[Note] Jakie felgi do note
Moderator: Zielkq
[Note] Jakie felgi do note
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez dylson, łącznie zmieniany 1 raz.
niestety,Note jako hybryda,posiada śruby w kołach zamiast nakrętek jak inne nissany.Oczywiście inne śruby do stalówek ,a inne do alusów.
Zestaw siłowników do podnoszenia maski Qashqai J10 i J11 ,X Trail T-31 T-32chcesz wiedzieć więcej info na PW
viewtopic.php?t=18075
viewtopic.php?t=18075
ATT 15 cali, w miarę tania i bardzo solidna (podwójna "szprycha"), używam od 3 lat i nie mam z nimi najmniejszych problemów
Ostatnio zmieniony 2010-02-28, 10:25 przez Dar1962, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Jakie felgi do note
Czy te same parametry mam podawać kupując felgi aluminiowe?dylson pisze:15 5,5J 4x100 ET45 otwor centrujacy 60.1
Re: Jakie felgi do note
najlepiej, choć w note mieszczą się bez problemu także 16-tkiAgamek12 pisze:Czy te same parametry mam podawać kupując felgi aluminiowe?dylson pisze:15 5,5J 4x100 ET45 otwor centrujacy 60.1
Dar skoro podajesz wielkość felg,to podaj również rozmiar gumek do nich.Owszem można sie też pokusić o założenie 17 ale jaki sens i komfort jazdy na tak niskim profilu.Przy 16 profil powinien być 55,a to już znaczne obniżenie opony co przy naszych dziurawych drogach nie jest zbyt dogodne
Zestaw siłowników do podnoszenia maski Qashqai J10 i J11 ,X Trail T-31 T-32chcesz wiedzieć więcej info na PW
viewtopic.php?t=18075
viewtopic.php?t=18075
No nie wiem,ale to juz kwestia osobistego widzimisię,jeździłem na 55 i co jakis czas miałem fele do prostowania,a patrząc na wspaniały stan obecnych dróg,ten niższy profil nie napawa mnie optymizmem.
Zestaw siłowników do podnoszenia maski Qashqai J10 i J11 ,X Trail T-31 T-32chcesz wiedzieć więcej info na PW
viewtopic.php?t=18075
viewtopic.php?t=18075
Tak jak napisałem, używam takich opon przejechałem prawie 60tyś. (głównie polskie drogi). pewnie około 40 tyś przypada na lato (wakacyjne wojaże) i jakoś felgi nie mają uszkodzeń (nie wspominam o kilku drobnych obtarciach rantów. Przyznam że nie raz walnąłem zwłaszcza na wiosnę w jeszcze nie połatane dziury, i to nieraz solidnie ale uszkodzeń nie ma.
Tak więc powtórzę, polecam wszystkim. Samochód prowadzi się o niebo lepiej.
Tak więc powtórzę, polecam wszystkim. Samochód prowadzi się o niebo lepiej.
Właśnie tych drobnych otarć rantów u mnie nie ma - jeżdżę na alu 15".Roxx pisze:Tak jak napisałem, używam takich opon przejechałem prawie 60tyś. (głównie polskie drogi). pewnie około 40 tyś przypada na lato (wakacyjne wojaże) i jakoś felgi nie mają uszkodzeń (nie wspominam o kilku drobnych obtarciach rantów. Przyznam że nie raz walnąłem zwłaszcza na wiosnę w jeszcze nie połatane dziury, i to nieraz solidnie ale uszkodzeń nie ma.
Tak więc powtórzę, polecam wszystkim. Samochód prowadzi się o niebo lepiej.
Co wpływa na to lepsze prowadzenie - skoro i szerokość opony i średnica całego koła są identyczne jak przy rozmiarze 185/65R15?
Lepszy to może jest tylko efekt wizualny.
No to akurat tylko przypadek, zapewniam cię że jak zawadzisz o krawężnik to różnica między 185/65 R15 a 185/55 R16 jest prawie żadna. 18 mm to naprawdę tyle co nic przy zetknięciu z krawężnikiem. Jak będziesz kończył swoje oponki to różnica będzie już tylko 1cm. Naprawdę sądzisz że uratuje to felgę przed krawężnikiem?Właśnie tych drobnych otarć rantów u mnie nie ma - jeżdżę na alu 15".
Wysokość barku opony ma wpływ na sztywność poprzeczną w zakrętach. Zapewniam Cię że efekt w jeździe w zakrętach jest wyczuwalny i to znacznie.
Ale oczywiście nie mam zamiaru Cię do tego przekonywać na siłę, tego po prostu trzeba doświadczyć na własnej skórze.
A tak w ogóle to kumpel właśnie wczoraj załatwił felgę i oponę na krawężniku (Pani z naprzeciwka omijała dziurę nie zwróciła tylko uwagi że na przeciwległym pasie jest samochód), a była to wysoka opona 195/65 R15 (przeszło 5 cm wyżej niż u ciebie) i nic nie pomogło.
Może i masz rację. Ja sam tego nie doświadczyłem. Ale chyba zgodzisz się tez z tym, ze niższy profil opony może mieć mniej korzystny wpływ na zawieszenie.Roxx pisze: Wysokość barku opony ma wpływ na sztywność poprzeczną w zakrętach. Zapewniam Cię że efekt w jeździe w zakrętach jest wyczuwalny i to znacznie.
Ale oczywiście nie mam zamiaru Cię do tego przekonywać na siłę, tego po prostu trzeba doświadczyć na własnej skórze.
Wiesz, jak zwykle zależy co rozumiesz pod terminem niższy. Niższy od czego? Od fabrycznego? Czy generalnie im wyższy profil tym lepiej? Czy opona z legendarnego fiata 125 165/80x13 będze najlepsza?
Sądzę że na pewno najwłaściwsze są parametry ustalone przez producenta, w końcu dla nich liczono zawieszenie. Czyli dobór sprężyn i amortyzatorów powinien jak najbardziej odpowiadać profilowi opony. Przy wersji silnikowej 1.4 standard to 175/65R15. Przy silniku 1.6 to zarówno 185/65 R15 (opona montowana fabrycznie w Visia i Acenta) jak i 185/55 R16 (montowana fabrycznie w Tekna) powinny prawidłowo współpracować z charakterystyką zawieszenia.
No i nie należy zapominać że ciśnienie w oponach również ma znaczny wpływ na zawieszenie, a o ile pamiętam to nissan zaleca inne dla 185/65 R15 niż dla 185/55 R16.
Sądzę że na pewno najwłaściwsze są parametry ustalone przez producenta, w końcu dla nich liczono zawieszenie. Czyli dobór sprężyn i amortyzatorów powinien jak najbardziej odpowiadać profilowi opony. Przy wersji silnikowej 1.4 standard to 175/65R15. Przy silniku 1.6 to zarówno 185/65 R15 (opona montowana fabrycznie w Visia i Acenta) jak i 185/55 R16 (montowana fabrycznie w Tekna) powinny prawidłowo współpracować z charakterystyką zawieszenia.
No i nie należy zapominać że ciśnienie w oponach również ma znaczny wpływ na zawieszenie, a o ile pamiętam to nissan zaleca inne dla 185/65 R15 niż dla 185/55 R16.
Jeżeli przejdę na 16' to tylko jak bedę zmieniał letnie na nowe,a to nie wcześniej jak za dwa lata
[ Dodano: 2010-03-03, 08:46 ]
Jeżeli przejdę na 16' to tylko jak bedę zmieniał letnie na nowe,a to nie wcześniej jak za dwa lata
http://www.google.pl/url?sa=t&source=we ... GjTcCcN51Q
A tu jest fajny konfigurator felg,wystarczy wpisać markę i mamy Note na podglądzie.
[ Dodano: 2010-03-03, 08:46 ]
Jeżeli przejdę na 16' to tylko jak bedę zmieniał letnie na nowe,a to nie wcześniej jak za dwa lata
http://www.google.pl/url?sa=t&source=we ... GjTcCcN51Q
A tu jest fajny konfigurator felg,wystarczy wpisać markę i mamy Note na podglądzie.
Zestaw siłowników do podnoszenia maski Qashqai J10 i J11 ,X Trail T-31 T-32chcesz wiedzieć więcej info na PW
viewtopic.php?t=18075
viewtopic.php?t=18075
Tu też dobry konfigurator:
http://alu-kola.elektrony.cz/konfigurat ... =typ%20E11
http://alu-kola.elektrony.cz/konfigurat ... =typ%20E11
No to dodaliśmy coś pożytecznego
Zestaw siłowników do podnoszenia maski Qashqai J10 i J11 ,X Trail T-31 T-32chcesz wiedzieć więcej info na PW
viewtopic.php?t=18075
viewtopic.php?t=18075
Z tymi aluskami 16'' to by było całkiem zgrabnie i sam się nad tym zastanawiałem, a właściwie to zastanawiam, ale barierą główną w podjęciu decyzji z przejścia z 15'' na 16'' jest cena opon.
Nie wiem czy zauważyliście, że to jest znaczna różnica (np. 4 yokohamy cdrive 185/65/15 za 980 zł, a w rozmiarze 185/55/16 już za 1520 zł). Ponad 500 stów w plecy .
Troszkę wyższą cenę alusków 16'' w stosunku do 15'' (np. 4 momo corse 15'' za 1600 zł a 16'' za 2000 zł) dało by się spokojnie przeżyć bo to jednorazowy wydatek i widoczna przyjemność, ale oponki trzeba będzie nie raz kupować, a kupno nowych gum 15'' czy 16'' za kolejnym razem nie dawało będzie żadnej różnicy w przyjemności, ale 500 stów w plecy za każdym razem i owszem.
Nie wiem czy zauważyliście, że to jest znaczna różnica (np. 4 yokohamy cdrive 185/65/15 za 980 zł, a w rozmiarze 185/55/16 już za 1520 zł). Ponad 500 stów w plecy .
Troszkę wyższą cenę alusków 16'' w stosunku do 15'' (np. 4 momo corse 15'' za 1600 zł a 16'' za 2000 zł) dało by się spokojnie przeżyć bo to jednorazowy wydatek i widoczna przyjemność, ale oponki trzeba będzie nie raz kupować, a kupno nowych gum 15'' czy 16'' za kolejnym razem nie dawało będzie żadnej różnicy w przyjemności, ale 500 stów w plecy za każdym razem i owszem.
Ale zmieniasz raz na dwa? cztery? lata?
Zestaw siłowników do podnoszenia maski Qashqai J10 i J11 ,X Trail T-31 T-32chcesz wiedzieć więcej info na PW
viewtopic.php?t=18075
viewtopic.php?t=18075
Dar1962, zalecana szerokość felgi do opon 195 to 6.0, a 5.5 jest minimalną szerokością, ale dopuszczalną. Jest wiele takich stron, gdzie jest to opisane, tu przykład:
http://www.forumsamochodowe.pl/rozmiary/
Musiałbyś jednak zmienić drugi parametr - profil opony. Bardziej zbliżony obwód i średnicę uzyskasz chyba stosując 195/60R15.
http://www.forumsamochodowe.pl/rozmiary/
Musiałbyś jednak zmienić drugi parametr - profil opony. Bardziej zbliżony obwód i średnicę uzyskasz chyba stosując 195/60R15.
Otwór na piastę do NOTA,to 60.1mm,śruby m12 ze skokiem 1.5mm,pod klucz 19,długość gwintu ok 28mm
Zestaw siłowników do podnoszenia maski Qashqai J10 i J11 ,X Trail T-31 T-32chcesz wiedzieć więcej info na PW
viewtopic.php?t=18075
viewtopic.php?t=18075
Muszą pasować...Ja mam alusy ET 38 też do 185/65 i jest extra.Wizualnie nie do odróżnienia,po głębszym przyjrzeniu i porównaniu z innym modelem można jedynie stwierdzić ze troszkę szerzej wystaja,ale nie ma to wpływu na trakcję.
Zestaw siłowników do podnoszenia maski Qashqai J10 i J11 ,X Trail T-31 T-32chcesz wiedzieć więcej info na PW
viewtopic.php?t=18075
viewtopic.php?t=18075
vinotek,
Sprawdź ,czy jest na tyle "ciała" aby zebrać 6 mm z otworu felgi,zazwyczaj każde takie podtoczenie działa osłabiająco na konstrukcje felgi.
Sprawdź ,czy jest na tyle "ciała" aby zebrać 6 mm z otworu felgi,zazwyczaj każde takie podtoczenie działa osłabiająco na konstrukcje felgi.
Zestaw siłowników do podnoszenia maski Qashqai J10 i J11 ,X Trail T-31 T-32chcesz wiedzieć więcej info na PW
viewtopic.php?t=18075
viewtopic.php?t=18075