Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

budujemy układ wydechowy

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-06-24, 22:17

howard512, ten srodkowy co mi poslales to komorowka, nie zmiesci sie to raz a dwa nie dawaj tamrestrykcji

poszukaj duzej koncowej puszki i bedzie ok
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
howard512
fanatyk nissana
Posty: 344
Rejestracja: 2014-10-28, 12:30
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: howard512 » 2015-06-25, 08:40

zmieści się lajtowo, ale mówisz, że zdusi go?

[ Dodano: 2015-06-25, 12:06 ]
Ad@mus, podrzuc jakiegoś linka co byś polecił konkretnie ( najlepiej tak zebym zderzka nie musial kaleczyc) jakiś lekki pomruk może być , oby nie to co teraz

[ Dodano: 2015-06-25, 12:20 ]
http://allegro.pl/tlumik-koncowy-nissan ... 08647.html co o tym powiecie?

[ Dodano: 2015-06-27, 11:48 ]
Czytam Panowie o tych wydechach jak to zrobic zeby bylo git i natknalem sie na taki krotki i wg mnie madry artykuł --- > http://www.itlkrauz.com/artykuly/72-tun ... ydechowego , z którego wynikałoby , ze w moim przypadku zeby wygluszyc skorupe potrzebowalbym środkowego tlumika dodatkowego i najlepiej przelotu na koniec . Z tym, że wtedy albo i nawet już pozbywając się kata obnizylem cisnienie w ukladzie i nie jest to do konca dobre. Sachod zbiera sie z nizszych obrotow , ale góra jakas taka jałowa sie zrobila. We wtorek hamownia prawdę powie. Firma RM MOTORS, ktora mam pod nosem praktycznie, przy zakupie srodkowego przelotu za doplata 2 dyszek robi przeweżęnia , tak jak to tutaj opisali ---> http://allegro.pl/sportowy-przelotowy-t ... 52566.html . Mój plan zatem na najblizsze dni tuningowe wygladalby tak zeby wrzucic ten srodek z drobnym przewężeniem i obserwowac zmiany. Co wy na to? Ewentualnie pozniej koniec dać przelotowy. Mam dostęp do hamowni i chciałbym zeby cala operacja miala sens, czyli dodac mocy, nie stracic góry i nie hałasować zbytnio
Wolę pchać Nissana niż jeździć golfem.

MY INSANE prezentejszyn

Awatar użytkownika
adrionGT
fanatyk nissana
Posty: 678
Rejestracja: 2011-11-11, 18:15
Lokalizacja: Sobótka wlkp

Post autor: adrionGT » 2015-08-04, 07:16

Na dniach planuje kupić kolektor 4-2-1 i od razu przy jego montażu chcę wywalić katalizator i wsadzić coś zamiast niego, ma być cicho i jakie wymiary ma KAT ? Reszta na razie zostanie oryginał. I jaki bandaż kupić do kolektora ?
Kolektor mam na myśli ten: http://allegro.pl/sportowy-kolektor-wyd ... 07352.html
Civic VI->Primera P11 GA16->Primera SR20DE->Accord VI 2.0 ES->P11.144 SR20

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-09-10, 21:55

Panowie, potwierdzam to co wczesniej juz pisano-wyciszenie i to konkretne uzyskujemy po zaadaptowaniu srodkowego wydech z saaba :D
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
marlos90
fanatyk nissana
Posty: 712
Rejestracja: 2010-05-29, 23:07
Lokalizacja: LBN

Post autor: marlos90 » 2015-09-11, 08:35

a jaką ma średnicę na wejściu i wyjściu ten tłumik??
My GTline viewtopic.php?t=20447

SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-09-11, 09:00

wejście 63mm wyjście mi wygladalo na 55mm ale nie mierzyłem miarką

wejście jest tak szerokie ze weszlo w nie fi55 mojego dotychczasowego układu
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
marlos90
fanatyk nissana
Posty: 712
Rejestracja: 2010-05-29, 23:07
Lokalizacja: LBN

Post autor: marlos90 » 2015-09-11, 09:36

63mm na wejściu pasuje w sam raz pod wydechowy ssac 2,5cala, ale dalej lecieć na fi55?? lepiej by było chyba dalej też polecieć na 63mm?? i jakiś przelotowy na końcu
My GTline viewtopic.php?t=20447

SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-09-11, 10:45

zwężenie za srodkowym na 55mm to wg mnie dobry pomysl bo doprezy układ
podniesienie ciśnienia przedkolektorowego wg mnie buduje niuta :)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
marlos90
fanatyk nissana
Posty: 712
Rejestracja: 2010-05-29, 23:07
Lokalizacja: LBN

Post autor: marlos90 » 2015-09-11, 14:56

dobra.. środkowy ze saaba zakupiony, ma 55mm na wyjściu ale od razu jest przejście na ciut większą średnicę i taką już polecę do końcowego oem na razie..
My GTline viewtopic.php?t=20447

SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2016-03-09, 15:00

marlos90, wszystko w jednej średnicy fi 55

Co do ciechego przelota z teorii w praktykę, życzę miłego oglądania i wyciągania wniosków:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=dr-DfsPnG0A[/youtube]

szybka instalacja :D
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Kn2fFcdS6xY[/youtube]
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2016-03-09, 16:08

Ja wniosków za bardzo nie wyciągnę bo nakładanie drugiego tłumika na pierwszy nie za wiele da. Bo mimo że ten końcowy jest głośny to i tak rozbija spaliny. To że w celu wyciszenia wydechu zakładam od wielu lat przelotowe tłumiki w możliwie największym rozmiarze wiadomo nie od dziś. Jest to najpewniejszy sposób na zmniejszenie głośności mimo przelotowosci wydechu.
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2016-03-09, 18:48

MacGayver, zapomniałem dodać, że mój końcowy tłumik nie jest tłumikiem :) w sumie bez niego auto chodzi tak samo głośno jak z...
więc z tego względu pogląd na sprawę mam taki, że będzie bankowo ciszej

w przemyśleniach sugerowałem się też tym
MacGayver pisze:zakładam od wielu lat przelotowe tłumiki w możliwie największym rozmiarze
więc praktyka w tym przypadku poparta jest teorią, oraz poradą i wiedzą LukiegoCRX
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2016-03-09, 21:17

no ok, ale jeśli nawet nie ma tam żadnego wyciszenia w tym starym tłumiku to i tak działa jak rozprężnik i całe ciśnienie bezpośrednio nie działa na nowy tłumik. Myślisz że bez starego tłumika wydech byłby tak samo głośny? na pewno byłby mimo wszystko głośniejszy.
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2016-03-09, 23:47

przekonamy się jak zapakuje tą beczkę pod bagażnik :)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2016-03-09, 23:51

Ad@mus, to pakuj a nie na forum siedzisz :P
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2016-03-10, 00:37

mam dziecko z ospą w domu-sobie wyobraź...
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2016-03-10, 00:48

No to sam już nie włożysz ?
Do soboty możliwe, że w czerwonej będzie cały wydech zmieniony także efekt pokaże
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Vendo
aktywny forumowicz
Posty: 172
Rejestracja: 2013-08-04, 20:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Vendo » 2016-03-10, 16:13

Żadna to wiedza tajemna. Chcesz mieć w miarę cichy przelot => montuj możliwie największe tłumiki.
Mac, różnica w głośności będzie na prawdę nieduża, sprawdzałem już to kiedyś.

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2016-03-12, 14:04

Vendo, czyli wg ciebie, po włożeniu mojej beczki powinno być tak samo jak po "szybkim montażu" ? To chciałeś powiedzieć ?
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Vendo
aktywny forumowicz
Posty: 172
Rejestracja: 2013-08-04, 20:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Vendo » 2016-03-13, 21:24

Tak, chciałem powiedzieć, że jak w miejsce starego końcowego włożysz ten nowy, to będzie minimalnie głośniej niż przy szybkim montażu

Miałem kiedyś (w innym aucie co prawda) jako końcowy zamontowany środkowy, który tłumikiem był tylko z nazwy. Zajechałem do znajomego tłumikarza, żeby podpasować kilka tłumików, bo na tym co był nie dało się jeździć (było mnie z 3km słychać). Przykładaliśmy tłumik na szybko i sprawdzaliśmy jaki jest poziom głośności. Po wybraniu zwycięzcy testu zabrałem go do domu i wspawałem w miejsce starego. Efekt: wydech chodził minimalnie głośniej niż zamontowany na szybko ale i tak o wieeele ciszej niż stary "tłumik".

Awatar użytkownika
G.Mazur
nowy na forum
Posty: 20
Rejestracja: 2015-07-10, 09:12
Lokalizacja: Kraków

Post autor: G.Mazur » 2017-03-21, 22:52

Ja zrobiłem małe doświadczenie w swoim Terrano 2.4 benzyna. Od kolektora idzie oryginalna rura 2w1 na dole za kolanem skrócona o kilka centymetrów. Wspawałem tam łącznik elastyczny później długo nic i na koniec tłumik z Ursusa C-330. Zakończyłem go kolanem 90 stopni by wyszedł przed kołem tylnym. Odgłos ciekawy ale buczy w kabinie i dłuższa jazda denerwuje. Spalanie gazu spadło z 18 na 15 litrów/100km - po tej modyfikacji zrobiłem ok 500km nie regulowałem gazu i nie byłem na hamowni. Średnica wydechu 50mm
Musze wymyślić jeszcze jeden tłumik tak by wszedł między belki ramy (między siatka a tłumikiem z Ursusa) Musze go trochę wyciszyć bo w kabinie jest jak w głośniku basowym

hmm nie mogę dodać załącznika, mimo że jest mały
więc wklejam linka do Twarzo-książki... https://www.facebook.com/profile.php?id=100008214918812

Tu macie zdjęcia i filmik z oddychania z nowym wydechem.

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2017-03-21, 23:28

Dre się jak żuk :D
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
Matiz
aktywny forumowicz
Posty: 177
Rejestracja: 2017-03-05, 02:51
Lokalizacja: Ślunsk
Kontakt:

Post autor: Matiz » 2018-02-22, 23:30

Czołem Pany

bede potrzebował pomocy przy wydechu. Czytam w tym temacie od lat, zdaje mi sie że jetem mądry ,a jak przychodzi co do czego to dupa- jak to sie mówi- im więcej czytam tym jestem głupszy :-P

venturi, długie primaries, krótkie secondaries juz nie wiem na czym sie skupić...

Na wstępie- prócz tego co czytałem przez lata ,to w sprawie kolektora jestem zieleńszy i bazuje na tym fajnym zestawieniu hondziarzy

https://mycomputerninja.com/~jon/hondai ... index.html

A więc- pacjentem jest Micra CG13
Najwiekszy problem dotyczy wielu detali 4-2-1. Pomijam że już mnie łeb boli który design wybrać (na moje oko w żadnym długość rurek nie jest identyczna :-| )

Ale wyczytałem ciekawostke o parowaniu rur. Czyli sekwencyjne i nie sekwencyjne tzn, okazało sie ,że absencja kolektorów łączonych 1-3 i 2-4 nie oznacza że są one złe. Pewnie zrobie klasycznie 1-4 i 2-3 ,ale czy ktoś zgłębiał temat? Z tego co mój ledwo zipiący już mózg zrozumiał z angielskiego to kolektory wyścigowe sa tak łączone

1-4 i 2-3
The concept is to keep the exhaust gases flowing by not having two pulses enter the collector at the same time, which would cause excessive back pressure.This is called non-sequential pairing, and most of the D-series headers below apply this design concept.
1-3 i 2-4
However, sequential pairing does allow for a broader powerband and better acceleration properties by pairing the energy from adjacent firing cylinders (ie. pairing 1-3 and 4-2) Given these different results, it is not suprising to see non-sequential pairing used for street headers that have longevity, well-rounded performance and ground clearance in mind, while a race header will benefit more from sequential pairing that harnesses the energy of adjacent pulses to create greater velocity and maximum power output.
dobra ale to tylko taka zagadka, nie chcemy żeby micra jechała na ostatnich 500rpm przed odcinką :mrgreen:
---------------------------------
długość primaries i secondaries (a także collector czyli rura "...w jeden")

na bazie tego przykladu:

Obrazek
Note the long primaries, which should provide strong low and mid rpm performance but cause a drop off in high rpm output
czyli wyciagam wniosek- dlugie rury "4w2- primaries" poprawiają dół. Am I correct?

Na przedziale 1000-2000 raczej mi nie zalezy. Gdy jade wolno to nie potrzebuje tam mocy tylko sobie zredukuje. W ogóle mam wrazenie że moja zaczyna jechać od 2000rpm... Dla dalszych rozważań- poprawmy przedział od 2500 rpm w góre

także primaries robie w miare krótkie, am I correct?
The short collector should increase peak power slightly
tego troche nie rozumiem. Biorac pod uwage,że układ może mieć zaraz za flanszą wstawioną prostą rure aż do końca, to po grzyba nad tym medytować? jedyne co mi przychodzi na mysl, to sytuacja gdzie zaraz za flansza tego kolektora będzie Katalizator. :-?

Chyba ze tłumacze źle i collector oznacza odcinek na jakim schodzą sie rury...
to na razie można zignorować, pewnie bede i tak robil jak najkrótsze zeby ewentualny kat/dławik byl jak najblizej silnika.

uzupelnienie z innego przykładu:
The very short primaries will have the effect of pushing the sweet spot on the powerband up the rpm range, and the long secondaries indicate strong midrange output.
czyli potwierdzenie- krótkie 4w2, długie 2w1 poprawiają środko-góre. A z innych przykladów- do tego lagodne łączenie rur na długim odcinku dla dobrego przepływu. I am correct :mrgreen:
-------------------------------------------------
No i co mnie najbardziej wnerwia- wiekszość kolektorów ma design, gzie rura z 1 cylindra idzie tyłem. Powiecie mi gdzie ona nadrabia swoją dlugość w stosunku do innych? 8/

Obrazek

już mase tego przejrzałem i łeb mnie boli. Przy moich garazowych mozliwościach chyba odpuszcze dywagacje na ten temat i zrobie cos takiego jak powyżej... :roll:
-----------------------

a teraz dalej ku końcowi wydechu.

po drodze mam jeszcze pare zagwozdek. Byłbym wdzieczny za jakieś spostrzezenia....

trzeba gdzieś zdławić ten układ.
fundamentalne pytanie- czy rezonator- czyli fragment rury o powiekszonej średnicy, który na danym etapie powoduje rozprężenie spalin- mam traktować jako ten "dławik"?
Czy rezonator nie dziala identycznie jak tłumik przelotowy? Bo z tego co patrzałem do mojego Yarisowego, to nie ma tam wyściółki- jest to "hotdog" z dziurkowaną rurką w środku, czyli przelotowy jak w pysk strzelił.

Obrazek

Nastepnie: Powiedzcie mi która droge wybrać. Ważnym aspektem jest montaż fejkowego katalizatora (lub nie- oto jest pytanie!). To na przyszłosć gdyż , jak już wspominałem- w moim dowodzie stoi jak byk MICRA 1.3 KAT :roll: Obowiazkowo chce wstawić fragment który wygląda jak kat, chocby miała do wnetrza być stawiona prosta rura. :evil:

opcja 1- za 4-2-1 fake kat ze zwezką, coś takiego:
Obrazek
Na końcu przelotowy


opcja 2- za 4-2-1 fake kat bez zwęzki, czyli tłumik przelotowy, na końcu przelotowy (potencjalnie za "luźne")

opcja 3- za 4-2-1 fake kat ze bez zwęzki, a na końcu układu tłumik klasyczny- komorowy, hamujący solidnie przepływ

opcja 4- za 4-2-1 fake kat bez zwężki, a miedzy tym, gdzieś pod stopami pasażerów z tylnej kanapy- tłumik komorowy. Dalej do końca staright pipe

Nad zdławieniem układu kombinuje aby nie odetkać go zbyt mocno. naczytałem sie już wiele. Ponoć GC jest mocno zdławione ,ale biorac pod uwage że wstawie rure 2" za Fake katem, to musze jednak uważać by nie przesadzić :-/ wolałbym uniknąć tłumików komorowych ze względu na mase, ale z kolei układ z Fake katem bez zwęzki i tłumikiem końcowym przelotowym moze być za luźny...

Opcja 5 MAX- jeżeli okazało by sie że 2" nie odetka wydechu zbyt mocno to:
Za 4-2-1 Fake kat ze zwężką ,a za tym Staright pipe :evil: na końcu flansza do wkrecania jakiegoś komorowego na przegląd.
Opcja taka jest brana pod uwage gdyż ktoś już kombinował nad moim układem. Nie wiem czy kat jest na 100% wypruty ,ale wsyztsko wskazuje ze tak (strzela w wydech WRC style przy hamowaniu silnikiem)
wygląda on aktualnie tak:

4-1, wywalony kat z seryjnej puszki w kolektorze, pod nogami pasażerów długi rezonator "hotdog" z innego auta nieznanej marki, na końcu rezonator z Toyoty Yaris 1.0- duża puszka ,ale wejscie ok 35mm.

Dzwiek bardzo hondziarski, drze morde pod butem, bez obciążenia dosyć znośny. To daje do rozpatrzenia powyzszą opcje minimalistyczną ,aby uszczknąć troche masy. Auto idzie dosyć dobrze, biorac pod uwage że wieksza czesc ukałdu ma seryjne ,chyba 35mm rurki :shock: na czwórce spokojnie dociągnie do 160km/h, może już troche ospale,ale jednak bez siedzenia w tunelu aerodynamicznym :shock: w tunelu kiedyś chyba doleciałem ponad 180 :shock: sam sie dziwie że staruszka jest w takiej formie. Albo ma podłubane coś o czym nie wiem....

bede wdzieczny za pomoc, mam nadzieje że rozpisałem w miare przejrzyście ;-)
Obrazek


https://www.facebook.com/MicraMachine/
Górnośląski Microwy Konglomerat. Części ze złomu, modyfikacje,blacharka,laminaty,tylko K11.Bo Micra skończyła sie na K11.

Awatar użytkownika
cloud_9
stały bywalec
Posty: 108
Rejestracja: 2013-09-22, 10:12
Lokalizacja: Kraków

Post autor: cloud_9 » 2018-02-23, 00:35

Nie obraź się, ale chyba przekombinujesz:) tak z teorii z neta to ni cholerę nie wyliczysz kolektora pod silnik, bez obrazy:)

ale polecam prościej i jakby co to byłbym ciekawy ceny za 2gi;)

Sprawdzony kolektor do micry to Janspeed
tu artykuł: http://www.micra.com.au/community/messa ... geid=23106
tutaj srednice rur: https://www.dcperformance.co.uk/cheap/8 ... em282.html
tutaj wersja real: https://www.micra.org.uk/threads/f-s-f- ... ipe.54226/

wymiary do odszukania:) średnica rur ma ogromne znaczenie, zerknij czy w ogóle takie dostaniesz, 1 i 3/8 cala, 1 i 5/8 cala. Jak chcesz elegancko łaczyć to idziesz w rozwiązanie Tri-Y, ale raczej tak jak oni nie uspawasz, ale ogólnie w literkę Y z jak najłagodniejszym przejściem (takie ostrze jakby), potem secondaries tak samo i w kolektor, ktory najlepiej jak zrobisz dwa odwrotne stozki (srednice i wysokosci stozkow maja znaczenie oczywiscie), ale taki jak ma janspeed wystarczy, ale jak zrobic i taki Y w jedna rure bedzie lepiej. Najlepszy kolektor to "Burns reversed cone with megaphone" ale to pod 4-1 bardziej:
http://www.burnsstainless.com/megaphones.aspx

podobno tez podchodzily 4-2-1 z jakiegos polo/saxo i roverow k, w sensie do przerobki, to by było najprostsze

i opcja kolejna to Hurricane 4-2-1 , i ten chyba bedzie Ci najłatwiej zrobić:
https://www.deaperformance.com.au/p/Ext ... R/HU327STM
ma większe rury, jest pod 1.3, wiec jak tam zapodales lepszy dolot i przepustnice z ga1.4 to ten rób

tutaj fajne zdjecie czesci jakie potrzebujesz
https://www.ebay.co.uk/p/Nissan-MICRA-1 ... opts=opick


to co pokazales to nie jest fake cat tylko przetłoczenia "serca" zeby wyciszyc ( i zatkac) wydech, najlepiej daj prosta rure w obudowie kata, na allegro sa tanio, jak nie znajdziesz z rura to sa "strumienice", jak dasz 2" to nie powinno zaszkodzić:) te rezonatory co pokazales to popatrz na utube na "cherry bomb", i to osiagniesz, lepiej wiekszy srodkowy, a na koncu to polecam zerknij na utube na "flowmaster" i "delta flow" , szczegolnie flowmaster ma serie wideo z porownaniem produktow. Moim zdaniem rob te 2", obudowa kata, srodkowy i zweż nieco za środkowym na 1.5 max i tak juz do konca w dowolny tłumik

jak chcesz koniecznie na wysokie obroty to 4-1, tutaj poglad: http://www.micra.com.au/community/messa ... geid=11262
do tego ITB i super;-) ale to juz by sie przydały jakieś wałki prawdziwe a nie stock, a to koszta pewnie duze

zazdroszcze umiejętnosci i zapału

BTW nie znam sie i tez mam wiedze z neta, to sie wypowiem, wszystko wyzej napisane moze być błędne

Awatar użytkownika
Matiz
aktywny forumowicz
Posty: 177
Rejestracja: 2017-03-05, 02:51
Lokalizacja: Ślunsk
Kontakt:

Post autor: Matiz » 2018-02-24, 12:59

Dzieki Cloud, musze spadac do roboty, potem poczytam dokładnie!

1: nie musi być wyliczony, zrobie na bazie tego co już zrobiono, np Janspeeda i Hurricana znam oczywiscie. Średnice rurek też na bazie tego co już było zrobione. Cała robota jest treningowa i dla zabawy przed Repliką Borli (lub UEL na długich rurach) do Imprezy. A już głownym powodem jest stan aktualnego układu (seryjny kolektor spawany między 2 i 3 cyl. i popuszcza, brak łącznika elastycz, różne średnice rur, Itd) takze nie ma jakoś mega parcia na idealnie zrobiony układ ,ale ma być na tyle profi ile sie da

2: 4-1 i megaphony odpadają, raczej nie gonie pod odcinke ani na torze

jest opcja "pomógł" w tym dziale? :-?

A więc tak Cloud po kolei:

-Bardzo fajny wykres- tez o tym słyszałem że spokojnie da sie wyciagnać 100km, m.in na Cisco Micra Files, a z drugiej strony MacGajwer pisał w temacie tej rozbitej SuperS z gazem (MelGibson?), ze mimo tych modyfikacji jakie były zrobione wątpi że przyrost sięgnie pod 100KM. A Melgibson miał też zrobioną głowice :-?

Nie zależy mi na jakiejś megamocy. Jak wiecie z tematu ,to jakby nie starac sie, to moja micra jest w 50% gruzem :-/ robimy dla funu.

-średnice rur- dzięki wielkie ,ale szukałem zanim kupiłem i własnie takie mam 34 prim. i 40 Sec. Warto napisać ku potomności że nikt nie chce mi ich dogiąć, Pie Cut-a nie ma co spawać MIGiem bo spawy sie przepalają do wewnątrz. Aktualnie jestem na etapie decyzji: czy spawać pie cuta czy dokupic kolanka z netu, oraz organizowana TIGa do wypożyczenia

-łączenie- najlepsze rozwiązanie na szczescie jest też dosyć proste do wykonania
Obrazek

- kolektory z innego auta odpadają, materiały już praktycznie wszystkie mam skompletowane, Wole co miesiąc coś kupić za 100zł niz na raz kupić coś za połowe wartosci auta :mrgreen:

-hurricana znam, znalazłem go już szmat czasu temu na Cisco. Wlasnie podoba misie pod tym względem ,żę 1-4 idzie "tyłem", a 2-3 "przodem. Musze jeszcze przesledzić jak jest nadrabiana róznica w długości rur ,ale własnie w taki kształt bym chciał isć

-dobre to delta flow :-o

- 4-1 nie chce, ITB może i bym chciał ale nie na ulice

dzięki cloud za pomoc i poświęcony czas na szukanie ;-)
Obrazek


https://www.facebook.com/MicraMachine/
Górnośląski Microwy Konglomerat. Części ze złomu, modyfikacje,blacharka,laminaty,tylko K11.Bo Micra skończyła sie na K11.

karol282
fanatyk nissana
Posty: 380
Rejestracja: 2011-08-12, 00:06
Lokalizacja: Swarzędz / Hull

Post autor: karol282 » 2018-02-24, 22:15

Matiz, A propo spawania migiem wydechu, jak nie przetapia to daj większy prąd i drutu więcej w końcu znajdziesz idealne ustawienie. Chyba że mig nie wyrabia ale to już sprawa zaplecza.
Old School JDM

B12 GTI V6, done ? :)

viewtopic.php?t=19111

nanab
wiem o czym pisze
Posty: 82
Rejestracja: 2017-04-09, 22:21
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: nanab » 2018-02-24, 22:51

Do stalowych rurek bardziej nada się MAG niż MIG, no i oczywiście odpowiednio ustawiony prąd.

karol282
fanatyk nissana
Posty: 380
Rejestracja: 2011-08-12, 00:06
Lokalizacja: Swarzędz / Hull

Post autor: karol282 » 2018-02-25, 00:50

nanab, MIG/MAG to różnica gazu jakim jest osłonięty łuk elektryczny podczas spawania metalu. Moim zdaniem MIG jest o tyle lepszy że nie ma takiego rozbryzgu podczas spawania i spoina jest estetyczniejsza co do przetopu uważam że również ta metoda jest efektywniejsza. Sam tą metodą spawałem wydech u siebie w sunnym od y pipe aż po końcowy. Wyszło szczelnie estetycznie i do dziś nie ma z nim problemów (pęknięcia czy przedmuchy) a rozgrzany był nie raz bardzo mocno przy pełnym ogniu latem.

Matiz, pozostaje metoda prób i błędów ;-)
Old School JDM

B12 GTI V6, done ? :)

viewtopic.php?t=19111

foo
fanatyk nissana
Posty: 1783
Rejestracja: 2009-12-09, 13:46
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: foo » 2018-02-25, 20:17

141 rulezzzz

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2018-02-25, 20:26

foo pisze:141
+1 jedyna sensowna droga w budowie wydechów
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Wydechowy”