Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Wahacz górny

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-06-18, 15:36

Bo musisz od drugiej strony nakrętkę musisz trzymać. Śruba jest przelotowa przez cały wahacz.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2015-06-18, 18:06

Podejrzewam, że nakrętką jest odkręconą. Śruba zapiekła się w tulei wahacza.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-06-18, 18:10

Jak się zapiekła to trzeba tuleję złapać w jakieś szczypce morsy i odkręcać udarem.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
voy78
stały bywalec
Posty: 119
Rejestracja: 2015-07-09, 03:07
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: voy78 » 2015-07-21, 18:41

Czytam i mam kilka pytań bo zabieram się w przyszłym tygodniu do wymiany przednich górnych wahaczy .

Czy śruby ciężko zazwyczaj wychodzą z tulei ? Coś mam wrażenie że mogą być zapieczone .
Jeśli zazwyczaj trzeba ciąć to wolałbym wiedzieć od razu jakich wymiarów śruby kupić itd.
Czy śrube która jest głebiej w nadkolu idzie wyciągać w bok bez odkręcania tego mocowania na 4 śruby które jest przykręcone do nadwozia ? Chyba trzeba mocowanie całe bo tak tu wyczytałem :/
Addicted to driving

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-07-21, 18:52

Voy78, śruby zazwyczaj ładnie wychodzą. Jak odkręcisz nakrętką, to potem ją nakręć parę zwojów i delikatnie puknij młotkiem. Jak łeb odejdzie od golenia, to wtedy podkładasz sobie pod łeb klucz płaski i wyciągasz śrubę.

Mocowanie do budy wahacza musisz wykręcić, żeby wytargać wahacza. Zazwyczaj całkiem łatwo się odkręcają (dokręcane są z momentem 120-130Nm). Ale załatw sobie przedłużki do klucza, tak na zaś :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

maciej8914
nowy na forum
Posty: 21
Rejestracja: 2014-09-22, 12:09
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: maciej8914 » 2015-07-21, 18:57

U mnie tak się śruba zapiekła, że po dobrej godzinie walki pociąłem wahacz. Całe szczęście śruba nie ucierpiała ;)

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2015-07-21, 19:46

Śruby mogą się zapiec te długie poprzeczne jak nie były nasmarowane , sam wiem bo kiedyś na szybko wymieniałem wahacz górny bez smaru i za rok musiałem ciąć śrubę po szerokości wahacza . Ale to jeden przypadek u mnie na 170,000 km przejechany dwoma primerami .Dodam że wahacz w którym zapiekła się śruba marki 555 .
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

Sidd
nowy na forum
Posty: 16
Rejestracja: 2015-05-31, 12:51
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: Sidd » 2015-07-21, 21:02

Przeciw odkręcaniu i zapiekaniu się gwintów polecam Loctite 243. Mam z tym kontakt codziennie i wygląda na złoty środek profilaktyczny :)
Jeszcze zielony jak moja P11.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-07-21, 21:05

Ja używam smaru molibdenowego.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
voy78
stały bywalec
Posty: 119
Rejestracja: 2015-07-09, 03:07
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: voy78 » 2015-07-21, 22:49

Dzięki . Będę robił w piątek więc się okaże co i jak .

W sumie to wymieniam je profilaktycznie bo niby delikatny luz tam jest . Ale czy ja wiem czy to mogło by stukać .
Miałem objaw ze na stacji diagnostycznej siedziałem ze znajomym diagnosta i jedynie co stwierdziliśmy to stukajace zaciski hamulcowe przód - tuleje były bez smaru i klocki jakieś kiepskie . Weszły nowe tulejki plus smar i nowe klocki ate .
W dużym stopniu stuki ustały Ale czasami na szybkich poprzecznych nierównościach - typu fałdy na asfalcie albo jedna konkretna duża dziura - jest metaliczny stuk .
Wahacze mam ok , łączniki nowe .... nie wiem ale zobaczę po wymianie tych górnych wahaczy .

[ Dodano: 2015-10-08, 14:08 ]
Jednak dopiero w następnym tygodniu sie zabieram za Górne . Może ktoś zna wymiary tej śruby która się zapieka ? To bym sobie przygotował taką na wszelki wypadek . Bede robił w sobote popołudniu wieć w razie czego nigdzie tego nie dostane , wiec dobrze by je mieć
Addicted to driving

Awatar użytkownika
Puchacz
fanatyk nissana
Posty: 395
Rejestracja: 2009-12-09, 22:41
Lokalizacja: Morąg

[P11/WP11] wahacze

Post autor: Puchacz » 2015-08-14, 15:21

cześć,

wie ktoś może czy w p11 wahacze wszędzie są takie same bez znaczenia na silni ?
planuje zalatwić sobie komplet i zrobić poli gumy ale dawca to 1.6 a ja mam 2.0

pozdrawiam.
P11 GT Top Sport
P11 GT
P10 2.0 Invitation
P11 1.6 SLX

Oskr5
doświadczony forumowicz
Posty: 258
Rejestracja: 2013-12-24, 20:41
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: Oskr5 » 2015-08-14, 16:01

Takie same są we wszystkich wersjach silnikowych i nadwoziowych :) .

Awatar użytkownika
Puchacz
fanatyk nissana
Posty: 395
Rejestracja: 2009-12-09, 22:41
Lokalizacja: Morąg

Post autor: Puchacz » 2015-08-14, 18:14

A macie jakieś godne polecenia sworznie do dolnego wahacza ? Bo od razu i to bym wymienił
P11 GT Top Sport
P11 GT
P10 2.0 Invitation
P11 1.6 SLX

Oskr5
doświadczony forumowicz
Posty: 258
Rejestracja: 2013-12-24, 20:41
Lokalizacja: Choszczno

Post autor: Oskr5 » 2015-08-14, 21:48

Febi albo TRW. Te drugie szły na pierwszy montaż.

Awatar użytkownika
iparts
nowy na forum
Posty: 23
Rejestracja: 2013-03-26, 10:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: iparts » 2015-09-07, 10:31

Spośród tych tutaj http://www.iparts.pl/auto-czesci/sworze ... 00581.html mogę polecić wspomniane powyżej TRW lub Lemforder albo ewentualnie Meyle.

Sidd
nowy na forum
Posty: 16
Rejestracja: 2015-05-31, 12:51
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: Sidd » 2016-03-04, 22:26

Witam i z góry przepraszam za odkop, ale jakiś czas temu miałem przygodę z krawężnikiem, po której przekrzywiło mi lekko kierownicę oraz na prawym kole wyszedł niewielki negatyw. Fachowiec ocenił to jako "bez tragedii", ustawił zbieżność i tak jeździłem aż coś zaczęło mi dzisiaj skrzypieć.
Korzystając bezczelnie z waszej wiedzy wydedukowałem, że to górny wahacz może być przyczyną krzywej kiery i postanowiłem go wymienić na jakiś polecany, np. Lemforder. I tu pytanie do was - Czy 132 zł to podejrzana cena? Łatwo naciąć się na podróbkę? Poniżej aukcja, która mnie zainteresowała:

http://allegro.pl/wahacz-lemforder-gorn ... 64959.html

Dodam, że nie po to wymieniam, żeby sprzedać. Planuję trochę pojeździć mimo, że sypie się to szybciej niż zarabiam na naprawy.
Jeszcze zielony jak moja P11.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-03-04, 22:52

Sidd, cena normalna jak za Lemfordera :] Przekrzywienie kiery - sprawdź jak się ma magiel, drążki kierownicze oraz końcówki drążków. Co więcej do przeglądu dolny wahacza również. Do tego tuleja tylna dolnego wahacza jeszcze.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Sidd
nowy na forum
Posty: 16
Rejestracja: 2015-05-31, 12:51
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: Sidd » 2016-03-04, 23:23

Dzięki janusz za szybką odpowiedź. W takim razie kupuję. Co do drążków i końcówek to przy ustawianiu zbieżności facet ocenił na dobre. Byłem też na trzepaczkach i tam wykazałoby chyba jakieś wady dolnego wahacza. Wyczytałem za to, że górnego to już nie bardzo. A co do maglownicy to zasiadam do lektury bo poza tym, że takie coś istnieje to nie wiem nic.

Generalnie to strzał nie był jakiś fest mocny. Pośliznąłem się na śniegu i zamiast dać ognia to spanikowałem, hebel i łup. Nawet łożysko nie huczy, a przynajmniej nie słyszę go na zimówkach.
Jeszcze zielony jak moja P11.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-03-04, 23:53

Sidd, skrzywiony wahacz nie wyjdzie na szarpakach :] Na szarpakach wyjdą tylko luzy - choć nie zawsze.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Sidd
nowy na forum
Posty: 16
Rejestracja: 2015-05-31, 12:51
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: Sidd » 2016-03-05, 09:46

Mam od gościa, który mi zbieżność ustawił gwarancję na 3 tys. km. Pojadę najwyżej do niego i spróbuję wysępić jakieś oględziny na podnośniku. "Panie, mówił pan, że będzie dobrze a tu mi się dalej coś kasztani..."

[ Dodano: 2016-03-11, 08:32 ]
Mały UP żeby nie było, że temat zostawiłem :) Dałem 2 dychy na innej stacji kontroli pojazdów niż poprzednio i poza górnymi wahaczami, które są wybite dość mocno, mam do wymiany lewy dolny oraz prawy górny sworzeń zwrotnicy (gość napisał "zwrotnicy" ale nie wiem czy nie chodziło mu o wahacz). Do tego odkryłem, że ABS mi bije w pedał przy szybszym cofaniu, dziurę na złączu elastycznym w wydechu oraz luzy cięgna i wybieraka pod lewarkiem zmiany biegów.

Auto planuję oddać mechanikowi bo ja zbyt zielony jestem na takie naprawy i tu gorąca prośba do was o kosztorys na "mniej/więcej", żeby ze mnie nie zdarł ponad normę. Dopiero po tym pojadę reklamować zbieżność. Szkoda mi auta bo wygodne - zainwestuję :P

Z góry dzięki, pozdrawiam, szerokości.
Jeszcze zielony jak moja P11.

Awatar użytkownika
tmx
stały bywalec
Posty: 100
Rejestracja: 2011-01-29, 23:02
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: tmx » 2016-04-30, 17:47

Info dla potomnych odnośnie łożyskowanych wahaczy (typ SLR)
Właśnie mi taki padł (byćmoże jako pierwszy). Piszę o tym bo doszedłem do tego że to wahacz na zasadzie "tak mi się zdaje"

Nie miał luzów na szarpakach, auto prowadziło sie normanie. Objaw jest dość specyficzny - amor nie skrzypi a stuka - stuka tak jakby ktoś młotkiem w blache walił. Co więcej dźwięk ten przenosi się łatwo po nadwoziu i wydaje dochodzić z tyłu auta (tak jakby strzelała tylna szyba). Dziś wymieniłem wahacz i hałasy ustały. Więc gdyby ktoś tak miał - to niech to będzie taka mała wskazówka - te wahacze kończą sie inaczej, konczą sie z hukiem :)
sprzedam wałki p11 gt, półoś lewą używaną 395mm 32/32 zęby

olijacek
nowy na forum
Posty: 20
Rejestracja: 2015-06-03, 14:25
Lokalizacja: Mińsk Maz

Wymiana i regeneracja wahacza górnego

Post autor: olijacek » 2016-06-27, 07:46

Witam

Proszę o informacje jakie rozmiary mają nakrętki i śruby górnego wahacza oraz tego mocowania do karoserii (te cztery).

Chodzi o nr 2, 9, 10.

Ps.

czy da się zregenerować lemfordera ?

Obrazek[/img]

pawel24_1984
nowy na forum
Posty: 37
Rejestracja: 2009-12-15, 21:17
Lokalizacja: działdowo

Post autor: pawel24_1984 » 2016-07-02, 21:41

Witam.Podepnę się pod temat,jakiej firmy wybrac wahacz do nissana.Aktualnie mam lemfordera i zaczął popukiwać,przejechane na nim okolo ok 20 tys.Pozdrawiam

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2016-07-03, 10:49

SLR tani i sprawdzony .
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

pawel24_1984
nowy na forum
Posty: 37
Rejestracja: 2009-12-15, 21:17
Lokalizacja: działdowo

Post autor: pawel24_1984 » 2016-07-03, 18:40

Jezeli chodzi o wytrzymałość to ten slr będzie wytrzymalszy od lemfordera?.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-07-03, 20:39

pawel24_1984, to zależy od stanu dróg
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2016-07-04, 06:38

pawel24_1984 pisze:Jezeli chodzi o wytrzymałość to ten slr będzie wytrzymalszy od lemfordera?.
Dłużej wytrzyma SLR niż lemforder , 555 , testowałem dużo wahaczy i te są najlepsze .
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2016-07-04, 07:21

nice-wawa, +1
Obrazek

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 996
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Post autor: PrzeRuSco » 2016-07-04, 07:24

nice-wawa pisze:555 , testowałem dużo wahaczy i te są najlepsze .
Tylko z tego co kojarzę to 555 są niedostępne.
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-07-04, 08:10

Zawsze pozostaje jeszcze poli :d
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie”