Kolejne zonki z moja prairie!!
Moderator: azorek
-
- nowy na forum
- Posty: 7
- Rejestracja: 2010-06-24, 16:10
- Lokalizacja: Głubczyce OGL
Kolejne zonki z moja prairie!!
Witam, cos sie dzieje z moim Nissanem Prairie 2,0Pb 1991r. M11 silnik CA20E(po 2 swiece na cylinder).
1. Silnik nie ma wolnych obrotow, jak nie bede trzymal na gazie to zgasnie. Trzymam na 1500obrotow silnik chodzi bez zarzutu. Wina moze lezec po stronie silniczka krokowego, jesli tak jak go sprawdzic? Auto posiada gaz, to na gazie tez trudno ustawic wolne obroty ale da sie.
2. Po przekreceniu stacyjki zalaczaja sie wentylatory z klimy i chlodnicy wody, jesli wyciagne przekaznik lub bezpiecznik z pod maski to auto zgasnie. I w tym zonku nie mam w ogóle pomyslu co moze byc??
Pozdro 4all
1. Silnik nie ma wolnych obrotow, jak nie bede trzymal na gazie to zgasnie. Trzymam na 1500obrotow silnik chodzi bez zarzutu. Wina moze lezec po stronie silniczka krokowego, jesli tak jak go sprawdzic? Auto posiada gaz, to na gazie tez trudno ustawic wolne obroty ale da sie.
2. Po przekreceniu stacyjki zalaczaja sie wentylatory z klimy i chlodnicy wody, jesli wyciagne przekaznik lub bezpiecznik z pod maski to auto zgasnie. I w tym zonku nie mam w ogóle pomyslu co moze byc??
Pozdro 4all
Luis
-
- nowy na forum
- Posty: 7
- Rejestracja: 2010-06-24, 16:10
- Lokalizacja: Głubczyce OGL
a sprawdzałeś przepływomierz
[ Dodano: 2010-06-28, 22:20 ]
i sonde
[ Dodano: 2010-06-28, 22:20 ]
i sonde
klfsolec KFSI blabla jesteś z Bydgoszczy lub okolic dołącz do https://www.facebook.com/EkipaKujawskaNz
-
- nowy na forum
- Posty: 7
- Rejestracja: 2010-06-24, 16:10
- Lokalizacja: Głubczyce OGL
w sumie taki sam mam kolektor, ale troche rozmieszczenie inne. Tam do tego wchodza 2 rurki gumowe i myslalem ze z tego jednego dingsa rurka jest z silniczka krokowego. Rozbiore i wyczyszcze. Przeplywomierz smiga, slychac klape, mam nadzieje, ze jest sprawny. Sonda dziala na gazie, ale na benzynie nie probowalem.
Ostatnio zmieniony 2010-06-28, 21:23 przez wojciech13, łącznie zmieniany 2 razy.
Luis
miałem takie problemy z silnikiem 2.4 wymiana sondy i kopułka przewody i palec no i przeczyszczona przepływka pomogło
klfsolec KFSI blabla jesteś z Bydgoszczy lub okolic dołącz do https://www.facebook.com/EkipaKujawskaNz
Jeśli chodzi o wentylatory to sprawdź czujnik temperatury. U mojej żony w P10 1.6 jak wypnę kostkę z czujnika to właśnie włączają się wentylatory. Jeśli będzie padnięty czujnik to również może to być przyczyna gaśnięcia silnika.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej
Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej
Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie
-
- nowy na forum
- Posty: 7
- Rejestracja: 2010-06-24, 16:10
- Lokalizacja: Głubczyce OGL
Juz w porzo z wentylatorami i prawie z obrotami, sa ale nie takie jakie powinny byc na zimnym silniku. Pomylilem wtyczki z czujnika wody i jakiegos zaworka znajdujacego sie w czesci gdzie sa wolne obroty. Zeby tego bylo malo jest kolejny zonk.
Silnik zimny czy cieply chodzi na benzynie zgasze go i nie zapali odazu i jak po stoi 5minut tez, musze krecic okolo 15sek. zeby znow odpalil a z rury ciemnosc(zalewa go). Sonda nie dziala na wolnych obrotach na benzynie. Gdzie tu szukac?? Same problemy a co dopiero zakupilem autko. Pozdro i Dzieki
Silnik zimny czy cieply chodzi na benzynie zgasze go i nie zapali odazu i jak po stoi 5minut tez, musze krecic okolo 15sek. zeby znow odpalil a z rury ciemnosc(zalewa go). Sonda nie dziala na wolnych obrotach na benzynie. Gdzie tu szukac?? Same problemy a co dopiero zakupilem autko. Pozdro i Dzieki
Luis
Tak jak Maniek-ol, napisal moze to byc czujnik temperatury. Jak jest uszkodzony to auto bedzie wlasnie przelane (bedzie podawal ze silnik jest zimny).
Engine coolant......... Voltage* (V)............Resistance (kW)
temperature
°C (°F)
−10 (14).................. ..4.4............................7.0 - 11.4
20 (68).......................3.5.............................2.1 - 2.9
50 (122)......................2.2............................0.68 - 1.00
90 (194)......................1.0............................0.236 - 0.260
Niestety to sa wartosci dla czujnika z maximy ale mysle ze wartosci beda podobne (napiecia powinny byc takie same)
Engine coolant......... Voltage* (V)............Resistance (kW)
temperature
°C (°F)
−10 (14).................. ..4.4............................7.0 - 11.4
20 (68).......................3.5.............................2.1 - 2.9
50 (122)......................2.2............................0.68 - 1.00
90 (194)......................1.0............................0.236 - 0.260
Niestety to sa wartosci dla czujnika z maximy ale mysle ze wartosci beda podobne (napiecia powinny byc takie same)
prawda zapomniałem że czujnik temperatury tez wymieniłem no i muszę powiedzieć że spalanie tez było ogromne przy tych problemach było że chwilę pochodził dobrze a potem obroty spadały bo zalewało świece
klfsolec KFSI blabla jesteś z Bydgoszczy lub okolic dołącz do https://www.facebook.com/EkipaKujawskaNz
-
- nowy na forum
- Posty: 7
- Rejestracja: 2010-06-24, 16:10
- Lokalizacja: Głubczyce OGL
na allegro nie znajdziesz ale myślę że w intercarsie powinieneś dostać bez problemów
[ Dodano: 2010-06-29, 21:29 ]
to jest czujnik temperatury dwupinowy
[ Dodano: 2010-06-29, 21:29 ]
to jest czujnik temperatury dwupinowy
klfsolec KFSI blabla jesteś z Bydgoszczy lub okolic dołącz do https://www.facebook.com/EkipaKujawskaNz
Witam
Na zdjęciu nie jest silnik CA20E. Co do wahania obrotów to prawie zawsze jest to wina przepływomierza.
Czy Twoja instalacja gazowa ma ochronę przeciwwybuchową? Słyszałem, że te przepływomierze są bardzo czułe i instalacja gazowa może szybko dopełnić ich żywota - cena nowego to ponad 100$ w USA. Możesz spróbować go przeczyścić, ja używałem środka do czyszczenia przepustnic i sprężonego powietrza i pomaga u mnie na tydzień-dwa, a potem znowu obroty wariują (myślę, że czujnik jest już bardzo słaby)
Silniczek krokowy też można odczyścić, a na końcu leciutko posmarować, ale nie za bardzo, bo znowu się pobrudzi. (uważaj przy jego odkręcaniu, bo łatwo o zgubienie sprężynki).
Co do czujnika to polecam stronę nissan4u.com gdzie znajdziesz kod tej części i łatwiej będzie Ci ją znaleźć (bardzo możliwe, że była używana w wielu modelach i rocznikach, a to poszerza możliwości poszukiwawcze).
Pozdrawiam
Na zdjęciu nie jest silnik CA20E. Co do wahania obrotów to prawie zawsze jest to wina przepływomierza.
Czy Twoja instalacja gazowa ma ochronę przeciwwybuchową? Słyszałem, że te przepływomierze są bardzo czułe i instalacja gazowa może szybko dopełnić ich żywota - cena nowego to ponad 100$ w USA. Możesz spróbować go przeczyścić, ja używałem środka do czyszczenia przepustnic i sprężonego powietrza i pomaga u mnie na tydzień-dwa, a potem znowu obroty wariują (myślę, że czujnik jest już bardzo słaby)
Silniczek krokowy też można odczyścić, a na końcu leciutko posmarować, ale nie za bardzo, bo znowu się pobrudzi. (uważaj przy jego odkręcaniu, bo łatwo o zgubienie sprężynki).
Co do czujnika to polecam stronę nissan4u.com gdzie znajdziesz kod tej części i łatwiej będzie Ci ją znaleźć (bardzo możliwe, że była używana w wielu modelach i rocznikach, a to poszerza możliwości poszukiwawcze).
Pozdrawiam