Witam!
Mam do rozwiązania problem. Muszę opróżnić zbiornik paliwa w Nissanie N15.
Tak się stało, że auto zostało rozbite i będę je sprzedawał. Nie czarując się nie wierzę, że ktoś mi da więcej kasy za fakt, że w zbiorniku jest pod korek paliwa.
Czy jest to technicznie możliwe? Czy jestem w stanie wsunąć do samego baku wężyk? Czy nie ma po drodze jakiś sitek itp. rzeczy?
Z góry dziękuję za instrukcję jak to trzeba zrobić.
Pozdrawiam
[N15] Jak opróżnić zbiornik w N15? Jak spuścić paliwo?
Moderator: sergiej
- Szyman
- doświadczony forumowicz
- Posty: 211
- Rejestracja: 2009-12-09, 12:53
- Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
a więc tak... pod tylną kanapą masz cały zbiornik, podnosisz kanapę i tam masz dwie rurki, wyjmujesz je, demontujesz pławik, wkładasz jakąś rurkę i odsysasz paliwo stamtąd albo w jakiś inny sposób jak wymyślisz w każdym bądź razie musisz tam dobrać się pod tylną kanapę, łatwy dostęp więc problemu nie będziesz miał
przez wlew nie da rady niestety.
![;)](./images/smilies/oczko.gif)
![Obrazek](http://img835.imageshack.us/img835/2694/haloo.jpg)
Hej!
Jest sprytniejszy sposób.
Zrzucasz tylną kanapę tak jak pisze kolega ściągasz wężyk zasilający - ten po zewnętrznej średnicy, nie powrotny (usytuowany bliżej środka), następnie musisz skombinować trochę wężyka najlepiej o takiej samej średnicy wewnętrznej i zakładasz na wyprowadzenie z którego zdjąłeś węża ori, a drugi koniec umieszczasz w zbiorniku do którego będziesz przelewał. Teraz uwaga - zaznaczasz sobie na złączu elektrycznym +12V i masę, ściągasz wtyczkę i na te piny podajesz napięcie kabelkiem np. z gniazda zapalniczki.
Jeszce dwie sprawy
1. całość musi być tak zmontowana żeby nie bryzgało przy elektryce benzyną - jedna iskra i dup
2. nie podłaczać napięcia pod czujnik poziomu paliwa - jest na tej samej wtyczce po drugiej stronie.
Sposób sprawdzony na wielu autach - nie trzeba rozkręcać pokrywy, unikniesz w ten sposób póżniejszych kłopotów z uszczelnieniem![8-)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Jest sprytniejszy sposób.
Zrzucasz tylną kanapę tak jak pisze kolega ściągasz wężyk zasilający - ten po zewnętrznej średnicy, nie powrotny (usytuowany bliżej środka), następnie musisz skombinować trochę wężyka najlepiej o takiej samej średnicy wewnętrznej i zakładasz na wyprowadzenie z którego zdjąłeś węża ori, a drugi koniec umieszczasz w zbiorniku do którego będziesz przelewał. Teraz uwaga - zaznaczasz sobie na złączu elektrycznym +12V i masę, ściągasz wtyczkę i na te piny podajesz napięcie kabelkiem np. z gniazda zapalniczki.
Jeszce dwie sprawy
1. całość musi być tak zmontowana żeby nie bryzgało przy elektryce benzyną - jedna iskra i dup
![:!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
2. nie podłaczać napięcia pod czujnik poziomu paliwa - jest na tej samej wtyczce po drugiej stronie.
Sposób sprawdzony na wielu autach - nie trzeba rozkręcać pokrywy, unikniesz w ten sposób póżniejszych kłopotów z uszczelnieniem
![8-)](./images/smilies/icon_cool.gif)