Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[ Almera] Czarna Almera n16 2.2di

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

Fogo
stały bywalec
Posty: 122
Rejestracja: 2015-08-10, 14:16
Lokalizacja: Bydgoszcz

[ Almera] Czarna Almera n16 2.2di

Post autor: Fogo » 2015-08-11, 14:52

Obrazek

Cześć,
Almerę mam już w swoich rękach równo rok. Do tej pory obyło się bez niespodzianek.
Samochód ma najechane w tej chwili najechane 230 tysięcy i jest to chyba dość realny przebieg.
Kolor jak widać czarny. Alma ma:
- klima manualna (do nabicia);
- radio oryginał niestety kaseciak;
- skórzana kierownica;
- wspomaganie
Jak widać jest to hatchback w 3 drzwiach.
Samochód już kupiłem taki jaki jest z tego co wiem zrobione było:
- obniżenie przód -50mm tył -40mm
- wydziobany katalizator;
- zaślepiony EGR;
- założone felgi 17' (podobno Gicuzzo) opona goodyear 205/45

Co ja do tej pory zafundowałem Ali:
-konserwacja podwozia i profili wewnętrznych;
- ogarnięcie ognisk rdzy (progi, tylna klapa, błotnik tylny prawy, drzwi prawe)
- polerka całego lakieru

Co do zrobienia:
- amortyzatory tył;
- łączniki stabilizatora przód;
- lampy (te mają urwane zaczepy)
- nabicie klimatyzacji.

Co chciałbym zrobić:
- zobaczyć ile faktycznie koni Alina ma w silniku, bo chyba coś tam było grzebane;
- obszyć na nowo kierownicę skórą;
- dywaniki dopasowane do samochodu;
- pokrowce szyte na miarę.

Z samochodu jestem bardzo zadowolony, przejechałem nim już 15tysięcy km i właściwie poza zawieszonym rozrusznikiem i padniętym akumulatorem nic się nie działo. Palił w mrozy i odpala bez problemu po tygodniu stania.
Dwa razy wymieniony olej do tej pory (Valvoline MaxLife 10w40). Wymienione filtry na Manna poza filtrem paliwa, gdzie wciąż jest Filtron.

Alma ładnie zbiera się ze świateł, ale też maksymalną ma dość ciekawą (mi udało się rozpędzić do 205, więc nieco więcej niż podają katalogi).
Postaram się o więcej zdjęć w najbliższym czasie.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-08-11, 15:11

Gratulacje auta, szerokości i bezawaryjności.

Ściągnij te nakładki z reflektorów, bo wyglądają hmmmm tandetnie.....
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2063
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2015-08-11, 20:00

fajne auto:)
pisałeś coś o dymieniu w innym poście.. być może ktoś faktycznie dokonał jakiś tuning elektroniczny niekoniecznie fachowy i przezto dymi jak lokomotywa..
bezawaryjności życzę ;)

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-08-11, 20:36

fachowy czip tez dymi :D tylko ze sa dwie szkoly wirusowania, jedna ma moc i dym a druga ma moc nizsza ale jeszcze nie zaczyna kopcic
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2015-08-11, 21:25

Ad@mus pisze:fachowy czip tez dymi
No no, dymić nie powinna tylko benzyna ;p bezdymne robienie programu nie daje max możliwych przyrostów i najwyższej sprawności.

Fogo
stały bywalec
Posty: 122
Rejestracja: 2015-08-10, 14:16
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Fogo » 2015-08-12, 08:11

koledzy z drugiego forum sugerują, żęby jeszcze przepływkę sprawdzić, bo to podobno może powodować dymienie :D sprawdzę i zobaczę, czy się będzie kwalifikowało do wymiany, czy nie.

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-08-12, 08:52

zbadaj AFR i będziesz wiedział czy to wirus czy MAF, najtańsze i najlepsze to rozwiązanie
jeśli AFR trzyma tuningowe standardy to nie przejmował bym się zbytnio a jedynie dbał o dobrej jakości paliwo oraz odpowiednią chemię do diesla
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Fogo
stały bywalec
Posty: 122
Rejestracja: 2015-08-10, 14:16
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Fogo » 2015-08-12, 12:06

spoko to wybiorę się (mam nadzieję) w przyszłym miesiącu na hamownie i zobaczymy, co i jak :)
dzięki Panowie za podpowiedzi :D
Jeszcze pytanie, czy jest wstawiać rozpórkę kielichów do tego samochodu, czy raczej nie ma to większego sensu? (w poprzednim złomie miałem coś takiego i nie wiem, czy to cokolwiek dawało)

Awatar użytkownika
Kwietas
fanatyk nissana
Posty: 1177
Rejestracja: 2010-01-03, 23:35
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Kwietas » 2015-08-12, 15:31

Fogo, zeby sztywna byla furka, we furce musi byc rozporka :mrgreen: Moze przy seryjnym zawiasie cos odczujesz, ja przy obnizonym nie czuje roznicy :) Ale fajnie sie prezentuje pod maska, wiec Twoj wybor. Jak cos to sie do MacGayvera odezwij, bo powinien miec na stanie juz gotowa rozporeczke.

Awatar użytkownika
Wiooreck
fanatyk nissana
Posty: 1468
Rejestracja: 2010-05-19, 23:24
Lokalizacja: Łódź/Przysucha

Post autor: Wiooreck » 2015-08-12, 15:58

Ad@mus, prędzej dojdzie co ma sprawdzając temperaturę spalin. Owszem, przepływka też może mieć wpływ na dymienie, ale to raczej byłyby w serii lejące wtryski. Z przepływką wiąże się odbiegające spalanie od serii.

Fogo
stały bywalec
Posty: 122
Rejestracja: 2015-08-10, 14:16
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Fogo » 2015-08-17, 06:58

Przeciągnąłem trochę samochód w weekend i wnioski są następujące.
Spalanie chyba odbiega od normy, ale jest niższe niż podaje producent :P 650 km i połowa zbiornika, czyli 5 na sto mniej więcej. Jazda głównie po mieście plus autostrada i raczej nie bawiłem się w jazdę eco.
Dymienie jest, ale tylko gdy gaz jest wbity w podłogę. Inaczej nie zaobserwowałem przesadnego "kopcenia".
Przy następnym tankowaniu poleci jakiś uzdatniacz do paliwa, tylko jeszcze nie wiem jaki :P
A za 4 tysiące wymiana oleju i filtrów plus płukanie silnika.

[ Dodano: 2015-08-18, 08:30 ]
Kilka szybkich pytań. Mam nadzieję, że odpowiedzi też będą szybkie :)
1. Jaki olej zalać przy wymianie? (obecnie jest 10w40 maxlife diesel valvoline)
2. Jaki dodatek do paliwa jest najlepszy? (ostatnio 3 razy używałem stp)
3. Jaka płukanka do silnika najlepiej się sprawdzi i czy wystarczy ją wlać do silnika przed zmianą i później normalnie zlać olej z silnika?
4. Jakie filtry użyć? (ostatnio był mann)
5. Czy zmieniać olej w skrzyni biegów i czy każdy mechanik to ogarnie?

Chodzi mi też o to, żeby ceny mnie nie zabiły 80zł za litr oleju to chyba trochę drogo, ale tak w granicach 40-50zł jest jak najbardziej akceptowalne.

[ Dodano: 2015-08-21, 14:11 ]
nowe stare zdjęcia:
Obrazek

Obrazek

[ Dodano: 2015-08-24, 10:58 ]
a i jeszcze pytanie o poliuretany. Jest sens to zakładać przy cywilnej jeździe?
Gdzie można dorwać i jakie są koszta?

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2015-10-07, 17:39

Dobre te nakładki :D
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Fogo
stały bywalec
Posty: 122
Rejestracja: 2015-08-10, 14:16
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Fogo » 2015-10-09, 20:36

nakladki pewnie spadna przy wymianie lamp.
okazalo sie, ze skrzynia w Almerze umarla. kolejna juz w drodze. w srode odbior.
pozniej czas na amory i reszta.

Awatar użytkownika
Kwietas
fanatyk nissana
Posty: 1177
Rejestracja: 2010-01-03, 23:35
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Kwietas » 2015-10-11, 03:20

Poligumy do wahaczy na przod dotaniesz w Strongflexie, bo ich wyblagalem to, by zrobili je do N16 :) Przy seryjnym ponoc daja, ale przy nizszym i twardszym zawiasie ja nie stwierdzilem jakiejs super poprawy.

Fogo
stały bywalec
Posty: 122
Rejestracja: 2015-08-10, 14:16
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Fogo » 2015-10-14, 11:43

Skrzynia już w Almerze, póki co działa (przynajmniej tak mówi mechanik). Jutro jadę po samochód.
Zostały te nieszczęsne amortyzatory i lampy do ogarnięcia.
W tym miesiącu jeszcze było ubezpieczenie, więc trochę na samochód poszło :)
Postanowione jest jedno. Samochód zostaje u nas do zajeżdżenia :D
a ja chyba zacznę się uczyć mechaniki ;)
Na początek czyścimy kanał w garażu i będę sobie robił co się da we własnym zakresie :)

[ Dodano: 2015-10-15, 21:34 ]
Almera juz u nas. Odebrane i przejechane 120km na 2 biegu do 80 dal rade. Chociaz wydaje mi sie, ze skrzynia nieco innaniz ta ktora mialem.
Dostalismy liste rzeczy do zrobienia. Ogolnie zawieszenie, ale na polskich drogach to norma.
Bedzie dobrze, znaczymamtaka nadzieje

[ Dodano: 2015-10-26, 16:26 ]
no i się ze...ło. Poszły uszczelniacze w skrzyni. Mechanik zasugerował wymianę i wymieniłem. Jest ok, ale podobno jest minimalny luz na mechanizmie różnicowym. Skrzynia już po gwarancji rozruchowej. Póki co nic się nie dzieje, ale nie wiem co przyniesie jutro.
Zamówiłem amortyzatory.
Ostatnio jedyne z czego jestem zadowolony to spalanie...

[ Dodano: 2015-10-28, 13:38 ]
Amortyzatory już są. Teraz czas na łączniki stabilizatora, gumy stabilizatora, tuleje i sworznie wahaczy.
To będzie tyle na jakiś czas.

[ Dodano: 2015-10-30, 09:18 ]
no to pięknie :P
okazało się, że sprężyny z tyłu są walnięte :P
szybka konsultacja z mechanikiem i na 12 mają być kyb, ale raczej nie będzie już obniżonego zawiasu z tyłu. Na wiosnę, a może już w zimie na przód też pójdzie ultra sr i i nowe sprężyny.
Chyba, że uda się dorwać niedrogo cały komplet obniżonych.

[ Dodano: 2015-10-30, 23:01 ]
sprężyny już na miejscu, zrobiła się lekka koza z tyłu, ale jak z przodu wyląduje taki sam zestaw to będzie ok :)
dodatkowo wymienione zostały łączniki stabilizatora. Komfort jazdy zdecydowanie się poprawił.
w ogóle okazało się, że obnożenie to było po prostu sciśnięcie sprężyny na górnych zwojach... ogólnie masakra

[ Dodano: 2015-11-13, 08:58 ]
Po wymianie sprężyn i łączników stabilizatora najechane prawie 1k kilometrów.
Jest spoko :) wczoraj wymienione koła na zimowe :)

[ Dodano: 2016-02-05, 11:52 ]
Zestaw od kolegi Gawła właśnie do mnie dotarł :)
Obrazek
Olej jeszcze nie taki jak bym chciał, ale trzeba było wybrać złoty środek stąd wybór padł na xfe 10w40
Jeszcze trochę grosza wpakujemy w ten samochód i będzie całkiem sympatycznie ;)

[ Dodano: 2016-04-01, 08:59 ]
Minęły prawie dwa miesiące od zmiany oleju. Póki co jest fajnie. Cztery tysiące kilometrów na millersie za nami. Zaczyna się sezon wiosenny a za chwilę lato, więc powoli czas zmienić kapcie i kilka innych rzeczy.
Musiałem kupić dwie nowe opony. Niestety nie miałem za dużo funduszy, więc kolejny raz musiałem iść na kompromis. Wybór padł na Uniroyal RainSport 3, czyli podobno całkiem fajna opona.
Do tego wielkimi krokami zbliża się wymiana przedniego zawieszenia i tutaj pytanie do bardziej doświadczonych koleżanek i kolegów.
Interesujące mnie amortyzatory znalazłem tutaj: http://e-autoparts.pl/
Zna ktoś może ten sklep? Opinie ma całkiem dobre pytanie tylko czy wszystko będzie oryginalne.
Poza amortyzatorami wymienię też sprężyny na standardowe kyb k-flex jest wybór między dwoma rodzajami i nie bardzo wiem które wybrać:
1. http://e-autoparts.pl/sprezyna-zawiesze ... 54990.html
2. http://e-autoparts.pl/sprezyna-zawiesze ... 54989.html

Różnica w cenie jest znikoma i teoretycznie obie pasują, ale chyba decydowałbym się na te pierwsze.

Kolejne pytanie, to jakie inne elementy są jeszcze potrzebne do wymiany amortyzatorów i sprężyn? Wolałbym mieć dobre, a nie najtańsze czy średnie, które pewnie najczęściej wkładają mechanicy.

Teraz jeszcze kilka zdań o planach (niestety część wcześniejszych nie została zrealizowana i dalej ma status planów)

1. Ogarnięcie hamulców: tarcze i klocki na obu osiach, sprawdzenie przewodów, wymiana płynów
2. Zrobienie świateł i poprawienie spasowania zderzaka do nadkoli
3. Wymiana tylnej prawej lampy, bo jest pęknięty zewnętrzny klosz (tutaj kolejne pytanie, czy wersja z anglika się nadaje?)
4. Oddanie felg stalowych (zimowych) do regeneracji, bo są paskudne
5. Nabicie klimatyzacji i sprawdzenie, czy w ogóle działa.
6. Kupno pozostałych dwóch opon na sezon letni.
7. Zakup ładnych dywaników na sezon ciepły i gumowych korytek na jesień-zimę
8. Obszycie na nowo kierownicy i być może znalezienie oryginalnej gałki zmiany biegów.

to tak z grubsza :D jest jeszcze cała masa mniej lub bardziej irytujących rzeczy, które chciałbym zrobić, ale to wymaga przede wszystkim kasy, bo czas na pewne rzeczy myślę, że znajdę :)

W sobotę mam nadzieję umyć Almerę i odkurzyć w środku (oby się udało) to wtedy porobię zdjęcia i pokażę jak ona teraz wygląda :)
To chyba tyle póki co.
Jeżeli macie jakieś rady, uwagi itp to bardzo prosiłbym o podzielenie się nimi :)

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2016-04-01, 08:42

Ja dam Ci taką radę. W sumie tyczy się ona wszystkich nowych osób opisujących auta na forum.
Jeśli Twój post w temacie jest ostatnim postem i za kilka minut, godzin, dni miesięcy, lat napiszesz nowy post. To on nadal będzie wyświetlany ze starą datą i nikt tego nie zauważy. Nie wyświetli się to jako nowy post co jest moim zdaniem zjebanye na forum. W ten sposób dużo tematów, w których się coś dzieje umiera śmiercią naturalną.
Żeby post się wszystkim wyświetlił jako nowy musisz z edytować swój ostatni post. Skopiować całą jego zawartość. Następnie go usunąć. Po czym wkleić dopisać co masz do dopisania i wysłać
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Fogo
stały bywalec
Posty: 122
Rejestracja: 2015-08-10, 14:16
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Fogo » 2016-04-11, 06:34

vixo dzięki za poradę przyda się w przyszłości.
Almera dostała letnie buty z przodu niestety nadal stare (ostatni sezon) goodyear z 2010, ale z tyłu są nowe Uniroyal Rainsport 3 z 45 tygodnia 2015 roku.
Zerknąłem od razu przy wymianie opon na klocki i tarcze - wyglądają całkiem dobrze, ale za rok zostaną wymienione tak dla spokoju ducha :)
czekam teraz na premię w pracy i kupuję nowe amortyzatory i sprężyny na przód. Pytanie o to co jeszcze poza samymi amortyzatorami i sprężynami będzie potrzebne nadal aktualne.
a tak wygląda almera na letnich oponach:
Obrazek
tak wiem to dookoła lamp się nikomu nie podoba i zostanie zdjęte mam nadzieję, że w najbliższym czasie.

11.04.2016
w weekend strzeliło 240 tysięcy. Auto całkiem ładnie pracuje, właściwie nie ma się do czego przyczepić poza przednim zawieszeniem.
a tu fotka z wypadu do Torunia:

Obrazek

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2063
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2016-04-11, 07:28

Silnik nie z reno to i auto dobrze smiga.
Jak blachy w Trenej almie? Opieraja sie korozji?

Fogo
stały bywalec
Posty: 122
Rejestracja: 2015-08-10, 14:16
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Fogo » 2016-05-10, 07:06

no tutaj nie jest zbyt różowo ;/
tylna klapa rok temu była robiona i nieco przy drzwiach i progach się pobawił.
W przyszłym roku trzeba będzie znów oddać samochód do tego samego gościa, żeby ogarnął to i owo :)
Samochód jest bardzo wygodny, a to dla mnie podstawa :)
Sprzedawać nie ma sensu, bo dostanę za niego grosze, robić trzeba to jeszcze pojeździmy :)

edit:
amortyzatory i sprężyny już założone. Poza nimi wymienione zostały: łożyska amortyzatoró, a także osłony wraz z odbojami. Trochę żąłuję, że od razu ich nie kupiłem, ale mniejsza o to. Warsztat uporał się z tym w jeden dzień (pewnie byłoby szybciej, gdyby nie konieczność ściągania części).
Teraz trochę o wrażeniach z jazdy i ogólnie o tym jak jest :D
Po pierwsze samochód stoi dużo wyżej, wsiada się wygodniej i pozycja za kierownicą też jest lepsza.
Po drugie jest ciszej (!) to w sumie mnie zdziwiło najbardziej, bo w samochodzie jest mniej drgań nawet na postoju.
Po trzecie komfort jazdy. Tutaj różnica jest największa. Przejazd przez tory, kociełby, dziury, czyli ogólnie jazda po polskich drogach to przyjemność a nie męczarnia. Auto płynie po wybojach, a jednocześnie cały czas dobrze prowadzi się w zakrętach.
Po czwarte światła. Wcześniej narzekałem, że światła słabo świecą. Jak się okazało winne było obniżone zawieszenie, które mimo maksymalnego uniesienia świeciły za nisko. Teraz jest duuuużo lepiej i musiałem opuścić je podczas nocnej przejażdżki :)
po wymianie zrobiłem około 200km i jestem bardzo zadowolony.

Podsumowując: warto było, chociaż cała zabawa nie była tania, bo około 1200zł co stanowi 1/4, ale byłoby drożej gdyby nie to, że miałem okazję kupić ultra sr w cenie bardzo przyzwoitej.

Jako, że up bez zdjęć się nie liczy to wstawiam kilka. Niestety samych części nie sfotografowałem, bo nie chciałem otwierać pudełek :P

stan obecny po 200km:
Obrazek

tuż po wymianie:
Obrazek

a tak wygląda amor ze sprężyną na samochodzie:
Obrazek

DARO GTI
fanatyk nissana
Posty: 1342
Rejestracja: 2012-11-22, 20:47
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: DARO GTI » 2016-05-10, 14:30

a co to ma być terenowa wersja Almery ?
Czerwone auta sa szybsze ...

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2016-05-10, 14:49

Czy pomiędzy siedziskiem sprężyny w amortyzatorze a samą sprężyną nie powinno być gumowych przekładek?
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Fogo
stały bywalec
Posty: 122
Rejestracja: 2015-08-10, 14:16
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Fogo » 2016-07-13, 06:53

DARO GTI pisze:a co to ma być terenowa wersja Almery ?
może i terenowa, ale przynajmniej wygodnie się jeździ, a że jeżdżę po drogach osiedlowych, a nie po torze, to jest git ;)
Pawel18PL pisze:Czy pomiędzy siedziskiem sprężyny w amortyzatorze a samą sprężyną nie powinno być gumowych przekładek?
nie mam pojęcia jak to powinno być, oddałem do warsztatu i chyba tam wiedzieli co robią.
Wcześniej z tego co wiem żadnych podkładek nie było.

Almera jeździ i cieszy, chociaż ciągłe jeżdzenie po mieście trochę ją przymula niestety ;/ prawie cały czas zimny silnik i nie ma gdzie się rozpędzić. :razz:
Z nowych rzeczy to niedługo powinny dojechać dywaniki od Ad@musa na przód :)

Chciałbym też ogarnąć nieco przednie siedzenia, bo są trochę brudne ;/ znacie jakieś dobre środki do czyszczenia? A może warto zainwestować w pokrowce?

Druga rzecz to kierownica. Chciałbym ją na nowo obszyć, ale to wymagałoby skóry, której wolałbym unikać. Jest opcja obszycia alkantarą? z tego co widziałem to sama alkantara nie jest jakoś mocno droga, to skąd jej chore ceny u tapicerów?
No i druga rzecz czy ktoś samodzielnie obszywał kierownicę od n16, ale tak, żeby wyglądało to jak fabrycznie, a nie tylko dookoła.

stan na 27.06.2016.

Samochód jeździ i nie sprawia problemów. Wymiana oleju za 1500km i już upatrzony mam 5w40 od millersa :)

następny weekend mam wolny, więc może w końcu uda się podjechać do mechanika i ogarnąć klimatyzację i dodatkowo posprzątać auto.
Problem z kierownicą niestety nadal jest dodatkowo się pogarsza, bo kierownica bardzo mocno już się wyciera. W sumie to ma prawo.
Jakby ktoś miał jakiś pomysł co i jak zrobić to byłbym wdzięczny.

Dodatkowo ostatnio widziałem środek z wersji poliftowej i fotele wyglądają całkiem sympatycznie, może z czasem sobie zmienię ;)

Wracając jeszcze do "terenowości" Almery to nie narzekam :) jeździ się komfortowo, a że to tylko dupowóz a nie samochód na tor to jest super :)

stan na początek lipca.

niestety okazało się, że klima jest do totalnej regeneracji ;/ sprężarka się rozszczelniła i trzeba kupić chłodnicę klimatyzacji ;/
masakra w warsztacie zaśpiewali 900zł trochę drogo, ale biorąc pod uwagę, że sama chłodnica kosztuje blisko 300 zł to zostaje 600 za uszczelnienie, wymianę i nabicie klimy. Peszek. Chwilowo trzeba się z tym wstrzymać niestety.

Zostało 1kkm do wymiany oleju. Właściwie to już wybrany, trzeba tylko zamówić u Gawła i pojechać do warsztatu na wymianę.

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2016-07-13, 09:20

Co za olej u Gawła zaklepałeś?
300zł za robociznę przy klimie plus czynnik i zapewne odgrzybianie to w cale nie take wow. Normalne koszta ;)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Fogo
stały bywalec
Posty: 122
Rejestracja: 2015-08-10, 14:16
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Fogo » 2016-07-13, 09:25

cena może i normalna, ale mnie chwilowo na to nie stać :)
olej pewnie wleci ten: Millers Oils XF Longlife 5W40
może i drogo, ale co tam ;) raz się żyje.
nic innego zalewać nie chcę. Niech ostatnie lata tego auta i silnika będą w miarę lekkie ;)
verva, dobry olej i wymiany wszystkiego na czas, mam nadzieję, że przyniosą dobre efekty i przynajmniej przyszły sezon uda się przejeździć.
Największy problem jest jednak w tym, że nie bardzo jest na co zmienić ;/

michalinio22
stały bywalec
Posty: 120
Rejestracja: 2014-08-09, 08:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: michalinio22 » 2016-07-13, 10:23

Nie wiem jak ta oliwa będzie się sprawować w ropniaku ale miałem ją w Sunnym(też 5W40) i hm... dupska nie urwało :P rozruch słabo kontrolka świeciła się tak jak na niby ,,kiczowatym,, valvoline max life 10W40, za to silnik chodził naprawdę równo i o wiele ciszej w partiach od 5,5-7,5 tys. rpm :-P . W dieslu to nie wiem jak oliwa się sprawdzi ale jak dla Mnie trochę za droga jak na to co zaprezentowała sobą ;). >> Pięknie wygląda twoja Almerka na tych felgach. :mrgreen:
SR20DE screaming> I'm Burning Up For You!
Zobacz balerona z bliska> http://www.fotosik.pl/u/michalinio2293p ... 7?noMobile

Fogo
stały bywalec
Posty: 122
Rejestracja: 2015-08-10, 14:16
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Fogo » 2016-07-13, 10:41

Zobaczymy :) w chwili obecnej jest 10w40 od Milersa.
Wydaje mi się, że jest lepiej niż było na valvo 10w40.
Teoretycznie verva dla tego silnika to też przesada, ale od prawie roku na niej jeżdżę i jest ok.
Nawet podczas mrozów nie było problemów z rozruchem.
Do 5k obrotów raczej rzadka zdarza mi się dobijać.
michalinio22 dzięki. Mi też się te felgi podobają :) na wiosnę będą nowe opony na przód, bo tył już ogarnięty.
Ogólnie autko fajne, ale trochę mało mocy zaczyna mieć :D w sensie przyzwyczaiłem się do tych koni i niutonometrów.
Następna pewnie będzie benzyna przynajmniej 2.0 :D

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2016-07-13, 11:30

Fogo, dobre 5w40 i w przyzwoitej cenie na PAO ze zmianą o połowę krótszą i będzie lepiej jak na drogim longlajfie.

Mój klekot od momentu kiedy latać zaczął na 5w40 pobiera mniej oleju (na castrolu 5w30 1l na 10000km, teraz na motulu 5w40 pije hmmmm 300ml?) A trasy dostaje po 150km/h równo jak leci

Do klekota dolewam Motrolife (60ml na każde 1l w misce) no i obligatoryjnie engine flusch LM przy wymianie oleju. Zmiana oleju po 8000km i jest super. Nic mnie niepokoi. Ostatnio Motul 5w40 teraz zaleje coś innego ale też 5w40 i nawet nie powiem co to będzie :mrgreen: .
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Fogo
stały bywalec
Posty: 122
Rejestracja: 2015-08-10, 14:16
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Fogo » 2016-07-13, 11:41

ten klekot nie pije oleju wcale... albo jest to tak mała ilość, że tego nie zauważam.
Co więcej Almera lata sobie dość często między 3k a 4k obrotów. Prędkości różnie, ale na autostradzie raczej nie spada poniżej 160km/h
olej zmieniam co mniej więcej 10kkm.
Do baku tylko verva i od czasu do czasu jakiś dodatek, żeby wtryski przeczyścić, a zimą, żeby się nie żelowało.
Problemów z samym silnikiem póki co nie ma.

Awatar użytkownika
Boro1989
fanatyk nissana
Posty: 1082
Rejestracja: 2011-01-16, 12:15
Lokalizacja: Kętrzyn/Giżycko

Post autor: Boro1989 » 2016-07-13, 11:42

ale Koza :D szacunek że możesz na nią patrzeć na parkingu :P
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"

Fogo
stały bywalec
Posty: 122
Rejestracja: 2015-08-10, 14:16
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Fogo » 2016-07-13, 11:49

tak było przed wymianą sprężyn i amortyzatorów:
Obrazek

czy teraz jest dużo gorzej? nie wydaje mi się. Koza kozą, ale jeżeli miałbym jakieś druciarstwo robić tak jak to miało miejsce wcześniej, czyli zgrzane sprężyny z tyłu i ucięte z przodu, to wolę jeździć terenową wersją almery ;) (przypomnę jeszcze, że tak ona wyjeżdżała z salonu).
Samochód ma mnie wozić po mieście i w trasie, więc ma być wygodnie.
Oczywiście miło by było gdyby był nieco niższy, ale tu pojawia się problem, bo dobre sprężyny do di to chyba nie występują ;/
tak czy inaczej mi się podoba, a to chyba najważniejsze w tym wszystkim ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zaprezentuj Swoje Nismo”