Witam,
Ostatnio czytałem trochę o silnikach Nissana i natknąłem się na informację o silnikach napędzanych LPG.
Są to modele z końcówce P po pojemności, takie jak RB20P i RB20PE (a więc na jakimś wtrysku - sekwencyjnym?). Montowane np. w Cedric Y31
Rzędowe 6 z Nissana w luksusowym samochodzie Limuzynie, napędzane gazem?
Słyszał/widział ktoś takie auto?
W internecie niewiele znalazłem na ten temat informacji. Jedynie że jeżdżą takie na taksówkach w Azji
Wklejam dowód na istnienie (wersja VG20P, a więc teoretycznie bez wtrysku?)
I foto spod maski:
Wygląda jak 3-gen ale po bliższym przyjrzeniu się to aparat zapłonowy. Wygląda że gaz leci gdzieś tymi przewodami po lewej stronie silnika (prawej na zdjęciu, za kielichem) nie widzę reduktora, czyżby zrobili tak że gaz wtryskiwany w fazie ciekłej? W nazwie silnika nie ma E więc może to jakaś rozwinięta 2-gen?
Tutaj jest jeszcze jedna sztuka
Tu widać, że instalka pokazuje poziom gazu w zegarach (obok poziomu paliwa - benzyny?).
Jest też przełącznik na gaz, ON/OFF - rozumiem więc, że auto nie jest LPG only, nadal odpala i jeździ też na benzynie... Czy może to po prostu jakiś przepis u japońców, a auto pali tylko na gazie?
Foto spod pokrywy silnika, tym razem RB20P(E?). To po lewej stronie auta przy grodzi to reduktor?
Całość aukcji
https://www.tradecarview.com/used_car/j ... /15630236/
Nawet fajnie, gdyby nie przebieg, pewnie latało jako taksówka. Ciekawe, ile sprowadzenie tego do nas i ew. przekładka kierownicy -o ile coś da dopasować.
Nissan RB20PE i VG20P/PE
Moderator: Maniek-ol
Nissan RB20PE i VG20P/PE
Ostatnio zmieniony 2014-12-07, 18:16 przez imachine, łącznie zmieniany 2 razy.
sznikers99, w tym linku, co podałeś, jest normalny reduktor (żółty po prawo auta) - wygląda jak KME, i jest też za nim bliżej kielicha, za puszką bezpieczników, coś co wygląda jak dozownik, i wtedy to zwykła 3-gen, natomiast nie widzę tych części w tych Nissan'ach co są fabrycznie oznaczone jako RB20P/PE czy VG20P/PE (o ile VG było w wersji PE) np na zdjęciach co wklejałem powyżej.
Interesuje mnie jak Nissan rozwiązał dozowanie paliwa, szczególnie w wersji RB20PE, i czy jest to instalacja pokroju 6 gen czy nadal zawiera w sobie reduktor do fazy lotnej.
Interesuje mnie jak Nissan rozwiązał dozowanie paliwa, szczególnie w wersji RB20PE, i czy jest to instalacja pokroju 6 gen czy nadal zawiera w sobie reduktor do fazy lotnej.
-
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa
No tak tak, ale nadal piszecie o zewnętrznych, domontowywanych instalacjach. A ja piszę o seryjnych silnikach Nissan'a które Nissan oznacza literką P czyli zasilane LPG.
Link http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Nissan_engines
Interesują mnie rozwiązania wykorzystane przez producenta do napędzania aut gazem, szczególnie silnik RB20PE.
Jeśli chodzi o zew. instalacje to najbardziej podoba mi się instalacja http://www.prinsautogaz.pl/oferta/direct-liquimax-2-0/ bądź BRC. Obie wykorzystują wtryskiwacze benzynowe. Prostota tej instalacji powala, ogółem powinna dawno być już tańsza niż obecne instalacje sekwencyjne IV gen, ale to rozmowa na osobny temat.
Link http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Nissan_engines
Interesują mnie rozwiązania wykorzystane przez producenta do napędzania aut gazem, szczególnie silnik RB20PE.
Jeśli chodzi o zew. instalacje to najbardziej podoba mi się instalacja http://www.prinsautogaz.pl/oferta/direct-liquimax-2-0/ bądź BRC. Obie wykorzystują wtryskiwacze benzynowe. Prostota tej instalacji powala, ogółem powinna dawno być już tańsza niż obecne instalacje sekwencyjne IV gen, ale to rozmowa na osobny temat.