Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Przyspieszenie zapłonu a mod rozrządu

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-03-09, 12:06

bombel, to może czujniki do kosza i nowe trza zapodać?

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2013-03-09, 12:07

U mnie jak u Bombla było b13/n14 wolnossak - doładowanie zapłonu i zalanie 95 wywoływało stuk przy obciążeniu(niska prędkość obrotowa, 4bieg, pełen but) i na pewno nie była to panewka..
czajnik pisze:świnką można zmodyfikować mapę fabrycznego zapłonu. np ECU ma zapisane że przy obrotach 3000/min. ma być 15stopni wyprzedzenia. A my chcemy poprawić osiągi lejemy lepsze paliwo i przestawiamy mapę w tym punkie np o 3 stopnie do góry to wszystko oczywiście na hamowni i przy pomiarze AFR.
W SR20DE też nie jest tak jak piszesz. Jedyne możliwe wysterowanie zapłonu to przyśpieszenie zapłonu poprzez aparat, a potem za pomocą świnki odpowiednie cofanie go.
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-09, 12:07

Błędów nie wywalają, że są niesprawne. Spróbuj u siebie na maxa podkręcić zapłon na 95 i sprawdz czy słychac i czy zadziałają :)

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-09, 12:09

ok fakt tak jest w SMT6 właśnie. zagalopowałem się bo skrótem myslowym wskoczyłem do DTA a to juz oczywiście nie świnia zatem i fabrycznego kompa nie ma.:))))

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-03-09, 12:12

Nie wiem czy w GA16 jest knock sensor. U siebie mam dowalony zapłon, ale leję 98 i nic nie słychać. Raz zapomniałem zatankować i musiałem zalać 95 i to na "słabej" stacji i przy pełnym bucie na 5 biegu słyszałem stuk więc noga z gazu i na stację po 98 ;)

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-09, 12:13

Pawel18PL pisze:U mnie jak u Bombla było b13/n14 wolnossak
a miałeś knoksensor? bo jeslisię nie mylę to GA 14 i 16 np na gażniku nie miały.

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2013-03-09, 12:16

bombel pisze:t;]Błędów nie wywalają, że są niesprawne.
Nissan Data Scan wyrzuci błąd czujnika lub obwodu spalania stukowego jeśli jest on uszkodzony (pęknięty).
To nie tylko tyczy się SMT6 ale i każdego innego urządzenia typu piggyblack wszelkie ecu mastery II, III też nie ogarną tego ale to tak tylko BTW.

[ Dodano: 2013-03-09, 12:18 ]
Ale ja mam SR20DE i posiadam knock sensor. Sprawdzany wielokrotnie za pomocą interfejsu diagnostycznego i wizualnie.
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-09, 12:19

no to coś jest nie halo. bo wychodzi na to że ten knocksensor jest nie potrzebny. skoro i tak nic nie daje bo słychac detonacyjne spalanie albo dziła w pewnym określonym zakresie. jesli komp nie jest w stanie cofnąć zapłonu bo ma zapisanaokreslona wartość a mimo to jest detonacyjne to się poddaje i jedyne co pozostaje to odpusciść pedał gazu:)))

nie wgłębiałem sie jak to fabryka rozwiązała. ale na chłopski rozum powinno tak to działać

[ Dodano: 2013-03-09, 12:23 ]
Pawel18PL pisze: ecu mastery II, III też nie ogarną tego
a jak ustawiasz mapę zapłonu? do DTA np. nie mam aparatu i nie mam jak zapłonu wyprzedzić jak tylko czujnikiem na wale. czyli mam wyprzedzic od cholery i potem tylko cofać?

[ Dodano: 2013-03-09, 12:26 ]
co do knocka . u mnie działało wszystko tak jak opisałem więc wydawało mi sie że tak jest i powinno być ale widać jestem w błędzie dlatego tym bardziej nie kumam po co ten czyjnik zastosowali:)

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2013-03-09, 13:42

czajnik pisze:spalanie jest wtedy gdy przy zbyt niskiej liczbie oktanowej jest zbyt wysoki stopień sprężania albo zbyt wczesny zapłon. knok sensor robi korektę zapłonu aby nie dopuścić do spalania. czyli gdyby nie ta reakcja było by spalanie detonacyjne a tak po prostu go nie ma.

stopień sprężania, liczba oktanowa i wyprzedzenie zapłonu to czyniki które sa od siebie zależne ize soba współgrają.
Dlatego w pierwszym poście zapytałem, czy możliwe jest, że to po modzie rozrządu się pojawiło (zwiększa się ciśnienie sprężania).
Czujnik stuku mam, nawet wymieniałem go już kiedyś, nowy jest sprawny. Ostatnio jeździłem z kolegą Tofu z NKP na spocie, słuchał, słuchał i stwierdził, że to nie stuk, a przynajmniej, że u niego inaczej to brzmiało (dużo głośniej, donośniej, bardziej stukało, a u mnie raczej tak delikatnie podzwania w niższych zakresach obrotowych). W tej chwili podejrzewam któreś łożysko (alternator?) ale tu też nie mam doświadczenia ani sprawdzonego mechanika, żeby pomógł...
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-03-09, 13:45

Stuk raczej przy dużym obciążeniu się ujawnia :P
Miałem tak w 126p zanim rozwierciłem dyszę paliwa na wałku sportowym ;) i raz w N14 się zdarzyło :oops:

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2013-03-09, 13:52

Kod: Zaznacz cały

czyli mam wyprzedzic od cholery i potem tylko cofać?
SI
Moje zapłony:
Obrazek
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-09, 13:57

ale mod rozrządu nie podniesie stopnia sprężania bo niby jak?jesli już to przez zmiana położenia wałka zmieniłeś połozenie aparatu ale jesli to miało by spowodowac detonacyjne to wałek byś musiał nieżle przekręcić a to byś napewno odczył w pracy silnika.

alternator prosto sprawdzić. ściągnij pasek i przejedż kawałek będziesz wiedział czy stuki zanikły.

spalanie detonacyjne ma identyczny dzwięk jak odgłos zbyt duzych luzów zaworowych takie klepanie dzwonienie. panewka wali bardziej głucho młotkowo . może faktycznie jakis samoregulator popuszcza wtedy słychac takie delikatne stukanie.

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2013-03-10, 00:35

czajnik, mod rozrzadu taki jaki ja znam kreci tylko ssacym walkiem o jakies 6st, aparat jest na wydechowym walku i zostaje w seryjnym ustawieniu
w takim nastawie podniesie sprezanie przez szybsze domkniecie komory spalania w fazie sprezania-chyba jakos tak w teori to ma byc?
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-10, 10:04

koledzy ale zdecydujcie sieo czym piszecie:) w pierwszym poście jest mowa o zwiekszeniu stopnia sprężania przez mod rozrzadu. to jest nie mozliwe!!!. potem nagle pojawia sie zmiana ciśnienia sprężania poprzez mod rozrzadu.

mylicie pojecia. stopień sprężania i cisnienie spreżania to sa dwie różne rzeczy.większość ludzi mierząc cisnienie spręzania zegarem mówi że ma 12, 13 albo ileś tam stopień sprężania to jest bzdura.
stopień sprężania jest wartosia nie pposiadajaca jednostki zaś ciśnienie jest np w Barach podawane.

stopień uzyskuje sie przez dobór tłoka albo szlifowanie głowicy to po prostu stosunek pojemności cylindra+komory spalania gdy tłok jest w dolnym martwym punkcie do pojemnosci komory spalania wgórnym punkcie. nie ma opcji aby to rozrządem zmienić no bojaki ma wpływ kręcenie wałkiem na pojemność.

6. 62. Przyczyny spalania stukowego: zbyt wysoki stopień sprężania, za wczesny zapłon, za mała liczba oktanowa paliwa, przegrzanie silnika, za małe zawirowanie mieszanki w komorze spalania, duże napełnianie cylindra.

znalezione w necie:)

[ Dodano: 2013-03-10, 10:29 ]
moim zdaniem ten mod rozrządu o 6stopni nie przestawiając aparatu nie spowoduje spalania stukowego. proponuje zmierzyć ciśnienie sprężania na fabrycznym ustawieniu i po modzie.uważam że niewiele sie ono zmieni

to kręcenie wałkiem ssącym do przodu spowoduje szybsze otwarcie gdy tłok jest w fazie ssania co zaowocuje wpłynieciem wiekszej ilości świerzej mieszanki i wydłuży fazę przeplukania cylindra to faza kiedy oba zaworysą otwarte i to jest bardziej istotne niż to że sie on szybciej zamknie.całość spalin nie zostaje usunięta z cylindra dlatego wydłuzenie fazy przepłukania jest bardzoistotne bo powoduje własnie wpłuniecie większej ilości świeżego ładunku,

[ Dodano: 2013-03-10, 10:33 ]
http://www.catcams.co.uk/acatalog/1600516.pdf

takie przykłdowy wykres dla faz rozrządu:)

[ Dodano: 2013-03-10, 10:59 ]
http://www.google.pl/imgres?imgurl=http ... Aw&dur=495

a tu bardziejobrazowo:)

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2013-03-10, 12:12

masz racje troche pomylilem stopien z cisnieniem
cala reszta sie zgadza
rozumiec nie musze wazne ze mod daje wymierne efekty :)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-10, 12:14

dobrze jest jednak wiedzieć z czym to sie je:)

Awatar użytkownika
walkman
nowy na forum
Posty: 19
Rejestracja: 2012-02-07, 21:14
Lokalizacja: sienno

Post autor: walkman » 2013-03-10, 12:45

czajnik pisze:proponuje zmierzyć ciśnienie sprężania na fabrycznym ustawieniu i po modzie.uważam że niewiele sie ono zmieni
W moim przypadku przy przestawieniu ssącego o 6st. ciśnienie sprężania wzrosło o ok. 2 bary z 12,5 do 14,4bara

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-03-10, 12:47

walkman wszystkim cho mierzy kompresję przed i po mieli taki wzrost

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-03-10, 13:01

Ja nie miałem wzrostu po modzie, może o pół bara :((

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-10, 13:08

ok czyli sprawdziliście że jest wzrost. nie sądzę aby taki przyrost ciśnienia sprężania w seryjnym silniku spowodował spalanie stukowe.

[ Dodano: 2013-03-10, 13:15 ]
http://www.alfaclub.pl/glowica-stopien-sprezania.html

tu macie odpowiedź co ma wpływ na spalanie stukowe:)
bo widzę że do końca mi nie wierzycie:)

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-03-15, 20:28

chłopaki co z tym dzwonieniem?
mam podobny objaw, niezależny od obciążenia, pojawia się w okolicy 3tys obr i tylko wtedy, dzwoni jak jakas drobna blaszka dzwonila z duza czestotliwoscia, brzmi na lekki kawalek metalu.

pojawia się na pb i lpg, niezależne od kata zapłonu-nie mam już pomyslow...

wodzu co u ciebie?
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2015-03-16, 11:47

Luźna tuleja teflonowa wybieraka skrzyni biegów :mrgreen: Uleczone taśmą alu :mrgreen: Zapłon mam chyba od dawna na 19 st:P
pozdr. Kamil

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i układ napedowy”