Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Brak pradu na komputerze po przekreceniu stacyjki

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Ygrek
wiem o czym pisze
Posty: 84
Rejestracja: 2016-07-14, 18:23
Lokalizacja: Śląsk

Brak pradu na komputerze po przekreceniu stacyjki

Post autor: Ygrek » 2017-12-17, 16:00

Witam,po swapie nie ma pradu po przekreceniu stacyjki acc na komputerze nie swieci sie check ani cisnienie oleju w ogole. Jest gaz na pokladzie ale w ogile nie jest podlaczony do zasilania (pradu). Brak iskry, pompa nie pracuje. Bezpieczniki wszystkie sprawne, gdzie szukac? Ktore przekazniki za to odpowiadaja?

P11 polift 2.0

Awatar użytkownika
marlos90
fanatyk nissana
Posty: 712
Rejestracja: 2010-05-29, 23:07
Lokalizacja: LBN

Post autor: marlos90 » 2017-12-17, 17:26

na moim chomiku marlos90 masz serwisówkę do polifta, plik EC Ci wystarczy, aczkolwiek chyba nie podpiąłeś którejś wtyczki przy klemie plusowej i bezpieczniki koło akumulatora przejrzyj
My GTline viewtopic.php?t=20447

SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B

Ygrek
wiem o czym pisze
Posty: 84
Rejestracja: 2016-07-14, 18:23
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Ygrek » 2017-12-17, 19:05

marlos90 pisze:.aczkolwiek chyba nie podpiąłeś którejś wtyczki przy klemie plusowej
jesteś mi w stanie powiedzieć co tam podpina się? raczej z klemy nic nie ściągałem dlatego byłoby to trochę dziwne

polo32
doświadczony forumowicz
Posty: 218
Rejestracja: 2015-06-21, 12:53
Lokalizacja: Stargard

Post autor: polo32 » 2017-12-19, 19:49

Sprawdzałeś przekaźnik od zasilania ECU a także piny dochodzące do tego przekaźnika (na obecność +12V i masy) ?

[ Dodano: 2017-12-19, 20:13 ]
"... Brak iskry, pompa nie pracuje. Bezpieczniki wszystkie sprawne, gdzie szukac? Ktore przekazniki za to odpowiadaja?... "

Przekaźnik zasilający ECU masz w skrzynce przekaźników, drugi - licząc od chłodnicy w rzędzie bliżej błotnika (jasnobrązowy).
LPG Lovato Smart

Ygrek
wiem o czym pisze
Posty: 84
Rejestracja: 2016-07-14, 18:23
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Ygrek » 2017-12-22, 20:44

polo32 pisze:Sprawdzałeś przekaźnik od zasilania ECU a także piny dochodzące do tego przekaźnika (na obecność +12V i masy) ?
Sprawdzone jest prąd i masa, zamieniony przekaźnik dalej nic.

polo32
doświadczony forumowicz
Posty: 218
Rejestracja: 2015-06-21, 12:53
Lokalizacja: Stargard

Post autor: polo32 » 2017-12-23, 00:10

Po włączeniu zapłonu, za przekaźnikiem jest napięcie na stykach roboczych?
A na czym polegał ten swap? Była jakaś ingerencja w układ elektryczny?
LPG Lovato Smart

Ygrek
wiem o czym pisze
Posty: 84
Rejestracja: 2016-07-14, 18:23
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Ygrek » 2017-12-23, 15:28

polo32 pisze:Po włączeniu zapłonu, za przekaźnikiem jest napięcie na stykach roboczych?
A na czym polegał ten swap? Była jakaś ingerencja w układ elektryczny?
za przekaźnikiem nie sprawdzałem... fuck logic :) sprawdzę to jak tylko będę przy nim a to będzie raczej po świętach, za ten czas może coś jeszcze muszę sprawdzić mam 40km do tego auta wiec jeździć specjalnie za jedną rzeczą to słaby interes.

Swap był 1:1 wszystko przerzucane z jednej budy do drugiej

polo32
doświadczony forumowicz
Posty: 218
Rejestracja: 2015-06-21, 12:53
Lokalizacja: Stargard

Post autor: polo32 » 2017-12-24, 01:01

Wynika z Twoich wypowiedzi (wymieniane silnik + elektryka), że brak jest zasilania bądź masy (zamknięcia obwodu) dla ECU.
Sprawdź czy są podłączone główne masy:
- w kabinie na przednich słupkach (obok skrzynki bezpieczników),
- w komorze silnika:
1. na jednym i drugim fartuchu (obok pompy ABS oraz obok akumulatora i pod nim na podłużnicy =3);
2. z tyłu silnika pod/na kolektorze ssącym, na środku - dwa punkty masowe (w peszlu, zrównoleglone) - odpowiedzialne za podanie (-) na ECU

Odnośnie (+12V) do sprawdzenia:
- bezpieczniki w skrzynkach bezpieczników (w kabinie i przy silniku zwłaszcza główne 100A, 40A);
- zasilanie bezpośrednio z aku (30) idące od wspomnianego wcześniej przekaźnika ECU (czyli do sprawdzenia: 2 x przewód czerwony, biało/zielony oraz biało/niebieski (W/L) ;
- zasilanie po przełączeniu stacyjki na zapłon (15) - przewód czarno/czerwony przy ECU.
patrz str. EL-365 do EL-372 oraz EC-115 (SR20DE) manuala.
Najlepiej wkłuj się szpilką w przewody wg kolorów przy samym ECU, bo przerwa może też być po drodze na połączeniu wtyczka/gniazdo przy skrzynce przekaźników (np. niedopięta czy śniedź na stykach).
LPG Lovato Smart

Ygrek
wiem o czym pisze
Posty: 84
Rejestracja: 2016-07-14, 18:23
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Ygrek » 2017-12-24, 02:29

Po świętach dam znać co i jak, już teraz bardzo dziękuje za tak szczegółowy opis, pomoc i zainteresowanie. Wesołych Świąt! :)

[ Dodano: 2017-12-27, 19:22 ]
polo32 pisze:Wynika z Twoich wypowiedzi (wymieniane silnik + elektryka), że brak jest zasilania bądź masy (zamknięcia obwodu) dla ECU.
Sprawdź czy są podłączone główne masy:
- w kabinie na przednich słupkach (obok skrzynki bezpieczników),
- w komorze silnika:
1. na jednym i drugim fartuchu (obok pompy ABS oraz obok akumulatora i pod nim na podłużnicy =3);
2. z tyłu silnika pod/na kolektorze ssącym, na środku - dwa punkty masowe (w peszlu, zrównoleglone) - odpowiedzialne za podanie (-) na ECU


Odnośnie (+12V) do sprawdzenia:
- bezpieczniki w skrzynkach bezpieczników (w kabinie i przy silniku zwłaszcza główne 100A, 40A);
- zasilanie bezpośrednio z aku (30) idące od wspomnianego wcześniej przekaźnika ECU (czyli do sprawdzenia: 2 x przewód czerwony, biało/zielony oraz biało/niebieski (W/L) ;
- zasilanie po przełączeniu stacyjki na zapłon (15) - przewód czarno/czerwony przy ECU.
patrz str. EL-365 do EL-372 oraz EC-115 (SR20DE) manuala.
Najlepiej wkłuj się szpilką w przewody wg kolorów przy samym ECU, bo przerwa może też być po drodze na połączeniu wtyczka/gniazdo przy skrzynce przekaźników (np. niedopięta czy śniedź na stykach).
kolor zielony sprawdzony i sprawny, czerwony sprawdzony, brak napięcia

[ Dodano: 2017-12-30, 22:48 ]
Panowie, pali ale nie działa obrotomierz i inne rzeczy, zrobił bypassa z kostki stacyjki pin (1 albo 3) działa po przekręceniu stacyjki włącza się komp itd na pin 36 i to jest chyba błąd bo on przechodzi przez jakiś przekaźnik lub bezpiecznik a ja go ominąłem, tak samo z pompą paliwa z tego samego pina (1 albo 3) do pompy. Jest ktoś w stanie podesłać mi jak wygląda kostka M8 i E101 zgodnie z schematem na str ec-286

polo32
doświadczony forumowicz
Posty: 218
Rejestracja: 2015-06-21, 12:53
Lokalizacja: Stargard

Post autor: polo32 » 2017-12-31, 16:50

Zegary włożone z tej samej wersji co silnik i wiązka z komputerem, czy zostawione z polifta?
LPG Lovato Smart

Ygrek
wiem o czym pisze
Posty: 84
Rejestracja: 2016-07-14, 18:23
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Ygrek » 2018-01-01, 13:20

wszystko już działa, dzięki za pomoc

Problem dość banalny odpinałem i dociskałem wszystkie wtyczki, albo nie było styku albo zaśniedziały, temat do zamknięcia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”