Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Kolektor 4-2-1 QG18DE DIY

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
cesiu111
wiem o czym pisze
Posty: 63
Rejestracja: 2013-02-22, 11:09
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: cesiu111 » 2014-01-23, 16:17

yapko pisze:takie pytanie z czapy- Dlaczego tak boicie się "strojenia" ? (...)
Polecam opcje LPG ( już słysze śmiech) na sekwencji z komputerem który ma możliwość modyfikowania mapy 3D, mnożnika itp. Nie trzeba kupować i lutować EcuMastera, jest taniej i wygodniej.
Mam w darmowozie P11 QG18 i Stag-4 plus. Jest na tyle rozbudowany że mi wystarczy
Ad@mus pisze:kolega chyba nie ma rozbudowanego LPG a Ecumaster to min 400zl (...)
U mnie też jest Stag 4 plus z tego co pamiętam, ale ja tego kompletnie nie ogarniam.
W Marcu/Kwietniu jak będę w PL, to zapytam znajomego, który zakładał mi instalację, czy pomoże mi z tym.
On to na bank ogarnie.
Ad@mus pisze:cesiu111, masz gotowca, zakasaj rekawy i do roboty:)
Jak tylko uporam się z sesją :-P

Mas, pamiętam jakie cojones były po ruszeniu TPSa. Ciągły check i tryb serwisowy.
Jeżeli będę zmieniał przepustnicę, to na tą z SRa, bo w moim przypadku ta z fałki to już trochę przerost formy nad treścią ;)

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2014-01-23, 17:03

Rozumiem, że strojenie na STAG-u i tak trzeba robić z szerokopasmówką?
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
yapko
fanatyk nissana
Posty: 694
Rejestracja: 2010-04-19, 16:45
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: yapko » 2014-01-23, 17:33

Mas pisze:Nie pamiętam już, czy przy zmianie przepustnicy miałem już Ecumastera...
...
Aby wszystko dobrze działało trzeba ustawić TPSa identycznie jak w oryginalnej przepustnicy - wystarczy do tego najprostszy multimetr.
Dochodzi jeszcze jeden problem :) TPSy mogą podawać różne napięcia przy tych samych uchyleniach ( podobnie jak MAP sensory). Znaczy to tyle że idealną opcją jest narysować wykres zależności uchylenie/napięcie. Takie coś można zrobić w EcuMasterze :)

cesiu111 na początek zostaw mnożnik i obniżaj/podwyższaj komórki mapy 3D. Po mapie bedzie Ci skakała żółta piłeczka. Jeżeli sonda pokazuje za dużo gazu to zmniejszasz dawkę paliwa. Proste jak cep :) Nie ma się czego bać i ciężko jest popsuć auto na tyle żeby złomować :D

wod2u tak.
Niektóre Stagi mają opcję podłączenia bezpośrednio szerokopasmówki w kompa. Nie mówi już o tym że niektóre samochody mają szerokopasmówkę w oryginale w wydechu. Myśle że zrobienie loga na szerokopasmówce nie jest problemem
viewtopic.php?t=15336 - bluzy NISSANZONE.pl w sprzedaży

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2014-01-23, 18:49

yapko, tylko że oryginalny TPS został przełożony do przepustnicy z VQ30 - jest dokładnie identyczna z tą z QG18 tylko o większej średnicy.
I po ustawieniu tego samego napięcia uchylenia zostały te same, tylko powietrza więcej :)
IMO w kolejnym etapie największym ograniczeniem jest już kolektor ssący i kanały wlotowe do głowicy - ale to już grubsze prace.

[ Dodano: 2014-01-23, 18:50 ]
cesiu111 pisze:Mas, pamiętam jakie cojones były po ruszeniu TPSa. Ciągły check i tryb serwisowy.
Jeżeli będę zmieniał przepustnicę, to na tą z SRa, bo w moim przypadku ta z fałki to już trochę przerost formy nad treścią ;)
heh :) do tej pory mam zapisane pierwotne wartości nastaw TPSa z przed paru lat :)

Awatar użytkownika
Chochlik
doświadczony forumowicz
Posty: 247
Rejestracja: 2010-11-03, 22:04
Lokalizacja: Sieraków / Berlin

Post autor: Chochlik » 2014-01-23, 19:13

Właśnie ja się zastanawiam czy podłączać sobie szerokopasmówkę pod Staga 300 Plus ISA2, oprócz tego, że będę miał ją podłączoną pod EcuMastera...
Jeśli niebo zwali nam się na głowy, będziemy łapać skowronki!

Awatar użytkownika
Sebastian2991
wiem o czym pisze
Posty: 47
Rejestracja: 2013-06-30, 09:38
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: Sebastian2991 » 2014-01-26, 14:05

DubSon pisze:Zareklamuję trochę kolegę z forum => http://allegro.pl/sportowy-kolektor-nis ... 86397.html

Jest to kolega MacGayver ;)
troche kotlet, ale pytanko jest, jak bym zamówił, to istnieje opcja kupna złożonego ? żeby tylko podmienić P&P ?? bo sam wątpie żebym złożył, a troche obawy mam co do warsztatów...
Nissan Almera N16 QG18DE <3

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2014-01-26, 14:21

Sebastian2991, najszybsza odpowiedź dostaniesz jak napiszesz do Maca na PW lub zadzwonisz ;)

PS.
Cytat z aukcji:
Mogę również wykonać taki sportowy kolektor

Awatar użytkownika
Sebastian2991
wiem o czym pisze
Posty: 47
Rejestracja: 2013-06-30, 09:38
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: Sebastian2991 » 2014-01-26, 14:30

musze spytac, bo przydałoby sie odetkac troszke mojego nissana ;) musze napisac do niego ale dzieki za odpowiedz ;)
Nissan Almera N16 QG18DE <3

Awatar użytkownika
cesiu111
wiem o czym pisze
Posty: 63
Rejestracja: 2013-02-22, 11:09
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: cesiu111 » 2014-03-17, 13:26

Powoli, ale jednak coś tam się dzieje.
Obrazek

bandito
fanatyk nissana
Posty: 856
Rejestracja: 2012-11-26, 10:40
Lokalizacja: Maków Maz

Re: Kolektor 4-2-1 QG18DE DIY

Post autor: bandito » 2018-04-21, 05:30

Trochę odkopie :-)
Jak tam wydech?;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Wydechowy”