SWAP - pytania i odpowiedzi
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
Dzięki za podpowiedzi.
Chłopaki przełożyli silnik. Przełożyli też aparat zapłonowy, niby wszystko ok.
Wyszła niestety duża lipa - po odpaleniu jest masło zamiast oleju, pewnie uszczelka pod głowicą.
Jest cień szansy, że zawiniło przełożenie aparatu?
Chłopaki przełożyli silnik. Przełożyli też aparat zapłonowy, niby wszystko ok.
Wyszła niestety duża lipa - po odpaleniu jest masło zamiast oleju, pewnie uszczelka pod głowicą.
Jest cień szansy, że zawiniło przełożenie aparatu?
byłe nyski: 100nx GTi red top, hard top -> 2x almera 1.4 -> serena 2.0
jest: sunny 1.4 -> swap 1.6
typowo do zabawy
https://youtu.be/EluWUn-UWfk
jest: sunny 1.4 -> swap 1.6
typowo do zabawy
https://youtu.be/EluWUn-UWfk
Jak silnik dlugo stal to moze w nim nagromadzila sie wilgoć. Obserwuj inne objawy typu ubytki plynu, dymienie na bialo itp.
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
Panowie, myślicie, że od przestoju mogłoby się zrobić aż tak? Wygląda na to, że długo leżakował.majchrzok pisze:Jak silnik dlugo stal to moze w nim nagromadzila sie wilgoć. Obserwuj inne objawy typu ubytki plynu, dymienie na bialo itp.
Nowy olej po 3min chodzenia ma kolor kawy z dużą ilością mleka, masło na korku.
To jest w sumie jakiś trop - spróbuję wlać mu oleju na próbę. Można przerobiony, żeby nowego nie tracić, czy lepiej nie?
Kolor na bagnecie:
https://www.dropbox.com/s/g7s7x7hl7aotm ... 7.jpg?dl=0
byłe nyski: 100nx GTi red top, hard top -> 2x almera 1.4 -> serena 2.0
jest: sunny 1.4 -> swap 1.6
typowo do zabawy
https://youtu.be/EluWUn-UWfk
jest: sunny 1.4 -> swap 1.6
typowo do zabawy
https://youtu.be/EluWUn-UWfk
Dopiero go zabrałem od mechanika na testy.
Bardzo trudno powiedzieć, czy ubywa. Dolewam mikroskopijne ilości, może się jeszcze odpowietrza.
Wlałem mu gęstszy olej po mercu, 500km przebiegu, na przepłukanie.
Jest o wiele mniej masła, ciemniejszy kolor, ale niepokoi mnie, że jest go dużo - z 3 litrów wlanego oleju jest pod górną kreskę.
Właśnie się przejechałem i rano sprawdzę olej jak się ustoi, no i płyn.
Jestem w kropce, nie wiem czy lać trzeci olej do testów czy kazać sprzedawcy robić uszczelkę pod głowicą.
Dla potomności, ga16ds działa na aparacie z ga14ds.
Bardzo trudno powiedzieć, czy ubywa. Dolewam mikroskopijne ilości, może się jeszcze odpowietrza.
Wlałem mu gęstszy olej po mercu, 500km przebiegu, na przepłukanie.
Jest o wiele mniej masła, ciemniejszy kolor, ale niepokoi mnie, że jest go dużo - z 3 litrów wlanego oleju jest pod górną kreskę.
Właśnie się przejechałem i rano sprawdzę olej jak się ustoi, no i płyn.
Jestem w kropce, nie wiem czy lać trzeci olej do testów czy kazać sprzedawcy robić uszczelkę pod głowicą.
Dla potomności, ga16ds działa na aparacie z ga14ds.
byłe nyski: 100nx GTi red top, hard top -> 2x almera 1.4 -> serena 2.0
jest: sunny 1.4 -> swap 1.6
typowo do zabawy
https://youtu.be/EluWUn-UWfk
jest: sunny 1.4 -> swap 1.6
typowo do zabawy
https://youtu.be/EluWUn-UWfk
@Ad@mus, testy to mocno powiedziane. 300-500m mam do mechanika i tyle przejechałem. Wiem, że to nie najmądrzejsze z mojej strony, tylko nerw mi ruszył że nic się nie dzieje w temacie i zabrałem chrupka.
Na drugim, "zdobycznym" oleju, na szczęście wody nie przybywa. Wydaje mi się lekko jaśniejszy, pewnie złapał tego syfu co był, ale już inna bajka. Dzisiaj się przejechałem i wydaje się wszystko ok, jeszcze sprawdzę jutro jak się ustoi.
@VE Killer - rozrząd nie wymieniany.
Badaliśmy z mechaniorami olej. Jak zlewali to na oko w porządku, tylko po zamieszaniu pienił się, więc jednak był trochę z wodą.
Dziwi mnie tylko, że po pierwszej wymianie pokazało się aż tyle wody, dalej nie mam pomysłu skąd. Mam tylko dwa domysły - korek był bardzo brudny, więc mógł przepuścić, a chyba myli karcherem; albo świece nie dokręcone.
Wydaje się już ok, tylko jeden kłopot - leniwie się wkręca, tak samo jak stare 1.4. Poszukam albo założę temat, pewnie coś koło iskry nie tak.
Jedna rzecz na plus - fajnie wydech brzmi, trąbi przelotem prawie jak honda
Na drugim, "zdobycznym" oleju, na szczęście wody nie przybywa. Wydaje mi się lekko jaśniejszy, pewnie złapał tego syfu co był, ale już inna bajka. Dzisiaj się przejechałem i wydaje się wszystko ok, jeszcze sprawdzę jutro jak się ustoi.
@VE Killer - rozrząd nie wymieniany.
Badaliśmy z mechaniorami olej. Jak zlewali to na oko w porządku, tylko po zamieszaniu pienił się, więc jednak był trochę z wodą.
Dziwi mnie tylko, że po pierwszej wymianie pokazało się aż tyle wody, dalej nie mam pomysłu skąd. Mam tylko dwa domysły - korek był bardzo brudny, więc mógł przepuścić, a chyba myli karcherem; albo świece nie dokręcone.
Wydaje się już ok, tylko jeden kłopot - leniwie się wkręca, tak samo jak stare 1.4. Poszukam albo założę temat, pewnie coś koło iskry nie tak.
Jedna rzecz na plus - fajnie wydech brzmi, trąbi przelotem prawie jak honda
byłe nyski: 100nx GTi red top, hard top -> 2x almera 1.4 -> serena 2.0
jest: sunny 1.4 -> swap 1.6
typowo do zabawy
https://youtu.be/EluWUn-UWfk
jest: sunny 1.4 -> swap 1.6
typowo do zabawy
https://youtu.be/EluWUn-UWfk
Jedna świeca była rzeczywiście zaśniedziała. Podmieniłem dzisiaj kable i świece na stare, bo chodził na 3 gary czasem. Na moich znowu ze ssania nie schodzi, może się kalibruje, mniejsza o to.VE Killer pisze:Zobacz czy nie ma wody na świecach po myciu karcherem i przydpiesz zapłon aparatem
Zapłon jest lekko przyspieszony ale zapomniałem przetestować na większe przyspieszenie zapłonu, dzięki, jutro sprawdzę.
byłe nyski: 100nx GTi red top, hard top -> 2x almera 1.4 -> serena 2.0
jest: sunny 1.4 -> swap 1.6
typowo do zabawy
https://youtu.be/EluWUn-UWfk
jest: sunny 1.4 -> swap 1.6
typowo do zabawy
https://youtu.be/EluWUn-UWfk
Nie ma czegoś takiego, jak podmiana świec na stare i sprawdzanie mocy silnika. Coś ci nie domaga albo niedomaga coś bardzo dużo. Do listu poswapowej musisz kolego doliczyć:
-nowy olej
-porządny płyn chłodniczy
-nowe kable wn
-palec+kopulka
-nowe świece i to takie odpowienie, najlepiej NGK (ok10zł/szt)
-posprawdzaj masy, bo często przy swapie jest z nimi krucho
-czujnik temp cieczy
-na jakim ecu to pracuje
-jakie masz wyprzedzenie zapłonu
-jakie ciśnienie jest na baniakach i jaka jest szczelność cylindrow
To nie jest giełda, ale po świętach będzie zdrowe ga16de które generuje pełną moc. Do odbioru w KRK u Bziuka. Nie było myte karczerem po świecach ani kislu w silniku nie ma. Chodzi elegancko, sam macałem i jest świetne!! A tak po za tym ciężko jest zrobić coś budżetowo jak nie ma się wiedzy i możliwości. Z tego co napisałeś wnioskuję, że sprawę ogarniał ci jakiś mechanior bez wyczucia.
No nic... kibicuję zatem i życzę sukcesów.
-nowy olej
-porządny płyn chłodniczy
-nowe kable wn
-palec+kopulka
-nowe świece i to takie odpowienie, najlepiej NGK (ok10zł/szt)
-posprawdzaj masy, bo często przy swapie jest z nimi krucho
-czujnik temp cieczy
-na jakim ecu to pracuje
-jakie masz wyprzedzenie zapłonu
-jakie ciśnienie jest na baniakach i jaka jest szczelność cylindrow
To nie jest giełda, ale po świętach będzie zdrowe ga16de które generuje pełną moc. Do odbioru w KRK u Bziuka. Nie było myte karczerem po świecach ani kislu w silniku nie ma. Chodzi elegancko, sam macałem i jest świetne!! A tak po za tym ciężko jest zrobić coś budżetowo jak nie ma się wiedzy i możliwości. Z tego co napisałeś wnioskuję, że sprawę ogarniał ci jakiś mechanior bez wyczucia.
No nic... kibicuję zatem i życzę sukcesów.
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
Dzięki Ad@mus za listę. Chyba najlepiej zacznę go odgruzowywać krok po kroku.
Swap już niestety nie wchodzi w grę, zwłaszcza na DE, za dużo zabawy przy konwersji z DS.
Poza umyciem silnika przez sprzedawcę i cholerną wodę, ten 1.6 wygląda i pracuje nieźle. Mam nadzieję, że po ogarnięciu osprzętu zacznie się też wkręcać.
Kopułka, palec jest, czujnik temp pokazuje ok (tylko o wiele wolniej się grzeje od 1.4), płyn ok.
Dobrze prawisz, nie ma co kombinować tylko dopiąć resztę.
Swap już niestety nie wchodzi w grę, zwłaszcza na DE, za dużo zabawy przy konwersji z DS.
Poza umyciem silnika przez sprzedawcę i cholerną wodę, ten 1.6 wygląda i pracuje nieźle. Mam nadzieję, że po ogarnięciu osprzętu zacznie się też wkręcać.
Kopułka, palec jest, czujnik temp pokazuje ok (tylko o wiele wolniej się grzeje od 1.4), płyn ok.
Dobrze prawisz, nie ma co kombinować tylko dopiąć resztę.
byłe nyski: 100nx GTi red top, hard top -> 2x almera 1.4 -> serena 2.0
jest: sunny 1.4 -> swap 1.6
typowo do zabawy
https://youtu.be/EluWUn-UWfk
jest: sunny 1.4 -> swap 1.6
typowo do zabawy
https://youtu.be/EluWUn-UWfk
-
- nowy na forum
- Posty: 21
- Rejestracja: 2017-08-06, 18:29
- Lokalizacja: Kalisz
-
- nowy na forum
- Posty: 21
- Rejestracja: 2017-08-06, 18:29
- Lokalizacja: Kalisz
adrian920422, zwrotnice i pisaty powinny byc takie same. Polosie i przeguby niestety zupełnie inne,aczkolwiek najlepiej szukaj takich z sunny gti- do nich wrazie czego masz dostępne przeguby. Do takich z almery gti- PODOBNO nieosiągalny temat.
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
-
- nowy na forum
- Posty: 21
- Rejestracja: 2017-08-06, 18:29
- Lokalizacja: Kalisz
-
- nowy na forum
- Posty: 21
- Rejestracja: 2017-08-06, 18:29
- Lokalizacja: Kalisz
Ok jeden problem rozwiązany. Teraz z innej beczki, jak wiadomo wiązki są dwie , jedna od ECU mniejsza do sterowania silnikiem i druga większą na resztę podzespołów, wiązki te łączą się czterema wtyczkami, dwie w kabinie pod konsolą środkową tuż za popielniczką, i pod maską dwie wychodzące z okolic plusa akumulatora, dwie wtyczki w kabinie są leczenie widzę jednej wtyczki pod maską, wtyczka długa jedno pinowa z grubym przewodem jest umocowana do skrzyni biegów, ale nigdzie nie widzę tej drugiej wielopinowej wtyczki. Czy ktoś ma jakieś informacje co do tego
[ Dodano: 2017-11-22, 18:17 ]
Widzę że temat chyba umarł , niestety.
[ Dodano: 2017-11-22, 18:17 ]
Widzę że temat chyba umarł , niestety.
Re: SWAP - pytania i odpowiedzi
Witam was, od jakiegoś czasu zastanawiam się jakby wyglądał swap z silnika qr20/qr25 w Nissanie Xtrail T31 na silnik serii SR DET lub VE?
Jak mocowania skrzyni biegów? Łapy silnika?
Jak mocowania skrzyni biegów? Łapy silnika?
Civic VI->Primera P11 GA16->Primera SR20DE->Accord VI 2.0 ES->P11.144 SR20
Re: SWAP - pytania i odpowiedzi
Ponawiam pytanie, czy w razie "W" swap z QR20/25 w T31 na SR jest prosty? W JP był seryjnie model GT z SR20VET więc myślę się da.
Civic VI->Primera P11 GA16->Primera SR20DE->Accord VI 2.0 ES->P11.144 SR20
Re: SWAP - pytania i odpowiedzi
GT było w budzie T30 o ile mnie pamięć nie myli, frontcut byłoby najlepiej przytulić.