Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Wzrost poziomu oleju w silniku.

Moderator: azorek

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Wzrost poziomu oleju w silniku.

Post autor: zuh » 2016-02-05, 22:50

Problem polega na tym, że w mercedesie a-klasa wzrósł poziom oleju w silniku. Olej ma normalny kolor, więc raczej odpada problem płynu chłodzącego w oleju.
Z ostatnich problemów jakie były w aucie to pompa paliwowa bo dawała za niskie ciśnienie i już było słychać że kończy swój żywot. Po wymianie pompy było lepiej ale dalej był przymulony. Po wymianie filtra dużo lepiej. Nie dawno wyskoczył komunikat, o za wysokim poziomie oleju.
Na szybko sprawdziłem (na zimnym silniku) ciśnienie w cylindrach i wyszło po 11. Silnik jak każdy inny i zasada działania jak wszystkich, dlatego tu zapytałem bo na forum mercedesa brak odzewu.
Benzyna w oleju?
Co może być przyczyną? Co można sprawdzić aby zdiagnozować?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-02-05, 22:52

Powąchaj olej, zobacz czym Ci pachnie :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2016-02-05, 23:27

No właśnie pachnie olejem ;/ Benzyna będzie wyczuwalna w oleju?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-02-05, 23:30

Zazwyczaj jest - spalona mieszanka. Jeśli przybywa Ci oleju, a nie ma żadnego masła pod korkiem, to pierwsze co mi przychodzi do głowy to pierścienie. Tester kompresji, może pokazywać, że jest ok, a rzeczywistość będzie inna - inne prędkości obrotowe, inne siły.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2016-02-06, 08:32

zuh, moze probe olejowa zrob?

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2016-02-08, 21:47

DubSon, tak zrobię.
Powaniam jeszcze ten olej.

[ Dodano: 2016-02-08, 21:46 ]
Zrobiłem próbę olejową. I na początku po 11 a potem po 11,5. W jednym cylindrze 11,5 i po próbie olejowej 12. Więc chyba nie jest źle?
Przy okazji wymieniłem, wąż paliwowy bo przy dotknięciu palcem ciekła benzyna.

Awatar użytkownika
DiLGT
fanatyk nissana
Posty: 670
Rejestracja: 2009-12-09, 20:14
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: DiLGT » 2016-02-09, 21:53

jaki to silnik? masz DPF?

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2016-02-09, 22:49

Raczej nie ma.
Silnik benzynowy 1,6 oznaczenia nie znam.

polo32
doświadczony forumowicz
Posty: 218
Rejestracja: 2015-06-21, 12:53
Lokalizacja: Stargard

Post autor: polo32 » 2016-03-16, 00:19

A wtryski przypadkiem nie leją? Jaki kolor spalin? Świece czarne? Na zimnym jak odpala? ECU nie świeci?
LPG Lovato Smart

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2016-03-16, 07:44

Wtryski nie leją, świece carne, w spalinach czuć benzynę. W tym gównianym aucie w ogóle czek się nie świeci nawet jak są błędy.
Ale winowajcą okazała się przeplywka. Nie brałem jej pod uwagę była naprawiana ale wysłałem ją do zakładu która mi ją naprawiała i sprawdzili i okazało się że była uszkodzona. Naprawili w ramach reklamacji. Za jakiś czas sprawdzę co tam się dzieje.

polo32
doświadczony forumowicz
Posty: 218
Rejestracja: 2015-06-21, 12:53
Lokalizacja: Stargard

Post autor: polo32 » 2016-03-16, 09:34

Przepływki nie naprawia się tylko wymienia na sprawną (nową lub w ostateczności ori używkę). Padnięta przepływka i benzyna w oleju coś mi nie pasuje. Chociaż... miałeś słabą próbę olejową (niewielka różnica w ciśnieniu przed i w trakcie próby) co może świadczyć o puszczaniu ciśnienia przez zawory lub ich uszczelnienia (zakładam, że próba prawidłowo wykonana). Nie ma LPG?
Jak jest mułowaty to może być m.in. słabe ciśnienie na listwie. Sprawdź regulator ciśnienia na końcu listwy wtryskowej czy w rurce podciśnieniowej nie ma paliwa. Przy okazji posprawdzaj inne przewody podciśnienia na szczelność i ew. obecność paliwa.
LPG Lovato Smart

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2016-03-16, 22:04

Nie ma LPG. Regulator ciśnienia paliwa jest w filtrze paliwa, filtr jest nowy. Pompa paliwowa niedawno wymieniana. Ciśnienie na listwie prawidłowe. Dlaczego zawory?skoro ciśnienie w cylindrach jest ok.
Przepływka jest zintegrowana z ECU i oczywiście immo. Nowa przeplywka z komputerem to koszt rzędu 2500-2700zł plus programowanie. Używka to ryzyko zakupu uszkodzonej lub za jakiś czas się zepsuje (ten tym tak ma) no i oczywiście programowanie więc myślę że regeneracja nie jest złym pomysłem.
Auto było mocno przelewane i nadmiar benzyny przedostawał się do oleju. Wczesniej świece były mokre, czarne. Dzisiaj sprawdzałem świece i jest ok, świece suche. Co prawda auto przejechało okolo 25km ale wcześniej po tym dystansie ze świec się lało.

polo32
doświadczony forumowicz
Posty: 218
Rejestracja: 2015-06-21, 12:53
Lokalizacja: Stargard

Post autor: polo32 » 2016-03-16, 23:51

Dlaczego zawory? Na podstawie podanych przez Ciebie wyników próby olejowej. Sprawdziłem: dla silnika Merca A 1,6 benzyna stopień sprężania wynosi 11.0 czyli nominalne ciśnienie sprężania powinno wynosić 13,75 bara.
Jeżeli ciśnienie sprężania z olejem wzrosłoby do wartości nominalnej to miałbyś np. przypieczone pierścienie. Natomiast jeśli ciśnienie sprężania podczas tej próby wzrosło nieznacznie (z 11 do 12), świadczy to o nieszczelności zaworów i/lub pierścieni tłokowych.
Dlatego tak ważne jest prawidłowe wykonanie próby olejowej, w tym przypadku chyba tak było, bo nic nie piszesz o muleniu czy też innych problemach. I niech tak zostanie :)
LPG Lovato Smart

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2016-03-17, 07:57

Pomyliłem stopień sprężania z ciśnieniem. Sprawdzałem w necie i było 11, na mierniku 11 aż się zdziwiłam że serie trzyma. Dlatego zapytałem o zawory, bo dlaczego zawór nie szczelny skoro trzyma ciśnienie. No ale rzeczywiście ciśnienie i stopień sprężania to co innego.
Pytanie czy brać się za te pierscienie/zawory czy takie ciśnienie jest akceptowalne?

Z tym autem są same problemy więc teraz czekam na kolejne :) Podobno po lifcie już tych problemów nie było.

polo32
doświadczony forumowicz
Posty: 218
Rejestracja: 2015-06-21, 12:53
Lokalizacja: Stargard

Post autor: polo32 » 2016-03-17, 09:31

Ja tak bardzo bym tym się nie przejmował, ciśnienie akceptowalne (przebieg robi swoje). Najważniejsze, że nie ma dużej różnicy (powyżej 10 max. 15 proc.) pomiędzy poszczególnymi cylindrami - wtedy to już bym się martwił. Pozostaje wymienić tylko olej (dobry jakościowo), bo ten już masz z benzyną i pilnować, żeby nie jeździć na bogatej mieszance, bo zawory i pierścienie dostają.
LPG Lovato Smart

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2016-03-17, 13:31

Olej zmieniony. Będę monitorować poziom oleju.

polo32
doświadczony forumowicz
Posty: 218
Rejestracja: 2015-06-21, 12:53
Lokalizacja: Stargard

Post autor: polo32 » 2016-03-19, 19:35

... i powoli przygotowywał się do remontu, niestety. Podane wartości ciśnienia sprężania są akceptowalne ale w granicznych wartościach (teoretycznie max. 15-20 proc. wartości nominalnej).
LPG Lovato Smart

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2016-03-19, 20:31

Z tym się liczę, ale jeszcze niech trochę pojeździ a potem się zobaczy co z tym autem zrobić.
Nie wiem czy samoregulatory zaworów nie tłuką, coś tak dziwnie chodzi.

polo32
doświadczony forumowicz
Posty: 218
Rejestracja: 2015-06-21, 12:53
Lokalizacja: Stargard

Post autor: polo32 » 2016-03-19, 21:39

Na zimnym zawory dzwonią? Wszystkie hydrosztosy od razu by nie siadły, a ciśnienie masz w cylindrach zbliżone. Póki nie dojdziesz co za przyczyna może być tylko gorzej.
LPG Lovato Smart

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2016-03-19, 23:51

Słychać tak jakby coś tam się obijało.
Na zimnym na pewno na ciepłym chyba też, nie zwracałem jakoś zbytnio na to uwagi gdyż były inne problemy. Teraz bym musiał się wziąć za to. Mechanicy w okolicy nie chcą się brać za takie auta, a i prawda jest taka, że nie ma nikogo godnego zaufania. A jak już jest to ma tyle klientów, że wybiera sobie auta które będzie robić.
A co do szczelności, może to łańcuch rozrządu tłucze i dlatego ciśnienie "ucieka" bo łańcuch wyciągnięty... nie wiem.

polo32
doświadczony forumowicz
Posty: 218
Rejestracja: 2015-06-21, 12:53
Lokalizacja: Stargard

Post autor: polo32 » 2016-03-20, 11:00

Bardzo prawdopodobne, że to rozciągnięty łańcuch odzywa się. Nic nie dzieje się bez przyczyny - rozciągnięty łańcuch → przestawiony rozrząd → podpalone zawory→słabe ciśnienie sprężania (no i przebieg też zrobił swoje). Łańcuch w nich nie tylko szybko się rozciąga (nawet po 100 tkm), ale i urywa. Dostęp do silnika tragiczny, to i mechanicy go nie lubią (trzeba opuszczać silnik). Lepiej już teraz remontuj go.
LPG Lovato Smart

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne Modele”