Temat odgrzewany, jeszcze z nissanklubu, bo aktualny. Na zimnym zapala od dotyku. Zaraz po zgaszeniu rozgrzanego silnika rozrusznika nie słychać, ale po krótkim postoju musi trochę zamielić(Czasem też po średnim). Czasem zaskakuje od razu. Kiedyś wydawało mi się, że uporałem się z problemem czyszcząc czujnik wału korbowego i potem nawet wymieniłem na drugi, ale potem znowu to samo. Mieli sekundę-dwie i biały dymek po zaskoczeniu. check się nie zapala, lampka sprawna. Jak 2 razy czyściłem złączkę to na chwilę pomagało. Wyczyściłem złączki przy pompie i też nic. Rozgrzany i po krótkim postoju(do pół minuty, czasem dłużej) na dotyk. Na zimnym nawet trochę ładniej też palił. Jak odłączę ten czujnik to pali poprawnie (może nie tak błyskotliwie jak zaraz po zgaszeniu silnika i z podłączonym czujnikiem) i po chwili obroty się stabilizują.
Gdzie może tkwić problem? Piszcie na chłopski rozum, bo na elektryce się nie znam. Może w złączce coś siadło? Np te blaszki się odgięły, albo jest jakaś przerwa między kabelkami a blaszkami? jest jakiś sposób, by to samemu rozkminić.
[CD20E] - gorzej zapala po krótkim rozruchu
Moderator: sergiej
Sprawdź czujnik temperatury silnika i świece + przekaźnik
Dla CD20T w manualu podane jest ze ECU przy rozruchu zbiera sygnały z czujnika wału, czujnika temperatury silnika i czujnika położenia suwaka w pompie i przesyła go do nastawnika U ciebie ten ostatni nie występuje bo brak jest nastawnika HDK, a i sygnał z kompa też tam nie idzie. Czujnik temperatury podaje sygnał do kompa w celu podgrzania świec. Może z nim jest właśnie coś nie tak i świeczki nie grzeją. Stąd ta biała chmura przy odpale.
Druga sprawa to kąt wtrysku, ale skoro na zimnym odpala od strzału to raczej bym się nie czepiał jego ustawiania.
Dla CD20T w manualu podane jest ze ECU przy rozruchu zbiera sygnały z czujnika wału, czujnika temperatury silnika i czujnika położenia suwaka w pompie i przesyła go do nastawnika U ciebie ten ostatni nie występuje bo brak jest nastawnika HDK, a i sygnał z kompa też tam nie idzie. Czujnik temperatury podaje sygnał do kompa w celu podgrzania świec. Może z nim jest właśnie coś nie tak i świeczki nie grzeją. Stąd ta biała chmura przy odpale.
Druga sprawa to kąt wtrysku, ale skoro na zimnym odpala od strzału to raczej bym się nie czepiał jego ustawiania.
Ludzie w ogóle nie myślą, oni tylko myślą, że myślą. (Mark Twain)
Czujnik temp. nowy, świeczki roczne, przekaźnik zawsze pyka na dzieńdobry i regulaminowo się wyłącza, chyba że postój jest tak krótki, że wskaźnik jest prawie w połowie (pow. 60 stopni) wtedy przekaźnika nie słychać a lampka grzania bardzo szybko gaśnie. Zauważ, że po odłączeniu czujnika wału pali ładnie, więc komp jakoś zastępuje jego sygnał i raczej problem tkwi w jego zakłóceniu. U mnie też jest nastawnik elektryczny (nie ma linki, pedał na potencjometr). Cała sprawa wyglada w ten sposób, że nie daje paliwa i się budzi albo czasem jakoś tak przerywa zaskakując.
Może jakoś spróbować odgiąć te blaszki w kostce, może siebie nie "łapią"?
Może jakoś spróbować odgiąć te blaszki w kostce, może siebie nie "łapią"?
Jak nie dostaje paliwa to od razu nasuwa się czujnik wału.Na NKP jeszcze było takich parę przypadków że właśnie na ciepło nie gadał i kończyło to się wymianą TDC.
Popsikaj złącza jeszcze kontakt sprayem. Czujnik TDC to cewka. może jak jest ciepła to nie ma przejścia na niej i stąd te problemy. Te świeczki to jakie masz?
Popsikaj złącza jeszcze kontakt sprayem. Czujnik TDC to cewka. może jak jest ciepła to nie ma przejścia na niej i stąd te problemy. Te świeczki to jakie masz?
Ludzie w ogóle nie myślą, oni tylko myślą, że myślą. (Mark Twain)
HKT
[ Dodano: 2010-03-11, 17:43 ]
Dodam jeszcze, że może mieć to związek z niedziałąjącym czujnikiem luzu. Podobno jest taki i on powoduje, że obroty rosną po wbiciu biegu. U mnie cały czas są niskie. Mogę coś z tym zrobić? Gdzie znajduje się ten czujnik? Wiem że przy skrzyni, ale od przodu czy od tyłu i na górze czy na dole?
[ Dodano: 2010-03-11, 17:43 ]
Dodam jeszcze, że może mieć to związek z niedziałąjącym czujnikiem luzu. Podobno jest taki i on powoduje, że obroty rosną po wbiciu biegu. U mnie cały czas są niskie. Mogę coś z tym zrobić? Gdzie znajduje się ten czujnik? Wiem że przy skrzyni, ale od przodu czy od tyłu i na górze czy na dole?