Zamiast Kata
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
Zamiast Kata
Tak się zastanawiałem. Chcę z miejsce kata coś wsadzić na flanszach. (opcja założenia kata na przeglądy) Co będzie lepsze tłumik środkowy przelotowy czy rurkę na flanszach?
I jeszcze jedno. Jeżeli już tłumik przelotowy, to będzie znacznie ciszej czy prawie bez różnicy?
I jeszcze jedno. Jeżeli już tłumik przelotowy, to będzie znacznie ciszej czy prawie bez różnicy?
Primera P11 GT do kupienia w dobrych pieniądzach. Info na PW
W Almerce napierw idzie kat , potem środkowy i potem końcowy. Chyba zamiast końcowego przelotu trzeba coś bardziej cichego załatwić z większą puszką.
Na ebayu widziałem coś takiego:
http://cgi.ebay.pl/NISSAN-ALMERA-GTI-N1 ... 518ecd0127
Nada się toto?
Na ebayu widziałem coś takiego:
http://cgi.ebay.pl/NISSAN-ALMERA-GTI-N1 ... 518ecd0127
Nada się toto?
Primera P11 GT do kupienia w dobrych pieniądzach. Info na PW
Tosz to wyglada na zwykla rurke Tlumikarz powinien bez problemu ci taka wstawic no i nie za taka kase
No to: zamiast kata rurke > srodkowy (np przelot) > koncowy (wedle uznania).
Pewnie sie zaraz posypia glosy, zebys oddal do el-teca albo mgmotorsport (czy jakos tak) i niech ci zrobia wydech ale to juz grubsza kasa Bardziej budzetowo tez sie da no i z ekeftu bedziesz happy
pzdr
rz
No to: zamiast kata rurke > srodkowy (np przelot) > koncowy (wedle uznania).
Pewnie sie zaraz posypia glosy, zebys oddal do el-teca albo mgmotorsport (czy jakos tak) i niech ci zrobia wydech ale to juz grubsza kasa Bardziej budzetowo tez sie da no i z ekeftu bedziesz happy
pzdr
rz
Ja wstawiłem coś takiego:
http://allegro.pl/item847361442_tlumik_ ... _cala.html
Dobrze spełnia swoją rolę. Jeśli chcesz, to ta sama firma może wygiąć Ci kolana też 2,5" z kwasówki(2 X 90stopni i 2 X 45). Kosztuje to coś ponad 400 z przesyłką. Do tego niech Ci ktoś flansze powycina i pręty na wieszaki 8-10 mm dokołuj. Później spawanko wszystkiego do kupy i jakiś końcowy remus racing używany polecam do 200 zł z allegro. Tym sposobem będziesz miał wydeszek bardzo rozwojowy i w spoko pieniądzach.
U mnie to siedzi od miesiąca i jest ok, z dołu furka ciągnie jak wściekła
http://allegro.pl/item847361442_tlumik_ ... _cala.html
Dobrze spełnia swoją rolę. Jeśli chcesz, to ta sama firma może wygiąć Ci kolana też 2,5" z kwasówki(2 X 90stopni i 2 X 45). Kosztuje to coś ponad 400 z przesyłką. Do tego niech Ci ktoś flansze powycina i pręty na wieszaki 8-10 mm dokołuj. Później spawanko wszystkiego do kupy i jakiś końcowy remus racing używany polecam do 200 zł z allegro. Tym sposobem będziesz miał wydeszek bardzo rozwojowy i w spoko pieniądzach.
U mnie to siedzi od miesiąca i jest ok, z dołu furka ciągnie jak wściekła
alib1984, dobry pomysł. Właśnie nad gratami do wydechu się także rozglądałem.
Odpada ze względu na odległość. Nie dam auta do Wawy tylko po to, żeby mi wydech pociągnęli do końca. Zmarnowane pieniądze. Poza tym większa zabawa zrobić samemu. A już nie wspomnę, że fachowca mam w rodzinie co byłoby profanacją.rz pisze:Pewnie sie zaraz posypia glosy, zebys oddal do el-teca albo mgmotorsport
Primera P11 GT do kupienia w dobrych pieniądzach. Info na PW
- johny_fellow
- fanatyk nissana
- Posty: 1837
- Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
- Lokalizacja: CHOJNICE
- Kontakt:
p'xxl ja zamiast katalizatora w 100NXie dałem tłumik podobny do tego, który wskazał alib1984.
Jeżeli zamontujesz w to miejsce rurkę to może (w 95% przypadków tak jest) brzęczeć.
rz u mnie prócz powyżej opisanego tłumika dalej był nowy tłumik środkowy od GTi (szersze rurki, większy itp.) firmy WALKER (jedyna, która to produkuje), i na końcu wiadro BLACKFLAME 160PS (chyba taki to był model). Wszystko połączone 2" kwasem. Ryk był nieprzeciętny, szczególnie przy wyjętym silencerze
Jeżeli zamontujesz w to miejsce rurkę to może (w 95% przypadków tak jest) brzęczeć.
rz u mnie prócz powyżej opisanego tłumika dalej był nowy tłumik środkowy od GTi (szersze rurki, większy itp.) firmy WALKER (jedyna, która to produkuje), i na końcu wiadro BLACKFLAME 160PS (chyba taki to był model). Wszystko połączone 2" kwasem. Ryk był nieprzeciętny, szczególnie przy wyjętym silencerze
Znowu z NISSANem
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Mi wydaje się że przy mocach poniżej 85KM z litra seryjny kat raczej nie wpływa na pracę silnika, zwłaszcza że ma przelot 2,5" do tego nieźle wytłumia...
Na wykresie powyżej zamieściłem wynik mojej zgrzebanej almery GTi z (lepszy wynik) przelotem EL-tec 2,5" a gorszym wynik uzyskałem na 2" nierdzewce angielskiej firmy Scorpion i dodatkowo doposażonej w seryjny kat w normalnym miejscu a i dodam że końcowy tłum scorpiona jest przelotowo komorowy
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
No tak to teraz czy jest sens puszczać cały wydech 2,5". Czy nie lepiej kupić nowego kata bardziej tolerancyjnego i poskładać wydech od podstaw np 2,25" z ssac'iem 2,5" i jednym przelotowym? Ja już teraz sam nie wiem. Rurka, środkowy, rurka a teraz kat.
Primera P11 GT do kupienia w dobrych pieniądzach. Info na PW
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
zostawić seryjnego kata, cicho będzie
Do tego SSAC, no i za katem zrobic 2,5" do końca...
Do tego SSAC, no i za katem zrobic 2,5" do końca...
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
Możesz odciąć kawałek obudowy kata i przyspawać do niego rurę jaką zechcesz. 2,5" + kat jest ok, 2,5" przelot według mnie za luźno. Optimum do seryjnego lub lekko dłubniętego to fi 60/1,5 czyli 2,25" i nawet nie koniecznie pełen przelot. Nie zabija dołu, nie ujmuje góry i łba aż tak nie urywa.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Fabryczny kat we wszsytkich wolnossących nissanowych 1,4, 1,6, 2,0 oraz 3,0 ma 2,5" - dokładnie 63mm czyli o 0,5mm więcej jak 2,5"
Dla poprawy dołu - w polsce nie testowane ale w stanach walą wydechy 3" do wolnossaka, śmieszne to to i nikt tego u nas nie testował
Moim zdaniem 2,25 i 2,5 to optymalne wymiary, róznicy w mocach i przebiegu moemntu obrotowego raczej nie będzie na tomiast w generowanym dźwieku owszem.
Dla poprawy dołu - w polsce nie testowane ale w stanach walą wydechy 3" do wolnossaka, śmieszne to to i nikt tego u nas nie testował
Moim zdaniem 2,25 i 2,5 to optymalne wymiary, róznicy w mocach i przebiegu moemntu obrotowego raczej nie będzie na tomiast w generowanym dźwieku owszem.
Ostatnio zmieniony 2009-12-24, 10:11 przez Coobcio, łącznie zmieniany 1 raz.
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
To jako tuning można wsadzić kata z sunnego 1,4
Ps. mowa o J30... W twojej są 3 katy i pewno takie popierdólki jak piszesz
Ps. mowa o J30... W twojej są 3 katy i pewno takie popierdólki jak piszesz
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
-
- stały bywalec
- Posty: 106
- Rejestracja: 2009-12-24, 20:21
- Lokalizacja: Gniezno/Toruń
ja wyciąłem ostatnio kata w p11 sr20. w jego miejscu jest wspawana we flansze rura o średnicy takiej jak wydech i nie jest (przynajmniej tak mi sie wydaje) nawet o jeden decybel głośniej, ani nie strzela z rury jak sie odejmie noge z gazu (jak mnie ostrzegał facet który niby zjadł zęby na wydechach).
Czy jest więcej mocy, nie odczuwam tego specjalnie, ale pewnie rura w miejscu kata przyda się (zacznie spełniac swoją rolę) jak założe ssaca 4-2-1 i pożądny dolot.
Czy jest więcej mocy, nie odczuwam tego specjalnie, ale pewnie rura w miejscu kata przyda się (zacznie spełniac swoją rolę) jak założe ssaca 4-2-1 i pożądny dolot.
Jadąc z prędkością 200 km/h to co widzisz przed sobą... jest już historią
Pisze o tym dużym, pomijam te 2 popierdolki z Y-pipe.Coobcio pisze:To jako tuning można wsadzić kata z sunnego 1,4
Ps. mowa o J30... W twojej są 3 katy i pewno takie popierdólki jak piszesz
Co do samego wywalania kata to najwieksza roznice mozna odczuc kiedy jest on zapchany, jak wywalilem kata w GA16DE po 250kkm bo jechało już jajami, to roznica byla niesamowita.
A i strzelał wydech przy odjeciu gazu ale to moze byla wina ustawienia BLOSA, w kazdym razie mi sie bardzo podobało
W Maxi nic nie strzela za to jest DUŻO głośniej, ale o to chodziło.
ja wrzuciłem coś co wygląda jak katalizator ale jest przelotowe, dorwałem na allegro. nie brzęczy
169 KM/ 183 Nm i rośnie: http://tinyurl.com/omxvb66
z klubem Nissana od grudnia 2005
z klubem Nissana od grudnia 2005
Mialem w Asconie silnik c20xe, i wydech w pełnym przelocie 3' - taki go kupiłem w Niemczech - auto nie miało dołu w ogóle, poniżej 4000rpm nie miało szans nawet z maluchem...Coobcio pisze:Dla poprawy dołu - w polsce nie testowane ale w stanach walą wydechy 3" do wolnossaka, śmieszne to to i nikt tego u nas nie testował
witam
ostatnio znalazłem coś takiego i takie moje pytanko czy się nada bo na wiosnę chcę wymienić wydech
http://cgi.ebay.pl/FOX-Vorschalldaempfe ... 3efa923f15
ostatnio znalazłem coś takiego i takie moje pytanko czy się nada bo na wiosnę chcę wymienić wydech
http://cgi.ebay.pl/FOX-Vorschalldaempfe ... 3efa923f15
z NISSANEM od 2006r.
GTI "jedyna taka" sprzedana
GTI "jedyna taka" sprzedana
Średnica jeżeli 50mm wewn to będzie ok. Jeżeli 50 zewn. to mozna by dać coś luźniejszego. A jeszcze bardziej było ok gdybyś dorzucił do tego kolektor. Oczywiście mowa o GA16
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
Pogubiłem się w tej dyskusji. Zadam pytanie wprost.
Czy zamiast katalizatora w Sunnym warto wrzucić coś takiego?
http://www.allegro.pl/item879652179_pri ... zator.html
zyskując trochę mocy i nie zyskując hałasu?
pzdr
Czy zamiast katalizatora w Sunnym warto wrzucić coś takiego?
http://www.allegro.pl/item879652179_pri ... zator.html
zyskując trochę mocy i nie zyskując hałasu?
pzdr
--
K.
K.