Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Usprawnianie SR20DE i rezultaty

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
cloud_9
stały bywalec
Posty: 108
Rejestracja: 2013-09-22, 10:12
Lokalizacja: Kraków

Post autor: cloud_9 » 2017-09-24, 19:17

nie znam się to się wypowiem:) bo mały ruch w temacie

Te wałki mają jakiegoś producenta i nazwę? bo kilka cyferek to nic Ci nie powie..
Podaj nazwę to może sie coś znajdzie/ktoś miał

na moje oko, jeżeli wałki są do modelu Twojego silnika to wejdą bez problemu, ale te są dość szerokie więc pewnie wolne obroty będziesz musiał wyżej podnieść i właściwie to ich nie użyjesz porządnie, co by było najlepiej to wrzucić je razem z:
- regulowane kółka
- jakimś ecumasterem (moim zdaniem det3 w FI bo "mi działa dużo lepiej niż det2":))
- wystroić u konkretnego gościa
- ustawić luzy zaworowe poprawnie do wałków (często producent podaje wartości)
ale do pełni szczescia to:
- doprężyć (najlepiej tłokami)
- zmienić talerzyki i spreżynki i przy okazji co będzie na wierzchu przejrzeć

z tego co sie wyczytałem to 260 tomei poncams są najlepsze do "normalnego" silnika, wrzucasz i jedzie, ale te tez powinny, tylko nie wykorzystasz ich w pełni i pewnie na wolnych będzie rzucać budą (tak zgaduje)

przykłady z neta:
http://www.g20.net/forum/showthread.php ... EI-poncams
http://www.sr20forum.com/engine-managem ... ngine.html
http://www.sr20forum.com/all-motor/9414 ... ences.html

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2017-09-24, 20:41

Do wałków warto też doedukować się w podciśnieniu kolektora ssącego. Agresywny wałek wymaga większej przepustnicy.

ps. GTIR ma mechanikę na głowicy, a nie hydro.
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
BeNeK
fanatyk nissana
Posty: 776
Rejestracja: 2011-10-02, 11:19
Lokalizacja: Kielce

Post autor: BeNeK » 2017-09-25, 01:26

Wałki to Kelfordy dedykowane do GTI-R'a , dokładnego modelu jeszcze nie znam , tylko to co podałem wcześniej . DET3 już jest :) Dolot ? ITB z GTI-R'a . A silnik z tego co wiem jest po obróbce głowicy dość mocnej przez poprzedniego właściciela - Shadows'a
Obrazek

SPRZEDAM Dwu Tłoczkowe Big Break Kit'y do b13/n14/n15 . Więcej info PW

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2017-09-25, 07:52

Dalej nie jestem pewny czy będzie to latało na hydro.
Dolot na 4 przepustnicach z GTiRa jak najbardziej ok.
Sam kelford - to dobra firma więc o trwałość i matematykę samego wałka bym się nie martwił.
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
onyxx
doświadczony forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 2012-03-14, 21:17
Lokalizacja: wwa
Kontakt:

Post autor: onyxx » 2017-09-25, 13:08

Ja miałem w motorowni z Avenira wałki z gtira :P pracowały w porządku na hydraulice.
Nie spowodowały uszkodzenia szklanek, innych minusów też nie zarejestrowałem.
Zdecydowanie lepiej się zachowywały niż seryjne i lepiej niż mod wałka ssącego z gti.
Ale to był silnik doładowany.

Wg mnie to do mocnego NA te wałki kelforda od gtira trochę słabo się nadają ze względu na mały overlap - mimo sporego duration. Dodatkowo dysponują już sporym liftem i nie wiem co na to seryjne sprężyny, dodatkowo pytanie czy szklanki sobie poradzą z takim profilem krzywki. Trzecia sprawa czy nie będzie potrzeby pogłębienia kieszonek w tłokach - trzeba sprawdzić czy nie będzie kolizji. Moim zdaniem jak ktoś chce można zrobić eksperyment, ale generalnie sporo przemawia za tym, że to nie będzie dobrze działać :) Lepiej pójść w inne wałki.

cloud_9 pisze:nie znam się to się wypowiem:) bo mały ruch w temacie

- regulowane kółka

- ustawić luzy zaworowe poprawnie do wałków (często producent podaje wartości)
ale do pełni szczescia to:
- doprężyć (najlepiej tłokami)
- zmienić talerzyki i spreżynki i przy okazji co będzie na wierzchu przejrzeć
Regulowane kółka na pewno wskazane. Na hydro luzów nie ustawisz - szklanka to kompensuje. Doprężenie na pewno przy takim duration wałków wskazane.
Sama zmiana sprężynek jak najbardziej a lepiej przejść po prostu na solid lfiftery, czyli przejść na mechanikę z hydro.
Ad@mus pisze:Do wałków warto też doedukować się w podciśnieniu kolektora ssącego. Agresywny wałek wymaga większej przepustnicy.

ps. GTIR ma mechanikę na głowicy, a nie hydro.
Na ostrym wałku spadnie trochę podciśnienie i wolne obroty nie będą cywilizowane.

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 996
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Post autor: PrzeRuSco » 2017-09-25, 13:16

Ad@mus pisze:Do wałków warto też doedukować się w podciśnieniu kolektora ssącego
A jakie powinno być prawidłowe podciśnienie w kolektorze?
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2017-09-25, 13:26

PrzeRuSco, 0,3 bara (jeśli patrzysz w Lpg Techu).
Obrazek

Awatar użytkownika
onyxx
doświadczony forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 2012-03-14, 21:17
Lokalizacja: wwa
Kontakt:

Post autor: onyxx » 2017-09-25, 14:05

ulisses pisze:PrzeRuSco, 0,3 bara (jeśli patrzysz w Lpg Techu).
Coś nisko. Sprawdzałeś zwykłym wskaźnikiem? Może masz nieszczelność? W SR20 dobre podciśnienie to okolice -500mmHg co odpowiada jakieś 0,7b

Awatar użytkownika
BeNeK
fanatyk nissana
Posty: 776
Rejestracja: 2011-10-02, 11:19
Lokalizacja: Kielce

Post autor: BeNeK » 2017-09-25, 14:09

Dokładny spec wałków
https://www.part-box.com/shop/engine/ca ... &order=ASC .
tak jak piszecie , silniki turbo i wolnossące się różnią dla tego mam obawy czy wszystko zagra w 100% dobrze
Obrazek

SPRZEDAM Dwu Tłoczkowe Big Break Kit'y do b13/n14/n15 . Więcej info PW

Awatar użytkownika
onyxx
doświadczony forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 2012-03-14, 21:17
Lokalizacja: wwa
Kontakt:

Post autor: onyxx » 2017-09-25, 14:11

BeNeK pisze:Dokładny spec wałków
https://www.part-box.com/shop/engine/ca ... &order=ASC .
tak jak piszecie , silniki turbo i wolnossące się różnią dla tego mam obawy czy wszystko zagra w 100% dobrze
Tak, już sobie znalazłem ten spec wcześniej. Moim zdaniem gra nie warta świeczki.

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2017-09-25, 17:08

onyxx pisze:
ulisses pisze:PrzeRuSco, 0,3 bara (jeśli patrzysz w Lpg Techu).
Coś nisko. Sprawdzałeś zwykłym wskaźnikiem? Może masz nieszczelność? W SR20 dobre podciśnienie to okolice -500mmHg co odpowiada jakieś 0,7b
Na wakuometrze -0,7 bara.
Obrazek

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 996
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Post autor: PrzeRuSco » 2017-09-25, 21:08

ulisses pisze:PrzeRuSco, 0,3 bara (jeśli patrzysz w Lpg Techu).
dokładnie sprawdzałem w gasdroidzie i waha się pomiędzy 0,37-0,46 czyli chyba za duże.
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2017-09-26, 06:23

PrzeRuSco, za duże ale niektóre modzone silniki tak mają. Dla pewności wyłącz wszystkie odbiorniki, klimę, radio, nadmuch światła. Jeśli będzie dalej tak wysokie możesz pokusić się o poszukanie nieszczelności.
Obrazek

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 996
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Post autor: PrzeRuSco » 2017-09-26, 08:36

Po wyłączeniu wszystkiego oscyluje pomiędzy 0,29-0,36 więc już lepiej a to że są wahania to w porządku i czy przez to mogą falować obroty?
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

Awatar użytkownika
onyxx
doświadczony forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 2012-03-14, 21:17
Lokalizacja: wwa
Kontakt:

Post autor: onyxx » 2017-09-26, 08:51

PrzeRuSco pisze:Po wyłączeniu wszystkiego oscyluje pomiędzy 0,29-0,36 więc już lepiej a to że są wahania to w porządku i czy przez to mogą falować obroty?
To jest nadal kiszka ;) Sprawdź nieszczelności i zrób pomiar kompresji. Przyjrzeć się też można ustawieniu rozrządu, jak powyższe będzie ok.

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2017-09-26, 08:53

0,29 to jest ok. Bardziej skłaniałbym się do tego, że falujące obroty powodują takie skakanie podciśnienia (nie na odwrót). Zobacz zawór wolnych obrotów (jeśli w VE takowy jest) lub przyjrzyj się przepustnicy/czujnikowi jej położenia.
Obrazek

Awatar użytkownika
onyxx
doświadczony forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 2012-03-14, 21:17
Lokalizacja: wwa
Kontakt:

Post autor: onyxx » 2017-09-26, 09:07

0,29 to zdecydowanie za słabe podciśnienie i nie jest ok dla tego silnika. To praktycznie seryjny motor...

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2017-09-26, 09:09

onyxx, przeczytaj jeszcze raz jak to jest mierzone i nie wprowadzaj ludzi w błąd.
Obrazek

Awatar użytkownika
onyxx
doświadczony forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 2012-03-14, 21:17
Lokalizacja: wwa
Kontakt:

Post autor: onyxx » 2017-09-26, 09:39

ulisses pisze:onyxx, przeczytaj jeszcze raz jak to jest mierzone i nie wprowadzaj ludzi w błąd.
jedyne co wprowadza ludzi w blad to publikowane wasze pomiary z instalacji gazowej, ktore jak widac z rzeczywistoscia maja malo wspolnego...

Jeżeli ktoś mierzy zwykłym wskaźnikiem podciśnienia i przeczyta, że 0,3b jest ok. to uważasz, że będzie w porządku? Nie wydaje mi się.

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2017-09-26, 09:57

onyxx, przeczytaj co napisałem wczoraj o 18:08.
Obrazek

Awatar użytkownika
onyxx
doświadczony forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 2012-03-14, 21:17
Lokalizacja: wwa
Kontakt:

Post autor: onyxx » 2017-09-26, 11:07

ulisses pisze:onyxx, przeczytaj co napisałem wczoraj o 18:08.
ale co to zmienia? że wakuometr u ciebie dobrze działa a map sensor od gazowni gówno pokazuje?
Pytanie czy u Przerusco jest to samo?

Btw. offtop się robi, może ktoś to sprzątnąć?

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2017-09-26, 11:13

onyxx, skoro nie wiesz jak działa map sensor w instalacji gazowej to się nie wypowiadaj. Poczytaj, dokształć się a potem się odzywaj. Z ostatnim zdaniem się zgadzam - do posprzątania.
Obrazek

Awatar użytkownika
onyxx
doświadczony forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 2012-03-14, 21:17
Lokalizacja: wwa
Kontakt:

Post autor: onyxx » 2017-09-26, 11:50

ulisses pisze:onyxx, skoro nie wiesz jak działa map sensor w instalacji gazowej to się nie wypowiadaj. Poczytaj, dokształć się a potem się odzywaj. Z ostatnim zdaniem się zgadzam - do posprzątania.
Tak, tak :) hehe
Chcesz powiedzieć, że u Ciebie MAP działa inaczej niż w każdym innym aucie?
Ten twój soft ma najwidoczniej słabe skalowanie.
Doradź jeszcze koledze w sprawie tych wałków :) Z tym masz jeszcze większe doświadczenie najprawdopodobniej :)

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2017-09-26, 12:11

onyxx, skończ już nie ośmieszaj się. Jakbyś chociaż widział 2-3 instalacje i odczyt podciśnienia w nich to byś wiedział jak to wygląda i nie pisał głupot. O wałkach nic nie wiem więc w tym temacie nie będę się wydurniał tak jak ty w temacie map sensorów gazowych.
Obrazek

moher3
aktywny forumowicz
Posty: 196
Rejestracja: 2015-07-16, 21:17
Lokalizacja: Wwa

Post autor: moher3 » 2017-09-26, 12:33

onyxx,

miałem Cie za ogarniętego gościa ale ośmieszasz się strasznie w tym momencie i najeżdżasz na ulisses jak rozjuszony gimbus. :-| Jak map sensor w instalacji gazowej pokazuje 0.3 bar to jest wręcz idealnie, książkowo. 0.3 bar = 30kPa = 30 000Pa co tutaj jest niezrozumiałego dla Ciebie? To jest podciśnienie ze znakiem + a Twoje wakuometry mierzą ze znakiem - już kapujesz ile wyjdzie jak od 1 bar odejmiesz 0,7 bar?
MASZ JAPOŃCA KRĘCISZ DO KOŃCA

pomogę w sprawach LPG
Perfekt Autogaz Montaż i Serwis
Warszawa Targówek
http://perfektautogaz.pl/

Awatar użytkownika
onyxx
doświadczony forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 2012-03-14, 21:17
Lokalizacja: wwa
Kontakt:

Post autor: onyxx » 2017-09-26, 13:07

moher3 pisze:onyxx,

miałem Cie za ogarniętego gościa ale ośmieszasz się strasznie w tym momencie i najeżdżasz na ulisses jak rozjuszony gimbus. :-| Jak map sensor w instalacji gazowej pokazuje 0.3 bar to jest wręcz idealnie, książkowo. 0.3 bar = 30kPa = 30 000Pa co tutaj jest niezrozumiałego dla Ciebie? To jest podciśnienie ze znakiem + a Twoje wakuometry mierzą ze znakiem - już kapujesz ile wyjdzie jak od 1 bar odejmiesz 0,7 bar?
Jak do tej pory wobec nikogo nie zastosowałem żadnej inwektywy, choć wiele razy nie zgadzałem się lub czytałem takie głupoty, że mózg stawał w poprzek. Zawsze mogę to zmienić, więc proszę mnie nie obrażać.

Czy rozumiecie co staram się cały czas przedstawić? Po prostu algorytm zastosowany przez kompy gazowe pokazuje inaczej wartość, co z resztą napisałeś powyżej. A wy dalej swoje jak z jakąś gimbazą etc... Ja rozumiem w jaki sposób działa MAP, tylko niektóre kompy pokazują wartości względne a niektóre bezwzględne. Nie oczekujcie, że instrumentem w tym momencie będzie appka od gazu.
Chodziło mi o zaprzestanie tego typu sposobu przedstawiania pomiaru bo może on wprowadzać w błąd. Zacznijcie może mierzyć kutasem i dzielcie się wynikiem średnicy jaja? Jak nie ustalimy wspólnej nomenklatury to się nie dogadamy.
A teraz poproszę żebyście z taką samą żarliwością doradzili koledze w sprawie wałeczków, bo chyba w tym też jesteście mistrzami? :)

moher3
aktywny forumowicz
Posty: 196
Rejestracja: 2015-07-16, 21:17
Lokalizacja: Wwa

Post autor: moher3 » 2017-09-26, 14:22

onyxx,

to weź się podłącz pod OBDII jakimś komputerem który ma podgląd parametrów silnika i zobacz jakie ma wartości MAP w wolnossącym silniku na biegu jałowym i przestań pisać o jakimś wprowadzaniu w błąd...
MASZ JAPOŃCA KRĘCISZ DO KOŃCA

pomogę w sprawach LPG
Perfekt Autogaz Montaż i Serwis
Warszawa Targówek
http://perfektautogaz.pl/

Awatar użytkownika
onyxx
doświadczony forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 2012-03-14, 21:17
Lokalizacja: wwa
Kontakt:

Post autor: onyxx » 2017-09-26, 14:32

moher3 pisze:onyxx,

to weź się podłącz pod OBDII jakimś komputerem który ma podgląd parametrów silnika i zobacz jakie ma wartości podciśnienie w wolnossącym silniku na biegu jałowym i przestań pisać o jakimś wprowadzaniu w błąd...
Nie wiem z czego Ty korzystasz ale u mnie wartości chociażby w CDIF czy też obdlinku są w wartościach bezwzględnych - czyli takich jak wakuometr.
Gazowych komputerów nie wykorzystuje do diagnostyki.

moher3
aktywny forumowicz
Posty: 196
Rejestracja: 2015-07-16, 21:17
Lokalizacja: Wwa

Post autor: moher3 » 2017-09-26, 14:47

nie no przecież piszę że testerem OBD, ja używam głównie Memoscana CAN OBD do szybkiego podlaczenia bo ma live data właśnie a do grubszej diagnostyki Delphi. Map podawany jest w kPa i na wolnych oscyluje wokół 30 właśnie i takie same odczyty podają (zazwyczaj) map sensory i instalkach gazowych (0,3 bar).

Ale z uwagi na długą dyskusję aż zacząłem czytać w necie i wiem już co spowodowało tą dyskusję a mianowicie

"

Możemy również na liście parametrów bieżących znaleźć kilka wartości ciśnień, które mierzy czujnik ciśnienia absolutnego w kolektorze dolotowym lub które są obliczane przez program sterownika na
podstawie zmierzonych wartości ciśnień.

1) [BAR] ciśnienie atmosferyczne - ciśnienie mierzone przez czujnik ciśnienia absolutnego, podczas gdy zapłon jest włączony, a silnik nie pracuje, lub gdy silnik pracuje przy maksymalnie otwartej
przepustnicy;
2) [MAP] ciśnienie absolutne w kolektorze dolotowym (w przestrzeni 3, rys. 8.) - ciśnienie mierzone przez czujnik ciśnienia absolutnego w każdych warunkach pracy silnika lub wówczas, gdy zapłon jest włączony, a silnik nie pracuje;
3) [VLD] podciśnienie w kolektorze dolotowym (w przestrzeni 3, rys. 8.) - wartość ciśnienia obliczana przez program sterownika jako różnica pomiędzy ciśnieniem atmosferycznym [BAR], a ciśnieniem
absolutnym w kolektorze dolotowym [MAP].

"
MASZ JAPOŃCA KRĘCISZ DO KOŃCA

pomogę w sprawach LPG
Perfekt Autogaz Montaż i Serwis
Warszawa Targówek
http://perfektautogaz.pl/

Awatar użytkownika
onyxx
doświadczony forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 2012-03-14, 21:17
Lokalizacja: wwa
Kontakt:

Post autor: onyxx » 2017-09-26, 15:12

Do tego cały czas zmierzałem ;) I popatrz, nikogo nie nazwałem dyletantem, głupkiem, czy tam gimbazą - ba nawet żeby nią być to sporo posiedzieć w jednej klasie bym musiał ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i układ napedowy”