Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Usprawnianie SR20DE i rezultaty

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-08-09, 17:02

howard512 pisze:Ale mega mi sie chce wyciągac teraz te wałki :D 3ci raz w ciagu tygodnia muszę je odkręcać :-o Nie ma ktoś luzem tych z GT? :P
A dokładny kątomierz powinien wyglądać tak:
Obrazek
:)
Dokładnie link do tej samej foty wstawiłem kulka postów wyżej buhaha :)
XXX

Awatar użytkownika
howard512
fanatyk nissana
Posty: 344
Rejestracja: 2014-10-28, 12:30
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: howard512 » 2015-08-09, 17:13

Tak , dokładnie . Podałem jako przykład dobrego kątomierza, i dokładnego :D

[ Dodano: 2015-08-09, 18:51 ]
Uwaga panowie relacja na żywo: dzieje się , może coś z tego będzie :)

Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek

[ Dodano: 2015-08-09, 19:25 ]
Coś źle robię, bo wyszło mi,ze krzywka działa przez 140stopni czyli @280 cos nie tak :P
Tu chyba trzeba jakiś wzór mądry wyprowadzić i powiązać go z Ygrekiem rolkowym i luzem zaworowym. Gdyby byly popychacze szklankowe z plaskim łbem to pomiar bylby ok, ale my mamy rolki i hydro od dolu po drugiej stronie.
Wolę pchać Nissana niż jeździć golfem.

MY INSANE prezentejszyn

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-08-09, 20:34

Dlatego mówiłem ze wałek działa przez ramię y podparte na hla jak nie będziesz znał tych odległości możesz jedynie porównać krzyki ;)
XXX

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-08-09, 20:34

fajnie ze dumasz, ciekawy jestem konstruktywnych wnioskow
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2015-08-09, 20:35

Rozbudowujesz sie :D
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-08-09, 20:36

Aha przy hla nie bierzemy moim zdaniem luzu zaworowe go pod uwagę bo go nie ma.
XXX

Awatar użytkownika
howard512
fanatyk nissana
Posty: 344
Rejestracja: 2014-10-28, 12:30
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: howard512 » 2015-08-09, 21:15

To co mam teraz pomierzyć? mam wszystko w kawalkach, calego SR20DE . Ygreki sa, "tabletki " tez

[ Dodano: 2015-08-09, 22:19 ]
Drobny facelifting dla rozluźnienia :D
Obrazek
Wolę pchać Nissana niż jeździć golfem.

MY INSANE prezentejszyn

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-08-09, 22:16

pomierz same walki, zrob porownania i wybierz te ktore maja najdluzszy czas napelniania, lift w sumie jest wazny ale jesli ktoryz ma wiekszy lift o 0.2mm a czas otwarcia znacznie dluzszy to warto go wytestowac
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
howard512
fanatyk nissana
Posty: 344
Rejestracja: 2014-10-28, 12:30
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: howard512 » 2015-08-09, 22:54

Za dnia pomierzę pozostałe, ale nie wiem kiedy zmierzę te, które obecnie siedzą pod deklem. Pewnie jak będę coś poprawiał, bo nie czuję dziś mocy w samochodzie. Muł totalny, pewnie jutro wykres mnie nie rozweseli

[ Dodano: 2015-08-10, 00:17 ]
"Oczywiście w przypadku silnika, w którym krzywka współpracuje z rolką lub dźwigienką z promieniowo wypukłym ślizgiem, końcówka czujnika zegarowego powinna mieć identyczny promień." -źródło od fotki podesłanej przez VE Killer,

Dolepić do czujnika Ygreka z rolka? :D
Może z Waszą pomocą stworzę urządzenie, które powie nam prawdę :)
Wolę pchać Nissana niż jeździć golfem.

MY INSANE prezentejszyn

Awatar użytkownika
onyxx
doświadczony forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 2012-03-14, 21:17
Lokalizacja: wwa
Kontakt:

Post autor: onyxx » 2015-08-09, 23:40

howard, wzory podałem - ale one teraz zbędne,
to co masz pomierzyć również? to w czym problem?

P.S. Gratulacje wymyślenia koła i kątomierza :D

Awatar użytkownika
howard512
fanatyk nissana
Posty: 344
Rejestracja: 2014-10-28, 12:30
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: howard512 » 2015-08-09, 23:52

problem w tym, ze wyszlo ze krzywka działa na promieniu 140stopni wałka czyli 280 wału, a w rzeczywistosci jest 240 w tym wałku, a wzor to nie bedzie raczej x-40 :P
Wolę pchać Nissana niż jeździć golfem.

MY INSANE prezentejszyn

Awatar użytkownika
onyxx
doświadczony forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 2012-03-14, 21:17
Lokalizacja: wwa
Kontakt:

Post autor: onyxx » 2015-08-10, 00:31

Na pewno dobrze pomierzyłeś? ;) nie problem zrobić błąd pomiaru np po 10 stopni na stronę
Przy pomiarze czasu wałka tylko mnożysz x2 bo tyle jego obrotów przypada na 1 obrót wału.

Pytanie przy jakich warunkach był mierzony wałek przez nissana. Ogólnie producenci przyjmują pomiar duration przy nacisku liftera o 0,050".

Obrazek

Awatar użytkownika
howard512
fanatyk nissana
Posty: 344
Rejestracja: 2014-10-28, 12:30
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: howard512 » 2015-08-10, 00:48

Mierzylem od momentu kiedy wskazówka czujnika zareagowała. Jakieś 0.005mm czyli połowe 1 podziałki. Jutro spróbuję zmierzyć tak jak napisałeś- od 0,05mm czyli od 5 podziałek. To może miec sens
Wolę pchać Nissana niż jeździć golfem.

MY INSANE prezentejszyn

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-08-10, 06:41

Wg Cat Camsa efektywność walka jest od uchylenia zaworu o 1 mm mniejsza szczelina to znikomy przepływ dlatego ja bym się skupił na porównaniu wypełnień krzyki a nie jarał się ze walki różni się np o 6° ;)
XXX

Awatar użytkownika
howard512
fanatyk nissana
Posty: 344
Rejestracja: 2014-10-28, 12:30
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: howard512 » 2015-08-10, 07:32

To też prawda, ale żeby wypelnienie zmierzyc trzeba wykres np. w excelu zrobic a teraz chcemy tylko czasoprzekroje poznać. Przy ruchu krzywki od 0.05 do 0.05 wychodzi ze @260 to tez jeszcze nie tędy droga jak widać
Wolę pchać Nissana niż jeździć golfem.

MY INSANE prezentejszyn

Awatar użytkownika
onyxx
doświadczony forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 2012-03-14, 21:17
Lokalizacja: wwa
Kontakt:

Post autor: onyxx » 2015-08-10, 07:38

Sorki ale te 0,05 to jest w calach :P czyli 1,27mm

VE Killer pisze:Wg Cat Camsa efektywność walka jest od uchylenia zaworu o 1 mm mniejsza szczelina to znikomy przepływ dlatego ja bym się skupił na porównaniu wypełnień krzyki a nie jarał się ze walki różni się np o 6° ;)
Dokładnie, porównać trzeba wszystkie wałki przyjmując tę samą metodę pomiaru a nie na siłę porównywać z serwisówką - na to przyjdzie czas

foo
fanatyk nissana
Posty: 1783
Rejestracja: 2009-12-09, 13:46
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: foo » 2015-08-10, 11:39

howard512 pisze:Po szlifie głowicy napinacz sobie nadrobi i jest to samo.
Nic sobie nie nadrobi, bo nie ma jak. Odległości między wałkiem wydechowym, a wałem nie zachowasz bez przestawienia któregoś z nich. Na każde ścięcie łba/bloku przypada proporcjonalne co do wartości przyspieszenie wałków. Oczywiście mało kto by się na tym dłużej rozwodził przy zwykłym dupowozowaniu SR20 hehehe, ale dajmy na to łeb dziewica SR20 leci w dół o 1.5 mm, a to więcej niż +3 stopnie, to już robi różnicę.

Chińskie kółka - jedno lepiej wykonane, drugie deczko gorzej. W szczególności mam na myśli osiowość zębatki do reszty, oraz trasowany znak na niej względem podziałki. Tak +/-0.25 stopnia błędu jest na wstępie, do tego bardzo prawdopodobny błąd paralaksy przy ustawianiu bo mają spory cokolik i w transmisji "na żywo" za cudownie się tym nie operuje, no i te śrubki blokujące/podkładki jak i gwinty - jakie tam są, takie są i niebezpiecznie jest wierzyć, że coś trwa wiecznie ;) No, ale lepszy rydz niż nic.

Z drugiej strony, pół stopnia w tą czy w tamtą... hehe, tam łyżwa podcięta, zęby kółka wyrobione łańcuchem, on sam wyciągnięty, a już o ciulowym oleju w obiegu nie wspominając itd. Dlatego pilnikologia oem kółka się przyjęła bo jest tania i przy tym założeniu spełnia swoją rolę. Oczywiście są obróbki koła z odpowiednim montażem działające długie kkm nieustępujące oemowi i są też wydumki z których powstają ułamki tuningowo-pośrednie z nadzieją na lepsze jutro. Każdy silnik to inna historia, jeden przyjmie +8, kolejny ma +5, jeszcze innemu +1 to inaf. Jedyne dywagacje o magicznej stałej liczbie przyspieszenia ssącego dla każdego silnika o ileś stopni można rozważyć pod kątem późniejszego optymalizowania zapłonu, co zresztą tak najczęściej się robi ;)

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-08-10, 12:18

też można pomyslec o innym rozwiązaniu, pilnik nie zawsze a wiadomo ze te roznice w przyspieszaniu sa inne tak jak Foo mowi

tomie czy JWT, któryś z nich, robi kółka z wierconymi otworami na klin, każdy otowr do inne przyspieszenie, jeśli dobrze jest takowe wykonane to na hamowni można poprzekladac otworami i wyczaic odpowiednie przyspieszenie
o takie cudo kaman:
Obrazek

minus taki ze trzeba zrzucić łańcucha... wiec lepsze jest regulowane chińskie bo szybciej się ustawi na preferowana wartość-no ale trwalosc chinczyka mniejsza
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

foo
fanatyk nissana
Posty: 1783
Rejestracja: 2009-12-09, 13:46
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: foo » 2015-08-10, 13:12

Dokładnie Ad@mus i to miałem na myśli pisząc i cytując siebie z posta wyżej "Oczywiście są obróbki koła z odpowiednim montażem działające długie kkm nieustępujące oemowi..." :]

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-08-10, 20:05

o wyborze patentu do regulacji decyduje jak widać budżet. tyle ze chińskie kółka i mod pilnikowy to jedno a jeśli ktoś boduje konkretny motor to nie będzie się zastanawiał i żydził tylko wybierze części dobrej jakości:)
XXX

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-08-10, 20:45

W trakcie jak Howard grzebie w furce ja dam pierwsze ciekawe info:
+wałek ssacy z gti daje moc to wiadome
+dokladajac walek wydechowy z almery gti dodajemy dodatkowe 3ps do poprzedniego wyniku (tyle dalo w furze Howarda)
+budzetowy system modu wydechowego walka to jego opoznienie bo wzgledem seryjnego z SRI ten z GTI ma opoznienie -4* bo krzywka jest idento
+odetkanie seryjnego dolotu to kolejne pare koników

szczególy wkrotce opisze howard razem z wykresami :)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
howard512
fanatyk nissana
Posty: 344
Rejestracja: 2014-10-28, 12:30
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: howard512 » 2015-08-10, 22:46

Ad@mus, już mnie wyprzedził po rozmowie tel :D zaraz wrzucam w swój temat wykresy i dobranockę :) dodam też , że bez używania mojej super maszyny do badania wałków mogę stwierdzić, ze w GTi/ GT są walki 232/244 a nie 240/248 ( szczerze mówiac nie wiem skąd takie liczby się wzięly) może japończyki raz wsadzali takie a raz takie. Ja mam te pierwsze.
Pomysł Ad@musa, mnie i gościa od hamowni rozwalił w każdym razie. Mod trwał 5min łącznie z szukaniem nasadki do obejmy i dodał 5BHP i 5NM

[ Dodano: 2015-08-11, 00:01 ]
jeszcze Adaś nie zapominaj, że sam ssący zabrał więcej momentu niż dodał źrebaków (+1,5KM -6Nm) . Już pewnie allegro odpaliłeś albo szukasz pilnika do opoźnienia wydechu :D
Wolę pchać Nissana niż jeździć golfem.

MY INSANE prezentejszyn

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-08-10, 23:20

nie wydechu nie ruszam, musze policzyc o ile bo opoznienie ma ze wzgledu na obnizona glowice ;)

[ Dodano: 2015-08-11, 00:21 ]
zobaczysz co sie stanie jak kompa z GT wpakujesz ;)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
howard512
fanatyk nissana
Posty: 344
Rejestracja: 2014-10-28, 12:30
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: howard512 » 2015-08-10, 23:25

Nie mogę się doczekać. Jeszcze znając mnie i moją rozrzutność to zaraz bedzie EM3, z niektorych postów zauwazyłem, że jestem postrzegany jako skąpiec jeśli chodzi o choćby regulowane kółka, ale jak ich nie chcę dlatego, że bym codziennie modził aż by się gwinty pozrywały i jeździł od domu do hamowni tylko. A mod już jest i może ewentualnie będzie drugi :D ale kółka kiedyś mi się w końcu skończą
Wolę pchać Nissana niż jeździć golfem.

MY INSANE prezentejszyn

Awatar użytkownika
onyxx
doświadczony forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 2012-03-14, 21:17
Lokalizacja: wwa
Kontakt:

Post autor: onyxx » 2015-08-10, 23:31

No i cały chu! z konkretów a chłopaki będą się masować wynikami rzędu błędu pomiaru :)

wow 1,5 hp :lol: niech żyje

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-08-10, 23:37

sam walek ssacy moze nie da nic, ale w parze z ustawieniem faz moze dac wiecej niz chcemy
do tego strojenie i przemyslane dalsze mody i robi sie ciekawiej ;)
dobrze ze w koncu cos sie z tematem wyjasnia
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
howard512
fanatyk nissana
Posty: 344
Rejestracja: 2014-10-28, 12:30
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: howard512 » 2015-08-10, 23:38

onyxx, jakie 1,5HP ? na zmianie kompa??

[ Dodano: 2015-08-11, 00:55 ]
1,5KM doszło po przyspieszeniu zapłonu . Przy tej samej temp. przypięciu pasami itp. Bezpośrednio po zmianie wałka ssącego cofnałem go prawie na serię.
Wolę pchać Nissana niż jeździć golfem.

MY INSANE prezentejszyn

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2015-08-11, 06:08

onyxx pisze:No i cały chu! z konkretów a chłopaki będą się masować wynikami rzędu błędu pomiaru :)

wow 1,5 hp :lol: niech żyje
dokładnie wyjąłeś mi to z ust:)

przyrost rządu 1-5 HP przy podstawojej mocy około 150 nawet nie będzie odczuwalny:)
XXX

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-08-11, 08:37

nie wiem jak chcecie odczuwać znaczny przyrost mocy w n/a które jest dłubane hobbystycznie ;)
wiadomo ze VET po modach na plus 200ps to odczuwalne zmiany
wiadomo ze dłubane hardcoreowe n/a w którym nawet srubki nie sa fabryczne to znaczna zmiana charakterystyki pracy silnika

tu chodzi o cos więcej, to sa mody jakie każdy może wykonać samodzielnie, z tym ze sa szczegolowo badane na hamowni, po to żeby zdementować choćby mity o walkach ;)

Howard pisze prace INŻ, na podstawie swojej primerki, każdy mod stara się zrozumieć i analizuje co może wnieść do tematu powerupa, to chyba lepsze rozwiązanie niż kopiowanie na pale ? :)

Ja tam podziobalem i czuje roznice, dużo ludzi mnie meczy o hamownie, ok auto jedzie jak jedzie, na hamowni wyskoczy 150ps i co? ktoś powie ze to mody za pare tysi a efekt nieporównywalnie gorszy od VE ;) po co to komu? no i po co te hamownie ? :)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
onyxx
doświadczony forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 2012-03-14, 21:17
Lokalizacja: wwa
Kontakt:

Post autor: onyxx » 2015-08-11, 08:42

Chodziło chyba raczej o przedstawienie sumaryczne zebranych danych o wałkach a w tym momencie gówno wiadomo i jest tylko subiektywna ocena bez konkretów.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i układ napedowy”