Klub zrzeszającym miłośników marki nissan. Dzielimy się informacjami na temat nissana, udzielamy porad, organizujemy spoty lokalne jak również zloty ogólnopolskie. Łączny nas wspólna pasja do marki.
Oczywiście mowa tutaj o YD22
Masz możliwość nagranie jak to się zbiera ? 60-120 czy coś podobnego ? masz doładowanie 1,5b hmy przy tej pojemności dobrze podlane powinno już pociskać !
P10 CrashTest - corsa skasowana włącznie z słupkami drzwiami i szybą
P11 Skandynaw - na wiosnę ukończę
S13 200SX CA18DET - Driftcar w budowie
Tak z 1.9 nie ma kompletnie nic wspólnego. Wtryski są Denso, a osprzęt wytrzymuje 250KM oraz 500 Nm. Max bezpieczne ciśnienie turbiny to 2.0 bara.
Osprzęt tego silnika nie ma nic wspólnego z Renault 2.2 dci i wg zagranicznych forum jest to silnik DTC (Diesel Turbo Common rail). Jedyne co jest wspólne z Renault to góra i dół silnika (bez miski olejowej bo w Renault jest mniejsza).
W tym roczniku Renault jedyne co robiło to z wiązki elektrycznej, wiązki poduszek foteli i właśnie to się najbardziej p****** (już nie zwracam uwagi na mrugającą diodą poduszek )
Tak, bo historia była taka:
Renault i Nissan mają podpisaną umowę o wymianę technologii. Zaprojektowali Lagunę 2 i stwierdzili, że wstawią do niej jakiegoś mocnego i dużego diesla. Renault nie posiadało porządnego swojego silnika o dużej pojemności więc wzięli silnik od Nissana. Aby nie płacić więcej za osprzęt to wstawili swój. Przy pierwszych przymiarkach wyszło im że żle zaprojektowali komorę silnika i silnik nie pasuje. Stwierdzili że miska olejowa jest za duża więc ją zmniejszyli zamiast przeprojektowywać komorę silnika.
To w jaki sposób ja modyfikuje auto nie jest niebezpieczne. Delikatnie podnoszę jego moc i siłę nie tracąc przy tym za dużo kasy oraz na żywotności części.
Takie podejście do sprawy nie jest niebezpieczne
Wporządku, myślałem że śladem TDI idziesz do granic możliwości, a niestety mam złe skojarzenia poprzez podnoszenie mocy. Twoja auto to kawał auta:) fajne, miałem okazję takową polatać.
Diesel to oaza spokoju. Benzyna żywioł:)\
Zbieram na Zetkę:)
No i nastał ten czas na wymianę oleju.
Tym razem do silnika trafia ENEOS Premium Hyper Multi 5W30, filtr oleju i paliwa MANN filters, a do kabiny leci nowy filtr przeciwpyłkowy.
Ostatnio zmieniony 2015-08-13, 09:04 przez berny_p, łącznie zmieniany 1 raz.
No i wrona domawia posłuszeństwa, tj.
Auto dosyć mocno dymi na niebiesko ale dopiero po rozgrzaniu silnika. Poprawcie mnie bo wydaje mi się, że przyczyny to:
1. uszkodzona turbina
2. uszczelniacze zaworowe uszkodzone
3. wydmuchana uszczelka pod głowicą.
Auto bierze śladowe ilości oleju. W układzie chłodzenia jest czysto. Jak rozkręcam turbinę to za mną jest BARDZO dużo dymu dlatego też stawiam na podpunkt 1. Co sądzicie??
pkt 1
Sprawdz luzy na wirniku najpierw potem ściągni turbo i zobacz czy nie ma zacieków oleju ale może być też olej pomiędzy muszlami , tylko jak turbo wali to nie na niebiesko jak umiera a na biało
więc i pkt.2 jest do sprawdzenia
pkt.3 odpada jeśli nie masz problemów z masłem na korku uciekającym płynem chłodniczym i grzaniem się fury
P10 CrashTest - corsa skasowana włącznie z słupkami drzwiami i szybą
P11 Skandynaw - na wiosnę ukończę
S13 200SX CA18DET - Driftcar w budowie
Ok. To ja sprawdzić uszczelniacze zaworowe??
chciałbym wykluczyć wszystko żeby nie pchać się w dodatkowe koszta.
Rozmawiałem z Januszem i doszliśmy do wniosku że uszczelniacze są ok bo zaczyna dymić na ciepłym silniku.
_________________________________________________________________________
Dzisiaj kurier przywiózł mi turbinę. Starą sobie zostawiam i wymienię sobie cały korpus. Będzie na zaś
Wiooreck, chyba już nie będę się bawił. Autko jeździ jak chciałem. Teraz normalne Daily Use i zbieranie kasy na nowy projekt który już po głowie się kręci
_______________________________________________________________________
Edit 27.08.2015r.
No i turbina zmieniona. Jedyne co zostało do roboty to uszczelka kolektora wydechowego bo szczeliła przy odbieraniu auta.
Ok, wszystko wymienione i autko śmiga.
Teraz zostało przygotowanie się do zlotu. Zobaczymy jaka będzie mina komisji oceniającej wygląd pod maską.
Więcej nic nie powiem