Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Luz zaworowy SR20VE

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
Jastrząb
fanatyk nissana
Posty: 1053
Rejestracja: 2009-12-09, 17:19
Lokalizacja: Olsztyn

Luz zaworowy SR20VE

Post autor: Jastrząb » 2016-04-22, 19:52

Witam

Z okazji wymiany uszczelki pod pokrywą zaworów i tych mniejszych od świec, chciałbym sprawdzić luzy zaworowe i z ciekawości i z racji że ostatnio miałem okazję posłuchać paru innych silników np. K20 lub C20XE i chodzą one sporo ciszej.

Moje pytanie to jakie powinny być wartości luzów dla zaworów dolotowych i wydechowych na zimnym i ciepłym (w necie jest sporo sprzecznych informacji). Dodatkowo przewija się jedno pytanie.........dlaczego na 1rwszym cylindrze wg japońskiego screena wartości są inne niż na pozostałych.
Masz pękniętą lub zerwaną poduszkę skrzyni biegów w Almerze GTi, napisz a dowiesz się jak naprawić.

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2016-04-23, 08:18

Edytowany :hah:
Ostatnio zmieniony 2016-09-10, 08:15 przez VE Killer, łącznie zmieniany 2 razy.
XXX

Awatar użytkownika
Jastrząb
fanatyk nissana
Posty: 1053
Rejestracja: 2009-12-09, 17:19
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Jastrząb » 2016-04-23, 09:00

Tak, chodź mi o regulacje na płytkach shim.....czyli inaczej podkładki lub pastylki.

[ Dodano: 2016-04-23, 10:02 ]
Jak będę miał dostęp do laptopa to podrzucę linki dzisiaj.
Masz pękniętą lub zerwaną poduszkę skrzyni biegów w Almerze GTi, napisz a dowiesz się jak naprawić.

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2016-04-23, 11:20

Wiec tak obejrzalem tą dzwigienkę z VE i faktycznie jedyna mozliwa regulacja jest na pastylce. Jesli chodzi o luzy to nie wiem czy w autodacie są podane.
Ostatnio zmieniony 2016-08-11, 06:38 przez VE Killer, łącznie zmieniany 1 raz.
XXX

Awatar użytkownika
Jastrząb
fanatyk nissana
Posty: 1053
Rejestracja: 2009-12-09, 17:19
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Jastrząb » 2016-04-23, 15:18

VE Killer dzięki za obejrzenie głowicy i potwierdzenie, podsyłam linka do screena z manuala który krąży po forum neovvl

Obrazek

Tylko właśnie ten 1rwszy cylinder, dlaczego ma inne wartości ?
Masz pękniętą lub zerwaną poduszkę skrzyni biegów w Almerze GTi, napisz a dowiesz się jak naprawić.

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2016-04-23, 15:40

Faktycznie ciekawa sprawa. Moze wynika to z rozszeżalnosci cieplnej a pierwszy baniak jest najblizej pompy wody to stad dla niego inne wartosci. Po weekendzie przejrzę się jeszcze wnikliwiej glowicy to moze dojde skad takie wydumki. Generslnie catcams ktory robi walki do sportu na wysoką skale nic nie wspomina o tym zeby ustawiac inne luzy dla 1 cyl
XXX

Awatar użytkownika
onyxx
doświadczony forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 2012-03-14, 21:17
Lokalizacja: wwa
Kontakt:

Post autor: onyxx » 2016-04-25, 11:18

Tak, dla 1 cyl jest inny luz. Ustaw jak mówi manual i będzie lala ;)

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2016-04-25, 14:56

zgada sie tylko próbujemy dojsc z jakiego powodu jest własnie inny luz na jedynce
XXX

Awatar użytkownika
woytaz_gdy_elb
aktywny forumowicz
Posty: 141
Rejestracja: 2015-04-15, 21:37
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Post autor: woytaz_gdy_elb » 2016-04-25, 22:47

Też ostatnio miałem rozkminę czemu mój Sr20Ve chodzi tak głośno - na biegu jałowym słychać zawory prawie jak w starej Fiescie 1,1 :) - ale silnik hamowałem - ma moc, jest elastyczny, nie pali oleju - więc zastanawiam się czy ten typ przypadkiem tak nie ma :)
Sunny n14 GTI SR20VE - rajdówka
Almera n15 GTI Daily kuchenka gazowa
BMW X3 3,0d dupowóz, lawetociągnik

Awatar użytkownika
Jastrząb
fanatyk nissana
Posty: 1053
Rejestracja: 2009-12-09, 17:19
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Jastrząb » 2016-04-26, 06:41

O właśnie tak jak mówisz woytaz_gdy_elb, może ten typ tak ma....
Masz pękniętą lub zerwaną poduszkę skrzyni biegów w Almerze GTi, napisz a dowiesz się jak naprawić.

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2016-04-26, 07:34

Wiecie jak silnik ma hydraulike to ciszej pracuje faktycznie niz taki który ma luzy zaworowe. ale jakiejs mega duzej róznicy w odgłosach nie powinno być tym bardziej ze w szczelinie pozostaje film olejowy który też cos tam wytłumia
XXX

Awatar użytkownika
onyxx
doświadczony forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 2012-03-14, 21:17
Lokalizacja: wwa
Kontakt:

Post autor: onyxx » 2016-04-26, 07:42

VE Killer pisze:zgada sie tylko próbujemy dojsc z jakiego powodu jest własnie inny luz na jedynce
1 cyl dostaje trochę więcej powietrza i tam jest ciut cieplej.
VE Killer pisze:Wiecie jak silnik ma hydraulike to ciszej pracuje faktycznie niz taki który ma luzy zaworowe. ale jakiejs mega duzej róznicy w odgłosach nie powinno być tym bardziej ze w szczelinie pozostaje film olejowy który też cos tam wytłumia
Tak jak piszesz. Z mechaniczną regulacją pracuję jakby "twardziej", ale dużo głośniejszy od hydraulika nie jest. Jeżeli jest to coś nie halo :P

Awatar użytkownika
Bziuk
fanatyk nissana
Posty: 621
Rejestracja: 2012-12-13, 16:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Bziuk » 2016-04-26, 07:55

Też miałem myślenice odnośnie głośnej pracy VE względem mojego ex DE. Sprawę poprawiło porządne przepłukanie silnika i wymiana oleju. Jest ciut lepiej, ale moim zdaniem dalej głośniej niż SR z HLA. U mnie najbardziej w tyłek dawały .. wtryski benzynowe. Kiedy przełącza się na LPG jest znacznie ciszej. Luzy zaworowe sprawdzone, wszystko w normie :) Komprecha wzorcowa, ubytki oleju na poziomie minimalnym. Też podtrzymuje opcje, że ten typ tak ma, ktoś mi kiedyś powiedział, że mechanika zawsze będzie chodziła głośniej od hydrauliki i na razie się potwierdza :)
Jest: N14 SSS style,Pulsar GTI-R i K11 SUPER CVT
Było: 2 x B13 , N15 sedan, Micra K11, P11 Si i P11.144 sport VE...

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2016-04-26, 09:49

onyxx pisze: 1 cyl dostaje trochę więcej powietrza i tam jest ciut cieplej.
ale jakim sposobem? kolektor ma taka konstrukcję?? jesli tak to w momencie przejscia np na inny kolektor albo ITB dane z manuala mozna sobie wsadzic w zadek
pomijajac juz fakt ze wtedy na 1 jest inny AFR bo dawkowanie paliwa na wszystkie gary jest jednakowe a pierwszy dostaje wiecej powietrza niz pozostałe.

[ Dodano: 2016-04-26, 10:51 ]
Bziuk pisze:ktoś mi kiedyś powiedział, że mechanika zawsze będzie chodziła głośniej od hydrauliki i na razie się potwierdza
no bo tak jest.

a co do płukania VE. to te silniki z Japoni sa tak zalepione ze tam wymiana oleju jest chyba co 50tyś
XXX

Awatar użytkownika
onyxx
doświadczony forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 2012-03-14, 21:17
Lokalizacja: wwa
Kontakt:

Post autor: onyxx » 2016-04-26, 10:08

VE Killer pisze:
onyxx pisze: 1 cyl dostaje trochę więcej powietrza i tam jest ciut cieplej.
ale jakim sposobem? kolektor ma taka konstrukcję?? jesli tak to w momencie przejscia np na inny kolektor albo ITB dane z manuala mozna sobie wsadzic w zadek
pomijajac juz fakt ze wtedy na 1 jest inny AFR bo dawkowanie paliwa na wszystkie gary jest jednakowe a pierwszy dostaje wiecej powietrza niz pozostałe.

[ Dodano: 2016-04-26, 10:51 ]
Bziuk pisze:ktoś mi kiedyś powiedział, że mechanika zawsze będzie chodziła głośniej od hydrauliki i na razie się potwierdza
no bo tak jest.

a co do płukania VE. to te silniki z Japoni sa tak zalepione ze tam wymiana oleju jest chyba co 50tyś
Tak pokazał flow bench ;) Ja z nim nie dyskutuje :P Różnica jest mała ale jednak jest - ale nie aż tak wielka by od razu korygować dawki paliwa, bo jest naprawdę marginalna.

Co do zalepienia to mój był w środku idealny, aż żal było go rozkładać. Więc raczej to zależy od konkretnego egzemplarza

Obrazek

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2016-04-26, 11:37

onyxx pisze:Tak pokazał flow bench Ja z nim nie dyskutuje Różnica jest mała ale jednak jest - ale nie aż tak wielka by od razu korygować dawki paliwa, bo jest naprawdę marginalna.
hmm ale skoro róznica jest marginalna to dlaczego aż 0.1 różnicy w luzach. marginalna róznica nie powinna wpływać tak znaczaco na wzrost tomperatury na tym cylindrze i do tego jest on najblizej pompy . zazwyczaj najwyzsza była na ostatnich baniakach.
ciekawa to zagadka:)
XXX

Awatar użytkownika
onyxx
doświadczony forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 2012-03-14, 21:17
Lokalizacja: wwa
Kontakt:

Post autor: onyxx » 2016-04-26, 12:21

Nom ciekawa ;)

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2016-04-27, 10:37

Nissan-tego nie ogarniesz :D
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
Jastrząb
fanatyk nissana
Posty: 1053
Rejestracja: 2009-12-09, 17:19
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Jastrząb » 2016-05-10, 20:13

Bynajmniej przyjmuję, że taki dźwięk generuje sr20ve (czyli ten typ tak ma), dodatkowa informacja uszczelka pokrywy zaworów BLUE PRINT ADN16733 wraz z małą uszczelką na świece jest bardzo dobrze wykonana i jak coś to polecam.
Masz pękniętą lub zerwaną poduszkę skrzyni biegów w Almerze GTi, napisz a dowiesz się jak naprawić.

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2016-08-08, 12:05

i jak ktoś ogarnał regulacje w VE?
XXX

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2016-08-09, 09:44

Jastrząb, ustawiłeś to ? ciekawi mnie jakie były różnice po przebiegu i czy trza było cos modzic
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
Modzelitto
fanatyk nissana
Posty: 1561
Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
Lokalizacja: Warszawa Włochy

Post autor: Modzelitto » 2016-08-10, 17:09

VE Killer, Bodek mi robił kilka kkm temu. Nie wiem ile silnik przejechał w Japonii, ale ja zrobiłem nim 80 kkm w tym 60kkm na LPG i pastylkę miałem szlifowaną tylko na pierwszym garze. Reszta luzów w normie, także jakość materiału pierwsza klasa.
QG15+
;-)

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2016-08-10, 21:00

a że tak zapytam w którym miejscu mierzycie luzy? więdzy dźwigienką a pastulka czy miedzy wałkiem a dźwigienką?
XXX

Awatar użytkownika
Modzelitto
fanatyk nissana
Posty: 1561
Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
Lokalizacja: Warszawa Włochy

Post autor: Modzelitto » 2016-08-11, 05:18

Wg manuala VE, mierzy się między wałkiem a dźwigienką.
QG15+
;-)

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2016-08-11, 06:00

;-)
Ostatnio zmieniony 2016-09-10, 08:25 przez VE Killer, łącznie zmieniany 1 raz.
XXX

Awatar użytkownika
Modzelitto
fanatyk nissana
Posty: 1561
Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
Lokalizacja: Warszawa Włochy

Post autor: Modzelitto » 2016-08-11, 16:34

VE Killer pisze:Chętnie zobacze to info z manuala VE.
Proszę:

Obrazek
VE Killer pisze:Zatem jest odpowiedź dlaczego wasze VE klepią
Nie zgadzam się.
Do tego nie trzeba stetoskopu:

https://www.youtube.com/watch?v=yk5FGTucWCs
QG15+
;-)

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2016-08-11, 19:21

:->
Ostatnio zmieniony 2016-09-10, 08:23 przez VE Killer, łącznie zmieniany 2 razy.
XXX

Awatar użytkownika
killer2000
fanatyk nissana
Posty: 2169
Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: killer2000 » 2016-08-11, 21:44

Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2016-08-11, 23:54

:mrgreen:
Ostatnio zmieniony 2016-09-10, 08:27 przez VE Killer, łącznie zmieniany 1 raz.
XXX

Awatar użytkownika
Modzelitto
fanatyk nissana
Posty: 1561
Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
Lokalizacja: Warszawa Włochy

Post autor: Modzelitto » 2016-08-13, 09:02

Nie dyskutuje, bo nie posiadam na tyle wiedzy.
VE Killer pisze:to jest praca silnika poi regulacji luzów?? dla mnie on napier**la a nie pracuje. luzy to to ma chyba po 0.50
Jak może napier*alać, skoro tylko jedna pchełka jest po szlifie, a luzy wraz z przebiegiem się zmniejszają a nie zwiększają ??
:mrgreen:
QG15+
;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i układ napedowy”