[A32] Wymiana łańcucha rozrządu
Moderator: janusz
[A32] Wymiana łańcucha rozrządu
Cześć Wam
Mam pytanko odnośnie wymiany łańcucha i napinaczy w Maximie.
Zaczął mi stukać łańcuch o obudowę i szykuje się wymiana rozrządu.
Co mam dokładnie kupić? Bo sam łańcuch nie jest drogi max 100zł ale napinacze...
Sprawdzałam na szybko w intercarsie (tam nie kupuje bo mnie nie stać ):
http://e-katalog.intercar.../7303/204060000
i są dwa napinacze - jeden kosztuje 450zł a drugi 275.. czy je też muszę wymieniać?
Ma ktoś dojście by załatwić taniej?
Dzięki z góry!
Mam pytanko odnośnie wymiany łańcucha i napinaczy w Maximie.
Zaczął mi stukać łańcuch o obudowę i szykuje się wymiana rozrządu.
Co mam dokładnie kupić? Bo sam łańcuch nie jest drogi max 100zł ale napinacze...
Sprawdzałam na szybko w intercarsie (tam nie kupuje bo mnie nie stać ):
http://e-katalog.intercar.../7303/204060000
i są dwa napinacze - jeden kosztuje 450zł a drugi 275.. czy je też muszę wymieniać?
Ma ktoś dojście by załatwić taniej?
Dzięki z góry!
Darkdream, który łańcuch kosztuje 100zł? Jak założysz taki łańcuch to po 7 w porywach 15kkm będzie on do wymiany. Łańcuch ma być porządny, a nie byle gó......o
A i zobacz, bo może to nie łańcuch hałasuje, tylko rolka od napinacza
A i zobacz, bo może to nie łańcuch hałasuje, tylko rolka od napinacza
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Oskr5, ja do P11 za rozrząd płaciłem ponad 1kzł A to tylko 1 łańcuch. Maxima z V pod maska ma 3 łańcuchy.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
-
- stały bywalec
- Posty: 139
- Rejestracja: 2012-04-07, 20:08
- Lokalizacja: Wołomin
Albo zrobić tak, jak zrobił Niedział - kupić łańcuch Tsubaki cięty z metra
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
albo nowy oryginał albo sprawdzona używka oryginał (eliminując oczywiście hałas osprzętu), bo kompletu INA to raczej się nie znajdzie. ja już u siebie w ex maximie przerabiałem temat Tsubaki i nie wytrzymał nawet tych 7 tys km, powiem więcej, wymontowałem go następnego dnia bo od raz hałasował, i nie pomogło napełnienie napinaczy
Darkdream, ale jeśli weźmiesz ten z intercarsu, to za chwilę ponownie będziesz go wymieniać - po co dwa razy za robotę płacić?
Ja u siebie jak wymieniałem łańcuch w Primerze to mój mechanik mi powiedział - albo oryginał albo nic, bo on za jakieś zamienniki odpowiedzialności nie bierze.
Ja u siebie jak wymieniałem łańcuch w Primerze to mój mechanik mi powiedział - albo oryginał albo nic, bo on za jakieś zamienniki odpowiedzialności nie bierze.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
-
- stały bywalec
- Posty: 139
- Rejestracja: 2012-04-07, 20:08
- Lokalizacja: Wołomin
INA nie będzie przepraszam wprowadziłam w błąd bo to tylko do paska ale po pracy już nie myślę zbytnio
co do zamienników hm zależy jakiej firmy i wiem ,że teraz dużo firm dołącza gwarancje nawet do tańszych zamienników ( więc trzeba się dopytać u sprzedawcy )
Co do odpowiedzialności przez mechanika to jeżeli dobrze zostanie wymieniony rozrząd a coś z nim stanie to firma sprzedająca odpowiada za to
ale jak chcesz oryginał to zerknij na zestaw z firmy SWAG
co do zamienników hm zależy jakiej firmy i wiem ,że teraz dużo firm dołącza gwarancje nawet do tańszych zamienników ( więc trzeba się dopytać u sprzedawcy )
Co do odpowiedzialności przez mechanika to jeżeli dobrze zostanie wymieniony rozrząd a coś z nim stanie to firma sprzedająca odpowiada za to
ale jak chcesz oryginał to zerknij na zestaw z firmy SWAG
ok, oni w razie gdyby okazało się że z rozrządem jest coś nie tak to albo dadzą Ci drugi albo niechętnie zwrócą hajs. A kto zapłaci za dwudniową prace mechanika za każdą operację zmiany łańcucha na dobry, albo kolejny zły który będzie hałasował jeśli będzie to właśnie zamiennik. W hurtowni mają to w "D", chcą sprzedać, a później liczą na to że i tak go nie będziesz wyciągać bo to kolejne pieniądze na mechanika. Według ASO czas zmiany rozrządu to 12.5h co stawkę ASO 175zł/h daje prawie 2200zł. Liczmy na to że "nie ASO" weźmie nawet połowę, to przy kosztach zamiennika 650zł wyciąganie i wkładanie ponowne mija się z celemRadziejowa pisze:że teraz dużo firm dołącza gwarancje nawet do tańszych zamienników ( więc trzeba się dopytać u sprzedawcy )
Co do odpowiedzialności przez mechanika to jeżeli dobrze zostanie wymieniony rozrząd a coś z nim stanie to firma sprzedająca odpowiada za to
-
- stały bywalec
- Posty: 139
- Rejestracja: 2012-04-07, 20:08
- Lokalizacja: Wołomin
12,5h chyba do odebrania auta bo samej roboty jest na ok 3h + czas na schnięcie silikonu. Łańcuch jeśli już się wyciągnął to zapewne ten najdłuższy plus do wymiany jego napinacz. Kiedyś jak kupowało się w inter cars napinacz zuiko przychodził oe nissan, do tego w zestawie był ślizg. Pamiętamy że rano przy odpaleniu chwilkę może porzegotać.
darkdream, każdy silnik na zimnym przez chwilę podłucze zanim napinacz się napełni Dlatego też ważny jest olej i filtr oleju - co masz teraz zalane do silnika?
Co do tego ciętego na metry to nie, to nie żart
Co do tego ciętego na metry to nie, to nie żart
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Darkdream, bardzo dobry olej Co do łańcucha - to takie rozwiązanie jak do tej pory stosował tylko Niedział
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Darkdream, jeśli klepie Ci tylko przy odpalaniu na zimnym, to ja bym się aż nadto nie przejmował.
Jeśli chodzi o łańcuch - to tylko porządny zamiennik, albo oryginał i nic innego.
Olej - ja monotonii nie lubię jeśli chodzi o oleje, ale w Twoim przypadku pozostałbym przy LM lub ewentualnie zmiana na Millersa Trident 5W40. Filtr oleju wiadomo - MANN albo KNECHT - wolę to pierwsze. Zarówno olej jak i filtr możesz zamówić u kolegi Gawła
Jeśli chodzi o łańcuch - to tylko porządny zamiennik, albo oryginał i nic innego.
Olej - ja monotonii nie lubię jeśli chodzi o oleje, ale w Twoim przypadku pozostałbym przy LM lub ewentualnie zmiana na Millersa Trident 5W40. Filtr oleju wiadomo - MANN albo KNECHT - wolę to pierwsze. Zarówno olej jak i filtr możesz zamówić u kolegi Gawła
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
wymieniałeś rozrząd w maximie w 3h? bo odnoszę wrażenie że chyba nie do końca to robiłeś. Jeśli chodzi o wyciągnięcie łańcucha to z tym się nie spotkałem, chyba że zamiennik. Jeśli hałasuje to raczej pada napinacz który nie wypełnia się tak jak powinien i upuszcza ciśnienie - spadek ciśnienia -->luźny łańcuch.dylson pisze:12,5h chyba do odebrania auta bo samej roboty jest na ok 3h + czas na schnięcie silikonu.
jeśli hałasuje rozrząd to różnie bywa, czasami główny napinacz czasami te na głowicy. Żeby wymienić rozrząd trzeba również zdjąć wałki więc nie wiem gdzie te 3h ale może jestem w błędzie mimo że robiłem to już wielokrotnie
[ Dodano: 2015-12-13, 23:45 ]
jeśli hałasuje silnik przy odpaleniu to raczej wina filtra oleju co powtarzałem już wielokrotnie. Brak w nim zaworu podtrzymującego olej i wtedy od nowa układ musi się od początku cały napełnić olejem.
Darkdream, tu chodzi raczej o budowę filtra. Jakiej firmy filtr masz założony?
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Wcale nie wymieniałem rozrządu w maximie ale dobierałem się do łańcucha - długa historia Ściągnięcie obudowy to ok 1h, ponowne złożenie wszystkiego do kupy następna godzina. Samego łańcucha jak już wcześniej pisałem nie zmieniałem a "tylko" ustawiałem go na znaki w sumie wyszło ok 3h. Jako, że było to ok 5 lat temu można wciąć poprawkę 30 min. Kolejna sprawa to możliwość zdjęcia długiego łańcucha tylko po zdemontowaniu wałków, hmmmm pamięć potrafi być zawodna ale było to możliwe, do krótkich może faktycznie to być konieczne. Żeby nie było, że taki fachura ze mnie, ja tylko podawałem klucze i zeskrobywałem stary sylikon
W Maximie zawsze przy rozruchu po dłuższym postoju zatłuką zawory. Winą za to może być oczywiście olej ale głównym powodem jest to ze filtr znajduje się bardzo nisko i tak nie utrzyma oleju w głowicy pomimo zaworka. Wiem bo przerobiłem temat. Teraz mam zalane Shell 5w/40 ultra i filtr Knecht . Nic się nie zmieniło w tej kwestii w porównaniu z Valvo 10w40 i filtrem Boscha . Silnik przepłukany oczywiście .
Oskr5, ciekawa sprawa, ja jakoś miałem 5w40 totala i filtr mann i nigdy się popychacze nie odezwały... Może warto by było zwalić górę i wszystkie popychacze wyczyścić ? Dużo to daje, w sunnym jak miałem CA było słychać popychacze, wyciągnąłem wszystkie rozebrałem w mak wyczyściłem poskładałem napełniłem świeżym olejem i cisza, aż do momentu zajechania panewki na 4 korbie...
-
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa
chyba mam filtrona, nie pamiętam.
Martwi mnie jeszcze jedna rzecz. Idąc za Waszymi radami, sprawdziłam poziom oleju. O dziwo był poniżej minimum, lekko bo lekko ale poniżej. Ostatnio sprawdzałam olej i był na środku. W maju wymieniałam olej, a od tego momentu zrobiłam ok 6 tys. Przy wymianie oleju wymieniałam także górną uszczelkę pokrywy zaworów, bo też mi Maxi olej brała, a tam miałam zapocone. Szczerze powiedziawszy myślałam, że problem został rozwiązany, niestety.. Plam po oleju nie ma żadnych.. uszczelka pod głowicą??
Martwi mnie jeszcze jedna rzecz. Idąc za Waszymi radami, sprawdziłam poziom oleju. O dziwo był poniżej minimum, lekko bo lekko ale poniżej. Ostatnio sprawdzałam olej i był na środku. W maju wymieniałam olej, a od tego momentu zrobiłam ok 6 tys. Przy wymianie oleju wymieniałam także górną uszczelkę pokrywy zaworów, bo też mi Maxi olej brała, a tam miałam zapocone. Szczerze powiedziawszy myślałam, że problem został rozwiązany, niestety.. Plam po oleju nie ma żadnych.. uszczelka pod głowicą??