GA14DE i GA16DE - wersja o pełnej mocy i o zredukowanej
Moderatorzy: Seba WWA, sergiej
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
GA14DE i GA16DE - wersja o pełnej mocy i o zredukowanej
Zacznijmy na czym polegają różnice:
A więc kolektor ssący różni się wielkością kanałów, silniki i ograniczoną mocą posiadają zawężone kanały co doskonale ilustruje fotka powyżej, którą robiłem na bazie kolektora sunnego 1,6 SR oraz Primery P11 1,6 o pełnej mocy (można na przemiennie stosować je z różnych modeli).
Z zewnątrz różnią się oznaczeniem, wersja osłabiona na odlewie posiada zbiór znaków a wśród nich znajduje się 74.
Pełna mocą dysponują silniki na których kolektory ssące mają w oznaczeniu liczbę 73
Oznaczenia te znajdują się na pierwszej albo czwartek nodze - tuż nad listwą wtryskową.
A więc kolektor ssący różni się wielkością kanałów, silniki i ograniczoną mocą posiadają zawężone kanały co doskonale ilustruje fotka powyżej, którą robiłem na bazie kolektora sunnego 1,6 SR oraz Primery P11 1,6 o pełnej mocy (można na przemiennie stosować je z różnych modeli).
Z zewnątrz różnią się oznaczeniem, wersja osłabiona na odlewie posiada zbiór znaków a wśród nich znajduje się 74.
Pełna mocą dysponują silniki na których kolektory ssące mają w oznaczeniu liczbę 73
Oznaczenia te znajdują się na pierwszej albo czwartek nodze - tuż nad listwą wtryskową.
Ostatnio zmieniony 2009-12-11, 11:11 przez Coobcio, łącznie zmieniany 1 raz.
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
Coobcio, powiedz mi więc o co chodzi z moim GERMAŃCEM.
Mam silnik GA16DE wersja SLX. Kolektor ma oznaczenie 73 a wszędzie ten model z 1996 roku ma moc podaną 90KM.
Zgodnie z tym co mówisz powinienem mieć 102KM .... w jaki sposób jeszcze ograniczano moc w tych silnikach
Mam silnik GA16DE wersja SLX. Kolektor ma oznaczenie 73 a wszędzie ten model z 1996 roku ma moc podaną 90KM.
Zgodnie z tym co mówisz powinienem mieć 102KM .... w jaki sposób jeszcze ograniczano moc w tych silnikach
BABY SITER OKNGŚ
GREEN DRAGON ON THE ROAD
GREEN DRAGON ON THE ROAD
Tak mi sie wydaje że:
1. mam wałki które w połączeniu z płytkami dają 90KM
2. wysokość wałków jest zredukowana, zawory nie otwierają sie tak jak w 100KM silniku
Czyli moc można zwiększyć poprzez:
1 zmianę wałków na wyższe bez zmiany płytek
lub
2 pozostanie przy obecnych wałkach i dodanie płytki.
nie wiem czy dobrze rozumuję temat
1. mam wałki które w połączeniu z płytkami dają 90KM
2. wysokość wałków jest zredukowana, zawory nie otwierają sie tak jak w 100KM silniku
Czyli moc można zwiększyć poprzez:
1 zmianę wałków na wyższe bez zmiany płytek
lub
2 pozostanie przy obecnych wałkach i dodanie płytki.
nie wiem czy dobrze rozumuję temat
Ostatnio zmieniony 2009-12-11, 14:48 przez Asahi, łącznie zmieniany 1 raz.
BABY SITER OKNGŚ
GREEN DRAGON ON THE ROAD
GREEN DRAGON ON THE ROAD
nie tyle nieprawidłowymi luzami co nieszczęlnością cylindrów i brakiem sprężania mieszanki do odpowiedniego poziomu.
Co oznacza termin ostrzejsze
ale na jakie wartości mam ustawić luzy
na wartości silnika z którego biorę wałki czy na wartości silnika do którego montuję wałki
Co oznacza termin ostrzejsze
ale na jakie wartości mam ustawić luzy
na wartości silnika z którego biorę wałki czy na wartości silnika do którego montuję wałki
BABY SITER OKNGŚ
GREEN DRAGON ON THE ROAD
GREEN DRAGON ON THE ROAD
Dobra temat wałków i płytek mam opracowany. Wiem już konkretnie co i jak
Dziękuj Wam za pomoc bardzo - w szczególności Tobie Quatro.
Gdzie się klika POMÓGŁ
Dobra uruchamiam projekt WAŁKI
Koledzy zabieram się do zaprojektowania i wykonania wałków dla silnika GA16DE.
Aby to poprawnie i fachowo wykonać potrzebuję:
1. Jakieś 2-3 kompelty wałków od 100NX z silnikiem GA16DS
2. Jakieś 2-3 kompety wałków od Primery z silnikiem GA16DS oraz 2-3 kpl od GA16DE
3. Jakieś 2-3 komplety wałków od Almery z silnikiem GA16DE - koniecznie 102KM
4. Jeżeli ktoś posiada jakieś wałki CUSTOM też chętnie obejrzę.
4. Po 2-3 płytki regulacyjne zaworów od powyższych silników.
Informacje na temat wymaganych luzów zaworowych w powyższych autkach.
Czy ktoś wie jaką maksymalną wysokość dopuszczalną może mieć wałek od środka symetrii do wykorbienia Całkowita wysokość wałka w tym momencie niewiele daje.
Zaznaczam że powyższe elementy chciałbym pożyczyć
Oddaję po wykonaniu wszelkich pomiarów i przeniesieniu do Autocada i Solidworksa.
Wszelkie prace bedą przeze mnie szczegułowo opisywane na forum.
Dla ścisłości jeśli ktoś ma problem z korkiem regulacyjnym sprężyny w krokowcu w tych silnikach to skończyłem projekt korka CUSTOM - jak tylko otrzymam detal zmontuję i sprawdzę wrzucę info na forum.
dziękuję wszystkim zainteresowanym za pomoc.
Dziękuj Wam za pomoc bardzo - w szczególności Tobie Quatro.
Gdzie się klika POMÓGŁ
Dobra uruchamiam projekt WAŁKI
Koledzy zabieram się do zaprojektowania i wykonania wałków dla silnika GA16DE.
Aby to poprawnie i fachowo wykonać potrzebuję:
1. Jakieś 2-3 kompelty wałków od 100NX z silnikiem GA16DS
2. Jakieś 2-3 kompety wałków od Primery z silnikiem GA16DS oraz 2-3 kpl od GA16DE
3. Jakieś 2-3 komplety wałków od Almery z silnikiem GA16DE - koniecznie 102KM
4. Jeżeli ktoś posiada jakieś wałki CUSTOM też chętnie obejrzę.
4. Po 2-3 płytki regulacyjne zaworów od powyższych silników.
Informacje na temat wymaganych luzów zaworowych w powyższych autkach.
Czy ktoś wie jaką maksymalną wysokość dopuszczalną może mieć wałek od środka symetrii do wykorbienia Całkowita wysokość wałka w tym momencie niewiele daje.
Zaznaczam że powyższe elementy chciałbym pożyczyć
Oddaję po wykonaniu wszelkich pomiarów i przeniesieniu do Autocada i Solidworksa.
Wszelkie prace bedą przeze mnie szczegułowo opisywane na forum.
Dla ścisłości jeśli ktoś ma problem z korkiem regulacyjnym sprężyny w krokowcu w tych silnikach to skończyłem projekt korka CUSTOM - jak tylko otrzymam detal zmontuję i sprawdzę wrzucę info na forum.
dziękuję wszystkim zainteresowanym za pomoc.
BABY SITER OKNGŚ
GREEN DRAGON ON THE ROAD
GREEN DRAGON ON THE ROAD
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Najbardziej to przydała by się Tobie cała głowica kompletna, wiele nie kosztuje warto kupić na allegro...
Jakiegoś wykonawcę nowego wałka byś znalazł ?
Co do luzów to ssące 0,2 a wydechowe 0,3 na zimno się ustawia i jest gittara i chicho wszystko pracuje.
Jakiegoś wykonawcę nowego wałka byś znalazł ?
Co do luzów to ssące 0,2 a wydechowe 0,3 na zimno się ustawia i jest gittara i chicho wszystko pracuje.
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
Mam juz wykonawcę, widziałem park maszynowy robi wrażenie.Coobcio pisze:Jakiegoś wykonawcę nowego wałka byś znalazł ?
Kolejne wrażenie zrobił dobey znajomy na stanowisku Kierownik Warsztatu.
Jest dostęp do wszystkiego:
- obróba skrawaniem
- obróbka cieplna
- obróbka chemiczna
- szlifowanie
- zagniatanie
- polerowanie
i dział inżynierski działąjący w środowisku ACad.
Z tego co czytam temat wałki ssące sie nei zmieniają - zmiany są w wałkach wydechowych.
Jest ktoś chętny do dołożenia cegiełki jeśli chodzi o temat zaproponowany przeze mnie
BABY SITER OKNGŚ
GREEN DRAGON ON THE ROAD
GREEN DRAGON ON THE ROAD
Witajcie, moi drodzy! Po wyjeździe na Ukrainę pourywało mi się co-nieco. Zacznę od wydechu... Jak już mi się urwał (końcowy jest jak był, a to co do niego dochodzi, całość po-prostu wisi) to chcę go odrobinkę zmodyfikować. Mam pomysła na wydech boczny, zawsze te kilka kolanek troszka hamują gazy wydechowe, a kolektor wydechowy miedzy innymi też zmieniam na 4-2-1, KATa już nie mam (to znaczy puszka mi tylko została). Moja wizja jest taka by zlikwidować 2 kolanka i wyprowadzić wydech tuż przed tylnym kołem z prawej strony (bo na lewą stronę to musiał bym kroić do samego KATa i montować przy kole przednim). Nie chciał bym by to wyglądało na "wiejski tuning". Moim zdaniem rozwiązanie jest na rozdwojonej końcówce wydechu ze zięciem pod kontem podejścia do progu.
CZekam na wasze zdania, bo czekam też na przepływ gotówki, więc czas macie...
CZekam na wasze zdania, bo czekam też na przepływ gotówki, więc czas macie...
Odpuść sobie z tym wydechem bocznym po prawej, problemy natury prawnej
(Dz.U.1999.44.432 ) samochody osobowe muszą być wyposażone w tłumik wydechu - w odniesieniu do pojazdu napędzanego silnikiem spalinowym; wylot rury wydechowej nie może być skierowany w prawą stronę.
(Dz.U.1999.44.432 ) samochody osobowe muszą być wyposażone w tłumik wydechu - w odniesieniu do pojazdu napędzanego silnikiem spalinowym; wylot rury wydechowej nie może być skierowany w prawą stronę.
Leon III FR 1.4 TSI 164KM/271Nm
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535