[P11/WP11] Luz na tylnym kole
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P11/WP11] Luz na tylnym kole
Zaniepokoił mnie luz przy tylnych kolach. Kiedy samochod stoi swobodnie i złapię za koło od gory i pobujam nim to czuje luz gdzieś w okolicach piasty. Jakby koło było niedokręcone. Zmieniałem 10 tys km temu piasty na Maxgear. Firma krzak, ale podczas jazdy jest cisza. Na oryginalnych nie sprawdzalem nigdy luzów, ale juz były głośne. Czy to wynika z luźniejszego pasowania samego łożyska i nie przejmować się tym czy coś tu jest nie tak? Czy ktos mial podobne objawy? Podczas jazdy wszystko jest ok. Nakrętka prawidłowo dokręcona-sprawdzałem. Z osadzeniem samego kola tez jest wszystko w porządku, bo są oryginalne alu.
Piasta do wymiany, łożysko nie zawsze huczy, a o wymianie decyduje luz a nie głośność. Podnieś tył samochodu i poruszaj kołem, choć nie wiem czy jest sens, bo jak nawet na stojącym na ziemi jest luz, to jest źle.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
Howard512, może to tylko na profilu obony się buja, a Tobie się wydaje, że to na piaście?
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
jak na podniesionym kole nie ma luzu, to jest jeszcze opcja że to luz na belce i na ziemi jak ruszasz budą to się belka przemieszcza. Trzeba by podjechać na stację diagnostyczną, sprawdzenie zawiasu masz za góra 20zł.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
Też o tym myślałem, stan tulei na belce wizualnie idealny wręcz jest. Sprawdzenie zawiechy mam za free w stacji gdzie przeglądy robię
[ Dodano: 2015-04-07, 22:05 ]
Właśnie wróciłem na chwilę z garażu. Podnioslem padlinę i jednak delikatnie luz wychwycilem z kolem w górze. Zrzucilem koło, zacisk, jarzmo i tarczę. Szarpię samą piastą i nic, elegancko sztywno , 0 luzu. Wiadomo, że szarpiąc za koło siła z momentem mocniej działa, ale to nie miało w tym przypadku raczej wpływu. Założyłem samo koło na piastę, bez tarczy nawet. Po dokręceniu 2 śrub przeciwległych i szarpiąc za kolo luzu BRAK. Po dokręceniu reszty luz się pojawia. Głównie wyczuwalny łapiąc na godz 12 i 6 , na 3 i 9 o wiele mniejszy. Obracałem kołem co kilka stopni a luz i tak zawsze był na 12 i 6. Zluzowałem jedną parę nakrętek i dokręciłem drugą. To samo- 0 luzu. Dokręcam wszystkie - LUZ. Szpilki ok, piasta ok. To co? Alu są krzywe?? Zaraz stałowkę zimową zarzucę chyba na test
[ Dodano: 2015-04-08, 20:02 ]
Problem rozwiązany. Rada na przyszłość: Omijać wszystko co się zwie MaxGear
10tys km i dead. Poświęciłem dziś 1,5h i wrzuciłem 17to letnie piasty OE. Efekt powalający. 0 luzu. Tylko muszę zrobić test ride , bo mogą być głośniejsze ( to był powód wymiany pol roku temu)

[ Dodano: 2015-04-07, 22:05 ]
Właśnie wróciłem na chwilę z garażu. Podnioslem padlinę i jednak delikatnie luz wychwycilem z kolem w górze. Zrzucilem koło, zacisk, jarzmo i tarczę. Szarpię samą piastą i nic, elegancko sztywno , 0 luzu. Wiadomo, że szarpiąc za koło siła z momentem mocniej działa, ale to nie miało w tym przypadku raczej wpływu. Założyłem samo koło na piastę, bez tarczy nawet. Po dokręceniu 2 śrub przeciwległych i szarpiąc za kolo luzu BRAK. Po dokręceniu reszty luz się pojawia. Głównie wyczuwalny łapiąc na godz 12 i 6 , na 3 i 9 o wiele mniejszy. Obracałem kołem co kilka stopni a luz i tak zawsze był na 12 i 6. Zluzowałem jedną parę nakrętek i dokręciłem drugą. To samo- 0 luzu. Dokręcam wszystkie - LUZ. Szpilki ok, piasta ok. To co? Alu są krzywe?? Zaraz stałowkę zimową zarzucę chyba na test
[ Dodano: 2015-04-08, 20:02 ]
Problem rozwiązany. Rada na przyszłość: Omijać wszystko co się zwie MaxGear

Tanie zamienniki to już z definicji = kosz na śmiecie, zanim się założy na auto:]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_