Kolektor 4-2-1 QG18DE DIY
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
Kolektor 4-2-1 QG18DE DIY
Witam kolegów forumowiczów,
chciałbym jak najniższym kosztem odetkać swoją primerkę WP11.144 z silnikiem QG18DE.
Nie stać mnie na kupno gotowca, więc chciałbym wykombinować coś samemu.
Na forum nie znalazłem odpowiedniego wątku dot. kolektora wydechowego do ww. silnika,
więc postanowiłem założyć nowy, w którym będę dążył do zebrania jak największej ilości informacji na ten temat.
Na dniach będę miał wymiary uszczelkę pod kolektor, żeby zrobić jakiś projekt flanszy.
Co do samego kolektora, to nie mam jeszcze pomysłu, czy u mnie kolektor będzie spawany, czy dorabiany,
ale kolega Ad@mus podrzucił, wg mnie, dobry pomysł - adaptacja kolektora od innego auta typu astra GSI, czy escort RS2000.
Fajnie byłoby mieć opisane, jak w możliwie tani i prosty sposób odetkać nasze primery i almery z niezbyt lubianymi silnikami 1.8,
bo myślę, że jest więcej forumowiczów, którzy choć raz o tym pomyśleli.
Tak więc, jeżeli ktoś ma pomysły lub wiedzę w tym temacie i chciałby się nią podzielić, to zapraszam do dyskusji .
Pozdrawiam
chciałbym jak najniższym kosztem odetkać swoją primerkę WP11.144 z silnikiem QG18DE.
Nie stać mnie na kupno gotowca, więc chciałbym wykombinować coś samemu.
Na forum nie znalazłem odpowiedniego wątku dot. kolektora wydechowego do ww. silnika,
więc postanowiłem założyć nowy, w którym będę dążył do zebrania jak największej ilości informacji na ten temat.
Na dniach będę miał wymiary uszczelkę pod kolektor, żeby zrobić jakiś projekt flanszy.
Co do samego kolektora, to nie mam jeszcze pomysłu, czy u mnie kolektor będzie spawany, czy dorabiany,
ale kolega Ad@mus podrzucił, wg mnie, dobry pomysł - adaptacja kolektora od innego auta typu astra GSI, czy escort RS2000.
Fajnie byłoby mieć opisane, jak w możliwie tani i prosty sposób odetkać nasze primery i almery z niezbyt lubianymi silnikami 1.8,
bo myślę, że jest więcej forumowiczów, którzy choć raz o tym pomyśleli.
Tak więc, jeżeli ktoś ma pomysły lub wiedzę w tym temacie i chciałby się nią podzielić, to zapraszam do dyskusji .
Pozdrawiam
Zareklamuję trochę kolegę z forum => http://allegro.pl/sportowy-kolektor-nis ... 86397.html
Jest to kolega MacGayver
Jest to kolega MacGayver
no coś tam jedzie
http://youtu.be/rQ_a7f9oiLw
a generalnie w temacie - jak ma być low cost to możesz zrobić porting obu kolektorów: ssącego i wydechowego. Tam jest zależnie od miejsca 1-3mm zwężka kanałów vs kanały w głowicy.
Co do zapożyczenia kolektora od innego auta, to będzie trudno - kanały wydechowe z głowicy są umieszczone nierównomiernie:
http://youtu.be/rQ_a7f9oiLw
a generalnie w temacie - jak ma być low cost to możesz zrobić porting obu kolektorów: ssącego i wydechowego. Tam jest zależnie od miejsca 1-3mm zwężka kanałów vs kanały w głowicy.
Co do zapożyczenia kolektora od innego auta, to będzie trudno - kanały wydechowe z głowicy są umieszczone nierównomiernie:
Hehe, no coś tam się już odpycha
Najgorsze przy seryjnym kolektorze jest to, że nie można bezproblemowo wywalić katalizatora,
a ten u mnie po przelocie 317kkm jest już na bank do wywalenia(co jakiś czas wywala checka właśnie przez katalizatory).
W miarę możliwości zrobię porting ssącego, ale ten nieszczęsny wydechowy wypadałoby zrobić.
Czemu Amerykany, a właściwie poczta, tyle wołają za przesyłkę do europy?
Mas, jakby poodginać rury na boki i dospawać do flanszy pod QG, to możeby coś z tego było,
tylko pytanie, jaką wysokość ma ten kolektor przed zagięciem pod auto, bo może się okazać,
że będzie wadził o miskę, albo będzie szurał po ziemi(mniejszy problem).
Widziałem, że u siebie nawet SSACa lekko przerabiałeś, bo za blisko miski szły rury...
Mas, nie masz może gdzieś na dysku wymiarów uszczelki, albo flanszy w CADzie?
Dzięki za odpowiedzi. Trzeba działać!!
Najgorsze przy seryjnym kolektorze jest to, że nie można bezproblemowo wywalić katalizatora,
a ten u mnie po przelocie 317kkm jest już na bank do wywalenia(co jakiś czas wywala checka właśnie przez katalizatory).
W miarę możliwości zrobię porting ssącego, ale ten nieszczęsny wydechowy wypadałoby zrobić.
Czemu Amerykany, a właściwie poczta, tyle wołają za przesyłkę do europy?
Mas, jakby poodginać rury na boki i dospawać do flanszy pod QG, to możeby coś z tego było,
tylko pytanie, jaką wysokość ma ten kolektor przed zagięciem pod auto, bo może się okazać,
że będzie wadził o miskę, albo będzie szurał po ziemi(mniejszy problem).
Widziałem, że u siebie nawet SSACa lekko przerabiałeś, bo za blisko miski szły rury...
Mas, nie masz może gdzieś na dysku wymiarów uszczelki, albo flanszy w CADzie?
Dzięki za odpowiedzi. Trzeba działać!!
tak, alka Masa jedzie, ale zapytajcie moze ile trzeba miec hajsu zeby tak jechalo...
odczytalem temat poprawnie:
bez wiekszych nakładów, czyli bez pożadnego strojenia ecuM wiecej niz 130ps sie nie ustruga, jesli sie myle to jedynie na szczescie dla posiadaczy qg18de
jeszcze raz powiem, po ogladnieciu swojego qg:
-kolektor wydechowy seria+porting (koszt uszczelek na ponowny montaz)
-kolektor ssacy non svirlvalve+porting (jw)
-przepustnica sr20 (ok60zl)
-wywalenie kata + emu sond (ile emulator kosztuje? 6zl?)
-wkladka w puszce filtra + CAI z nadkola (wkladka pasuje chyba z sr20 czyli papierowy krzyż ok 80zl u spookojnego, alu rura z marketu, coś do 30zł)
-przelot zamiast srodkowego i koncowego (z robotą max 300zl)
jeśli te mody coś dadzą i dalej bedziemy chciec wiecej to kolektor wydechowy od Maca - 800zl? plus ecuM ze strojeniem 400zl ecu strojenie samemu lub komuś zlecic
bez sciagania głowicy to max-przy rozbieraniu silnika dodatkowo porting glowicy
jak Mas pokazał okolice 150ps osiągalne
Mas wrzuć jakiś onboard 0-100:)
odczytalem temat poprawnie:
czy projekt Masa jest lowcostem??cesiu111 pisze:chciałbym jak najniższym kosztem odetkać swoją primerkę
bez wiekszych nakładów, czyli bez pożadnego strojenia ecuM wiecej niz 130ps sie nie ustruga, jesli sie myle to jedynie na szczescie dla posiadaczy qg18de
jeszcze raz powiem, po ogladnieciu swojego qg:
-kolektor wydechowy seria+porting (koszt uszczelek na ponowny montaz)
-kolektor ssacy non svirlvalve+porting (jw)
-przepustnica sr20 (ok60zl)
-wywalenie kata + emu sond (ile emulator kosztuje? 6zl?)
-wkladka w puszce filtra + CAI z nadkola (wkladka pasuje chyba z sr20 czyli papierowy krzyż ok 80zl u spookojnego, alu rura z marketu, coś do 30zł)
-przelot zamiast srodkowego i koncowego (z robotą max 300zl)
jeśli te mody coś dadzą i dalej bedziemy chciec wiecej to kolektor wydechowy od Maca - 800zl? plus ecuM ze strojeniem 400zl ecu strojenie samemu lub komuś zlecic
bez sciagania głowicy to max-przy rozbieraniu silnika dodatkowo porting glowicy
jak Mas pokazał okolice 150ps osiągalne
Mas wrzuć jakiś onboard 0-100:)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
Kolektor z rs2000 da się dopasować do ga16 . Jak uda mi się wyrwać tanio taki kolektorek to będę go montował u siebie w ga16. Problem może być jedynie kształt kolektora z Forda(taka dziwna S na samym dole przy zejściu 2-1 )To może da radę ogarnąć , ale problemu drugiego to już nie wiem , a mianowicie kształt kanałów , jest zupełnie inny niż w ga16/qg18 . Nie wiem czy kształt kanałów da się przeskoczyć .
Wiem kto już przerobił kiedyś kolektor z rs2000 do ga16 i nawet mieszka blisko mnie Także jak będę miał kolektor z Forda to zrobię jakieś fotostory jak i co przerobić .
Jeśli ktoś miał by namiar na taki kolektor to proszę dać znać .
Wiem kto już przerobił kiedyś kolektor z rs2000 do ga16 i nawet mieszka blisko mnie Także jak będę miał kolektor z Forda to zrobię jakieś fotostory jak i co przerobić .
Jeśli ktoś miał by namiar na taki kolektor to proszę dać znać .
SPRZEDAM Dwu Tłoczkowe Big Break Kit'y do b13/n14/n15 . Więcej info PW
Ad@mus, a czy po zmianie przepustnicy na tą z SR nie trzeba stroić?
Bo u Masa widziałem, że niezłe cyrki z wachą wychodziły po zmianie na tą hybrydę od fałki,
ale nie jestem już pewien, czy to tylko za sprawą przepustnicy .
BeNeK, zapytam kumpla czy ma może dojścia do kolektora z RSa.
Kiedyś miał escorta, więc jeżeli sam nie ma jakiegoś kolektora w piwnicy,
to może wie kto by miał na handel.
Z tymi kanałami, to chodzi Ci już po przespawaniu do flanszy GA?
Bo same rury po odcięciu i lekkim zaokrągleniu (nie wiem czy tak łatwo się da?) może by podpasowały.
Na drugim zdjęciu wyglądają na okrągłe w dalszej części...
EDIT:
Faktycznie ten kolektor baran z focusa to jak za darmo, tylko nie widzę w nim wyjścia na lambdę.
Poszukam jego wymiarów - czy wejdzie za chłodnicę i nie będzie miał do niej za blisko
Poszukam coś o tej przepustnicy z SR bo nie wiem nic o niej - czy to jest PnP, czy trzeba dłuta.
Cieszę się, że ruszyło. Taki zbiór informacji w jednym miejscu powinien się wielu osobom przydać
Bo u Masa widziałem, że niezłe cyrki z wachą wychodziły po zmianie na tą hybrydę od fałki,
ale nie jestem już pewien, czy to tylko za sprawą przepustnicy .
BeNeK, zapytam kumpla czy ma może dojścia do kolektora z RSa.
Kiedyś miał escorta, więc jeżeli sam nie ma jakiegoś kolektora w piwnicy,
to może wie kto by miał na handel.
Z tymi kanałami, to chodzi Ci już po przespawaniu do flanszy GA?
Bo same rury po odcięciu i lekkim zaokrągleniu (nie wiem czy tak łatwo się da?) może by podpasowały.
Na drugim zdjęciu wyglądają na okrągłe w dalszej części...
EDIT:
Faktycznie ten kolektor baran z focusa to jak za darmo, tylko nie widzę w nim wyjścia na lambdę.
Poszukam jego wymiarów - czy wejdzie za chłodnicę i nie będzie miał do niej za blisko
Poszukam coś o tej przepustnicy z SR bo nie wiem nic o niej - czy to jest PnP, czy trzeba dłuta.
Cieszę się, że ruszyło. Taki zbiór informacji w jednym miejscu powinien się wielu osobom przydać
Ostatnio zmieniony 2014-01-21, 20:52 przez cesiu111, łącznie zmieniany 1 raz.
jak kolektor z forda rs2000 pasuje do ga to tak samo beda pasowaly kolektory z:
-c20xe
-focus 1.8/2l (4-1 ale z mega dużą przepustowością i grubymi rurami, ciekawy baran, niska restrykcyjność, w mojej fieście dało ciekawy przyrost)
-wspomniany w 1poscie tego tematu kolektor z durateca (mega duże kanały, liniowość przepływu spalin, duża przepustowość-TANI!!)
rościąganie na ciepło tych kolektorów jest możliwe bez pęknięć, cza jedynie kupić flansze i kolektor a nasttępnie ulepić to w jeden produkt
cesiu111, podobno zmiana przepustnicy na sr20 nie wymaga strojenia, dopiero zmiana na ta od vki wymaga strojenia, tak samo vka do sr20 wymusza juz strojenie
DubSon, wiem, że tanie mody są mniej efektowne od tych z grubego portfela, niemniej jednak nie raz widziałem jak pomysłowość daje wieksze efekty niż gruby portfel, a w sprawie qg18 to od czegosc trzeba zaczac
-c20xe
-focus 1.8/2l (4-1 ale z mega dużą przepustowością i grubymi rurami, ciekawy baran, niska restrykcyjność, w mojej fieście dało ciekawy przyrost)
-wspomniany w 1poscie tego tematu kolektor z durateca (mega duże kanały, liniowość przepływu spalin, duża przepustowość-TANI!!)
rościąganie na ciepło tych kolektorów jest możliwe bez pęknięć, cza jedynie kupić flansze i kolektor a nasttępnie ulepić to w jeden produkt
cesiu111, podobno zmiana przepustnicy na sr20 nie wymaga strojenia, dopiero zmiana na ta od vki wymaga strojenia, tak samo vka do sr20 wymusza juz strojenie
DubSon, wiem, że tanie mody są mniej efektowne od tych z grubego portfela, niemniej jednak nie raz widziałem jak pomysłowość daje wieksze efekty niż gruby portfel, a w sprawie qg18 to od czegosc trzeba zaczac
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
mój SSAC jest z USA i był dedykowany do Sentry, więc nie wyszło pełne p'n'p.
każda inna opcja czy to od Mac'a czy z innego źródła wymaga przetestowania (chociaż polecam nasze twory często lepsze )
CADa nie mam - wycinając uszczelkę termiczną pod kolektor ssący kupiłem nową metalową i odfrezowałem ten kształt
Ad@mus może nie tyle hajsu, co czasu i pasji - dochodzenie do efektów to około 4 lata - szukania po zagranicznych forach, własnych testów i eksperymentowania. I nieoceniona pomoc Bodka przy tych eksperymentach
Z Twojej listy:
-kolektor wydechowy seria+porting (koszt uszczelek na ponowny montaz) - niekoniecznie trzeba uszczelki zmieniać
-kolektor ssacy non svirlvalve+porting (jw) - można na swoim, koszt kolektora ze szrotu ok 50pln
-przepustnica sr20 (ok60zl) - ja mam z VQ30 od Szalonego w dobrej cenie
-wywalenie kata + emu sond (ile emulator kosztuje? 6zl?) - u nie nie ma żadnego emu i wsio działa
-wkladka w puszce filtra + CAI z nadkola (wkladka pasuje chyba z sr20 czyli papierowy krzyż ok 80zl u spookojnego, alu rura z marketu, coś do 30zł)
-przelot zamiast srodkowego i koncowego (z robotą max 300zl) - co do przelotu, sam się zastanawiam czy 2 cale to jednak nie za luźno - twinloop lub zwężka do 1,75 myślę by poprawił Nm
Sam wydech na przelocie nawet praktycznie nic nie daje bez strojenia niestety Ecumaster det2 minimum...
Dolot daje leprze przyrosty - około 125KM jest do ugrania z samego dolotu bez strojenia
każda inna opcja czy to od Mac'a czy z innego źródła wymaga przetestowania (chociaż polecam nasze twory często lepsze )
CADa nie mam - wycinając uszczelkę termiczną pod kolektor ssący kupiłem nową metalową i odfrezowałem ten kształt
Ad@mus może nie tyle hajsu, co czasu i pasji - dochodzenie do efektów to około 4 lata - szukania po zagranicznych forach, własnych testów i eksperymentowania. I nieoceniona pomoc Bodka przy tych eksperymentach
Z Twojej listy:
-kolektor wydechowy seria+porting (koszt uszczelek na ponowny montaz) - niekoniecznie trzeba uszczelki zmieniać
-kolektor ssacy non svirlvalve+porting (jw) - można na swoim, koszt kolektora ze szrotu ok 50pln
-przepustnica sr20 (ok60zl) - ja mam z VQ30 od Szalonego w dobrej cenie
-wywalenie kata + emu sond (ile emulator kosztuje? 6zl?) - u nie nie ma żadnego emu i wsio działa
-wkladka w puszce filtra + CAI z nadkola (wkladka pasuje chyba z sr20 czyli papierowy krzyż ok 80zl u spookojnego, alu rura z marketu, coś do 30zł)
-przelot zamiast srodkowego i koncowego (z robotą max 300zl) - co do przelotu, sam się zastanawiam czy 2 cale to jednak nie za luźno - twinloop lub zwężka do 1,75 myślę by poprawił Nm
Sam wydech na przelocie nawet praktycznie nic nie daje bez strojenia niestety Ecumaster det2 minimum...
Dolot daje leprze przyrosty - około 125KM jest do ugrania z samego dolotu bez strojenia
wymaga strojeniaMas pisze:-przepustnica sr20 (ok60zl) - ja mam z VQ30 od Szalonego w dobrej cenie
masz ecuM-wiec dlatego mysle to działa, bez emulatorów i bez srtojenia sie nie uda, sondy przepali i wywali czekMas pisze:-wywalenie kata + emu sond (ile emulator kosztuje? 6zl?) - u nie nie ma żadnego emu i wsio działa
dorwać ze szrota układ z sr20 i wywalic srodkowy(zastapić choćby AWG), końcowy tak jak piszesz na zwezceMas pisze:-przelot zamiast srodkowego i koncowego (z robotą max 300zl) - co do przelotu, sam się zastanawiam czy 2 cale to jednak nie za luźno - twinloop lub zwężka do 1,75 myślę by poprawił Nm
dlatego optuje na poczatek nad poprawa dolotu, jest taniej i mozna samemu, wydech juz wiecej siana kosztuje i trza spawac-dobrze spawac zeby mialo to rece i nogiMas pisze:Dolot daje leprze przyrosty - około 125KM jest do ugrania z samego dolotu bez strojenia
powiedz Mas jak wyglada sprawa z wtryskami, bo pasuja z sr20 ale czy trza stroic? nie wiem
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
ECU Mastera DET3 o ile się nie mylęAd@mus pisze:to co ma Mas?
Ad@mus, myślę, że:
- proste CAI
- wydech zrobiony z głową na rurach ze stali alu. (mnie wyszło bez kolektora ~600zł - rury, atrapa kata, środkowy, końcowy [sam końcowy 300zł] - nówki)
- porting kolektorów
- porting przepustnicy
- jeśli nie ma VTC, to może trochę ssący przyspieszyć (ale w QG chyba jest VTC )
zgoda, awg 50zl, jednak mozna dorwac tanio uklad od kata do konca z p11sr20 troszke taniej niz nowa rura i kolana plus spawanie:) koncowy dal bym nawet na przelocie z awg:DDubSon pisze:- wydech zrobiony z głową na rurach ze stali alu. (mnie wyszło bez kolektora ~600zł - rury, atrapa kata, środkowy, końcowy [sam końcowy 300zł] - nówki)
git-do ogarnieciaDubSon pisze:- porting kolektorów
mowisz o ori z qg18 czy o tej z sr20?DubSon pisze:- porting przepustnicy
odpuscil bymDubSon pisze:- jeśli nie ma VTC, to może trochę ssący przyspieszyć (ale w QG chyba jest VTC )
tak, plus wkladka plus wywalenie z kolektora motylkowDubSon pisze:- proste CAI
cesiu111, masz gotowca, zakasaj rekawy i do roboty:)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
takie pytanie z czapy- Dlaczego tak boicie się "strojenia" ? Przecież to nie jest wysyłanie ludzi w kosmos... Każdy ogarnięty człowiek to zrobi, a jak nie będzie się podobało to zmieni sobie
Polecam opcje LPG ( już słysze śmiech) na sekwencji z komputerem który ma możliwość modyfikowania mapy 3D, mnożnika itp. Nie trzeba kupować i lutować EcuMastera, jest taniej i wygodniej.
Mam w darmowozie P11 QG18 i Stag-4 plus. Jest na tyle rozbudowany że mi wystarczy
Polecam opcje LPG ( już słysze śmiech) na sekwencji z komputerem który ma możliwość modyfikowania mapy 3D, mnożnika itp. Nie trzeba kupować i lutować EcuMastera, jest taniej i wygodniej.
Mam w darmowozie P11 QG18 i Stag-4 plus. Jest na tyle rozbudowany że mi wystarczy
viewtopic.php?t=15336 - bluzy NISSANZONE.pl w sprzedaży
nikt sie nie boi:)
na razie dywagacja tyczy sie:
nie wiem czemu ale mam odpowiedni algorytm modyfikacji, najpierw max z mechaniki a na koniec kosmetyka elektroniką
na razie dywagacja tyczy sie:
kolega chyba nie ma rozbudowanego LPG a Ecumaster to min 400zlcesiu111 pisze:jak najniższym kosztem odetkać swoją primerkę
nie wiem czemu ale mam odpowiedni algorytm modyfikacji, najpierw max z mechaniki a na koniec kosmetyka elektroniką
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
Prosta opcja, w poprzednim GA16 (bez VTC) sam sobie zrobiłęm mod rozrządu, fajny efektAd@mus pisze:odpuscil bym
Ory. z QG, wycieniować lekko, wyrównać z kolektorem.Ad@mus pisze:mowisz o ori z qg18 czy o tej z sr20?
Ad@mus, co do wydechu, fakt łatwiej zrobić gotowca z P11 GT
Ale wydech musi być zrobiony z głową, nie 'jak wszyscy to ja tez' i ciach 2,5" po całości do SR20 N/A
Tak więc dałbym przelot-duża puszka albo TwinLoop seryjnej średnicy
tak-wtym temacie trzeba ogarniac kazdy aspekt nawet kompresji spalin w ukladzie wydechowym, dlatego zaproponowalem wydech z srkiDubSon pisze:Ale wydech musi być zrobiony z głową, nie 'jak wszyscy to ja tez' i ciach 2,5" po całości do SR20 N/A
cieniowanie przepustnicy to slina w porownaniu z ta z sr20, ale jak kto chce
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
DubSon, nie miałem czym sprawdzic, mam w domu tylko kalkulatror a ten sie nie nadaje:)
prawda jest taka ze jesli odetka sie dolot i wydech powinno sie roznic afr od oryginalnego/nominalnego. Zmienia sie sklad mieszanki powietrznej i wsio, nie wiem czy komp seryjny jest na tyle samoadaptowalny zeby ogarnol w/w zmiany ale zawsze mozna sprobowac zrobic adaptacje.
prawda jest taka ze jesli odetka sie dolot i wydech powinno sie roznic afr od oryginalnego/nominalnego. Zmienia sie sklad mieszanki powietrznej i wsio, nie wiem czy komp seryjny jest na tyle samoadaptowalny zeby ogarnol w/w zmiany ale zawsze mozna sprobowac zrobic adaptacje.
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
Ad@mus, ogarnięcie wydechu tak dużo nie zmienia.
Większa przepustnica już tak, bo jednak trochę więcej tego powietrza wpada.
Sama rura fi70 + stożek tyle powietrza nie wpuści skoro przepustnica mała
Większa przepustnica już tak, bo jednak trochę więcej tego powietrza wpada.
Sama rura fi70 + stożek tyle powietrza nie wpuści skoro przepustnica mała
Np. w GTi-R można podnieść trochę doładowanie i ECU jest w stanie to ogarnąć bez pomocy "świnki"Ad@mus pisze: nie wiem czy komp seryjny jest na tyle samoadaptowalny zeby ogarnol w/w zmiany
Nie pamiętam już, czy przy zmianie przepustnicy miałem już Ecumastera...
Wydaje mi się, że nie.
Aby wszystko dobrze działało trzeba ustawić TPSa identycznie jak w oryginalnej przepustnicy - wystarczy do tego najprostszy multimetr.
Aby był efekt ze zmiany przepustnicy, trzeba też przeportować kolektor ssący - od strony przepustnicy jest sporo metalu do zdjęcia.
Później restart kompa i powinno być dobrze - seryjne wtryski mają z tego co pamiętam 216ccm i powinny wystarczyć do jakichś 130-135KM bez problemu
Wydaje mi się, że nie.
Aby wszystko dobrze działało trzeba ustawić TPSa identycznie jak w oryginalnej przepustnicy - wystarczy do tego najprostszy multimetr.
Aby był efekt ze zmiany przepustnicy, trzeba też przeportować kolektor ssący - od strony przepustnicy jest sporo metalu do zdjęcia.
Później restart kompa i powinno być dobrze - seryjne wtryski mają z tego co pamiętam 216ccm i powinny wystarczyć do jakichś 130-135KM bez problemu