Rajdy i wszystko o nich
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
błotnik z laminatu waży jakies 1.5-2 kg stalowego nie wazyłem. tak dla porównania jaka jest róznica i jakie sa zyski na masie z elementów z laminatu to dach stalowy (poszycie) waż 12,5 kg. natomiast dach z laminatu + dwa błotniki tylne całe az do dachu + dwa błotniki przednie 12kg.
[ Dodano: 2016-03-13, 09:50 ]
pomijam oczywiście fakt że nie zgniją jak stalowe. no i jak bys chciał to dach z laminatu tez posiadam
[ Dodano: 2016-03-13, 09:50 ]
pomijam oczywiście fakt że nie zgniją jak stalowe. no i jak bys chciał to dach z laminatu tez posiadam
XXX
Nic z laminatu nie przejdzie BK w KJS, SKJS i RO, chyba że będzie homologowane
N14 GTi SR20DE, Rallycar
viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150
N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel
viewtopic.php?t=21606
viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150
N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel
viewtopic.php?t=21606
a nawet jak Ci jakimś cudem maska czy klapa przejdzie BK, to jak już staniesz na pudle to się ktoś wku** i Cię oprotestuje także trzeba się skupić na przeróbkach zgodnych z homologacją i załącznikiem
N14 GTi SR20DE, Rallycar
viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150
N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel
viewtopic.php?t=21606
viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150
N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel
viewtopic.php?t=21606
VE Killer, no w Open by można było ale kolega raczej jeszcze do RSMP się nie wybiera
fragment regulaminu ale to dotyczy tylko RSMP
[ Dodano: 2016-03-13, 10:46 ]
3.8. Nadwozie
:
-
wszelkie modyfikacje nadwozia nie mogą obniżyć poziomu wytrzymałości
konstrukcji nośnej nadwozia w odniesieniu do bazowej konstrukcji danego modelu
samochodu. Ponadto:
-
Seryjny kształt nadwozia musi być zachowany, z wyjątkiem dowolnych błotników,
Zał. 3a
Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski
—
2015
Główna Komisja Sportu Samochodowego PZM
Str.
32
Regulamin ramowy RSMP
—
załączniki
których max. poszerzenie w stosunku do oryginalnego nadwozia, mierzonego na
poziomie osi przedniego i tylnego koła, wynosi w sumie 140 mm.
-
Zderzak przedni i tylny może być zmodyfikowany w celu dopasowania do poszerzeń
nadwozia.
-
Listwy ozdobne itp. mogą być usunięte.
-
Urządzenia aerodynamiczne są dowolne pod warunkiem, że nie wystają poza obrys
nadwozia w rzucie poziomym i są solidnie zamocowane.
-
Oryginalne miejsce na koło zapasowe („niecka” na kolo zapasowe) może być
zastąpione płaską płytą metalową, posiadającą tę samą grubość co oryginalna
podłoga.
-
Drzwi muszą pozostać oryginalne lub mogą być zmodyfikowane zgodnie z Art.255
-
5.7.3.4. pokrywa bagażnika, silnika, błotniki, listwy ozdobne i nakładki nadwozia
mogą być wykonane z mocnego nieprzezroczystego materiału, pod warunkiem
zachowania oryginalnego kształtu zewnętrznego.
-
Zamocowanie pokrywy bagażnika i silnika jest dowolne, niemniej w tym przypadku
każda pokrywa musi być zamocowana w 4 punktach i musi posiadać możliwość
otwarcia z zewnątrz.
-
Zezwala się na wykonanie otworów wentylacyjnych w pokrywie silnika, ale muszą
one posiadać kratkę o oczkach o boku max. 10 mm.
-
W zderzaku można umieścić dwa okrągłe otwory o maksymalnej średnicy 10 cm,
które będą wykorzystywane wyłącznie do zamontowania przewodów chłodzących
hamulce.
-
Otwory wentylacyjne w dachu muszą być zgodne z Art.279
-
3.2.4.
-
Osłony spodu samochodu muszą być zgodne z Art.255
-
5.7.2.10
fragment regulaminu ale to dotyczy tylko RSMP
[ Dodano: 2016-03-13, 10:46 ]
3.8. Nadwozie
:
-
wszelkie modyfikacje nadwozia nie mogą obniżyć poziomu wytrzymałości
konstrukcji nośnej nadwozia w odniesieniu do bazowej konstrukcji danego modelu
samochodu. Ponadto:
-
Seryjny kształt nadwozia musi być zachowany, z wyjątkiem dowolnych błotników,
Zał. 3a
Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski
—
2015
Główna Komisja Sportu Samochodowego PZM
Str.
32
Regulamin ramowy RSMP
—
załączniki
których max. poszerzenie w stosunku do oryginalnego nadwozia, mierzonego na
poziomie osi przedniego i tylnego koła, wynosi w sumie 140 mm.
-
Zderzak przedni i tylny może być zmodyfikowany w celu dopasowania do poszerzeń
nadwozia.
-
Listwy ozdobne itp. mogą być usunięte.
-
Urządzenia aerodynamiczne są dowolne pod warunkiem, że nie wystają poza obrys
nadwozia w rzucie poziomym i są solidnie zamocowane.
-
Oryginalne miejsce na koło zapasowe („niecka” na kolo zapasowe) może być
zastąpione płaską płytą metalową, posiadającą tę samą grubość co oryginalna
podłoga.
-
Drzwi muszą pozostać oryginalne lub mogą być zmodyfikowane zgodnie z Art.255
-
5.7.3.4. pokrywa bagażnika, silnika, błotniki, listwy ozdobne i nakładki nadwozia
mogą być wykonane z mocnego nieprzezroczystego materiału, pod warunkiem
zachowania oryginalnego kształtu zewnętrznego.
-
Zamocowanie pokrywy bagażnika i silnika jest dowolne, niemniej w tym przypadku
każda pokrywa musi być zamocowana w 4 punktach i musi posiadać możliwość
otwarcia z zewnątrz.
-
Zezwala się na wykonanie otworów wentylacyjnych w pokrywie silnika, ale muszą
one posiadać kratkę o oczkach o boku max. 10 mm.
-
W zderzaku można umieścić dwa okrągłe otwory o maksymalnej średnicy 10 cm,
które będą wykorzystywane wyłącznie do zamontowania przewodów chłodzących
hamulce.
-
Otwory wentylacyjne w dachu muszą być zgodne z Art.279
-
3.2.4.
-
Osłony spodu samochodu muszą być zgodne z Art.255
-
5.7.2.10
N14 GTi SR20DE, Rallycar
viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150
N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel
viewtopic.php?t=21606
viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150
N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel
viewtopic.php?t=21606
nie ma tej klasy
N14 GTi SR20DE, Rallycar
viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150
N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel
viewtopic.php?t=21606
viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150
N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel
viewtopic.php?t=21606
nie ma zamieszania, jest nowa wiedza
N14 GTi SR20DE, Rallycar
viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150
N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel
viewtopic.php?t=21606
viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150
N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel
viewtopic.php?t=21606
To jest fragment regulaminu klasy OPEN do RSMP, jak planujesz Sunny startować w Mistrzostwach Polski to dobrze myślisz
N14 GTi SR20DE, Rallycar
viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150
N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel
viewtopic.php?t=21606
viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150
N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel
viewtopic.php?t=21606
KJS i SKJS też, tylko w RSMP masz Open, nigdzie indziej w imprezach rajdowych nie możesz zastosować laminatu chyba że homolgacja samochodu na to zezwalała, w przypadku Sunny boczne szyby bodajże.
N14 GTi SR20DE, Rallycar
viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150
N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel
viewtopic.php?t=21606
viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150
N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel
viewtopic.php?t=21606
Wydzieliłem Wam temat, tak więc możecie sobie teraz dywagować na temat rajdów, przepisów, wymagań
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
janusz, mała rzecz a cieszy
N14 GTi SR20DE, Rallycar
viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150
N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel
viewtopic.php?t=21606
viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150
N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel
viewtopic.php?t=21606
o jak miło:)
[ Dodano: 2016-03-13, 19:31 ]
no właśnie z tymi przepisami jest tak bo kiedyś w KJSach jeździły praktycznie zwykłe cywilne samochody. teraz zrobił się wyścig zbrojeń już na najniższych szczeblach. tak wiec i przepisy się w związku z tym zaostrzyły. przepisy w rajdach będą zawsze inne niż na zawodach na torach zamkniętych z prostego powodu. samochód rajdowy musi być zgodny z przepisami ruchu drogowego bo dojazdówki jedzie w ruchu ulicznym.
[ Dodano: 2016-03-13, 19:31 ]
no właśnie z tymi przepisami jest tak bo kiedyś w KJSach jeździły praktycznie zwykłe cywilne samochody. teraz zrobił się wyścig zbrojeń już na najniższych szczeblach. tak wiec i przepisy się w związku z tym zaostrzyły. przepisy w rajdach będą zawsze inne niż na zawodach na torach zamkniętych z prostego powodu. samochód rajdowy musi być zgodny z przepisami ruchu drogowego bo dojazdówki jedzie w ruchu ulicznym.
XXX
VE Killer, bingo, dotknąłeś sedna do tego dochodzi jeszcze jedna kwestia, na torach łatwiej o bezpieczeństwo widzów, na rajdach ciut trudniej dlatego ingerencja w konstrukcję która może mieć różne skutki w praktyce jest dużo bardziej ograniczona, koniec kropka, w WRC poza bocznymi szybami nie ma laminatu tak to już działa, albo ktoś to akceptuje albo nie, wybór drogi w życiu i dyscypliny zarazem, ot co.
N14 GTi SR20DE, Rallycar
viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150
N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel
viewtopic.php?t=21606
viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150
N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel
viewtopic.php?t=21606
Ja mam homo do Sunny
[ Dodano: 2016-03-13, 21:40 ]
Jaja z przepisami są jak się ich nie zna, polecam przeczytać , dla Siebie, potomnych i bezpieczeństwa osób 3-ich, zał. nr 3 do Regulaminu mówi
"Do startu w KJS dopuszczone będą samochody zgodne z homologacją producenta
oraz rozporządzeniem właściwego ministra,
w zakresie dopuszczenia do
ruchu drogowego."
http://www.pzm.pl/pliki/zg/samochody/20 ... s_2016.pdf
i jeszcze biblia rajdów:
http://www.pzm.pl/pliki/zg/samochody/20 ... 2_2016.pdf
[ Dodano: 2016-03-13, 21:40 ]
Jaja z przepisami są jak się ich nie zna, polecam przeczytać , dla Siebie, potomnych i bezpieczeństwa osób 3-ich, zał. nr 3 do Regulaminu mówi
"Do startu w KJS dopuszczone będą samochody zgodne z homologacją producenta
oraz rozporządzeniem właściwego ministra,
w zakresie dopuszczenia do
ruchu drogowego."
http://www.pzm.pl/pliki/zg/samochody/20 ... s_2016.pdf
i jeszcze biblia rajdów:
http://www.pzm.pl/pliki/zg/samochody/20 ... 2_2016.pdf
N14 GTi SR20DE, Rallycar
viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150
N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel
viewtopic.php?t=21606
viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150
N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel
viewtopic.php?t=21606
To Ci zacytowałem wprost "dopuszczone będą samochody zgodne z homologacją producenta" czy homo do Sunny coś mówi o laminacie poza bocznymi szybami ?
To Ty masz wykazać że coś jest dopuszczone a nie Oni Tobie że jest zabronione, amen
Homo mam jako JPG. w sumie 72 MB , trochę tego jest, jak chcesz to podaj gdzie Ci to udostępnić , jakiś chomik czy cuś
To Ty masz wykazać że coś jest dopuszczone a nie Oni Tobie że jest zabronione, amen
Homo mam jako JPG. w sumie 72 MB , trochę tego jest, jak chcesz to podaj gdzie Ci to udostępnić , jakiś chomik czy cuś
N14 GTi SR20DE, Rallycar
viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150
N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel
viewtopic.php?t=21606
viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150
N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel
viewtopic.php?t=21606
Dlatego też się pytam o homo
Jednak dalej:
"Samochody niezgodne z homologacją producenta muszą być zgodne
z rozporządzeniem właściwego ministra, w zakresie dopuszczenia do ruchu, a zakres
wykonanych przeróbek musi być zgodny z Zał. J"
Homo możesz wrzucić jako rar na http://www.filedropper.com/
Wrzucałem już na ten serwer pliki i wszystko było OK.
Jaką macie średnicę pompy od ręczego?
Jednak dalej:
"Samochody niezgodne z homologacją producenta muszą być zgodne
z rozporządzeniem właściwego ministra, w zakresie dopuszczenia do ruchu, a zakres
wykonanych przeróbek musi być zgodny z Zał. J"
Homo możesz wrzucić jako rar na http://www.filedropper.com/
Wrzucałem już na ten serwer pliki i wszystko było OK.
Jaką macie średnicę pompy od ręczego?
No to w zał. J pkt. 1.1 Ci zburzy dalsze dywagacje na ten temat pompe mamy 0,625 ale jest za duży skok. będziemy szukać coś o mniejszym skoku tłoka.
N14 GTi SR20DE, Rallycar
viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150
N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel
viewtopic.php?t=21606
viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150
N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel
viewtopic.php?t=21606
To możemy się zamienić;)
Ja mam 0.7 i niestety nie działa to tak jak powinno w moim IRP S14. Za dużo siły trzeba przykładać. Doszło do tego, że pękła dźwignia od ręcznego.
Kolega ma 0.625 w tym RRS:
http://www.inter-rally.pl/product-pol-1 ... onowy.html
i wszystko działa jak należy.
Ja mam 0.7 i niestety nie działa to tak jak powinno w moim IRP S14. Za dużo siły trzeba przykładać. Doszło do tego, że pękła dźwignia od ręcznego.
Kolega ma 0.625 w tym RRS:
http://www.inter-rally.pl/product-pol-1 ... onowy.html
i wszystko działa jak należy.
Jak będziemy zmieniać faktycznie to dam Ci znać, za około tydzień + będę wiedział, mam Willwooda 0.625 praktycznie nowa pompa
N14 GTi SR20DE, Rallycar
viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150
N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel
viewtopic.php?t=21606
viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150
N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel
viewtopic.php?t=21606
generalnie stosuje sie w KJS zasadę bardzo prostą. auto ma być albo seryjne albo jeśli jest modyfikowane to musi być zgodne z homologacją FIA natomiasat wyposażenie bezpieczeństwa zgodne z zał. J czyli przykładowo klatka z rur ze starego trzepaka nawet w KJS nie przejdzie.
[ Dodano: 2016-03-14, 10:40 ]
a tu macie załacznik J:
http://www.pzm.pl/samochody/regulaminy/ ... j-fia-2012
art 253 to podstawa przygotowania auta do sportu jesli wogóle zaczynamy jakieś modyfikacje typu montaz fotela czy pasów wielopunktowych.
art 255 dotyczy samochodów A grupowych jesli czegoś nie ma w Homo FIA danej fury trzeba sie do niego stosować
[ Dodano: 2016-03-14, 10:45 ]
każdy kto chce i tak startować gdzies wyzej niż KJS i tak musi posiadać oryginał HOMO FIA bo tego wymagaja na BK i jest to też jasno napisane w przepisach. do KJS honorowane spokojnie sa kserówki.
[ Dodano: 2016-03-14, 10:48 ]
....a jak ktos lubi modyfikacje to zapraszam do wyścigów klasa E1 zakres modyfikacji ogranicza jedynie budżet i wyobraźnia
[ Dodano: 2016-03-14, 10:40 ]
a tu macie załacznik J:
http://www.pzm.pl/samochody/regulaminy/ ... j-fia-2012
art 253 to podstawa przygotowania auta do sportu jesli wogóle zaczynamy jakieś modyfikacje typu montaz fotela czy pasów wielopunktowych.
art 255 dotyczy samochodów A grupowych jesli czegoś nie ma w Homo FIA danej fury trzeba sie do niego stosować
[ Dodano: 2016-03-14, 10:45 ]
każdy kto chce i tak startować gdzies wyzej niż KJS i tak musi posiadać oryginał HOMO FIA bo tego wymagaja na BK i jest to też jasno napisane w przepisach. do KJS honorowane spokojnie sa kserówki.
[ Dodano: 2016-03-14, 10:48 ]
....a jak ktos lubi modyfikacje to zapraszam do wyścigów klasa E1 zakres modyfikacji ogranicza jedynie budżet i wyobraźnia
XXX