![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
reasumując-nie o to mi chodziło
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
Min. Dlaczego mniejszy silnik, jaki jest sr16ve w specyfikacji n1 miał większe TB?
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
Nie zgadzam się co do twierdzenia że wolne obroty beda nie cywilizowane. Spokojnie da się wystroićonyxx pisze: ↑2017-09-25, 13:08Ja miałem w motorowni z Avenira wałki z gtirapracowały w porządku na hydraulice.
Nie spowodowały uszkodzenia szklanek, innych minusów też nie zarejestrowałem.
Zdecydowanie lepiej się zachowywały niż seryjne i lepiej niż mod wałka ssącego z gti.
Ale to był silnik doładowany.
Wg mnie to do mocnego NA te wałki kelforda od gtira trochę słabo się nadają ze względu na mały overlap - mimo sporego duration. Dodatkowo dysponują już sporym liftem i nie wiem co na to seryjne sprężyny, dodatkowo pytanie czy szklanki sobie poradzą z takim profilem krzywki. Trzecia sprawa czy nie będzie potrzeby pogłębienia kieszonek w tłokach - trzeba sprawdzić czy nie będzie kolizji. Moim zdaniem jak ktoś chce można zrobić eksperyment, ale generalnie sporo przemawia za tym, że to nie będzie dobrze działaćLepiej pójść w inne wałki.
Regulowane kółka na pewno wskazane. Na hydro luzów nie ustawisz - szklanka to kompensuje. Doprężenie na pewno przy takim duration wałków wskazane.cloud_9 pisze:nie znam się to się wypowiem:) bo mały ruch w temacie
- regulowane kółka
- ustawić luzy zaworowe poprawnie do wałków (często producent podaje wartości)
ale do pełni szczescia to:
- doprężyć (najlepiej tłokami)
- zmienić talerzyki i spreżynki i przy okazji co będzie na wierzchu przejrzeć
Sama zmiana sprężynek jak najbardziej a lepiej przejść po prostu na solid lfiftery, czyli przejść na mechanikę z hydro.
Na ostrym wałku spadnie trochę podciśnienie i wolne obroty nie będą cywilizowane.Ad@mus pisze:Do wałków warto też doedukować się w podciśnieniu kolektora ssącego. Agresywny wałek wymaga większej przepustnicy.
ps. GTIR ma mechanikę na głowicy, a nie hydro.