Zastanawiam się czy może to być związane z katalizatorem aczkolwiek nie jestem pewny czy w silniku CG10 micra '94 jest kat i czy może być ten zapach z tym powiązany.
[K11] Czy CG10 ma katalizator ??
Moderator: mimier
[K11] Czy CG10 ma katalizator ??
Jak w temacie czasem czuć z prawej strony (czyli od pasażera) po zatrzymaniu się zapach nie świeżego jajka.
Zastanawiam się czy może to być związane z katalizatorem aczkolwiek nie jestem pewny czy w silniku CG10 micra '94 jest kat i czy może być ten zapach z tym powiązany.
Zastanawiam się czy może to być związane z katalizatorem aczkolwiek nie jestem pewny czy w silniku CG10 micra '94 jest kat i czy może być ten zapach z tym powiązany.
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester
-
Humvee
micra ma dwa katalizatory , pierwszy zaraz przy silniku a drugi w połowie auta przed rurą środkwą . Środkowy katalizator usunołem w zamian został wstawiony tłumik przelotowy w obudowie kata ( odradzam wstawianie samej rury albo strumienicy z powodu na dźiwny dźwięk jaki będzie dochodził z wydechu ) . Co do osób które zastanawiają sie "a co z przeglądem ? " to odpowiadam że spaliny są w normie po usunięciu kata więc jest ok .
-
Mariusz.b86
- fanatyk nissana
- Posty: 726
- Rejestracja: 2009-12-12, 21:58
- Lokalizacja: Warszawa
nom z tego co ostatnio czytalem o Micrusach w 1.3 uklad wydechowy sklada sie z katalizatora przy kolektorze, katalizatora srodkowego, tlumika srodkowego(przedniego) i tlumika kocowego. W 1.0 nie bylo tlumika srodkowego(przedniego) to bylo by juz 2, a sada jest tylko jedna w obu silniczkachSzymeq pisze:Kiedyś u kumpla patrzyłem w katalog inter carsu i w k11 były chyba ze 4 różne rodzaje wydechów. Ale czy 2 sondy były to nie pamiętam
- nissanrally
- nowy na forum
- Posty: 9
- Rejestracja: 2010-05-05, 07:44
- Lokalizacja: Kraków
To mój pierwszy post na tym forum więc witam serdecznie.
Pierwszego kata nie da się tak łatwo wyciać, można go conawyżej wybebeszyć z ceramiki i założyć pusty. Odlew kolektora wydechowego jest żeliwny i tak wyprofilowany że cieżko tam dopiać coś innego. O przyspawaniu nie ma mowy bo żeliwo się nie spawa.
Po drugie, diagności żadko badaja spaliny, często tylko patrzą czy jest coś podobnego do kata. Więc jak bedzie seryjny kat bez środka to przejdzie.
Z sądą nie ma problemu ponieważ jest przed katem i sprawdza spaliny przed nim więc jest zupełna dobolność co bęzie poza nią. Oczywiście nalezy uważać żeby zabardzo nie zmniejszyć ciśniania na wydechu bo to pogorszy osiągi samochodu.
Dodatkowo dodam że takie modyfikacje na chybił trafił z wspawywaniem strumienic, rurek i innych tłumików bez konkretnych obliczeń i pomiarów, są mało efektowne. Może uzyska sie głośniejszy dzwięk z wydechu i bedzie dawał on wrażenie że auto jeżdzi szybciej, ale w rzeczywistości będzie na odwrót.
Pierwszego kata nie da się tak łatwo wyciać, można go conawyżej wybebeszyć z ceramiki i założyć pusty. Odlew kolektora wydechowego jest żeliwny i tak wyprofilowany że cieżko tam dopiać coś innego. O przyspawaniu nie ma mowy bo żeliwo się nie spawa.
Po drugie, diagności żadko badaja spaliny, często tylko patrzą czy jest coś podobnego do kata. Więc jak bedzie seryjny kat bez środka to przejdzie.
Z sądą nie ma problemu ponieważ jest przed katem i sprawdza spaliny przed nim więc jest zupełna dobolność co bęzie poza nią. Oczywiście nalezy uważać żeby zabardzo nie zmniejszyć ciśniania na wydechu bo to pogorszy osiągi samochodu.
Dodatkowo dodam że takie modyfikacje na chybił trafił z wspawywaniem strumienic, rurek i innych tłumików bez konkretnych obliczeń i pomiarów, są mało efektowne. Może uzyska sie głośniejszy dzwięk z wydechu i bedzie dawał on wrażenie że auto jeżdzi szybciej, ale w rzeczywistości będzie na odwrót.
