[P/WP11.144] Malowanie kolektora ssącego cd20t :)
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P/WP11.144] Malowanie kolektora ssącego cd20t :)
Jako iż pomalowanie pokrywy zaworów w naszych dieselkach nie daje ciekawego efektu, gdyż napis Nissan Diesel Turbo umieszczony jest na kolektorze ssacym, stwierdziłem że pomaluję kolektor. Dlatego powstał ten poradnik.
Początkowo myślałem aby pomalować kolektor, a sam napis zostawić nie malowany jednak wiązało by się to z demontażem kolektora, więc zrobiłem odwrotnie.
Aby uzyskać tak prezentującą się komorę:
Potrzebować będziemy:
Szczotkę drucianą
Papier ścierny gradacja 300
Środek do mycia silników (ja użyłem Dimmer)
Farbę czerwoną (ja użyłem Hammereit)
Pędzel
Klocek drewniany
Myjkę ciśnieniową
Ja zacząłem od umycia silnika Dimer rozrobiłem z wodą w stosunku 1:50 spryskałem całą komorę odczekałem chwile i umyłem myjką.
Wyglądał tak, później o niebo lepiej.
Później kolektor wyczyściłem szczotką drucianą, a górną powierzchnię za pomocą klocka i papieru wygładziłem. Tak aby stał się gładki.
Zaznaczoną powierzchnie należy wygładzić.
Całość odtłuściłem rozpuszczalnikiem i pomalowałem napisy farbą dosyć grubo, nie przejmując się, że wyjadę poza "granice" napisów. Po wyschnięciu około 12 godzin farba musi być całkowicie sucha, jeszcze raz papierem z klockiem starłem farbę która była poza napisami na powierzchni wygładzonej wcześniej papierem.
Tak komora wyglądała przed:
A tak po:
Nie koniecznie musicie robić wszystko tak samo jak ja możecie np. nie myć silnika, albo pomalować na dowolny kolor.
Myślę, że za pożyczone fotki z google nikt się nie obraźi.
Początkowo myślałem aby pomalować kolektor, a sam napis zostawić nie malowany jednak wiązało by się to z demontażem kolektora, więc zrobiłem odwrotnie.
Aby uzyskać tak prezentującą się komorę:
Potrzebować będziemy:
Szczotkę drucianą
Papier ścierny gradacja 300
Środek do mycia silników (ja użyłem Dimmer)
Farbę czerwoną (ja użyłem Hammereit)
Pędzel
Klocek drewniany
Myjkę ciśnieniową
Ja zacząłem od umycia silnika Dimer rozrobiłem z wodą w stosunku 1:50 spryskałem całą komorę odczekałem chwile i umyłem myjką.
Wyglądał tak, później o niebo lepiej.
Później kolektor wyczyściłem szczotką drucianą, a górną powierzchnię za pomocą klocka i papieru wygładziłem. Tak aby stał się gładki.
Zaznaczoną powierzchnie należy wygładzić.
Całość odtłuściłem rozpuszczalnikiem i pomalowałem napisy farbą dosyć grubo, nie przejmując się, że wyjadę poza "granice" napisów. Po wyschnięciu około 12 godzin farba musi być całkowicie sucha, jeszcze raz papierem z klockiem starłem farbę która była poza napisami na powierzchni wygładzonej wcześniej papierem.
Tak komora wyglądała przed:
A tak po:
Nie koniecznie musicie robić wszystko tak samo jak ja możecie np. nie myć silnika, albo pomalować na dowolny kolor.
Myślę, że za pożyczone fotki z google nikt się nie obraźi.
kontrolka ręcznego Ci się nie zapala przypadkiem w różnych losowych momentach? bo wężyk przy egr wygląda kiepsko..
My GTline viewtopic.php?t=20447
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
Ok, bardzo ładny poradnik. Ja już dawno temu myślałem nad zrobieniem porządku pod maską, ale nigdy nie mam tyle czasu. Jako, że kolektor jest aluminiowy, a aluminium polerowane lubi się utleniać, po czym powstają różne naloty, to polecałbym jeszcze zalakierować samą górę bezbarwnym.
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
VHT ma klar do zacisków na wysokie temperatury
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
chyba też tak u siebie zrobie
[ Dodano: 2015-07-18, 08:36 ]
Zdecydowanie poprawiło wygląd. Zrobione jest na ten moment samym papierem ale może to kiedyś przepoleruje, aluminium źle się poleruje ale trochę chociaż.
[ Dodano: 2015-10-10, 23:52 ]
Toudi1995, czy zawór egr zatkałeś blaszką czy tylko wężyk podciśnienia ?
[ Dodano: 2015-07-18, 08:36 ]
Zdecydowanie poprawiło wygląd. Zrobione jest na ten moment samym papierem ale może to kiedyś przepoleruje, aluminium źle się poleruje ale trochę chociaż.
[ Dodano: 2015-10-10, 23:52 ]
Toudi1995, czy zawór egr zatkałeś blaszką czy tylko wężyk podciśnienia ?