[P11/WP11] Ocierający klocek hamulcowy
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P11/WP11] Ocierający klocek hamulcowy
Witam
Od ponad roku borykam się z problemem ocierającego w prawym przednim kole prawego klocka. Po wymianie klocków w serwisie nissana (pozostawiłem stare tarcze) podczas jazdy po pewnym czasie pojawiał się huk, buczenie z prawej, przedniej strony samochodu, po delikatnym naciśnięciu hamulca dźwięk ustawał, po puszczeniu znowu było głośno, pomagało na jakiś czas tylko mocne wciśnięcie hamulca.
W serwisie powiedzieli że założyłem na stare krzywe tarcze nowe klocki i dlatego tak się dzieje. Po 10tys km klocek został zjechany do blaszki przy czym pozostałe zużyły się w 1/4. Wymieniono mi tarcze + klocki jednak problem nie ustąpił, przejechałem kilka tysięcy i klocek jest w połowie starty. Mechanik stwierdził że tłoczek chodzi luźno, nie zacina się więc wymieniono przewód elastyczny doprowadzający płyn hamulcowy (nie pomogło).
Gdy ściągnę koło i kręcę tarczą w połowie obrotu idzie gładko, w połowie trze. Gdzie jeszcze szukać przyczyny? Jak samemu znaleźć usterkę?
Pozdrawiam
			
									
									
						Od ponad roku borykam się z problemem ocierającego w prawym przednim kole prawego klocka. Po wymianie klocków w serwisie nissana (pozostawiłem stare tarcze) podczas jazdy po pewnym czasie pojawiał się huk, buczenie z prawej, przedniej strony samochodu, po delikatnym naciśnięciu hamulca dźwięk ustawał, po puszczeniu znowu było głośno, pomagało na jakiś czas tylko mocne wciśnięcie hamulca.
W serwisie powiedzieli że założyłem na stare krzywe tarcze nowe klocki i dlatego tak się dzieje. Po 10tys km klocek został zjechany do blaszki przy czym pozostałe zużyły się w 1/4. Wymieniono mi tarcze + klocki jednak problem nie ustąpił, przejechałem kilka tysięcy i klocek jest w połowie starty. Mechanik stwierdził że tłoczek chodzi luźno, nie zacina się więc wymieniono przewód elastyczny doprowadzający płyn hamulcowy (nie pomogło).
Gdy ściągnę koło i kręcę tarczą w połowie obrotu idzie gładko, w połowie trze. Gdzie jeszcze szukać przyczyny? Jak samemu znaleźć usterkę?
Pozdrawiam
Zdejmij kolo i  tarcze. obij piaste ze rdzy. sprawdz zacisk czy nie ma luzu tak samo jak i prowadnice. jak to nie pomorze pisz sprubujemy rozwiazac inaczej problem:) pozdrawiam
			
									
									ZdrowaśTurbinoPowietrzaśPełnaGaz z Toba BłogosławionaśtyMiędzyKolektorami i BłogosławionyOwocŻywotaTwojego Moment 
ŚwiętaTurbinoMatkoMocyMódlSię za NamiWolnymiTeraz i w GodzinęBrakuWachyAmen
						ŚwiętaTurbinoMatkoMocyMódlSię za NamiWolnymiTeraz i w GodzinęBrakuWachyAmen
Hej, ja u siebie miałem ten sam problem z prawym przednim kołem. Klocek wewnętrzny ścierał się do końca a reszta jak nówka. Po pewnym czasie słychać było juz piski (jak by się klocki blokowały) i przy naciśnięciu hamulca przestawało. Wymieniłem klocki, tarcze, płyn hamulcowy i nic. 
Tłok chodził w miarę luźno, prowadnice też ale zdecydowałem się na regenerację zacisku, porządne czyszczenie prowadnice, jarzmo i smarowanie tłoka oraz prowadnic i dopiero wtedy problem ustąpił. Wyszło na to, że zacisk mimo, że chodził dość luźno to i tak się przyblokowywał. Do regeneracji użyłem reperaturki zacisku (gumka na tłok, gumowa osłona tłoka, nowe gumki na prowadnice) oraz pasty diamentowej do zacisków.
Koszt to około 30 zł + własna robocizna. Na forum znajdziesz fotorelację jak przeprowadzić całą operację Jak nie masz czasu na zabawy to oddaj zacisk do regeneracji (koszt około 150 zł)
 Jak nie masz czasu na zabawy to oddaj zacisk do regeneracji (koszt około 150 zł)
			
									
									
						Tłok chodził w miarę luźno, prowadnice też ale zdecydowałem się na regenerację zacisku, porządne czyszczenie prowadnice, jarzmo i smarowanie tłoka oraz prowadnic i dopiero wtedy problem ustąpił. Wyszło na to, że zacisk mimo, że chodził dość luźno to i tak się przyblokowywał. Do regeneracji użyłem reperaturki zacisku (gumka na tłok, gumowa osłona tłoka, nowe gumki na prowadnice) oraz pasty diamentowej do zacisków.
Koszt to około 30 zł + własna robocizna. Na forum znajdziesz fotorelację jak przeprowadzić całą operację
 Jak nie masz czasu na zabawy to oddaj zacisk do regeneracji (koszt około 150 zł)
 Jak nie masz czasu na zabawy to oddaj zacisk do regeneracji (koszt około 150 zł)Re: Blokada hamulców z tyłu
Witam mam nissana primere p12 czy może ktoś miał problem z blokowaniem  tylnych hamulców ?
Bo mi calkiem zblokowało po wymianie klocków hamulcowych pojezdziłam ok150 km potem po zaciągnięciu i puszczeniu ręcznego nacisnęłam hamulec nożny i całkiem zblokowało koła z tyłu i wymieniałam płyn i przewody hamulcowe i ciąglę blokuje może ktoś zna powód ?
			
													Bo mi calkiem zblokowało po wymianie klocków hamulcowych pojezdziłam ok150 km potem po zaciągnięciu i puszczeniu ręcznego nacisnęłam hamulec nożny i całkiem zblokowało koła z tyłu i wymieniałam płyn i przewody hamulcowe i ciąglę blokuje może ktoś zna powód ?
					Ostatnio zmieniony 2014-03-08, 14:21 przez myszarda, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
									
						- 
				primeraP10
- fanatyk nissana
- Posty: 723
- Rejestracja: 2011-11-17, 22:28
- Lokalizacja: Pabianice
moze prowadnice sa juz krzywe. ja tak mialem i jak przykrecem srubki od prowadnic mocno to zacisk sie przekrzywial i mi ciagle sie mocno hamulec grzal. musialem je dokrecic tak lekko zeby mi zacisku nie krzywiloi wtedy bylo ok. ale niestety jesli masz to co ja to zacisk/prowadnice do wymiany. bo ciagle tak jezdzic gdzie srubki  ledwo trzymaja to nie za dobry pomysl.
			
									
									
						Sprawdź prowadnice zacisku (to co jest pod gumowymi harmonijkami i przykręca się do tego zacisk), bo mogą być totalnie skorodowane, dlatego się zakleszczają. A dodatkowo jak zdejmiesz zacisk to podważ uszczelkę od tłoczka i zobacz czy tam też nie ma korozji. Tak jak pisali chłopaki wyżej, coś się dzieje z hamulcami niedobrego, to zacisk do regeneracji.
			
									
									P11 Turbo Diesel Intercooler  <-- klik
						





