje wpłynieciem wiekszej ilości świerzej mieszanki i wydłuży fazę przeplukania cylindra to faza kiedy oba zaworysą otwarte i to jest bardziej istotne niż to że sie on szybciej zamknie.całość spalin nie zostaje usunięta z cylindra dlatego wydłuzenie fazy przepłukania jest bardzoistotne bo powoduje własnie wpłuniecie większej ilości świeżego ładunku,
[ Dodano: 2013-03-10, 10:33 ]
http://www.catcams.co.uk/acatalog/1600516.pdf
takie przykłdowy wykres dla faz rozrządu:)
[ Dodano: 2013-03-10, 10:59 ]
http://www.google.pl/imgres?imgurl=http ... Aw&dur=495
a tu bardziejobrazowo:)
ok czyli sprawdziliście że jest wzrost. nie sądzę aby taki przyrost ciśnienia sprężania w seryjnym silniku spowodował spalanie stukowe.
[ Dodano: 2013-03-10, 13:15 ]
http://www.alfaclub.pl/glowica-stopien-sprezania.html
tu macie odpowiedź co ma wpływ na spalanie stukowe:)
bo widzę że do końca mi nie wierzycie:)
[ Dodano: 2013-03-10, 13:15 ]
http://www.alfaclub.pl/glowica-stopien-sprezania.html
tu macie odpowiedź co ma wpływ na spalanie stukowe:)
bo widzę że do końca mi nie wierzycie:)
chłopaki co z tym dzwonieniem?
mam podobny objaw, niezależny od obciążenia, pojawia się w okolicy 3tys obr i tylko wtedy, dzwoni jak jakas drobna blaszka dzwonila z duza czestotliwoscia, brzmi na lekki kawalek metalu.
pojawia się na pb i lpg, niezależne od kata zapłonu-nie mam już pomyslow...
wodzu co u ciebie?
mam podobny objaw, niezależny od obciążenia, pojawia się w okolicy 3tys obr i tylko wtedy, dzwoni jak jakas drobna blaszka dzwonila z duza czestotliwoscia, brzmi na lekki kawalek metalu.
pojawia się na pb i lpg, niezależne od kata zapłonu-nie mam już pomyslow...
wodzu co u ciebie?
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW