Nissan Maxima historia modelu
Moderator: janusz
Nissan Maxima historia modelu
Maxima A32 1995-1999
Nissan Maxima czwartej generacji oznaczony był jako model A32 i produkowany w latach 1995-1999. W roku 1997 auto zostało poddane liftingowi zewnętrznemu jak i wewnętrznemu. Rozróżnić możemy dwie wersje maximy: QX (model na rynek europejski) i US (model na rynki ameryk). Konstrukcyjnie samochody nie różnią sie od siebie jednak gołym okiem można zobaczyć różnice stylistyczne z przodu oraz tyłu auta. Poniżej zdjęcia QX (srebrna) oraz US (złota) obydwa modele w wersji poliftowej.
Delikatne różnice są rownież pod maska. Pomimo tego, że do napędu użyto tych samych trzylitrowych silników V6 oznaczonych kodem VQ30DE wersja QX była mocniejsza o trzy konie i dysponowała mocą 193KM. Wynikało to z zastosowania w modelu europejskim kolektora ssącego o zmiennej długości kanałow. Na rynek europejski przewidziano dodatkowo mniejszą sześciocylindrówke w układzie V o pojemności dwóch litrow oznaczonej kodem VQ20DE, silnik dosponował mocą 140KM. Jeśli chodzi o skrzynie biegów wybrać można było manualną pieciobiegową lub czterobiegową automatyczna przekładnię, które przekazywały napęd na przednią oś.
DANE TECHNICZNE
Nadwozie: 4 dzwiowy sedan
Napęd: przód
Zawieszenie: przód, kolumna McPhersona, tył belka
Silniki: VQ30DE 3.0L V6, VQ20DE 2.0L V6
Moc: 190KM wersja US, 193KM wersja QX
Pojemność bagażnika: 470 litrów
Skrzynia biegów: 4-biegowa automatyczna lub 5-biegowa manualna
Długość: w zależności od wersji od 4811 do 4768 mm
Szerokość /b] 1770 mm
Wysokość /b] 1415 mm
VQ30DE:
- wchodzi 3.9 litra oleju
- rozrząd na łańcuchu
Różnice przed i polifcie
-tylne lampy oraz tylna blenda
-inna kierownica
-inny panel klimatyzacji
-po lifcie listwy w kolorze nadwozia
-po lifcie elektroniczny przebieg kilometrów oraz w QX komputer pokładowy
-tweetery przed liftem w słupkach po lifcie na boczku drzwiowym
Maxima A33 2000-200?
Nissan Maxima piątej generacji oznaczony był jako model A33 i produkowany w latach 2000-200?. Podobnie jak w modelu A32 występowały wersje QX i US które rożniły się tylko wyglądem wewętrznym, zewnętrznym oraz osprzętem pod maską. Warto dodać, że wersja US była produkowna tylko przez trzy lata po czym została zastąpiona przez nowszą generację. QX był produkowany dłużej, wynikało to zapewne z faktu, że europa nie doczekała się następcy. Auta napędzane były znanymi z A32 silnikami serii VQ, jednak tym razem to wersja amerykańska otrzymała wiecej koni mechanicznych. Europejska maxima była oferowana z dwulitrowym lub trzylitrowym silnikiem benzynowym V6 o oznaczeniach VQ20DE i VQ30DE o mocy odpowiednio 140 i 200km. Skrzynie to znane z wcześniejszej wersji cztero biegowy automat oraz pięciobiegowy manual. Wersja US przez pierwsze dwa lata oferowana była z silnikiem VQ30DE-k o mocy 222 lub 227km, skrzynie biegów jak w wersji QX. W 2002 roku w maximie zadebiutował trzy i pół litrowy silnik VQ35DE zastępując mniejszą jednostkę. Nowy silnik dysponował mocą 255km i mógł być połączony z pięciobiegową automatyczna lub sześciobiegowyą manualną skrzynią. Samochody miały napędzane koła przednie.
Zaczynam od A32, zachecam do opisu pozostalych modeli, sugestii i ewentualnych poprawek tekstu.
Jakie roznicew a32 miedzy przed a poliftem?
Do opisu innych modeli mozna uzyc mojego szablony lub zrobic to po swojemu
NP: Nissan Maxima piatej generacji oznaczony był jako model A33 i produkowany w latach xxxx-xxxx.
Nissan Maxima czwartej generacji oznaczony był jako model A32 i produkowany w latach 1995-1999. W roku 1997 auto zostało poddane liftingowi zewnętrznemu jak i wewnętrznemu. Rozróżnić możemy dwie wersje maximy: QX (model na rynek europejski) i US (model na rynki ameryk). Konstrukcyjnie samochody nie różnią sie od siebie jednak gołym okiem można zobaczyć różnice stylistyczne z przodu oraz tyłu auta. Poniżej zdjęcia QX (srebrna) oraz US (złota) obydwa modele w wersji poliftowej.
Delikatne różnice są rownież pod maska. Pomimo tego, że do napędu użyto tych samych trzylitrowych silników V6 oznaczonych kodem VQ30DE wersja QX była mocniejsza o trzy konie i dysponowała mocą 193KM. Wynikało to z zastosowania w modelu europejskim kolektora ssącego o zmiennej długości kanałow. Na rynek europejski przewidziano dodatkowo mniejszą sześciocylindrówke w układzie V o pojemności dwóch litrow oznaczonej kodem VQ20DE, silnik dosponował mocą 140KM. Jeśli chodzi o skrzynie biegów wybrać można było manualną pieciobiegową lub czterobiegową automatyczna przekładnię, które przekazywały napęd na przednią oś.
DANE TECHNICZNE
Nadwozie: 4 dzwiowy sedan
Napęd: przód
Zawieszenie: przód, kolumna McPhersona, tył belka
Silniki: VQ30DE 3.0L V6, VQ20DE 2.0L V6
Moc: 190KM wersja US, 193KM wersja QX
Pojemność bagażnika: 470 litrów
Skrzynia biegów: 4-biegowa automatyczna lub 5-biegowa manualna
Długość: w zależności od wersji od 4811 do 4768 mm
Szerokość /b] 1770 mm
Wysokość /b] 1415 mm
VQ30DE:
- wchodzi 3.9 litra oleju
- rozrząd na łańcuchu
Różnice przed i polifcie
-tylne lampy oraz tylna blenda
-inna kierownica
-inny panel klimatyzacji
-po lifcie listwy w kolorze nadwozia
-po lifcie elektroniczny przebieg kilometrów oraz w QX komputer pokładowy
-tweetery przed liftem w słupkach po lifcie na boczku drzwiowym
Maxima A33 2000-200?
Nissan Maxima piątej generacji oznaczony był jako model A33 i produkowany w latach 2000-200?. Podobnie jak w modelu A32 występowały wersje QX i US które rożniły się tylko wyglądem wewętrznym, zewnętrznym oraz osprzętem pod maską. Warto dodać, że wersja US była produkowna tylko przez trzy lata po czym została zastąpiona przez nowszą generację. QX był produkowany dłużej, wynikało to zapewne z faktu, że europa nie doczekała się następcy. Auta napędzane były znanymi z A32 silnikami serii VQ, jednak tym razem to wersja amerykańska otrzymała wiecej koni mechanicznych. Europejska maxima była oferowana z dwulitrowym lub trzylitrowym silnikiem benzynowym V6 o oznaczeniach VQ20DE i VQ30DE o mocy odpowiednio 140 i 200km. Skrzynie to znane z wcześniejszej wersji cztero biegowy automat oraz pięciobiegowy manual. Wersja US przez pierwsze dwa lata oferowana była z silnikiem VQ30DE-k o mocy 222 lub 227km, skrzynie biegów jak w wersji QX. W 2002 roku w maximie zadebiutował trzy i pół litrowy silnik VQ35DE zastępując mniejszą jednostkę. Nowy silnik dysponował mocą 255km i mógł być połączony z pięciobiegową automatyczna lub sześciobiegowyą manualną skrzynią. Samochody miały napędzane koła przednie.
Zaczynam od A32, zachecam do opisu pozostalych modeli, sugestii i ewentualnych poprawek tekstu.
Jakie roznicew a32 miedzy przed a poliftem?
Do opisu innych modeli mozna uzyc mojego szablony lub zrobic to po swojemu
NP: Nissan Maxima piatej generacji oznaczony był jako model A33 i produkowany w latach xxxx-xxxx.
Ostatnio zmieniony 2013-12-31, 13:18 przez dylson, łącznie zmieniany 9 razy.
Dylosn, zrób podział na opis i dane tecniczne, jako dane taką listę coś jak to,
DANE TECHNICZNE
Nadwozie: 4 dzwiowy sedan
Napęd: przód
Zawieszenie: przód, kolumna McPhersona, tył belka
Silniki: VQ30DE 3.0L V6, VQ20DE 2.0L V6
Moc: 190KM wersja US, 193KM wersja QX
Pojemność bagażnika: 470 litrów
Skrzynia biegów: 4-biegowa automatyczna lub 5-biegowa manualna
Długość: w zależności od wersji od 4811 do 4768 mm
Szerokość /b] 1770 mm
Wysokość /b] 1415 mm
VQ30DE:
- wchodzi 3.9 litra oleju
- rozrząd na łańcuchu
coś w ten deseń, my będziemy uzupełniać
DANE TECHNICZNE
Nadwozie: 4 dzwiowy sedan
Napęd: przód
Zawieszenie: przód, kolumna McPhersona, tył belka
Silniki: VQ30DE 3.0L V6, VQ20DE 2.0L V6
Moc: 190KM wersja US, 193KM wersja QX
Pojemność bagażnika: 470 litrów
Skrzynia biegów: 4-biegowa automatyczna lub 5-biegowa manualna
Długość: w zależności od wersji od 4811 do 4768 mm
Szerokość /b] 1770 mm
Wysokość /b] 1415 mm
VQ30DE:
- wchodzi 3.9 litra oleju
- rozrząd na łańcuchu
coś w ten deseń, my będziemy uzupełniać
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"
Do 7s to raczej daleko.sznikers99 pisze:Według strony http://www.zeroto60times.com/ Maxima A32 w serii ma 7s do 100km/h...
po lifcie zegary dostały elektroniczny stan kilometrów oraz spalanie. Dodatkowo inny panel klimatyzacji.
Amerykańska wersja miała na początku czarne plastiki zamiast drewnopodobnych, -manualną klimatyzacje (nie wszystkie),
-niektóre miały białe zegary,
-tylne zagłówki wtopione w kanapę,
-audio BOSE (w większości)
-jednotłoczkowe zaciski z przodu
-niektóre wersje nie miały nawet ABS
-system EVAP (większość amerykańskich miała, ale nie wszystkie)
-otwieranie przednich szyb z pilota w celu przewietrzenia kabiny
Amerykańska wersja miała na początku czarne plastiki zamiast drewnopodobnych, -manualną klimatyzacje (nie wszystkie),
-niektóre miały białe zegary,
-tylne zagłówki wtopione w kanapę,
-audio BOSE (w większości)
-jednotłoczkowe zaciski z przodu
-niektóre wersje nie miały nawet ABS
-system EVAP (większość amerykańskich miała, ale nie wszystkie)
-otwieranie przednich szyb z pilota w celu przewietrzenia kabiny
Tweetery zmieniły pozycję, po lifcie są na boczku drzwiowym.dylson pisze: Napisze ktos jakie zmiany przyniosl lift A32?
Z wnetrza to chyba tylko inna kierownica i czwarta poducha?
Chyba przycisk otwierania wlewu paliwa tez zmienił miejsce (ostatnio Tata pożyczył auto i dobry duszek chciał mi zatankować, niestety nie znalazł przycisku, obsługa stacji tez nie znalazła wiec uważam to za zmianę na gorsze )
Wersje wyposażenia w D
A mam takie pytanko do Was jako znawców Maxim z czego dokładnie wynika różnica mocy w VQ30 z Maxi A31 i A32 i czy jest możliwość bezproblemowego uzyskania mocy z A32 w silniku z A31 z góry dzięki
Była Padlina:
Sajmooon'owa "Padlina"
Była Gruzz Operacyjna:
Sentra B15 Gruzz in da Haułs
Nissan jeszcze będzie... coming soon [2022]
Sajmooon'owa "Padlina"
Była Gruzz Operacyjna:
Sentra B15 Gruzz in da Haułs
Nissan jeszcze będzie... coming soon [2022]
Nie no ja wiem że to 2 różne auta ale chodzi mi o to że w A31 3.0 ma 170 KM a w A32 190 i skąd ta różnica czym różnią się silniki no bo jak jest SR to wiadomo czym różnią się te silniki z różnych aut i różnych roczników to czy jest tak w Maximach i czy graty z młodszej wersji można przełożyć do starszej żeby uzyskać moc z nowszej wersji
Była Padlina:
Sajmooon'owa "Padlina"
Była Gruzz Operacyjna:
Sentra B15 Gruzz in da Haułs
Nissan jeszcze będzie... coming soon [2022]
Sajmooon'owa "Padlina"
Była Gruzz Operacyjna:
Sentra B15 Gruzz in da Haułs
Nissan jeszcze będzie... coming soon [2022]
Sajmooon, Poprzednik A32 to J30 A31 to w zasadzie tylko Cefiro.
a J30/A31 miały silniki z rodziny VG, takie jak w 300ZX Z31, bo Z32 miało DOHC już.
W A32 jest rodzina VQ
a J30/A31 miały silniki z rodziny VG, takie jak w 300ZX Z31, bo Z32 miało DOHC już.
W A32 jest rodzina VQ
Ostatnio zmieniony 2013-12-23, 13:21 przez DubSon, łącznie zmieniany 1 raz.
Ahaa to dzięki bardzo za wytłumaczenie i sory za moje pomyłki
Była Padlina:
Sajmooon'owa "Padlina"
Była Gruzz Operacyjna:
Sentra B15 Gruzz in da Haułs
Nissan jeszcze będzie... coming soon [2022]
Sajmooon'owa "Padlina"
Była Gruzz Operacyjna:
Sentra B15 Gruzz in da Haułs
Nissan jeszcze będzie... coming soon [2022]
Oba QXy przed i po lifcie mają otwieranie wlewu obok bagażnika w drzwiach kierowcy.MacGayver pisze:a właśnie. Wersja US miała otwieranie wlewu na linkę przy fotelu, a wersja EU miała na przycisk - przed liftem chyba pod zegarami, a po lifcie w środkowej konsoli)
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"
czy aby na pewno? http://allegro.pl/panel-srodkowy-maxima ... 38593.html
nie mówię że na 100% ale już w wielu które serwisujemy dokładnie takie otwieranie jest
nie mówię że na 100% ale już w wielu które serwisujemy dokładnie takie otwieranie jest
-
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa
gdzieś się spotkałem, że A33 QX było produkowane do 2006 roku chyba w katalogach z częściami tak piszą....hmm zobaczcie to :
http://nissan4u.com/parts/maxima/el_ca33/2006_1/
http://nissan4u.com/parts/maxima/el_ca33/2006_1/
-
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa
Witam
W końcu tu dotarłem i dokładam swoje 3 grosze
Nissan maxima a32 automat
Zacisk hamulcowy przedni dwutłoczkowy
Wymiary tłoczka to 40,40mm średnica i długość 50,60mm ciężko było dostać ale pasują od volvo ( chyba 850 ) i od opla antary są idealnie tego samego rozmiaru.Podam numery katalogowe od volva to P404903 od opla P404902 firma FRENKIT tak pisze na opakowaniu i zestaw uszczelek D4203 firma AUTOFREN . Może komuś sie przyda
W końcu tu dotarłem i dokładam swoje 3 grosze
Nissan maxima a32 automat
Zacisk hamulcowy przedni dwutłoczkowy
Wymiary tłoczka to 40,40mm średnica i długość 50,60mm ciężko było dostać ale pasują od volvo ( chyba 850 ) i od opla antary są idealnie tego samego rozmiaru.Podam numery katalogowe od volva to P404903 od opla P404902 firma FRENKIT tak pisze na opakowaniu i zestaw uszczelek D4203 firma AUTOFREN . Może komuś sie przyda
a widzieli nową Maxime w wersji do produkcji?
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Bd1qCi5nSKw[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Bd1qCi5nSKw[/youtube]
W temacie różnic pomiędzy A31 i A32. Pierwszy miałem, drugi mam do dziś, oba widoczne w obrazku w podpisie
https://www.facebook.com/marek.korbecki ... 5098535366
https://www.facebook.com/marek.korbecki ... 5098535366
A32 i... A31, dla którego znalazłem nowy dom...