[P11/WP11] Wywala płyn do wyrównawczego
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P11/WP11] Wywala płyn do wyrównawczego
Witam, w moim GT pojawił się taki problem. Tak jak zawsze w wyrównawczym było praktycznie pusto tak teraz wywala tam cały płyn i gotuje się on w zbiorniczku. Wszystkie węże gorące, termostat otwiera a wentylatory działają. Wskaźnik temp. nic nie pokazuje.
Myślę by wymienić termo i czujnik na mój tok myślenia ale proszę o pomoc, może ktoś miał podobnie. Oba czujniki są obok siebie, który należałoby wymienić ten z wtyczką i dwoma pinami czy ten drugi?
Myślę by wymienić termo i czujnik na mój tok myślenia ale proszę o pomoc, może ktoś miał podobnie. Oba czujniki są obok siebie, który należałoby wymienić ten z wtyczką i dwoma pinami czy ten drugi?
jaka temperatura na szafie? Trzyma w dechę na środku czy przegrzewa? Może to tylko korek... a może nie
MASZ JAPOŃCA KRĘCISZ DO KOŃCA
pomogę w sprawach LPG
Perfekt Autogaz Montaż i Serwis
Warszawa Targówek
http://perfektautogaz.pl/
pomogę w sprawach LPG
Perfekt Autogaz Montaż i Serwis
Warszawa Targówek
http://perfektautogaz.pl/
a po czym wnioskujesz że auto się przegrzało skoro na szafie miałeś temp. roboczą? Badałeś czy w płynie nie ma spalin? W jakich okolicznościach się to dzieje?
MASZ JAPOŃCA KRĘCISZ DO KOŃCA
pomogę w sprawach LPG
Perfekt Autogaz Montaż i Serwis
Warszawa Targówek
http://perfektautogaz.pl/
pomogę w sprawach LPG
Perfekt Autogaz Montaż i Serwis
Warszawa Targówek
http://perfektautogaz.pl/
moher3, jak chłodnica była dziurawa albo gdy wąż z niej spadł to auto się przegrzało (wariowały obroty, sam dawał gazu, nie przełączał się na gaz) a wskaźnik nic nie pokazał. Teraz to w sumie nie wiem na 100% czy się gotuje, w wyrównawczym jest gorąco, woda tam bombluje ale jak dziś się przyjrzałem to bardziej przypomina to ciśnienie bo jak naciskam na wężyk (chłodnica>zbiorniczek) o bombluje tak samo. A co do spalin to tak jakby delikatnie je czuć w zbiorniczku wyrównawczym
prosta sprawa jedź do warsztatu niech Ci sprawdzą czy są spaliny w ukladzie chłodzenia, jeśli są to masz odpowiedź - UPG. Jeśli nie ma to szukasz dalej. Możesz też sprawdzić czy węże wodne są twarde, jeśli są jak skała to też pewnie UPG no ale sprawdź to
MASZ JAPOŃCA KRĘCISZ DO KOŃCA
pomogę w sprawach LPG
Perfekt Autogaz Montaż i Serwis
Warszawa Targówek
http://perfektautogaz.pl/
pomogę w sprawach LPG
Perfekt Autogaz Montaż i Serwis
Warszawa Targówek
http://perfektautogaz.pl/
Dzisiaj wymieniłem korek, termostat i czujnik temperatury ten z kostką dwupinową. Nadal to samo. Wygląda to tak jakby w układzie było zbyt duże ciśnienie. Odkręcając korek na ciepłym aucie (nie na gorącym, spokojnie) wychodzi ciśnienie czego wcześniej nie było. Gdy na zimę zmieniałem płyn i odpowietrzałem układ, płyn leciał po prostu ciurkiem, teraz tryskał pod ciśnieniem na wszystkie strony.
moher3, co to jest UPG? węże są miękkie
moher3, co to jest UPG? węże są miękkie
subbas, Uszczelka Pod Głowicą.
Jak u Ciebie z pompą wody? Kiedy była wymieniana?
Jak u Ciebie z pompą wody? Kiedy była wymieniana?
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Ja uważam, że pompa się kończy. Benzyna przy tej temperaturze po prostu odparuje i tyle.
Płyn chłodniczy jest lekko tłustawy.
Płyn chłodniczy jest lekko tłustawy.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Ty, a może Ty masz uwalony reduktor od LPG?
Łopatki w pompie wody są metalowe, ale może złapała luz na oście i ośka kręci się szybciej niż wirnik - choć wątpię. Pompa AISINa kosztuje jakieś 120zł
Łopatki w pompie wody są metalowe, ale może złapała luz na oście i ośka kręci się szybciej niż wirnik - choć wątpię. Pompa AISINa kosztuje jakieś 120zł
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
jak pompa łapie luz na ośce to zazwyczaj towarzyszą temu nowe dźwięki. Sprawdziłeś czy nie ma przedmuchów spalinowych do ukł. chłodzenia czy wszystko na nos robisz? Były wycieki płynu z okolic rozrządu?
MASZ JAPOŃCA KRĘCISZ DO KOŃCA
pomogę w sprawach LPG
Perfekt Autogaz Montaż i Serwis
Warszawa Targówek
http://perfektautogaz.pl/
pomogę w sprawach LPG
Perfekt Autogaz Montaż i Serwis
Warszawa Targówek
http://perfektautogaz.pl/
moher3, albo jest jeszcze jedna opcja - mocno zapowietrzony układ chłodzenia. Płyn zaczyna się gotować i ciśnienie wali do wyrównawczego.
Również brak przepływu płynu chłodniczego powodowałby gotowanie się płynu.
Do układu w P11GT wchodzi jakieś 6,5L chłodziwa.
Również brak przepływu płynu chłodniczego powodowałby gotowanie się płynu.
Do układu w P11GT wchodzi jakieś 6,5L chłodziwa.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
tak też to pisałem gdzieś na początku o możliwym zapowietrzeniu ale wyszło że wszystkie elementy ukł. sprawne (poza diagnozą pompy z wiadomych względów) więc raczej można to wykluczyć. SRke też można uwalić wiem że z Twojego pkt widzenia to może być niemożliwe ja mojej też nic nie zrobiłem chociaż codziennie próbowałem
[ Dodano: 2017-09-01, 00:29 ]
zresztą nawet jak dmuchnęło UPG to i tak żadne uwalenie motoru tak na dobrą sprawę
[ Dodano: 2017-09-01, 00:29 ]
zresztą nawet jak dmuchnęło UPG to i tak żadne uwalenie motoru tak na dobrą sprawę
MASZ JAPOŃCA KRĘCISZ DO KOŃCA
pomogę w sprawach LPG
Perfekt Autogaz Montaż i Serwis
Warszawa Targówek
http://perfektautogaz.pl/
pomogę w sprawach LPG
Perfekt Autogaz Montaż i Serwis
Warszawa Targówek
http://perfektautogaz.pl/
moher3, przedmuchów nie sprawdzałem, żadnych wycieków nie było
Jak już wyjąłem termostat to przepłukałem układ od górnego węża do jego obudowy. Potem osobno chłodnicę. Zalewałem wodą i przedmuchiwałem sprężarką, leciało swobodnie. W układ weszło dokładnie 5,5 l.
janusz, płyn się nie gotuje, po prostu bombluje pod wpływem ciśnienia jakie panuje w układzie, cały czas podczas pracy silnika i jeszcze jakieś pół minuty po zgaszeniu auta
Sytuacja ma się tak, że po ostatnich wymianach przestało wywalać aż tyle płynu ale to pewnie za sprawą termostatu. Były dwa rodzaje i wziąłem ten otwierany na 76 st. czyli mniej niż oem i pewnie przez to jest mniejsze ciśnienie w układzie? Podczas normalnej jazdy wskazówka temp. jest poniżej połowy. No ale problem z ciśnieniem nie ustał, jutro wymiana pomp i zobaczymy co dalej choć ja obstawiam uszczelkę...
Jak już wyjąłem termostat to przepłukałem układ od górnego węża do jego obudowy. Potem osobno chłodnicę. Zalewałem wodą i przedmuchiwałem sprężarką, leciało swobodnie. W układ weszło dokładnie 5,5 l.
janusz, płyn się nie gotuje, po prostu bombluje pod wpływem ciśnienia jakie panuje w układzie, cały czas podczas pracy silnika i jeszcze jakieś pół minuty po zgaszeniu auta
Sytuacja ma się tak, że po ostatnich wymianach przestało wywalać aż tyle płynu ale to pewnie za sprawą termostatu. Były dwa rodzaje i wziąłem ten otwierany na 76 st. czyli mniej niż oem i pewnie przez to jest mniejsze ciśnienie w układzie? Podczas normalnej jazdy wskazówka temp. jest poniżej połowy. No ale problem z ciśnieniem nie ustał, jutro wymiana pomp i zobaczymy co dalej choć ja obstawiam uszczelkę...