![;-)](./images/smilies/oczko2.gif)
[ Dodano: 2010-04-20, 13:15 ]
Zgodnie z obietnicą umieszczam schemat podłączenia CarPC w samochodzie (przynajmniej ja u siebie zastosowałem taki schemacik
![;-)](./images/smilies/oczko2.gif)
Wyróżniamy 3 stany pracy naszego układu:
1. Silnik "zgaszony" - PC jest zasilany z dwóch akumulatorów połączonych równolegle z diodą pomiędzy ich plusami, oba akumulatory są rozładowywane.
2. Silnik "odpalony" - PC jest zasilany z dwóch akumulatorów połączonych równolegle z diodą pomiędzy ich plusami, oba akumulatory są ładowane.
3. Rozruch silnika - PC jest zasilany z akumulatora dodatkowego (7,2Ah). Napięcie na akumulatorze pod maską "przysiada" w momencie rozruchu, ponieważ pobierany jest z niego bardzo duży prąd, natomiast na akumulatorze dodatkowym mamy cały czas 12V, a to dzięki naszej diodzie, która nie pozwala na przepływ prądu w drugą stronę.
Stan pracy 3 jest właśnie tym stanem który powoduje restart komputera. Dioda i drugi akumulator załatwiają sprawę.
W załączniku jest schemat oraz datascheet do diody, którą ja zastosowałem. Wszystko w *.pdf. Należy pamiętać że PC wraz z monitorem pobierają znaczny prąd, dlatego przewody powinny mieć odpowiedni przekrój oraz bezpieczniki odpowiednie wartości (zależy od poboru mocy przez konkretny PC i LCD).