[K11] Skokowe/pulsacyjne przyspieszanie

Moderator: mimier

plaster6
nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2015-10-20, 23:45
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

[K11] Skokowe/pulsacyjne przyspieszanie

Post autor: plaster6 » 2018-03-07, 00:23

Witam,więc tak usiłuje się dogadać z moim bolidem ale cos nie chce się słuchać.Objaw jest taki auto do 1/2 otwarcia przepustnicy przyspiesza ok,przy pełnym otwarciu auto przyspiesza skokowo raz ciągnie mocniej a za chwilę mocniej czuć to bardziej przy większych obciążeniach np. 3 i 4 biegu. Testowałem z filtrem czy bez filtra powietrza ciągle to samo.

Wymienialem ostatnio,filtr paliwa, zmienilem aparat zapłonowy i dalej to samo. Auto po modach wałki z 1,3 wtrysku 1,6 ECU z 1,3 jedzie dużo lepiej ale objawy te same.

Ma ktoś jakieś pomysły ??
Ostatnio zmieniony 2018-03-07, 10:27 przez plaster6, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mały v8
doświadczony forumowicz
Posty: 239
Rejestracja: 2016-03-21, 19:35
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: mały v8 » 2018-03-07, 08:11

Ja bym zaczął od tematyki paliwowej, czyli samego paliwa czy nie jest z zanieczyszczone np. wodą, i przy mrozach kropelki zamarzają i jako lód przytykają układ. Następnie pompę paliwa czy daje jednostajnie i jej wydajność.Później sprawdź czy dobrze zamontowałeś nowy filtr, czy nie bierze lewego powietrza itd. Jak to nie pomoże to wiadomo tematyka zapłonowa. Na początek kable, najlepiej zapalić auto po ciemku spryskać silnik mgiełką wody ze spryskiwacza od płynu do mycia szyb, i popatrzyć gdzie szaleją iskry. Świece wiadomo, dobrze przy okazji wykręcenia zmierzyć kompresje, jeszcze raz zajrzał bym do kopułki, mimo ze nowa może zaśniedziały styki, albo ma jakieś mikro pęknięcie ...itd. Działaj
Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
Matiz
wiem o czym pisze
Posty: 69
Rejestracja: 2017-03-05, 02:51
Lokalizacja: Ślunsk
Kontakt:

Post autor: Matiz » 2018-03-08, 20:22

Też to mam... i chyba nawet pisałem kiedyś.

Jak wyżej, sprawdź pompe bo ją jest najprościej obwinić.

Z tym,że u mnie w miare sie unormowało, ale dosyć często ją butuje. Być może to, co przytykało- w końcu przeleciało :-P

A ja pierwsze co pomyślałem to rozciagniety łańcuch= nie zgadza sie otwarcie zaworów itp. Ale to już jest na sam koniec jak wyeliminujesz wszystko inne

plaster6
nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2015-10-20, 23:45
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: plaster6 » 2018-03-08, 21:50

No to by nawet pasowało bo wymielem kolpulke+ palec i czyscilem silniczek krokowy,niby juz tak nie skacze po tych obrotach ale jak np. Na 1biegu dam but i szybko wrzuce 2 to jakby zdławi się i po chwili ciągnie no i towarzyszy temu odczucie jakby na 1/2 otwarciu przepustnicy jechał lepiej jak na pełnym otwarciu. Obstawiam jeszcze regulator ciśnienia paliwa lub tak jak mówisz pompa.

Awatar użytkownika
Matiz
wiem o czym pisze
Posty: 69
Rejestracja: 2017-03-05, 02:51
Lokalizacja: Ślunsk
Kontakt:

Post autor: Matiz » 2018-03-08, 23:07

plaster6 pisze:no i towarzyszy temu odczucie jakby na 1/2 otwarciu przepustnicy jechał lepiej jak na pełnym otwarciu.
A to ja mam to chyba w kazdym aucie- mówie na to "nie umie tego przepalić" :mrgreen:

rzadko kiedy jeżdze na pełnym bucie, dosyć szybko odkryłem że odpowiednie dodawanie gazu daje lepsze efekty niż but w podłodze. A jak już to najpierw połowa i potem coraz więcej. WOT to można depnąć po redukcji ,ale przy 2500rpm nie ma sensu

chyba nawet w którymś odcinku Initial D przegadali o tym cały epizod :-P

plaster6
nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2015-10-20, 23:45
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: plaster6 » 2018-03-09, 01:45

A no się rozumie, najbardziej wnerwia mnie to że jak przeciągne do 6,5 -7 k czyli odcinki i zmieniam szybko bieg to jest zamulenie i po chwili ciągnie tak jakby ktoś na chwilę na cisnął hamulec a później po puścił. Jak by pompka nie wyrabiała..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Micra / New Micra”