P0300 - za uboga mieszanka ?
Moderator: azorek
P0300 - za uboga mieszanka ?
Witam serdecznie
Mam murano z 2006 v. Europa. Męczę się z nim już od jakiegoś czasu bez większych efektów.
Może ktoś mi pomoże zdiagnozować mój przypadek.
Kupiłem już z założonym LPG LANDI RENZO OMEGAS. Ale zaznaczam że objawy występują zarówno na benzynie jak i na LPG. A temat diagnozuje na benzynie.
Objawy :
- nierówna praca na wolnych obrotach po zagrzaniu
- lekkie skakanie wolnych obrotów
- wyczuwalne przerwy (co jakiś czas telepnie silnikiem) na biegu jałowym
Błąd : P0300
Mam dostęp do skanera diagnostycznego CONSULT 3, wiec jeżeli ktoś ma pomysł jakie parametry można zmierzyć żeby dojść do przyczyny to bardzo proszę o sugestię. Będę sprawdzał każdą podpowiedź.
Z już sprawdzonych mechanicznie spraw :
- kompresja 12 12 11 12 12 12
- świece wymienione na DENSO irydowe
- sondy lambda przed katalizatorem wymienione na dedykowane BOSCH
- szukałem i raczej nie mam lewego powietrza na dolocie
- silnik bez problemów wkręca się na obroty
- na wysokich obrotach nie jest wyczuwalne wypadanie zapłonu
Nie mam wymienionych/sprawdzonych :
- cewek zapłonowych (i wolałbym w ciemno nie wydawać tyle kasy)
- ciśnienia paliwa
- lewe powietrze na wydechu przed sądami
Z tego co już mogę powiedzieć to mam za uboga mieszankę - szczególnie w bloku 1
Linki do filmików ze skanera :
http://youtu.be/sJ8ps_3OQpA
http://youtu.be/HlR1eT2szVA
Proszę o pomoc.
-
Mam murano z 2006 v. Europa. Męczę się z nim już od jakiegoś czasu bez większych efektów.
Może ktoś mi pomoże zdiagnozować mój przypadek.
Kupiłem już z założonym LPG LANDI RENZO OMEGAS. Ale zaznaczam że objawy występują zarówno na benzynie jak i na LPG. A temat diagnozuje na benzynie.
Objawy :
- nierówna praca na wolnych obrotach po zagrzaniu
- lekkie skakanie wolnych obrotów
- wyczuwalne przerwy (co jakiś czas telepnie silnikiem) na biegu jałowym
Błąd : P0300
Mam dostęp do skanera diagnostycznego CONSULT 3, wiec jeżeli ktoś ma pomysł jakie parametry można zmierzyć żeby dojść do przyczyny to bardzo proszę o sugestię. Będę sprawdzał każdą podpowiedź.
Z już sprawdzonych mechanicznie spraw :
- kompresja 12 12 11 12 12 12
- świece wymienione na DENSO irydowe
- sondy lambda przed katalizatorem wymienione na dedykowane BOSCH
- szukałem i raczej nie mam lewego powietrza na dolocie
- silnik bez problemów wkręca się na obroty
- na wysokich obrotach nie jest wyczuwalne wypadanie zapłonu
Nie mam wymienionych/sprawdzonych :
- cewek zapłonowych (i wolałbym w ciemno nie wydawać tyle kasy)
- ciśnienia paliwa
- lewe powietrze na wydechu przed sądami
Z tego co już mogę powiedzieć to mam za uboga mieszankę - szczególnie w bloku 1
Linki do filmików ze skanera :
http://youtu.be/sJ8ps_3OQpA
http://youtu.be/HlR1eT2szVA
Proszę o pomoc.
-
sondę kupowałeś w ASO nową? bo jeśli w hurtowni/sklepie to od razu możesz ją oddać, przykra sprawa ale prawdziwa. sztukowałeś wtyczkę? Szukaj ewentualnie sprawnej używki jeśli nie chcesz wydawać dużo kasy na nowy oryginał. Dwukrotnie przerabiałem ten temat, raz w Murano, raz w 350Z. To może być główna przyczyna, objawy były podobne do tych co opisałeś. Nawet jeśli to nie pomoże to już masz krok w przód. Kolejną rzeczą w tym przypadku jest rozrząd, ale to bym raczej wykluczył. To tyle
[ Dodano: 2014-03-13, 13:12 ]
a jak chcesz sprawdzić szczelność kolektora ssącego to popsikaj na łączeniu Plakiem, jeśli praca silnika się zmieni to jej wina
[ Dodano: 2014-03-13, 13:12 ]
a jak chcesz sprawdzić szczelność kolektora ssącego to popsikaj na łączeniu Plakiem, jeśli praca silnika się zmieni to jej wina
Sonda nie była kupiona w ASO. Nie jest tez uniwersalna - wtyczka do lutowania. Jest to Bosch dedykowany z zarobiona fabrycznie identyczna wtyczka, z takimi samymi numerami jak te które sprzedają nissana w ASO - sprawdzone. Błędny skład mieszanki był powodem wymiany sond a nie jej przyczyną
Lewe powietrze sprawdzałem właśnie metodą na "samostart". Dolot, odpowietrzenie, podciśnienie, okolice wtryskiwaczy - silnik bez reakcji.
Lewe powietrze sprawdzałem właśnie metodą na "samostart". Dolot, odpowietrzenie, podciśnienie, okolice wtryskiwaczy - silnik bez reakcji.
Re: P0300 - za uboga mieszanka ?
Rozwiązałeś problem?