[N15] Silnik i brak mocy
Moderator: sergiej
[N15] Silnik i brak mocy
Witam.
Ostatnimi czasy byłem zmuszony wymienić silnik (bynajmniej tak zdiagnozował „mechanik”), ze względu na to, iż stary silnik lubiał sam zgasnąć, skakały mu obroty jak i przy zimnym silniku strasznie pluł czarnym syfem z rurki
Silnik został wymieniony na taki sam, czyli 1.4 GX (16V). Silnik co prawda nie pluje, aczkolwiek posiadał początkowo trochu mniej mocy niż poprzedni. Z czasem problem mocy narastał, co spowodowało, iż od dwóch dni jej praktycznie nie ma (nie da rady wyjechać pod górkę z nachyleniem 35° - już nawet Corsa 1.2 lepiej pod tą górkę wyjeżdzała). Rozpędza się jakby ciągnął za sobą 5 tonową przyczepę. Zauważyłem także, iż ostatnio działa o wiele inaczej - znaczy brzmi inaczej niż poprzednio. Dźwięk początkowo był bardzo podobny do poprzedniego silnika, z wyjątkiem takiego niezbyt płynnego działania (jakby na 3 garach). Teraz dźwięk jest przyjemniejszy i cichszy ale za to nie ma mocy. Przypuszczam, iż może być problem z wtryskami. Nie mam jak na razie sprawdzić jak działa na LPG bo instalacja LPG po prostu nie działa
Silnik był swapowany 2 miesiące temu. Miał przejechane coś ponad 180 tysięcy. W oleju nie ma paliwa, jak to miało miejsce w poprzednim silniku. Zalany półsyntetykiem (silnik stał prawie dwa lata), aczkolwiek po zdiagnozowaniu i naprawieniu przyczyny zaleję go normalnym mineralnym. Komputer wysypuje komunikat: 55, czyli brak błędów (kontrolka CHECK - 5 długich, 5 krótkich przy zwarciu dwóch pinów na kostce).
Dodam, iż na zimnym motorze wydobywa się specyficzny zapach niespalonego paliwa.
PS. Coraz więcej problemów z tą Almerką... Wszystkie naprawy przewyższyły właściwie kwotę samego zakupu
Jeżeli wiecie co może być przyczyną to proszę o kontakt.
Ostatnimi czasy byłem zmuszony wymienić silnik (bynajmniej tak zdiagnozował „mechanik”), ze względu na to, iż stary silnik lubiał sam zgasnąć, skakały mu obroty jak i przy zimnym silniku strasznie pluł czarnym syfem z rurki
Silnik został wymieniony na taki sam, czyli 1.4 GX (16V). Silnik co prawda nie pluje, aczkolwiek posiadał początkowo trochu mniej mocy niż poprzedni. Z czasem problem mocy narastał, co spowodowało, iż od dwóch dni jej praktycznie nie ma (nie da rady wyjechać pod górkę z nachyleniem 35° - już nawet Corsa 1.2 lepiej pod tą górkę wyjeżdzała). Rozpędza się jakby ciągnął za sobą 5 tonową przyczepę. Zauważyłem także, iż ostatnio działa o wiele inaczej - znaczy brzmi inaczej niż poprzednio. Dźwięk początkowo był bardzo podobny do poprzedniego silnika, z wyjątkiem takiego niezbyt płynnego działania (jakby na 3 garach). Teraz dźwięk jest przyjemniejszy i cichszy ale za to nie ma mocy. Przypuszczam, iż może być problem z wtryskami. Nie mam jak na razie sprawdzić jak działa na LPG bo instalacja LPG po prostu nie działa
Silnik był swapowany 2 miesiące temu. Miał przejechane coś ponad 180 tysięcy. W oleju nie ma paliwa, jak to miało miejsce w poprzednim silniku. Zalany półsyntetykiem (silnik stał prawie dwa lata), aczkolwiek po zdiagnozowaniu i naprawieniu przyczyny zaleję go normalnym mineralnym. Komputer wysypuje komunikat: 55, czyli brak błędów (kontrolka CHECK - 5 długich, 5 krótkich przy zwarciu dwóch pinów na kostce).
Dodam, iż na zimnym motorze wydobywa się specyficzny zapach niespalonego paliwa.
PS. Coraz więcej problemów z tą Almerką... Wszystkie naprawy przewyższyły właściwie kwotę samego zakupu
Jeżeli wiecie co może być przyczyną to proszę o kontakt.
- killer2000
- fanatyk nissana
- Posty: 2169
- Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
- Lokalizacja: Łódź
do sprawdzenia lista jest długa zaczął bym od sprawdzenia kompresij i rozrządowi bym się przyjżał
[ Dodano: 2014-07-13, 08:16 ]
zapłon przyśpieszony masz może jak nie to przekręć trochę
[ Dodano: 2014-07-13, 08:28 ]
aha jak na czarno kopci to z mieszanka nie halo jest coś po swapie wymieniałeś kopułke palec świece kable zròb fotke świec
[ Dodano: 2014-07-13, 08:16 ]
zapłon przyśpieszony masz może jak nie to przekręć trochę
[ Dodano: 2014-07-13, 08:28 ]
aha jak na czarno kopci to z mieszanka nie halo jest coś po swapie wymieniałeś kopułke palec świece kable zròb fotke świec
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"
-
- fanatyk nissana
- Posty: 726
- Rejestracja: 2009-12-12, 21:58
- Lokalizacja: Warszawa
-
- nowy na forum
- Posty: 16
- Rejestracja: 2014-07-06, 14:26
- Lokalizacja: Warszawa
Świece są właściwie nowe bo zakupione miesiąc przed swapem. Były zamontowane w starym silniku. Co prawda są zakopcone i „mechanik” powiedział, iż lepsze są świece stare, które nie dosyć, że są całkowicie czarne to na nich miałem problem ze starym silnikiem.killer2000 pisze:[ Dodano: 2014-07-13, 08:28 ]
aha jak na czarno kopci to z mieszanka nie halo jest coś po swapie wymieniałeś kopułke palec świece kable zròb fotke świec
To dzisiaj będę sprawdzać, także dzięki Najpewniej wyciągnę stary wtrysk z poprzedniego motoru, bo tam działał idealnie. Możliwe jest także, że wtryski zeżarły jakiś syf (przez chwilę jechałem na rezerwie...).Mariusz.b86 pisze:Sprawdź przewody, świece, kopułkę, palec, listwę wtryskowa, wtryski, i filtr paliwa.Dodam, iż na zimnym motorze wydobywa się specyficzny zapach niespalonego paliwa.
Motor żre jak szalony, ale mocy nie ma nawet na wysokich obrotach (chyba wysokich bo standardowo - nie działa mi obrotomierz ), ale dzięki za infoŁukasz Wwa pisze:Ja miałem podobny problem przelewał mi na zimnym silniku i traciłem moc pomiędzy 2-3 obr. Okazało się że padł emulator lambda i podawał zły odczyt do ecu , a komp. w tryb awaryjny wszedł i palił mi na pb jakieś 12/100
Jeżeli masz rację to nie zmieniam Wiem, że na mineralnym tamten silnik padł, więc chyba zostawię ten półsyntetyksłoma79 pisze:mineralny olej nie jest normalny dla tego silnika...zostaw półsyntetyk
To też dzisiaj sprawdzę, więc dziękibombel pisze:Coś nie tak z zapłonem, spróbuj przyspieszyć
PS.
Odkryłem nową przypadłość, czyli pożeranie oleju - odpaliłem, trochu kopci na biało i po chwili przestaje
Pozdr.
[ Dodano: 2014-07-15, 07:24 ]
Update.
Wczoraj kolega sprawdzał co może być nie tak. Otóż po uruchomieniu iskra idzie na wszystkie 4 świece, aczkolwiek gary: 1 i 4 nie „odpalają” się. Na to wygląda, że właśnie padły wtryski aczkolwiek jest jeszcze propozycja z pompą, co raczej objawiałoby się inaczej. Jeżeli macie jakieś sugestie - proszę o szybciutkie odpowiedzi i z góry Wam serdecznie dziękuję
Pozdr.
[ Dodano: 2014-07-15, 10:29 ]
Dodam jeszcze, że kable i świece są na pewno gites - silnik odpala właściwie od razu jak przekręce kluczyk - nie ma mielenia rozrusznika tylko od razu cyk
[ Dodano: 2014-07-19, 10:44 ]
REFRESH
Dzisiaj zmieniona została kopułka oraz palec - bez rezultatów pozytywnych.
moja almera N15, 75KM, sedan
objawy: nie odpala za pierwszym razem, tylko za deugim lub trzem kilku sekundowym kręceniem rozrusznikiem
immobilajzer usunięty
kable zapłonowe nowe od stycznia
nowa kopułka aparatu zapłonowego, cewka zapłonowa i palec rozdzielacza
czuć benzyne w oleju
po odpaleniu cięzko wchodzi na obroty, dusi się i z wydechu odgłos jak z traktora i czuć benzyna z wydechu
świece po 2 tygodniach osmolone czarne
czujnik temperatury dziś wymieniony
pompa paliwa wymieniona tydzień temu
po zgaszeniu silnika czuć niedopaloną benzynę w aucie
podejrzewam, ze auto rok jeźdźiło z włączonym chek enginem migającym - brak było żarówki w tym miejscu w zegarach
kod błedu: 14 długich i 3 krótkie sygnały - to mnie zastanawia
macie jakiś pomysł ?
objawy: nie odpala za pierwszym razem, tylko za deugim lub trzem kilku sekundowym kręceniem rozrusznikiem
immobilajzer usunięty
kable zapłonowe nowe od stycznia
nowa kopułka aparatu zapłonowego, cewka zapłonowa i palec rozdzielacza
czuć benzyne w oleju
po odpaleniu cięzko wchodzi na obroty, dusi się i z wydechu odgłos jak z traktora i czuć benzyna z wydechu
świece po 2 tygodniach osmolone czarne
czujnik temperatury dziś wymieniony
pompa paliwa wymieniona tydzień temu
po zgaszeniu silnika czuć niedopaloną benzynę w aucie
podejrzewam, ze auto rok jeźdźiło z włączonym chek enginem migającym - brak było żarówki w tym miejscu w zegarach
kod błedu: 14 długich i 3 krótkie sygnały - to mnie zastanawia
macie jakiś pomysł ?
-
- nowy na forum
- Posty: 1
- Rejestracja: 2017-07-10, 20:37
- Lokalizacja: Kraina Deszczowców
Podpinam się do tematu.
W linku filmik na końcu którego słychać jak przy około 4 tys. obrotów dochodzi dziwny dźwięk i całkowity brak mocy.
Wymieniłem również wężyk którego zdjęcia również są pod podanym linkiem.
Wyczyściłem przepływomierz, ale naprawdę nie mam pojęcia jak ten temat ugryźć.
Proszę o poradę.
https://www.dropbox.com/sh/3zweoltxktsg ... _PQua?dl=0
W linku filmik na końcu którego słychać jak przy około 4 tys. obrotów dochodzi dziwny dźwięk i całkowity brak mocy.
Wymieniłem również wężyk którego zdjęcia również są pod podanym linkiem.
Wyczyściłem przepływomierz, ale naprawdę nie mam pojęcia jak ten temat ugryźć.
Proszę o poradę.
https://www.dropbox.com/sh/3zweoltxktsg ... _PQua?dl=0