Sciąga na prawo-p11
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
Sciąga na prawo-p11
Panowie taki temat:
1. Samochód ma nowe tuleje wahacza dolnego
2. Poli na górnych wachaczach
3. Nowe drążki kierownicze
4. Proste felgi i nowe opony
5. Nowe gumy staba i łączniki
6. Ustawioną zbieżność
Pomimo zabiegów remontowo serwisowych ciągnie na prawo, kierownice trzymać muszę cały czas na godzinie 11. Jak puszczam to ciągnie na prawo ale wtedy kierownica się wyrównuje idealnie na godzinę 12. Nie mam już pomysłów co to może być. Im szybciej jadę tym bardziej ciągnie. Przelatałem tak od maja i opony nie są zjedzone. Objaw podobny mam w swoim drugim samochodzie gdzie podobne zabiegi były wykonane plus dodatkowo nowa przekładnia. Opony letnie i opony na zimę to samo.
Niech ktoś coś podpowie gdzie szukać.
1. Samochód ma nowe tuleje wahacza dolnego
2. Poli na górnych wachaczach
3. Nowe drążki kierownicze
4. Proste felgi i nowe opony
5. Nowe gumy staba i łączniki
6. Ustawioną zbieżność
Pomimo zabiegów remontowo serwisowych ciągnie na prawo, kierownice trzymać muszę cały czas na godzinie 11. Jak puszczam to ciągnie na prawo ale wtedy kierownica się wyrównuje idealnie na godzinę 12. Nie mam już pomysłów co to może być. Im szybciej jadę tym bardziej ciągnie. Przelatałem tak od maja i opony nie są zjedzone. Objaw podobny mam w swoim drugim samochodzie gdzie podobne zabiegi były wykonane plus dodatkowo nowa przekładnia. Opony letnie i opony na zimę to samo.
Niech ktoś coś podpowie gdzie szukać.
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
A ja podepnę się pod temat, bo mam to samo - delikatnie ściąga, pomimo, że wszystko jest perfekt.....
Jak ktoś ma jakieś pomysły, to podobnie jak Ad@mus, proszę o sugestie. Z tym, że nie mam nowych końcówek drążków, ale za to mam nowe sworznie wahaczy dolnych.
Jak ktoś ma jakieś pomysły, to podobnie jak Ad@mus, proszę o sugestie. Z tym, że nie mam nowych końcówek drążków, ale za to mam nowe sworznie wahaczy dolnych.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Skoro ściąga to nie wszystko jest perfektjanusz pisze: pomimo, że wszystko jest perfekt.....
W byłej primerze miałem podobny problem i u mnie było wybite łożysko w zwrotnicy.
W miejscu gdzie zwrotnica się obraca. Na dole obraca się na sworzniu a na górze na łożyskach.
Ale jak jest zbieżność zrobiona to rozumiem, że nie ma żadnych luzów w zawieszeniu?
Kąty kół trzymają normę?
Może tylna oś coś psuje?
Zbieżność dobrze zrobiona?
Ad@mus, ale to i tak nic nie zmieni - u mnie są łożyska powymieniane, luzów brak - lewe koło ok, a na prawym delikatny negatyw. Też mnie ściąga ściąga w prawo - niezależnie od pasa ruchu.
Na letnich nieznacznie ale ściąga, na zimówkach ściągało masakrycznie, nie wiem jak bedzie na nowych..... Zobaczę, jak zmienię.
Na letnich nieznacznie ale ściąga, na zimówkach ściągało masakrycznie, nie wiem jak bedzie na nowych..... Zobaczę, jak zmienię.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
To, że u Ciebie nie ma luzów na łożyskach to nie znaczy, że u Adamusa nie będzie. Ja oczywiście nie twierdze, że są luzy u Adamusa ale myślę, że warto to sprawdzić.
Cudów nie ma, coś musi być nie halo skoro ściąga.
Coś musi być nie halo skoro koło nie trzyma kąta.
Może coś krzywego, może gdzieś luz, może wahacze mają złą długość (niedokładne wykonanie) a może coś innego.
Cudów nie ma, coś musi być nie halo skoro ściąga.
Coś musi być nie halo skoro koło nie trzyma kąta.
Może coś krzywego, może gdzieś luz, może wahacze mają złą długość (niedokładne wykonanie) a może coś innego.
Nie zawsze wystarczy wymiana łozysk zwrotnicy. Jak pochylenie koła nie trzyma parametrów to wyrobione może być gniazdo łożyska i do wymiany jest łapa "obejma" łożyska łącząca zwrotnicę z górnym wahaczem. Miałem u siebie wymieniane i o niebo lepiej. Pochylenie wrociło do normy i prowadzi się jak po sznurku.
U mnie sciągało na prawo na letnich. Wymieniłem lewy górny wahacz i o dziwo całe zawieszenie mocno się ustywniło i zaczęł elegancko prosto jezdzic, komfort prowadzenia znacznie się poprawił. Zmieniłem koła na zimowe i zaczęło sciągać minimalnie w lewo. Nie wiem, może zrobie zbiezność bo nie mam na to innego pomysłu.
[center]SPRZEDAM BLACK Primera P11[/center]
Zuh, długość wahaczy - może coś w tym jest, trzeba byłoby pomierzyć....... Ale górne wahacze mam OEM i 555 - jak dobrze pamiętam. Nie pamiętam, który jest który.
Ad@mus, tak, jak gadaliśmy przez telefon - łożysko koła zmienione, zwrotnicy nie.
Romano, mowa o goleniu?
Ad@mus, tak, jak gadaliśmy przez telefon - łożysko koła zmienione, zwrotnicy nie.
Romano, mowa o goleniu?
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Ktoś kto robił geometrię mógł nie ustawić idealnie kierownicy na wprost przez co zbieżność masz ok, natomiast jak kiera wraca do punktu 0 to wtedy auto skręca.
Mój GT Top Sport VVL N1: viewtopic.php?t=2033
Wolfshade, gdyby kiera nie była na prosto to nie ściągało by, tylko krzywo kierownica patrzyła.
janusz, właśnie o to mi chodziło, bo chłopaki sugerują łożyska zwrotnicy, a tego ani ja ani ty nie robiliśmy i myślę, że tam jest kłopot. Tym bardziej, że obaj mamy prawie wszystko zmienione i obaj mamy kąty pomylone. U mnie po zmianie na poli się coś powaliło, w rzeczy samej, sztywniejszy zawias szybciej zabija łożyska, tak od zawsze było i jest.
brylant13, górne wahacze mamy już z Januszem na poli, ich żywotność określana jest jako dożywotnia więc szukać musimy gdzieś indziej.
janusz, właśnie o to mi chodziło, bo chłopaki sugerują łożyska zwrotnicy, a tego ani ja ani ty nie robiliśmy i myślę, że tam jest kłopot. Tym bardziej, że obaj mamy prawie wszystko zmienione i obaj mamy kąty pomylone. U mnie po zmianie na poli się coś powaliło, w rzeczy samej, sztywniejszy zawias szybciej zabija łożyska, tak od zawsze było i jest.
brylant13, górne wahacze mamy już z Januszem na poli, ich żywotność określana jest jako dożywotnia więc szukać musimy gdzieś indziej.
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
Ad@mus, tylko w tym roku sprawdzałem stan łożysk w goleniu i luzów nie było. Zwrotnica - średnio na jeża chce mi się ją wymieniać, bo mam nowe łożysko.
Załatwię sobie goleń i podmienię - zobaczymy co z tego wyjdzie.
Załatwię sobie goleń i podmienię - zobaczymy co z tego wyjdzie.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Wychodzę z założenia, że w tym wieku samochód ma juz prawo mieć tu i tam wyjechane łożyska. Brak luzów ok, ale łożysko może mieć jeszcze inne niedomaganie. Goleń masz na myśli mocowanie górnego wahacza do budy czy to coś co łączy amor z wahaczem górnym?
Mi się to stało samo od siebie, wiec musze szukać przyczyny w elementach eksploatacyjnych, gdzie łożyska zwrotnicy wydają się być dobrym tropem. Nie wiem tylko kiedy ale je wymienie bo kosztuja pare złotych tylko.
Mi się to stało samo od siebie, wiec musze szukać przyczyny w elementach eksploatacyjnych, gdzie łożyska zwrotnicy wydają się być dobrym tropem. Nie wiem tylko kiedy ale je wymienie bo kosztuja pare złotych tylko.
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
Goleń - coś co łączy górny wahacz, zwrotnicę i amor w jedną całość.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
ja nie pytam o koleiny tylko zazwyczaj drogi sa tak robione ze środek od osi jezdni jest wyżej od pobocza zeby woda nie stała. a skoro masz tak idealnie ustawioną geometrie to może mieć to wpływ na sciąganie w kierunku poboczaAd@mus pisze: nie chodzi o koleiny
[ Dodano: 2016-11-14, 18:14 ]
jest jeszcze jedna rzecz. czy gdy koła są ustawione na wprost przekładnia też jest idealnie w położeniu srodkowym. mozna to łatwo sprawdzić po dokładnym zmierzeniu obrotów w prawo i w lewo
[ Dodano: 2016-11-14, 18:20 ]
o ile w listwie bez wspomagania nie ma to znaczenia to w tych ze wspomaganiem może mieć wpływ.
nie wiem może szukam zbyt głęboko przyczyny ale skoro geometria jest igła i wszystko nowe to nie powinno ściagać. mnie uczono żeby przed ustawianiem geometrii sprawdzić cisnienie w kołach i najlepiej ustawiać na nowych oponach
XXX
janusz, chodzi o goleń - zwał jak zwał.
Też w jednej furze(polift) mam problem ściągania na prawo - geometria mieści się w zakresie fabrycznym. Nowe: górne wahacze, łączniki staba, amory, końcówki drążków. Reszta stara seria.
Druga(przedlift) miała spaprane kąty pochylenia na przodzie i po wymianie goleni na nówki sztuki jeździ prosto. Wymieniane miała górne i dolne wahacze - przebieg ponad 100kkm, plus końcówki i łączniki - w miarę nowe. Amory z tyłu też po wymianie - przebieg ok 100kkm.
Też w jednej furze(polift) mam problem ściągania na prawo - geometria mieści się w zakresie fabrycznym. Nowe: górne wahacze, łączniki staba, amory, końcówki drążków. Reszta stara seria.
Druga(przedlift) miała spaprane kąty pochylenia na przodzie i po wymianie goleni na nówki sztuki jeździ prosto. Wymieniane miała górne i dolne wahacze - przebieg ponad 100kkm, plus końcówki i łączniki - w miarę nowe. Amory z tyłu też po wymianie - przebieg ok 100kkm.
Skąd kupiłeś nowe golenie?
Nie wiem jak może się taki kawał żelastwa zwichrować, bez uszkodzenia reszty elementów, zwrotnicy, wahacza dolnego, kół? U mnie do czasu wystąpienia problemu nie zaliczyłem żadnego hita, zimówki i letnie bez wyważania, koła nie są jajowate, a inaczej nie wiem co może się stać, żeby uszkodzić zawieszenie. Co innego niż dziura w drodze?
Może poprawiły ci się kąty nie ze względu na nowe elementy, może rozebranie i złożenie zawieszenia od zera u ciebie pomogło?
Edit
Zmienione lacze na zimowe, auto jedzie jak po sznurku
Na letnich oem 16" z nowymi oponami ciągło. Stare śmieciowe zimówki na przeszpetnych stalowych-nie ciągnie.
musze sprawdzić et w tych 16" bo może są różne i stąd miałem kłopoty
Nie wiem jak może się taki kawał żelastwa zwichrować, bez uszkodzenia reszty elementów, zwrotnicy, wahacza dolnego, kół? U mnie do czasu wystąpienia problemu nie zaliczyłem żadnego hita, zimówki i letnie bez wyważania, koła nie są jajowate, a inaczej nie wiem co może się stać, żeby uszkodzić zawieszenie. Co innego niż dziura w drodze?
Może poprawiły ci się kąty nie ze względu na nowe elementy, może rozebranie i złożenie zawieszenia od zera u ciebie pomogło?
Edit
Zmienione lacze na zimowe, auto jedzie jak po sznurku
Na letnich oem 16" z nowymi oponami ciągło. Stare śmieciowe zimówki na przeszpetnych stalowych-nie ciągnie.
musze sprawdzić et w tych 16" bo może są różne i stąd miałem kłopoty
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
Ad@mus, czasy jak fura była robiona na warsztatach - chłopaki z byłego aso stwierdzili, że gniazdo golenia w których siedzi łożysko jest wyrobione i trza wymienić.
Może, krzywo ktoś kiedyś wprasował łozycho, może naciągnęli mnie na wymianę "żelastwa". Na nowych goleniach kąty wróciły do normy.
Racja, żeby je pokrzywić to trza by się postarać.
Zobaczę, jak u mnie będzie po wymianie na zimówki.
Może, krzywo ktoś kiedyś wprasował łozycho, może naciągnęli mnie na wymianę "żelastwa". Na nowych goleniach kąty wróciły do normy.
Racja, żeby je pokrzywić to trza by się postarać.
Zobaczę, jak u mnie będzie po wymianie na zimówki.
Wygrzebałem w papierach, że miałem zmieniane łożyska na zwrotnicach...... Prawdopodobnie na prawej stronie mogą być krzywo nabite. Jutro wyszarpię sobie goleń z innej Primery - podmienimy i zobaczymy co się stanie.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_