Post
autor: smeru » 2016-02-22, 10:35
Termostat działa szybko. Załóżmy że masz termostat 90C. Temperatura w małym obwodzie wzrasta powyżej 90C, termostat się otwiera, dochodzi chłodny płyn i temperatura w okolicy termostatu spada, jak spadnie np. poniżej 85C, to się zamyka. I tak w kółko. Temperaturę z małego obiegu masz na wskaźniku, to jest temperatura płynu chłodzącego w silniku. Temperatura poza nim nie ma wpływu na silnik. Co za różnica, czy w dużym obiegu ciecz ma 40C czy 60C? Jak przekroczy pewną wartość np. 90C, to czujnik załącza wentylator na chłodnicy i chłodzi ciecz w dużym obiegu.
Jak masz problem z przegrzewającym się silnikiem, to pierwsza rzecz to termostat i poziom płynu chłodniczego, potem chłodnica czy jest drożna i wiatraki czy się załączają.
Była P11 2.0 16V - rozbita
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG