Jak zaprogramować pilota Siemens ?
Moderatorzy: Ryba, Sajmooon, Zielkq, Maniek-ol
Jak zaprogramować pilota Siemens ?
Programowanie pilota:
1. przekręcić kluczyk w stacyjce 6 razy w ciągu 10 sekund (włączasz zapłon i wyłączasz), po 6 razie na pozycję ACC i powinien mrugnąć kierunkami 2 razy.
2. trzymając pilota blisko stacyjki wcisnąć i trzymać na pilocie UNLOCK, trzymając UNLOCK wciskasz 3 razy LOCK- powinien mrugnąć 1 raz kierunkami.
3. następnie bierzesz drugiego pilota i też wciskasz i trzymasz UNLOCK i 3 razy wciskasz LOCK- znów powinien mrugnąć 1 raz kierunkami.
4. na końcu przekręcasz na pozycję ZAPŁON i wtedy powinien mrugnąć 2 razy. u mnie to zadziałało.
______________________________________________________________________________________________
to jest sposób na 5WK4 865
oraz 5WK4 600
Ja po trzech miesiącach doszedłem do tego jak to zrobić.
pkt. 1 na tą operację masz 10 sekund i oczywiście to pisze ale ...
pkt. 2 na tą operację masz 2 sekundy - ktoś kto robił to dokładnie powoli nigdy mu to nie mogło wyjść ( mowa o momęcie naciskania na pilocie guzików 2 sekundy potem powoli drugi pilot do ręki i wciskając guziki masz znowu 2 sekundy)
pkt. 3 też 2 sekundy
Może inne modele też zatrybią ponieważ ktoś napisał że to metoda na 5WK4 865 a mi się udało na 5WK4 600.
źródło: NKP
1. przekręcić kluczyk w stacyjce 6 razy w ciągu 10 sekund (włączasz zapłon i wyłączasz), po 6 razie na pozycję ACC i powinien mrugnąć kierunkami 2 razy.
2. trzymając pilota blisko stacyjki wcisnąć i trzymać na pilocie UNLOCK, trzymając UNLOCK wciskasz 3 razy LOCK- powinien mrugnąć 1 raz kierunkami.
3. następnie bierzesz drugiego pilota i też wciskasz i trzymasz UNLOCK i 3 razy wciskasz LOCK- znów powinien mrugnąć 1 raz kierunkami.
4. na końcu przekręcasz na pozycję ZAPŁON i wtedy powinien mrugnąć 2 razy. u mnie to zadziałało.
______________________________________________________________________________________________
to jest sposób na 5WK4 865
oraz 5WK4 600
Ja po trzech miesiącach doszedłem do tego jak to zrobić.
pkt. 1 na tą operację masz 10 sekund i oczywiście to pisze ale ...
pkt. 2 na tą operację masz 2 sekundy - ktoś kto robił to dokładnie powoli nigdy mu to nie mogło wyjść ( mowa o momęcie naciskania na pilocie guzików 2 sekundy potem powoli drugi pilot do ręki i wciskając guziki masz znowu 2 sekundy)
pkt. 3 też 2 sekundy
Może inne modele też zatrybią ponieważ ktoś napisał że to metoda na 5WK4 865 a mi się udało na 5WK4 600.
źródło: NKP
Witam, miałem ostatnio ten sam problem po wymianie baterii, ale trzeba cierpliwości i powinno zadziałać tak jak to jest napisane. Ja się trochę męczyłem ale to wynikało z za wolnego wykonywania poszczególnych czynności aż wreszcie za którymś razem się udało.mizgal pisze:Mam problem z pkt. 2, wciskam LOCK i trzymając go wciaskam 3x UNLOCK lecz kierunki nie migają więc nie programuje pilota. Mam pilota 5WK4 600 w Nissanie Primera P11 98'.
Proszę o wskażówki co trzeba dokładnie zrobić, co może być nie tak.
Programowanie spowodowane jest wymianą baterii na nowe.
Powodzenia i pozdrawiam
Play fair no matter when or where
Musisz trzymać UNLOCK i naciskać 3 x LOCK! Z tego co napisałeś to robisz to odwrotnie.mizgal pisze:Mam problem z pkt. 2, wciskam LOCK i trzymając go wciaskam 3x UNLOCK lecz kierunki nie migają więc nie programuje pilota.
Ja dziś zaprogramowałem dwa piloty korzystając z tego opisu i wszystko przebiegło bez problemów za pierwszym razem. Trzeba tylko po kolei dość szybko i pewnie wykonać poszczególne instrukcje.
- Sasza_fragles13
- fanatyk nissana
- Posty: 309
- Rejestracja: 2009-12-09, 18:38
- Lokalizacja: W-wa
- Sasza_fragles13
- fanatyk nissana
- Posty: 309
- Rejestracja: 2009-12-09, 18:38
- Lokalizacja: W-wa
- Sasza_fragles13
- fanatyk nissana
- Posty: 309
- Rejestracja: 2009-12-09, 18:38
- Lokalizacja: W-wa
- Sasza_fragles13
- fanatyk nissana
- Posty: 309
- Rejestracja: 2009-12-09, 18:38
- Lokalizacja: W-wa
mam primere po lifcie 99/2000 2,0 TD kluczyk taki jak pokazany wyzej z dwoma przyciskami i ten sposob programowania u mnie zadziałał. Wielkie dzieki za instrukcję. Jedyny problem był z szybkością naciskania przycisku ,,zamknij'' jak naciskałem w odstepach sekundowych to nie działało, trzeba było troche szybciej klikac.
Witam
Mam problem z zakodowanie pilota.
Mam 2 komplety kluczyków z pilotami. jeden pilot ledwo działał (a le działał), a drugi nie miał baterii, więc postanowiłem go zakodować po wymianie baterii, ale niestety chyba rozkodowałem tego pierwszego pilota, bo po przeprowadzeniu procedury jaką opisuje poniżej ten działający pilot przestał sterować centralnym zamkiem (procedura znaleziona w necie):
Na forum znalazłem taką oto procedurę. I jakby raz zadziałała problem w tym, że nie udało mi się z jej pomocą zakodować pilota.
1. przekręcić kluczyk w stacyjce 6 razy w ciągu 10 sekund (włączasz zapłon i wyłączasz), po 6 razie na pozycję ACC i powinien mrugnąć kierunkami 2 razy.
2. trzymając pilota blisko stacyjki wcisnąć i trzymać na pilocie UNLOCK, trzymając UNLOCK wciskasz 3 razy LOCK- powinien mrugnąć 1 raz kierunkami.
3. następnie bierzesz drugiego pilota i też wciskasz i trzymasz UNLOCK i 3 razy wciskasz LOCK- znów powinien mrugnąć 1 raz kierunkami.
4. na końcu przekręcasz na pozycję ZAPŁON i wtedy powinien mrugnąć 2 razy.
Mam teraz pytanie, co zrobić żeby ponowić procedurę kodowania
Po pierwszej próbie zakodowania pilota kroki 1 i 2 były potwierdzone mrugnięciem kierunkowskazów, ale coś źle zrobiłem i nie potwierdziło się zakodowanie pilota, więc chciałem powtórzyć procedurę, ale gdy robię to co wcześniej nic się nie dzieje, nie mogę przebrnąć przez punkt 1 (autko nie potwierdza miganiem kierunków), Czy wiecie, co mam robić, żeby udało się ponowić procedurę
Dodam jeszcze, że wydaje mi się, że od kąd rozkodowałem tego działającego pilota, to przy uruchamianiu samochodu gdzieś z okolic radia albo schowka wydobywa się bardzo, bardzo delikatny dźwięk takie puk puk jak by ktoś w pusty pieniek pukał dwa razy. Autko mam 3 tygodnie, więc może było tak wcześniej tylko się nie zorientowałem, ale myślę, że to jest od tej nieudanej operacji kodowania. Poza tym co ileś uruchomień samochodu kontrolka "check engine" miga ze 3-4 razy, ale nie zawsze, wcześniej z kontrolką wszystko było ok. Samochód pali idealnie i nic złego się nie dzieje.
Operacja kodowania dotyczy pilota siemens 5WK4 600, mam też system NATS.
Samochód to Almera N15 1,4 z 1998r po lifcie
Czy wiecie, co mam zrobić, żeby udało się ponowić procedurę
Czy odłączenie akumulatora pomoże Ewentualnie na ile go odłączyć
Czy takie odłączenie akumulatora jest bezpieczne dla pozostałych zaprogramowanych układów elektronicznych
Proszę was o radę.
Mam problem z zakodowanie pilota.
Mam 2 komplety kluczyków z pilotami. jeden pilot ledwo działał (a le działał), a drugi nie miał baterii, więc postanowiłem go zakodować po wymianie baterii, ale niestety chyba rozkodowałem tego pierwszego pilota, bo po przeprowadzeniu procedury jaką opisuje poniżej ten działający pilot przestał sterować centralnym zamkiem (procedura znaleziona w necie):
Na forum znalazłem taką oto procedurę. I jakby raz zadziałała problem w tym, że nie udało mi się z jej pomocą zakodować pilota.
1. przekręcić kluczyk w stacyjce 6 razy w ciągu 10 sekund (włączasz zapłon i wyłączasz), po 6 razie na pozycję ACC i powinien mrugnąć kierunkami 2 razy.
2. trzymając pilota blisko stacyjki wcisnąć i trzymać na pilocie UNLOCK, trzymając UNLOCK wciskasz 3 razy LOCK- powinien mrugnąć 1 raz kierunkami.
3. następnie bierzesz drugiego pilota i też wciskasz i trzymasz UNLOCK i 3 razy wciskasz LOCK- znów powinien mrugnąć 1 raz kierunkami.
4. na końcu przekręcasz na pozycję ZAPŁON i wtedy powinien mrugnąć 2 razy.
Mam teraz pytanie, co zrobić żeby ponowić procedurę kodowania
Po pierwszej próbie zakodowania pilota kroki 1 i 2 były potwierdzone mrugnięciem kierunkowskazów, ale coś źle zrobiłem i nie potwierdziło się zakodowanie pilota, więc chciałem powtórzyć procedurę, ale gdy robię to co wcześniej nic się nie dzieje, nie mogę przebrnąć przez punkt 1 (autko nie potwierdza miganiem kierunków), Czy wiecie, co mam robić, żeby udało się ponowić procedurę
Dodam jeszcze, że wydaje mi się, że od kąd rozkodowałem tego działającego pilota, to przy uruchamianiu samochodu gdzieś z okolic radia albo schowka wydobywa się bardzo, bardzo delikatny dźwięk takie puk puk jak by ktoś w pusty pieniek pukał dwa razy. Autko mam 3 tygodnie, więc może było tak wcześniej tylko się nie zorientowałem, ale myślę, że to jest od tej nieudanej operacji kodowania. Poza tym co ileś uruchomień samochodu kontrolka "check engine" miga ze 3-4 razy, ale nie zawsze, wcześniej z kontrolką wszystko było ok. Samochód pali idealnie i nic złego się nie dzieje.
Operacja kodowania dotyczy pilota siemens 5WK4 600, mam też system NATS.
Samochód to Almera N15 1,4 z 1998r po lifcie
Czy wiecie, co mam zrobić, żeby udało się ponowić procedurę
Czy odłączenie akumulatora pomoże Ewentualnie na ile go odłączyć
Czy takie odłączenie akumulatora jest bezpieczne dla pozostałych zaprogramowanych układów elektronicznych
Proszę was o radę.
Pozdrawiam
Michał
Michał
- ryzykantos
- wiem o czym pisze
- Posty: 81
- Rejestracja: 2013-09-06, 23:26
- Lokalizacja: Zdolny śląsk
Kupując auto miałem tylko jednego pilota to kupiłem używkę coby w razie czego mieć zapas.
Z zaprogramowaniem nie było problemu jednak nie działa on wg mnie tak jak powinien.
Ten co miałem z autem to pierwsze naciśnięcie UNLOCK powodowało wyłączenie alarmu i otwarcie drzwi kierowcy a drugie naciśnięcie otwierało pozostałe drzwi, natomiast ten "nowy" pilot od razu otwiera wszystkie drzwi.
W czym tkwi problem? inny pilot czy trzeba centralkę jakoś nauczyć z niego korzystać?
Z zaprogramowaniem nie było problemu jednak nie działa on wg mnie tak jak powinien.
Ten co miałem z autem to pierwsze naciśnięcie UNLOCK powodowało wyłączenie alarmu i otwarcie drzwi kierowcy a drugie naciśnięcie otwierało pozostałe drzwi, natomiast ten "nowy" pilot od razu otwiera wszystkie drzwi.
W czym tkwi problem? inny pilot czy trzeba centralkę jakoś nauczyć z niego korzystać?
- ryzykantos
- wiem o czym pisze
- Posty: 81
- Rejestracja: 2013-09-06, 23:26
- Lokalizacja: Zdolny śląsk
Jak dla mnie, to ten pierwszy działa niewłaściwie, a drugi, który zaprogramowałeś działa właśnie dobrze .
Nie cytujemy ostatniego postu w temacie
Nie cytujemy ostatniego postu w temacie
Ostatnio zmieniony 2014-02-08, 09:31 przez ryzykantos, łącznie zmieniany 1 raz.
Próbuję w Nissanie Sunny N14 1994 rok sposobem opisanym przez jarkka [a tym samym schematem wrzuconym przez Sasza_fraglesa] zakodować pilota ale nie działa mi to już od samego początku, tzn. po sześciokrotnym przekręceniu kluczyka w pozycję zapłonu i z powrotem auto nie miga kierunkowskazami dwa razy.
Ten sposób nie działa w Nissanie N14 ?
Ten sposób nie działa w Nissanie N14 ?
Masz dokładnie taki sterownik i pilota jak te do których została podana instrukcja w temacie?
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
Wiooreck: Nie wiem jaki mam sterownik. Jak to sprawdzić ? Co do pilota to w kluczyku go nie posiadam. Mój pilot jest oddzielny. Wrzucam jego zdjęcie. Właśnie mnie oświeciło. Skoro pilot jest oddzielny to pewnie nie jest to oryginał tylko został dorobiony przez co powyższy przepis na kodowanie pilota nie zadziała.
I co teraz ? Zostaje mi wycieczka do speca od centralnych zamków żeby mi zakodował swoim sposobem pilota ?
To mój pilot do centralnego zamka [nie jest w kluczyku]:
I co teraz ? Zostaje mi wycieczka do speca od centralnych zamków żeby mi zakodował swoim sposobem pilota ?
To mój pilot do centralnego zamka [nie jest w kluczyku]:
ulisses: Dzięki za pomoc ! Masz rację ! Po wyglądzie pilota namierzyłem, że mój alarm i zarazem centralny zamek to "EXUS V5", czyli nie jest to oryginał Nissana tylko montowany sprzęt przez jakiegoś instalatora.
Ściągnąłem instrukcję obsługi tego alarmu/zamka, jest tam opis kodowania pilotów ale nie działa u mnie o dziwo. No ale drążę dalej.
Ściągnąłem instrukcję obsługi tego alarmu/zamka, jest tam opis kodowania pilotów ale nie działa u mnie o dziwo. No ale drążę dalej.
Programowanie pilota
Czesc, ostatnio tez probowalem u siebie zaprogramowac piloty i tez nie dokonca chcialo to dzialac (w pewnym momencie zostalem bez dzialajacych pilotow). Metoda prob i bledow udalo mi sie nieco zmodyfikowac procedure i u mnie 2x zadzaiala na 100%.
1. przekręcić kluczyk w stacyjce 6 razy w ciągu 10 sekund (włączasz zapłon i wyłączasz), po 6 razie na pozycję ACC i powinien mrugnąć kierunkami 2 razy.
2. trzymając pilota blisko stacyjki wcisnąć i trzymać na pilocie UNLOCK, trzymając UNLOCK wciskasz 3 razy LOCK, pusc UNLOCK i wcisnij jeszcze raz krotko LOCK - powinien mrugnąć 1 raz kierunkami.
3. następnie bierzesz drugiego pilota i też wciskasz i trzymasz UNLOCK i 3 razy wciskasz LOCK- znów powinien mrugnąć 1 raz kierunkami.
4. przekręcasz na pozycję ZAPŁON i wtedy powinien mrugnąć 2 razy.
1. przekręcić kluczyk w stacyjce 6 razy w ciągu 10 sekund (włączasz zapłon i wyłączasz), po 6 razie na pozycję ACC i powinien mrugnąć kierunkami 2 razy.
2. trzymając pilota blisko stacyjki wcisnąć i trzymać na pilocie UNLOCK, trzymając UNLOCK wciskasz 3 razy LOCK, pusc UNLOCK i wcisnij jeszcze raz krotko LOCK - powinien mrugnąć 1 raz kierunkami.
3. następnie bierzesz drugiego pilota i też wciskasz i trzymasz UNLOCK i 3 razy wciskasz LOCK- znów powinien mrugnąć 1 raz kierunkami.
4. przekręcasz na pozycję ZAPŁON i wtedy powinien mrugnąć 2 razy.
-
- nowy na forum
- Posty: 2
- Rejestracja: 2013-02-24, 22:07
- Lokalizacja: Sławno
Patogen jestes
[ Dodano: 2015-05-22, 18:49 ]
Witam
Mam problem z centralnym zamkiem a mianowicie po zdemontowaniu wszystkich drzwi klapy bagażnika i maski przedniej i ponownym złożeniu przestał działać centralny zamykany z pilota próbowałem zakodować pilota ale się nie udało za każdym razem jak go koduje to kierunki margaja po 2 razy ale pilot i tak nie zamyka samochodu
Na forum znalazłem taką oto procedurę. I jakby raz zadziałała problem w tym, że nie udało mi się z jej pomocą zakodować pilota.
1. przekręcić kluczyk w stacyjce 6 razy w ciągu 10 sekund (włączasz zapłon i wyłączasz), po 6 razie na pozycję ACC i powinien mrugnąć kierunkami 2 razy.
2. trzymając pilota blisko stacyjki wcisnąć i trzymać na pilocie UNLOCK, trzymając UNLOCK wciskasz 3 razy LOCK- powinien mrugnąć 1 raz kierunkami.
3. następnie bierzesz drugiego pilota i też wciskasz i trzymasz UNLOCK i 3 razy wciskasz LOCK- znów powinien mrugnąć 1 raz kierunkami.
4. na końcu przekręcasz na pozycję ZAPŁON i wtedy powinien mrugnąć 2 razy.
Co może być nie tak???
[ Dodano: 2015-05-22, 18:49 ]
Witam
Mam problem z centralnym zamkiem a mianowicie po zdemontowaniu wszystkich drzwi klapy bagażnika i maski przedniej i ponownym złożeniu przestał działać centralny zamykany z pilota próbowałem zakodować pilota ale się nie udało za każdym razem jak go koduje to kierunki margaja po 2 razy ale pilot i tak nie zamyka samochodu
Na forum znalazłem taką oto procedurę. I jakby raz zadziałała problem w tym, że nie udało mi się z jej pomocą zakodować pilota.
1. przekręcić kluczyk w stacyjce 6 razy w ciągu 10 sekund (włączasz zapłon i wyłączasz), po 6 razie na pozycję ACC i powinien mrugnąć kierunkami 2 razy.
2. trzymając pilota blisko stacyjki wcisnąć i trzymać na pilocie UNLOCK, trzymając UNLOCK wciskasz 3 razy LOCK- powinien mrugnąć 1 raz kierunkami.
3. następnie bierzesz drugiego pilota i też wciskasz i trzymasz UNLOCK i 3 razy wciskasz LOCK- znów powinien mrugnąć 1 raz kierunkami.
4. na końcu przekręcasz na pozycję ZAPŁON i wtedy powinien mrugnąć 2 razy.
Co może być nie tak???
może ktoś coś mi doradzi, co może być przyczyną ze próbując zamknąć drzwi z pilota kierunki mrugną raz ale zamki nie reagują, muszę zamknąć kluczykiem, z otwieraniem nie ma problemu, normalnie otwiera się pilotem, wcześniej tego problemu nie było,stało sie po nocy, sterownik słychać ze pracuje, na otwarcie klika 2 razy, na zamkniecie raz, z tym ze zamki na zamknięcie nie reagują, próbowałem podmienić piloty, zaprogramowałem drugi od kluczy zapasowych, sytuacja ta sama, działa tylko otwieranie, i jeszcze jedno pytanie, kodując piloty dział tylko ten co ostatni jest programowany, pierwszy nie, tak ma być ??piloty 5WK4 600 oe nissana
[ Dodano: 2015-06-08, 10:43 ]
Problem rozwiązany
opisany w temacie
viewtopic.php?p=390703#390703
[ Dodano: 2015-06-08, 10:43 ]
Problem rozwiązany
opisany w temacie
viewtopic.php?p=390703#390703
[N16] też się udało.
Nie panikować tylko.
1. 6x przekrecasz kluczyk z pozycji zero do pozycji gdzie się stacyjka zapala i po 6 razie zostawiasz na zero. Po ok 1-2sek kierunki migną 2x i wtedy wciskamy UNLOCK-3x naciskamy LOCK-puszczamy UNLOCK. Jak trzeba to następny klucz programujemy. Na pewno czasu jest więcej niż 10 sec. Aby zakończyć programowanie i zapamietać klucze przekręcamy zapłon na ON i kierunki migna potwierdzajac ze zapisano ustawienia.
Wazne jest to ze chcac zaprogramowac dodatkowy klucz musimy programowac wszystkie uzywane (max 4) bo te ktore nie zostana wprowadzone przy programowaniu przestaja dzialac.
Nie panikować tylko.
1. 6x przekrecasz kluczyk z pozycji zero do pozycji gdzie się stacyjka zapala i po 6 razie zostawiasz na zero. Po ok 1-2sek kierunki migną 2x i wtedy wciskamy UNLOCK-3x naciskamy LOCK-puszczamy UNLOCK. Jak trzeba to następny klucz programujemy. Na pewno czasu jest więcej niż 10 sec. Aby zakończyć programowanie i zapamietać klucze przekręcamy zapłon na ON i kierunki migna potwierdzajac ze zapisano ustawienia.
Wazne jest to ze chcac zaprogramowac dodatkowy klucz musimy programowac wszystkie uzywane (max 4) bo te ktore nie zostana wprowadzone przy programowaniu przestaja dzialac.