[P/WP11.144] Zmiana podświetlenia wyświetlaczy klimatronic
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P/WP11.144] Zmiana podświetlenia wyświetlaczy klimatronic
Od dłuższego czasu drażniło mnie w Primerce podświetlenie wyświetlaczy a zarazem zawsze marzyłem o innym ich kolorze. Postaram się opisać co i jak zrobić aby niczego nie spartolić.
Narzędzia:
-wkrętak płaski
-wkrętak krzyżowy
Koszta? 1,89zł
Na początek idziemy do sklepu muzycznego aby zaopatrzyć się w puszkę pełną złocistego napoju i przystępujemy do działania.
Wyciągamy radio i odkręcamy śrubki trzymające nawiew. Dwie u góry (te same co trzymają kratkę dmuchawy) i dwie na dole.
Następnie odpinamy linkę przekładni dmuchawy przekręcając pokrętłem maksymalnie w prawo i delikatnym aczkolwiek stanowczym szarpnięciem za pancerz, wypinamy ją z obudowy. Na Samym dole panelu znajdują się 3 kostki sterujące na zatrzaskach, które również odpinamy. Dzięki temu zabiegowi panel mamy na wierzchu.
Następnie po wyjęciu panelu na wierzch, zabieramy go z samochodu w miejsce gdzie będziemy go rozbierać (nie polecam samochodu, potrzebny jest jakiś stół lub coś w tym stylu aby nie robić w powietrzu), zdejmujemy pokrętło zmiany nawiewu i odkręcamy przednią maskownicę, po czym ukazuje nam się taki widok:
Odkręcamy śrubki zaznaczone na obrazku i oddzielamy biały tył od przodu panela. Tył trzyma się nam jeszcze na dwóch zatrzaskach z prawej i lewej strony. Rozpinamy wszystko i odkładamy tył w bezpieczne miejsce.
Jak widać na ozdjęciu, pod całym nadrukiem znajduje się niebieska folia, przez krórą otrzymujemy efekt zgniłej zieleni oświetlenia Niestety niczego z tym nie zrobimy i musi tak pozostać. Jedyne wyjście to zastosować jakieś super jasne białe LED aby uzyskać niebieski efekt.
Z wyświetlaczami natomiast sprawa jest o wiele prostsza i w miarę przyjemna pod warunkiem że nie oderwiemy gumek przewodzących od szkła wyświetlacza. Aby wyjąć je, należy bardzo delikatnie rozruszać wyświetlacz po czym podnieść go w górę.
Wyświetlacze już na wierzchu
Na zdjęciu jeden z odklejoną niebieską nakladką a drugi z założoną. Oczywiście demontujemy obie nakładki (cały czas uwaga na gumki) i zaczynamy składanie wszystkiego w odwrotnej kolejności.
Efekt?
Tak co do kosztów. Ponieśliśmy je w sklepie monopolowym
Kolor podświetlenia od tej chwili można sobie zmieniac na jaki komu pasuje. Na zdjęciach kolor żarówkowy
Proszę nie zwracać uwagi na syf panujący wokół miejsca pracy
Narzędzia:
-wkrętak płaski
-wkrętak krzyżowy
Koszta? 1,89zł
Na początek idziemy do sklepu muzycznego aby zaopatrzyć się w puszkę pełną złocistego napoju i przystępujemy do działania.
Wyciągamy radio i odkręcamy śrubki trzymające nawiew. Dwie u góry (te same co trzymają kratkę dmuchawy) i dwie na dole.
Następnie odpinamy linkę przekładni dmuchawy przekręcając pokrętłem maksymalnie w prawo i delikatnym aczkolwiek stanowczym szarpnięciem za pancerz, wypinamy ją z obudowy. Na Samym dole panelu znajdują się 3 kostki sterujące na zatrzaskach, które również odpinamy. Dzięki temu zabiegowi panel mamy na wierzchu.
Następnie po wyjęciu panelu na wierzch, zabieramy go z samochodu w miejsce gdzie będziemy go rozbierać (nie polecam samochodu, potrzebny jest jakiś stół lub coś w tym stylu aby nie robić w powietrzu), zdejmujemy pokrętło zmiany nawiewu i odkręcamy przednią maskownicę, po czym ukazuje nam się taki widok:
Odkręcamy śrubki zaznaczone na obrazku i oddzielamy biały tył od przodu panela. Tył trzyma się nam jeszcze na dwóch zatrzaskach z prawej i lewej strony. Rozpinamy wszystko i odkładamy tył w bezpieczne miejsce.
Jak widać na ozdjęciu, pod całym nadrukiem znajduje się niebieska folia, przez krórą otrzymujemy efekt zgniłej zieleni oświetlenia Niestety niczego z tym nie zrobimy i musi tak pozostać. Jedyne wyjście to zastosować jakieś super jasne białe LED aby uzyskać niebieski efekt.
Z wyświetlaczami natomiast sprawa jest o wiele prostsza i w miarę przyjemna pod warunkiem że nie oderwiemy gumek przewodzących od szkła wyświetlacza. Aby wyjąć je, należy bardzo delikatnie rozruszać wyświetlacz po czym podnieść go w górę.
Wyświetlacze już na wierzchu
Na zdjęciu jeden z odklejoną niebieską nakladką a drugi z założoną. Oczywiście demontujemy obie nakładki (cały czas uwaga na gumki) i zaczynamy składanie wszystkiego w odwrotnej kolejności.
Efekt?
Tak co do kosztów. Ponieśliśmy je w sklepie monopolowym
Kolor podświetlenia od tej chwili można sobie zmieniac na jaki komu pasuje. Na zdjęciach kolor żarówkowy
Proszę nie zwracać uwagi na syf panujący wokół miejsca pracy
Pomogłem? Kliknij POMÓGŁ. Dzięki
Proponuję przenieść do działu "zrób to sam".
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Wkładając led smd zimne, uzyskamy kolor jak w passatach... . A może by tak zrobić skan tego diagramu, druknąć na jakiejś folii i usunąć niebieski filtr? Zależy mi na białym, jasnym podświetleniu.
[ Dodano: 2013-04-04, 17:08 ]
Zrobiłem w programie nowe diagramy panelu klimy. może ktoś podpowie, na czym to wydrukować, bo nie mam pojęcia. na folii czarny kolor nie będzie prześwitywał?
Daje obrazek jak to ma mniej więcej wyglądać.
http://www9.zippyshare.com/v/77855032/file.html
[ Dodano: 2013-04-05, 12:18 ]
Zdjęcie podświetlenia taśmą led smd panelu klimy:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/795 ... 6f6aa.html
[ Dodano: 2013-04-04, 17:08 ]
Zrobiłem w programie nowe diagramy panelu klimy. może ktoś podpowie, na czym to wydrukować, bo nie mam pojęcia. na folii czarny kolor nie będzie prześwitywał?
Daje obrazek jak to ma mniej więcej wyglądać.
http://www9.zippyshare.com/v/77855032/file.html
[ Dodano: 2013-04-05, 12:18 ]
Zdjęcie podświetlenia taśmą led smd panelu klimy:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/795 ... 6f6aa.html
To jest zwykła żarówka 12V 1,2W. Oprawka jest V2
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
bombel, to nie jest zwykła T5?
http://allegro.pl/zarowka-t5-t05-12v-0- ... 22415.html
Na moje ona wygląda jak te, które były w licznikach P11/WP11, wyciąga się do góry z tej plastikowej oprawki. Janusz ma aktualnie mój licznik, także nie porównam organoleptycznie
http://allegro.pl/zarowka-t5-t05-12v-0- ... 22415.html
Na moje ona wygląda jak te, które były w licznikach P11/WP11, wyciąga się do góry z tej plastikowej oprawki. Janusz ma aktualnie mój licznik, także nie porównam organoleptycznie
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Tak, to jest to samo co w licznikach P11. Trzeba wyciągnąć żarówkę z oprawki i po problemie. Żarówki takie jak napisałem wcześniej - zwykłe 12V 1,2W
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Taa, spróbuj coś kupić mówiąc "zwykłe 1.2W".janusz pisze:Tak, to jest to samo co w licznikach P11. Trzeba wyciągnąć żarówkę z oprawki i po problemie. Żarówki takie jak napisałem wcześniej - zwykłe 12V 1,2W
To są żarówki typu R5, występują w mocach: 1, 1.2, 2, 2.3W.
Teraz foto żarówek z moich liczników:
Jak oprawka jest brązowa, to rzeczywiście R5 (wygląda, że to to), jak czarna, to mogą być te większe, które są nie do kupienia w motoryzacyjnych (nie wiem jak w elektronicznych).
A wyciągnąć jest je bardzo łatwo, wystarczy założyć gumowe rękawiczki (robocze, ogrodnicze).
pozdr. Kamil
wod2u ta malutka żarówka z kapturkiem to jest zwykła żarówka do lutowania 12V 50mA. Do kupienia w sklepie elektronicznym.
Ta druga to T5 12V 1,2W. Bez problemu idzie kupić w sklepie motoryzacyjnym lub elektronicznym. Mówisz żarówka do podświetlania/kontrolka 12V 1,2W - i wiadomo o co chodzi.
Trzecia największa to jest W3W - nie mylić z W5W. W5W założona do zegarów potopi wszystko dookoła - ilość emitowanego ciepła. Dokładnie patrzeć na oznaczenia. Mi raz sprzedali W5W zamiast W3W. Założyłem, po czym jadę i czuję jakiś topiący się plastik - następnego dnia wymieniałem ponownie żarówki w zegarach na te już właściwe - W3W.
Ta druga to T5 12V 1,2W. Bez problemu idzie kupić w sklepie motoryzacyjnym lub elektronicznym. Mówisz żarówka do podświetlania/kontrolka 12V 1,2W - i wiadomo o co chodzi.
Trzecia największa to jest W3W - nie mylić z W5W. W5W założona do zegarów potopi wszystko dookoła - ilość emitowanego ciepła. Dokładnie patrzeć na oznaczenia. Mi raz sprzedali W5W zamiast W3W. Założyłem, po czym jadę i czuję jakiś topiący się plastik - następnego dnia wymieniałem ponownie żarówki w zegarach na te już właściwe - W3W.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
janusz, prawie
Pierwsza - nie wiem, pewnie masz rację, druga - T5 (R5) ale akurat 2W, trzecia - specyficzna żarówka produkcji Toshiby, mniejsza od W5W (i W3W), a większa od T5. Jak je znajdę (bo nie mam ich teraz pod ręką) to pomierzę i podam wymiary. Chociaż wpiszę to raczej w temacie o podświetleniu zegarów P11.144.
Pierwsza - nie wiem, pewnie masz rację, druga - T5 (R5) ale akurat 2W, trzecia - specyficzna żarówka produkcji Toshiby, mniejsza od W5W (i W3W), a większa od T5. Jak je znajdę (bo nie mam ich teraz pod ręką) to pomierzę i podam wymiary. Chociaż wpiszę to raczej w temacie o podświetleniu zegarów P11.144.
pozdr. Kamil
wod2u wymieniałem u chłopaków i u siebie tą największą na Twoim zdjęciu. W3W pasuje idealnie - wyciągamy starą i wkładamy nową. W P10 było dokładnie to samo.
W5W i W3W mają te same bańki - różnią się tylko mocą
W5W i W3W mają te same bańki - różnią się tylko mocą
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
janusz, może w P11 jest W3W, ale nie w licznikach w P11.144 (żarówki na zdjęciach pochodzą z mojego auta, P11.144 po 09.2000, tzw lift liftu).
Foto porównawcze, najbardziej po prawej jest W5W.
Średnica tajemniczej środkowej żarówki to trochę ponad 6mm, całkowita długość niecałe 18mm. Jak szukałem info na jej temat to znalazłem, że ten typ był stosowany też w Mazdach i chyba Hondach, nawet miałem gdzieś jej nr/oznaczenie ale teraz nie mogę znaleźć.
Foto porównawcze, najbardziej po prawej jest W5W.
Średnica tajemniczej środkowej żarówki to trochę ponad 6mm, całkowita długość niecałe 18mm. Jak szukałem info na jej temat to znalazłem, że ten typ był stosowany też w Mazdach i chyba Hondach, nawet miałem gdzieś jej nr/oznaczenie ale teraz nie mogę znaleźć.
pozdr. Kamil
Hmmm dziwne. Wg. http://nissan4u.com/parts/primera/el_p1 ... tration_1/ ta żarówka ma moc 3W
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Tyomaj, o tym mowa?:
Pozdrawiamvincetti pisze:Następnie odpinamy linkę przekładni dmuchawy przekręcając pokrętłem maksymalnie w prawo i delikatnym aczkolwiek stanowczym szarpnięciem za pancerz, wypinamy ją z obudowy.
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
W miejsca zaznaczone strzałka włożyłem mały płaski śrubokręcik do prac precyzyjnych. I odchyliłem zaciski wkładając śrubokręcik i lekko odganiając a drugą ręką ciągałem za plastikową osłonę i ładnie wyszło bez stresów.
[ Dodano: 2014-07-27, 18:16 ]
[ Dodano: 2014-07-27, 20:44 ]
Tu jest lepsza fotka.
http://piotrbia.web-album.org/album/322 ... rimera-p11
Odgrzebuję, bo znalazłemjanusz pisze:Hmmm dziwne. Wg. http://nissan4u.com/parts/primera/el_p1 ... tration_1/ ta żarówka ma moc 3W
Środkowa żarówka to T6.5 o mocy 3W.
pozdr. Kamil