[P10/WP10] Bierze olej, pali na niebiesko - POMOCy !
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P10/WP10] Bierze olej, pali na niebiesko - POMOCy !
Witam
Od pewnego czasu zacząłem częściej jeździć samochodem bo znalazłem prace i robię codziennie po 100 km. Od pewnego czasu P10 zaczęła brać więcej oleju i kopci z rana na zimnym na niebiesko. Wydech na końcu jest czarny ubrudzony w spalinach. Co moze byc przyczyną tego ? Uszczelniacze ? Pierścienie ?
Jak to wszystko sprawdzić ?
Czy wymiana uszczelniaczy jest opłacalna?
Czy nowy silnik używany kupić ?
Silnik Ga16ds
Przebieg 356 000 km
Od pewnego czasu zacząłem częściej jeździć samochodem bo znalazłem prace i robię codziennie po 100 km. Od pewnego czasu P10 zaczęła brać więcej oleju i kopci z rana na zimnym na niebiesko. Wydech na końcu jest czarny ubrudzony w spalinach. Co moze byc przyczyną tego ? Uszczelniacze ? Pierścienie ?
Jak to wszystko sprawdzić ?
Czy wymiana uszczelniaczy jest opłacalna?
Czy nowy silnik używany kupić ?
Silnik Ga16ds
Przebieg 356 000 km
Ostatnio zmieniony 2015-04-20, 18:41 przez pawio15, łącznie zmieniany 2 razy.
Komplet uszczelniaczy do wymiany.
Na jakim oleju jeździsz i co ile wymieniasz?
Na jakim oleju jeździsz i co ile wymieniasz?
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
nice-wawa, Ile będą kosztowały mnie nowe uszczelniacze razem z robocizną ?
[ Dodano: 2015-04-20, 19:42 ]
janusz, Platinum 10w40 Półsyntetyk . Tak mniej więcej co 10 000km.
Dodam że jak już jest mało oleju to słychać jakiś dźwięk metaliczny w silniku jakby jakiś mały odłamek metalu tam latał
Czy wymiana samych uszczelniaczy powinna pomóc ? Pewnie trzeba bedzie też zienić uszczelke pod głowicą
Aaaaa i jeszcze jedno - Będe musiał wymienić prowadnice ?
[ Dodano: 2015-04-20, 19:42 ]
janusz, Platinum 10w40 Półsyntetyk . Tak mniej więcej co 10 000km.
Dodam że jak już jest mało oleju to słychać jakiś dźwięk metaliczny w silniku jakby jakiś mały odłamek metalu tam latał
Czy wymiana samych uszczelniaczy powinna pomóc ? Pewnie trzeba bedzie też zienić uszczelke pod głowicą
Aaaaa i jeszcze jedno - Będe musiał wymienić prowadnice ?
Jak znajdziesz dobrego i ogarniętego mechanika to zmieni Ci uszczelniacze bez ściągania głowy.
10kkm jak na półsyntetyk to dużo - dużo za dużo. 7-8kkm to maks. Oleje orlenu nie są zbyt dobre.....
10kkm jak na półsyntetyk to dużo - dużo za dużo. 7-8kkm to maks. Oleje orlenu nie są zbyt dobre.....
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Pawio15, napisałem Ci wcześniej - że jak znajdziesz ogarniętego mechanika to wymieni bez ściągania głowy - czytaj uważnie. Również wtedy wyczuje pod palcem czy jest luz na zaworach czy nie. To, że coś się tłucze to mogą to być popychacze
Jak zdecydujesz się jednak na ściąganie głowy to wtedy bez zastanowienia wyciągnąłbym tłoki i zmienił pierścienie.
Jak zdecydujesz się jednak na ściąganie głowy to wtedy bez zastanowienia wyciągnąłbym tłoki i zmienił pierścienie.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Same uszczelniacze to koszt około 100zł. Ogarnięty mechanior wymieni bez ściągania łba gdzieś za circa 250zł.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Jak Ci wali na niebiesko to uszczelniacze.
Pierścienie - jeśli nie są zbyt mocno obwalone nagarem to można robić płukanki silnika - u mnie redukcja o około 0,6L/1000km (chlał 1L/1kkm teraz 0,3-0,4L/1kkm)
Pierścienie - jeśli nie są zbyt mocno obwalone nagarem to można robić płukanki silnika - u mnie redukcja o około 0,6L/1000km (chlał 1L/1kkm teraz 0,3-0,4L/1kkm)
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Zapieczone pierścienie to potrafi w ogóle nie dymić - patrz moja padaka
Zobacz w jakim stanie masz świece - będzie coś więcej wiadomo.
Zobacz w jakim stanie masz świece - będzie coś więcej wiadomo.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Zrób na początek uszczelniacze.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pawio15, wali Ci z aparatu zapłonowego, albo samym aparatem zapłonowym. Do wymiany oring i simering w aparacie. To akurat nie jest przyczyną kopcenia na niebiesko
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
W LPU to nie wiem gdzie kupić. Jak się dławi to pierwsze co bym zrobił, to wyczyścił przepływkę, przepustnicę i wymienił filtr paliwa oraz powietrza.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Ciśnienie sprężania do sprawdzenia. I pozostaje temat nieszczęsnej uszczeleczki odmy w pokrywie zaworów.http://nissan-almera.pl/viewtopic.php?f=14&t=7690
Oskr5, a co ma zdejmowanie pokrywy zaworów do walenia na niebiesko z tłumika? To samo dotyczy uszczelki odmy?
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Nie będę się wypowiadał na ten temat bo był już wielokrotnie poruszany viewtopic.php?t=18175. Jeden z wielu przykładów.....
Oskr5, a możesz mi powiedzieć co ma wspólnego uszczelka pokrywy klawiatury z dymieniem z wydechu na niebiesko? Jakoś nie jestem w stanie tego powiązać ze sobą?
Niebieski dym z wydechu jest zazwyczaj spowodowany tym, że olej leje się na rozgrzane zawory wydechowe, gdzie zaczyna parować - mowa o wydechowych. Jeśli dość znacznie leje się przez uszczelniacze zaworów ssących to olej będzie spalany w komorze spalania. Proces spalania nie będzie całkowity i będzie niebieski dym.
Uszczelka odmy - jak sama nazwa wskazuje - uszczelnia. Więc odpowietrzenie skrzyni korbowej zazwyczaj idzie do pokrywy klawiatury, a z niej do kolektora ssącego - chodzi o wyrównanie ciśnień. Nieszczelność na uszczelce, będzie powodować co najwyżej obniżenie ciśnienia w układzie - ale to dotyczy tylko i wyłącznie ciśnienia gazów.
Niebieski dym z wydechu jest zazwyczaj spowodowany tym, że olej leje się na rozgrzane zawory wydechowe, gdzie zaczyna parować - mowa o wydechowych. Jeśli dość znacznie leje się przez uszczelniacze zaworów ssących to olej będzie spalany w komorze spalania. Proces spalania nie będzie całkowity i będzie niebieski dym.
Uszczelka odmy - jak sama nazwa wskazuje - uszczelnia. Więc odpowietrzenie skrzyni korbowej zazwyczaj idzie do pokrywy klawiatury, a z niej do kolektora ssącego - chodzi o wyrównanie ciśnień. Nieszczelność na uszczelce, będzie powodować co najwyżej obniżenie ciśnienia w układzie - ale to dotyczy tylko i wyłącznie ciśnienia gazów.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
W temacie który podałem za przykład koledze też puszczał chmury na niebiesko...... Wszystkie objawy ustały po wymianie tej uszczeleczki . Warto spróbować to tylko 20 zł. Aha i sory że się powtarzam : ciśnienie do sprawdzenia. http://nissan-almera.pl/viewtopic.php?f=14&t=8207 . Ta uszczelka: "Powiązana jest z systemem przewietrzenia skrzyni korbowej, układem dolotowym i wydechowym". Taka konstrukcja ga16de/ds- przez co olej może trafiać do komory spalania . Uszczelniacze i pierścienie są najbardziej podejrzane Janusz. Ale każdy silnik ma jakieś kruczki o których mało kto wie . Tak samo jak wsłynnym 2,5 tdi v6. Nikt nie wymieniał filterka oleju w głowicy dlatego wałki się wycierały po ok 120 tys. Pozdrawiam.
Świetnie - SR20DE/DEH/Di/De też ma odpowietrzenie skrzyni korbowej. Miejsca, którymi olej może trafić do komory spalania to - pierścienie, uszczelniacze na zaworach ssących, no i przez sam dolot - odma. Duże ilości oleju nie są w stanie być przerzucone przez odmę, bo tamtędy to w zasadzie same gazy idą, to uszczelniaczami zaworowymi i pierścieniami już jest to możliwe - o czym napisałem wcześniej.
Na początek niech Pawio15, zrobi uszczelniacze zaworowe, bo to da się zrobić bez ściągania głowicy. Potem niech zrobi płukankę LM seria ProLine, zaleje dobre 10W40 i będzie wiadomo co i jak.
Na początek niech Pawio15, zrobi uszczelniacze zaworowe, bo to da się zrobić bez ściągania głowicy. Potem niech zrobi płukankę LM seria ProLine, zaleje dobre 10W40 i będzie wiadomo co i jak.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_