zmiana oporu układu kierowniczego
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
zmiana oporu układu kierowniczego
Ostatnio jeździłem bmw e66, i jak to w nowszych samochodach jest tam kilka ustawień trybu jazdy, przy zmianie na sport, zmienia się opór na kierownicy (pracuje z większym oporem)
W mojej setce wspomaganie kierownicy (pomimo małej kiery) jest bardzo "miękkie" co powoduje średnią precyzję prowadzenia, zastanawiam się czy jest jakaś możliwość zrobienia sztywniejszego układu kierowniczego, np. Przez podmiaęy kółka pompy wspomagania na mniejsze? Teoretycznie można zdjąć pasek, ale nie chce kompletnie rezygnować ze wspomagania.
Są jakieś pomysły?
W mojej setce wspomaganie kierownicy (pomimo małej kiery) jest bardzo "miękkie" co powoduje średnią precyzję prowadzenia, zastanawiam się czy jest jakaś możliwość zrobienia sztywniejszego układu kierowniczego, np. Przez podmiaęy kółka pompy wspomagania na mniejsze? Teoretycznie można zdjąć pasek, ale nie chce kompletnie rezygnować ze wspomagania.
Są jakieś pomysły?
Nissany - stare - mają to do siebie, że wspomaganie jest mechanicznie. Im się szybciej jedzie tym wspomaganie jest coraz słabsze Dalej temat pozostawiam do własnych przemyśleń i rozważań.
Przełożenia, koła pasowe etc. - fizyka, szkoła podstawowa (kto miał 8-mio latkę) lub szkoła średnia (kto zaliczył gimbazę) do przypomnienia sobie
Przełożenia, koła pasowe etc. - fizyka, szkoła podstawowa (kto miał 8-mio latkę) lub szkoła średnia (kto zaliczył gimbazę) do przypomnienia sobie
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Ad@mus, hehe tez myślałem o przerzutkach, i na większych zębatych pedały pracowały lżej, dlatego czy na pewno większe kolo trzeba zamontować?
janusz, a to nie jest tak przypadkiem, że im szybciej jedziesz tym pompa szybciej pracuje i kierownica "miękkie"?
No no tak, jak odpalić silnik i kręcisz fajerą, to działa wspomaganie ale jak wkręcić silnik na obr. To łatwiej się kręci kierownicą, jak jedziesz to dodatkowo koła się kręcą, wiec opór jest mniejszy, czyli jadąc szybciej opór dodatkowo się zmniejsza, nie?
[ Dodano: 2016-04-02, 11:32 ]
I jeszcze pytanie o kolumnę kierownicy, da się ją przerobić tak, żeby zmniejszyć ilość obrotów do pełnego skrętu kół?
janusz, a to nie jest tak przypadkiem, że im szybciej jedziesz tym pompa szybciej pracuje i kierownica "miękkie"?
No no tak, jak odpalić silnik i kręcisz fajerą, to działa wspomaganie ale jak wkręcić silnik na obr. To łatwiej się kręci kierownicą, jak jedziesz to dodatkowo koła się kręcą, wiec opór jest mniejszy, czyli jadąc szybciej opór dodatkowo się zmniejsza, nie?
[ Dodano: 2016-04-02, 11:32 ]
I jeszcze pytanie o kolumnę kierownicy, da się ją przerobić tak, żeby zmniejszyć ilość obrotów do pełnego skrętu kół?
nie wymodzona tylko to byl steering quickner
ma to w rajdówce teraz Luki CRX, na onboardach mozecie zobaczyc o ile się skraca ster kierownicy
czy pomimo wysokich obrotów, generujących przez dwoje kopyta (powiedzmy, że jest to w przenośni silnik) to jechaleś szybko czy wolno (tutaj utożsamiaj predkość jazdy rowerem z prędkością obrotów pompy wspomagania)
garygary, czasem pomysl lopatologicznie na chlopski rozum. INŻ nie mam, a wszystko co robie jest bylo by dla inzyniera prymitywne....
ma to w rajdówce teraz Luki CRX, na onboardach mozecie zobaczyc o ile się skraca ster kierownicy
w takim razie powiedz mi, jak mialeś ustawioną najlżejszą przerzotkę to z przodu byla mala zebatka a z tylu duza tak?garygary pisze:myślałem o przerzutkach
czy pomimo wysokich obrotów, generujących przez dwoje kopyta (powiedzmy, że jest to w przenośni silnik) to jechaleś szybko czy wolno (tutaj utożsamiaj predkość jazdy rowerem z prędkością obrotów pompy wspomagania)
garygary, czasem pomysl lopatologicznie na chlopski rozum. INŻ nie mam, a wszystko co robie jest bylo by dla inzyniera prymitywne....
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
garygary, właśnie jest na odwrót. Chodzi o zmniejszenie siły wspomagania. Daje to większą kontrolę nad autem. Na parkingu, gdzie się turlasz chodzi o szybkie manewrowanie kierą - duża siła wspomagania, łatwe kręcenie kierą.
Zapier....sz po zakrętach wspomaganie Ci nie służy, bo tracisz kontrolę nad autem, nie czujesz go jak się składa do zakrętu. Kiera za "miękko" się kręci, nie czujesz jak skręcasz.
Zapier....sz po zakrętach wspomaganie Ci nie służy, bo tracisz kontrolę nad autem, nie czujesz go jak się składa do zakrętu. Kiera za "miękko" się kręci, nie czujesz jak skręcasz.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Ad@mus,kurcze miałem skladaka nie no żartuję, faktycznie mniejsze trzeba zamontować coś mi się pokręciło
janusz,zgadzam się w 100%, tylko tak pompa jest napędzana z silnika im silnik ma wyższe obroty, tym pompa daje większe ciśnienie tak? A im ciśnienie jest większe tym kiera luźnej chodzi.
Czy coś znowu poje***em?
janusz,zgadzam się w 100%, tylko tak pompa jest napędzana z silnika im silnik ma wyższe obroty, tym pompa daje większe ciśnienie tak? A im ciśnienie jest większe tym kiera luźnej chodzi.
Czy coś znowu poje***em?
garygary, im masz wyższe ciśnienie w układzie tym kiera ciężej pracuje Tylko jak na postoju będziesz trzymał na obrotach to tego nie odczujesz, dopiero jak jedziesz z większą prędkością.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
garygary, no nie... pomysl jeszcze raz!
jesli chcesz zmniejszyc sile wspomagania to daj nizsze cisnienie=wieksze kolo
zdawcze kolko te z silnika szybciej sie obraca wzgledem powiekszonego kola na pompie i tym samym pompa ma mniejsze obroty niz oem
jesli chcesz zmniejszyc sile wspomagania to daj nizsze cisnienie=wieksze kolo
zdawcze kolko te z silnika szybciej sie obraca wzgledem powiekszonego kola na pompie i tym samym pompa ma mniejsze obroty niz oem
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW