O cieknącej Primerze napisano już wiele. Jak tylko pojawia nam się po deszczach woda na dywaniku pasażera, możemy być niemal pewni, iż winowajcą jest mała zielona spinka znajdująca się na podszybiu. A zatem nie ma co zwlekać, tylko trzeba się zabrać do jej uszczelnienia!
Wyłączenie odpowiedzialności:
Wszystko co niżej opisane robicie na własną odpowiedzialność. Wszystko u Was może wyglądać inaczej i jeżeli coś popsujecie, to nie do mnie z pretensjami
![:-P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Co potrzebujemy?
- śrubokręt płaski (do podważania)
- śrubokręt krzyżakowy
- nasad 14 (ewentualnie płasko-oczkowe, ale nasadem znacznie wygodniej)
- masa uszczelniająca (byle nie sylikon, bo może się to źle skończyć dla blachy)
- ściągacze do wycieraczek (mogą być przydatne, jeżeli nigdy nie ruszaliśmy wycieraczek + wd40)
- jakaś taśma klejąca (np. malarska)
- trochę wolnego czasu
- jakieś zdolności manualne
Jedziemy:
Zaczynamy od oznaczenia położenia wycieraczek na szybie. Dwa kawałki taśmy malarskiej załatwiają sprawę, a my później nie męczymy się z poprawnym ustawieniem ramion.
![Obrazek](http://i1335.photobucket.com/albums/w669/zielkq/Nissan_poradniki/zielona_spinka/P4224075_zpsd1294490.jpg)
Zdjęcie 1. Zaznaczenie pozycji ramion wycieraczek
Otwieramy maskę. Przy pomocy cienkiego płaskiego śrubokręta podważamy zaślepki nakrętek wycieraczek (odszukać wgłębienia, w które wkładamy śrubokręt), a następnie odkręcamy nakrętkę kluczem '14'. Przy obu wycieraczkach postępujemy identycznie.
![Obrazek](http://i1335.photobucket.com/albums/w669/zielkq/Nissan_poradniki/zielona_spinka/P4224074_zps1048a26c.jpg)
Zdjęcie 2. Ramię wycieraczki od strony kierowcy z delikatnie podważoną zaślepką
Teraz najtrudniejsze. Ściągamy ramiona wycieraczek. U mnie ze względu na już wcześniejsze ich ruszenie schodzą przy pomocy rąk, jednak za pierwszym razem natłukłem się w nie delikatnie kluczami, wylałem sporo WD40 i jakoś zeszły. Ideałem jest posiadanie ściągacza do wycieraczek. Przy całej operacji uważamy na szybę! Warto także nie szarpać zbytnio całością, aby nie uszkodzić sworzni/tulejek (czy co to jest) mechanizmu.
![Obrazek](http://i1335.photobucket.com/albums/w669/zielkq/Nissan_poradniki/zielona_spinka/P4224076_zpsb42c044e.jpg)
Zdjęcie 3. Ściągnięte ramię od strony kierowcy
![Obrazek](http://i1335.photobucket.com/albums/w669/zielkq/Nissan_poradniki/zielona_spinka/P4224077_zps6ccc0a61.jpg)
Zdjęcie 4. Ściągnięte ramię od strony pasażera
Wykręcamy dwa wkręty mocujące plastikowe podszybie [widoczne na zdjęciach 3. i 4.]. Wyciągamy do góry uszczelkę znajdującą się w dolnej części podszybia (trzyma się w ośmiu miejscach, nie wszystkie trzymają podszybie, ale warto wyciągnąć całą uszczelkę i ją przeczyścić)
Następnie naginamy delikatnie podszybie i odciągamy je od szyby. Naszym oczom ukazują się dwie legendarne, zielone spinki
![:evil:](./images/smilies/evil.gif)
![Obrazek](http://i1335.photobucket.com/albums/w669/zielkq/Nissan_poradniki/zielona_spinka/P4224081_zpsb0a22402.jpg)
Zdjęcie 5. Główny winowajca wody na dywaniku pasażera
![Obrazek](http://i1335.photobucket.com/albums/w669/zielkq/Nissan_poradniki/zielona_spinka/P4224082_zpsfe63309e.jpg)
Zdjęcie 6. Druga zielona spinka
Wyciągamy ją do góry. Nie jest to zadanie łatwe i warto uważać zarówno na szybę, jak i na spinkę, aby jej nie połamać. Najłatwiej chyba wyciągnąć ten wielki plastik [widoczny na zdjęciu 5.] i jednocześnie od spodu (ciężko włożyć rękę, wiem...) i od góry jakoś ją wyciągnąć. Jak się połamie to też w sumie straty wielkiej nie ma.
![Obrazek](http://i1335.photobucket.com/albums/w669/zielkq/Nissan_poradniki/zielona_spinka/P4224083_zps717e60dd.jpg)
Zdjęcie 7. Wyciągnięta spinka
Po latach eksploatacji swój żywot kończy uszczelka pomiędzy blachą, a zieloną spinką. Usuwamy jej resztki i całość paćkamy masą uszczelniającą (ja użyłem masy uszczelniającej do szyb).
Całość składamy w odwrotnej kolejności.
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
Pytania/skargi/wnioski?
Pozdrawiam