Instalacja LPG w SR20VE
Moderator: Maniek-ol
- Modzelitto
- fanatyk nissana
- Posty: 1561
- Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
- Lokalizacja: Warszawa Włochy
Instalacja LPG w SR20VE
Witam.
Myślę, że temat się przyda potomnym (o ile ktoś w ogóle zdecyduje się na taki krok )
Do rzeczy. Instalacja oparta głównie na polskich gratach, m.in.:
- zbiornik toroidalny 600X250 46l brutto (Bormech),
- sterownik Tech 224 (LpgTech),
- reduktor AC R01 250KM (czerwony),
- wtryski Dragon (Lpg Tech),
- przewody 8mm,
Tak to wygląda obecnie u mnie:
Zbiornik
Po kilku patentach realnie wchodzi ok. 42l (brutto 46)
Przełącznik
Sterownik
Reduktor (centralnie pod akumulatorem)
Wtryski strona prawa
Strona lewa
No i ogólnie pod maską
Instalacja wystrojona przy pomocy szerokopasmówki, brak jakiejkolwiek różnicy w dynamice jazdy. Ogólnie jak na razie instalacja jest niezauważalna. Różnica natomiast jest znaczna... przy dystrybutorze
Prace wykonał warsztat Klinika LPG
Pierwsze 600km za mną, więc troszkę za wcześnie na polecanie zakładu w 100%, jak i raporty spalania, ale myślę, że będzie dobrze
Pozdr.
Myślę, że temat się przyda potomnym (o ile ktoś w ogóle zdecyduje się na taki krok )
Do rzeczy. Instalacja oparta głównie na polskich gratach, m.in.:
- zbiornik toroidalny 600X250 46l brutto (Bormech),
- sterownik Tech 224 (LpgTech),
- reduktor AC R01 250KM (czerwony),
- wtryski Dragon (Lpg Tech),
- przewody 8mm,
Tak to wygląda obecnie u mnie:
Zbiornik
Po kilku patentach realnie wchodzi ok. 42l (brutto 46)
Przełącznik
Sterownik
Reduktor (centralnie pod akumulatorem)
Wtryski strona prawa
Strona lewa
No i ogólnie pod maską
Instalacja wystrojona przy pomocy szerokopasmówki, brak jakiejkolwiek różnicy w dynamice jazdy. Ogólnie jak na razie instalacja jest niezauważalna. Różnica natomiast jest znaczna... przy dystrybutorze
Prace wykonał warsztat Klinika LPG
Pierwsze 600km za mną, więc troszkę za wcześnie na polecanie zakładu w 100%, jak i raporty spalania, ale myślę, że będzie dobrze
Pozdr.
QG15+
- sliwka1232
- fanatyk nissana
- Posty: 359
- Rejestracja: 2012-09-19, 21:50
- Lokalizacja: Przeworsk
dobrze wygląda instalacja, zadbaj tylko o osłonięcie reduktora, żeby nie owiewało go powietrze podczas jazdy bo w zimę może okazać się że gaz przy mocniejszych obciążeniach będzie zamarzał i będzie strzelało w wydech i reduktor będzie tracił stabilność ciśnienia. Ja u siebie też mam drugi reduktor nisko i w zimę muszę go osłaniać przed powietrzem wpadającym przez kratki w zderzaku.
Była Mazda, był Nissan, był Saab, było Volvo, jest BMW E61
Odpowiednio wyprofilowana dziura w tłumiku szmerów oraz jakaś izolacja powinna zaradzić
Nie cytujemy postów w całości!
Nie cytujemy postów w całości!
Ostatnio zmieniony 2013-11-24, 22:05 przez Pawel18PL, łącznie zmieniany 1 raz.
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Nie można było dać reduktora gdzieś pod rurę dolotu? Ile to mniej węża od wody, gazu pod maska = szybsze grzanie reduktora, dostarczanie Lpg do wtryskiwaczy. Problem z przymarzaniem też nie miałby miejsca. Chyba, że zależało na schowaniu instalacji z oczu [img]http://[url=http://www.aukcjoner.pl/gallery/015119620-.html#I1][/img]
Części P11 GT
viewtopic.php?p=371041#371041
viewtopic.php?p=371041#371041
Pewnie zostanę zwyzywany za to co napisze ale cóż. Jak coś mi się podoba to napisze, że mi się podoba ale jak coś mi się nie podoba to też napisze.
Montaż instalacji LPG do samochodu o zacięciu sportowym (a przecież auto z VE takim jest) to jak dla mnie jest pomyłka. No sorry ale jak nie stać Cię na tankowanie to sobie odpuść sportowe auto.
Ale z VE jest inaczej bo tu mamy dupowóz i sportowe auto w jednym. Do dupowozu LPG ok do sportowego auta to już nie. Ideałem byłoby jakby po przełączeniu fazy przełączał się na benzynę
Jak ktoś kiedyś powiedział
Na gaz to są zapalniczki a i te lepsze zapalniczki są na benzynę
Montaż instalacji LPG do samochodu o zacięciu sportowym (a przecież auto z VE takim jest) to jak dla mnie jest pomyłka. No sorry ale jak nie stać Cię na tankowanie to sobie odpuść sportowe auto.
Ale z VE jest inaczej bo tu mamy dupowóz i sportowe auto w jednym. Do dupowozu LPG ok do sportowego auta to już nie. Ideałem byłoby jakby po przełączeniu fazy przełączał się na benzynę
Jak ktoś kiedyś powiedział
Na gaz to są zapalniczki a i te lepsze zapalniczki są na benzynę
Żaden problem ustawić w sterowniku LPG przełączanie na PB po załączeniu zmiennych tylko po co??? Dobre komponenty i ustawiona instalacja na szerokopasmówce bez wizji druciarstwa i amatorki to sama przyjemność z jazdy.
Części P11 GT
viewtopic.php?p=371041#371041
viewtopic.php?p=371041#371041
- Modzelitto
- fanatyk nissana
- Posty: 1561
- Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
- Lokalizacja: Warszawa Włochy
sznikers99, sliwka1232, dzięki Jak na razie ciężki grudzień się szykuje dla Almery- do pokonania prawie 3kkm, mam nadzieję, że bezproblemowo
bullitt, dobra uwaga, pewnie wyjdzie w praniu już za miesiąc
Fenr1r, zgadza się
George, był taki plan na samym początku, ale to wiązało się z wyrzuceniem tłumika szmerów- co spowodowałoby zmniejszenie pojemności dolotu i odczuwalny spadek mocy, zwłaszcza Nm.
Temperatura przełączania jest ustawiona na 35st.- obecnie trwa ok. 3min.
zuh, każdy ma prawo wyrazić swoją opinię- po to jest ten temat
VE to silnik o zacięciu sportowym? Piszesz jak o RB26, lub 2JZ Przecież VE seryjnie jeździło w P11 z CVT na pokładzie o osiągach niewiele lepszych niż seria P11GT. Zwykły SR z głowicą zmiennofazową- najprostsza droga do 200KM+
bullitt, dobra uwaga, pewnie wyjdzie w praniu już za miesiąc
Nie bardzo rozumiemPawel18PL pisze:Odpowiednio wyprofilowana dziura w tłumiku szmerów
Fenr1r, zgadza się
George, był taki plan na samym początku, ale to wiązało się z wyrzuceniem tłumika szmerów- co spowodowałoby zmniejszenie pojemności dolotu i odczuwalny spadek mocy, zwłaszcza Nm.
Temperatura przełączania jest ustawiona na 35st.- obecnie trwa ok. 3min.
zuh, każdy ma prawo wyrazić swoją opinię- po to jest ten temat
VE to silnik o zacięciu sportowym? Piszesz jak o RB26, lub 2JZ Przecież VE seryjnie jeździło w P11 z CVT na pokładzie o osiągach niewiele lepszych niż seria P11GT. Zwykły SR z głowicą zmiennofazową- najprostsza droga do 200KM+
QG15+
zuh, LPG to takie samo paliwo jak ON czy benzyna (nie dosłownie ). Dlaczego nie można do sportowego samochodu zakładać LPG? Nie potrafię tego zrozumieć.
Dla mnie argument
A co do instalacji Modzelitto, to czekam na dobrą relację po paru tysiącach kilometrów
Dla mnie argument
jest kaleką. Podaj coś sensownego, bo tak to nawet nie mamy o czym polemizowaćzuh pisze:Na gaz to są zapalniczki a i te lepsze zapalniczki są na benzynę
A co do instalacji Modzelitto, to czekam na dobrą relację po paru tysiącach kilometrów
Modzelitto pisząc rura dolotu miałem na myśli miejsce pomiędzy przepływomierzem a początkiem kolektora.
Części P11 GT
viewtopic.php?p=371041#371041
viewtopic.php?p=371041#371041
- Modzelitto
- fanatyk nissana
- Posty: 1561
- Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
- Lokalizacja: Warszawa Włochy
ModzelittoA to ta pucha w Almerze N15 w tym miejscu siedzi. No to zmienia postać rzeczy. Primera nie ma tego w tym miejscu
sznikers99 akurat przykład, który podałeś to czysta ściema i chłyt maketingowy . Nie da się na komponentach, które ma to auto osiągnąć takich wyników. Za mało wydajne wtryski, reduktory, prehistoryczny sterownik gazu. Nie umniejsza jednak to tego, ze da się uzyskać lepsze wyniki na LPG niż na PB.
sznikers99 akurat przykład, który podałeś to czysta ściema i chłyt maketingowy . Nie da się na komponentach, które ma to auto osiągnąć takich wyników. Za mało wydajne wtryski, reduktory, prehistoryczny sterownik gazu. Nie umniejsza jednak to tego, ze da się uzyskać lepsze wyniki na LPG niż na PB.
Części P11 GT
viewtopic.php?p=371041#371041
viewtopic.php?p=371041#371041
- Modzelitto
- fanatyk nissana
- Posty: 1561
- Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
- Lokalizacja: Warszawa Włochy
a ja tam Cie popieram bo wiem ile VE pali i wiem jakie koszta sie ponosi na stacji benzynowej z tytułu użytkowania VE , szczególnie jak się chce troche po deptać ciekawi mnie teraz raport spalania LPG
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"
Chodziło o auta budowane przez tunerów.
Auto które ma blisko 200km i waży ponad tone trudno nazwać dupowozem. Faktem jest to że sam silnik nie czyni auta sportowym. Niech będzie jak napisał vixo, sportopodobne.
Auto które ma blisko 200km i waży ponad tone trudno nazwać dupowozem. Faktem jest to że sam silnik nie czyni auta sportowym. Niech będzie jak napisał vixo, sportopodobne.
Tu się z Tobą zgodze i niech tak zostanie.komorokoro pisze:a poza tym tematem tego wątku miały być spostrzeżenia i uwagi Piotrka po założeniu gazu w VE a nie jałowa dyskusja typu lubie nie lubie
- Modzelitto
- fanatyk nissana
- Posty: 1561
- Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
- Lokalizacja: Warszawa Włochy
auto sportowe to dla mnie naprawde sportowe wozy typu kuniesejhgdfhjgdsfjzeeeeg, lambo, ferrari, porsche-i to tez nie wszystkie modele
ja mialem fieste z 2l pod maska, odpychala sie zacnie i jezdzila tez na LPG przez 4 lata, zrobila chyba 100tys na lpg i nic sie nie wysralo!!
pozatym nie ma sensu robic przelaczania przy zmiennej fazie, bo jak sie chce poszalec to na bene i gnieciemy
bardzo ladnie pochowana instalacja
jesli mozesz to napisz koszt takiej instalki bo to tez wazna sprawa
ja mialem fieste z 2l pod maska, odpychala sie zacnie i jezdzila tez na LPG przez 4 lata, zrobila chyba 100tys na lpg i nic sie nie wysralo!!
pozatym nie ma sensu robic przelaczania przy zmiennej fazie, bo jak sie chce poszalec to na bene i gnieciemy
bardzo ladnie pochowana instalacja
jesli mozesz to napisz koszt takiej instalki bo to tez wazna sprawa
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
- Modzelitto
- fanatyk nissana
- Posty: 1561
- Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
- Lokalizacja: Warszawa Włochy
A najlepsze jest to, że o to wcale nie prosiłem Samo jakoś tak wyszło, np. brak miejsca na reduktor pod dolotem, czy chęć zamontowania jak najkrótszych wężyków wtryski->kolektorAd@mus pisze:bardzo ladnie pochowana instalacja
3500zł na gotowo. Myślę, że do przyjęcia, w końcu było to dla warsztatu niezłe wyzwanie, biorąc pod uwagę, że zajmują się głównie VolvoAd@mus pisze:jesli mozesz to napisz koszt takiej instalki
Jest jeden niestety objaw, który mnie irytuje- na LPG przy dodaniu gazu obroty najpierw spadają, a później dopiero rosną. Myślę, że to kwestia niedokończonego strojenia...
QG15+
- Modzelitto
- fanatyk nissana
- Posty: 1561
- Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
- Lokalizacja: Warszawa Włochy
Tym właśnie różnią się gazownicy, którzy stawiają na jakość i miłe wspomnienia bez wiecznych narzekań i poprawek od standardowego LPG Drut Team.Modzelitto pisze: A najlepsze jest to, że o to wcale nie prosiłem Samo jakoś tak wyszło, np. brak miejsca na reduktor pod dolotem, czy chęć zamontowania jak najkrótszych wężyków wtryski->kolektor
Części P11 GT
viewtopic.php?p=371041#371041
viewtopic.php?p=371041#371041
- killer2000
- fanatyk nissana
- Posty: 2169
- Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
- Lokalizacja: Łódź
Miejsce reduktora jest dobre sam mam tak zamontowane i w zimie mam ciepło w aucie dodatkowym plusem jest to że jest nisko położony wiec nie ma problemów z odpowietrzaniem układu.Modzelitto pisze:Zobaczymy jak tej zimy sprawdzi się obecne miejsce reduktora. Jeśli się nie sprawdzi- będziemy szukać innego rozwiązania
Bo tak naprawdę ty się o to nie powinieneś prosić to powinien być standard.Modzelitto pisze: A najlepsze jest to, że o to wcale nie prosiłem Samo jakoś tak wyszło, np. brak miejsca na reduktor pod dolotem, czy chęć zamontowania jak najkrótszych wężyków wtryski->kolektor
No i witamy w gronie zapalniczek
Modzelitto pisze:Jest jeden niestety objaw, który mnie irytuje- na LPG przy dodaniu gazu obroty najpierw spadają, a później dopiero rosną. Myślę, że to kwestia niedokończonego strojenia...
Wiesz co - ja u siebie mam dokładnie to samo na instalacji BRC Sequent24.
Przy okazji - miałem P10 z '91 z SR20Di. Przy 240kkm został założony LPG II-gen. Prima śmigała jak miło. Zrobiła ponad 120kkm na LPG i nic z silnikiem się nie działo. Niestety dostała strzała w tyłek..... Spalanie na trasie przy prędkościach 120km/h na poziomie 7,5-8L/100km. Po mieście 13-13,5L/100km.
Olej cały czas 5W50 i nie było żadnych dolewek. Silnik remontu nie widział.
Znajomy był lepszy - ponad 200kkm na LPG w Primerze i co? Nic silnik pracował jak należy.
A to najlepszy dowód na to, że LPG/CNG jest mało szkodliwe
http://motoryzacja.interia.pl/news/o-il ... 55358,5905
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
- killer2000
- fanatyk nissana
- Posty: 2169
- Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
- Lokalizacja: Łódź
-
- nowy na forum
- Posty: 2
- Rejestracja: 2013-11-29, 20:43
- Lokalizacja: klinikalpg.pl
Dzień dobry/wieczór Nissanowiczom:)
Myśmy są poniekąd sprawcą zamieszania:).
Przepraszam, że nie będę cytował autorów poszczególnych opinii a odniosę się zbiorczo do uwag nt. naszej pracy.
Bardzo sensowna wydaje się uwaga odnośnie ewentualnej osłony reduktora na zimę.
Istotnie przy pierwszym przeglądzie przyjrzymy się wnikliwie jak tam reduktora powietrze może omiatać. W trakcie strojenia temperatura reduktora nie spadła poniżej 60st a gazu poniżej 30. Ale w duże mrozy można sprawdzić jak to będzie wyglądało.
Trochę czasu spędziłem patrząc na komorę silnika i kombinując jak tam sensownie rozmieścić graty i nie wydaje mi się, żeby można było lepiej:), jak na razie nie znalazłem w uwagach propozycji która sprawdziłaby się pod maską tego auta. Faktycznie nie jestem całkiem zadowolony z długości węży wodnych, ale czasem optimum nie jest osiągalne, chyba że jeszcze wpadnę na jakiś pomysł.
Wtryskiwacze wpasowane na milimetry. Masakra.. Z pojedynczymi Hanami byłoby o niebo łatwiej, ale mamy przekonanie, że Dragony będą lepsze jakościowo, a niestety nie występują w wersji pojedynczej.
Nie było w żaden sposób naszym celem ukrywanie instalacji - gdyby było takie zamówienie pewnie jeszcze byśmy coś się postarali żeby schować sterownik, filtr FL i może jeszcze coś. Ale nie taki był cel ćwiczenia.
Cena była trochę promocyjna:), urzekł nas projekt!
Ile tam teraz przejechane? Spotkamy się przed przeglądem po 1k km, czy już na okoliczność przeglądu? Musimy się jeszcze trochę przejechać z WBO w pupie:). No i rozpoznać przyczynę " na LPG przy dodaniu gazu obroty najpierw spadają, a później dopiero rosną." Tak było od początku ? Bo nie zauważyłem...
PS. Szczególne pozdrowienia dla zuha gdyby nie tacy jak On LPG pewnie byłoby droższe:)
Myśmy są poniekąd sprawcą zamieszania:).
Przepraszam, że nie będę cytował autorów poszczególnych opinii a odniosę się zbiorczo do uwag nt. naszej pracy.
Bardzo sensowna wydaje się uwaga odnośnie ewentualnej osłony reduktora na zimę.
Istotnie przy pierwszym przeglądzie przyjrzymy się wnikliwie jak tam reduktora powietrze może omiatać. W trakcie strojenia temperatura reduktora nie spadła poniżej 60st a gazu poniżej 30. Ale w duże mrozy można sprawdzić jak to będzie wyglądało.
Trochę czasu spędziłem patrząc na komorę silnika i kombinując jak tam sensownie rozmieścić graty i nie wydaje mi się, żeby można było lepiej:), jak na razie nie znalazłem w uwagach propozycji która sprawdziłaby się pod maską tego auta. Faktycznie nie jestem całkiem zadowolony z długości węży wodnych, ale czasem optimum nie jest osiągalne, chyba że jeszcze wpadnę na jakiś pomysł.
Wtryskiwacze wpasowane na milimetry. Masakra.. Z pojedynczymi Hanami byłoby o niebo łatwiej, ale mamy przekonanie, że Dragony będą lepsze jakościowo, a niestety nie występują w wersji pojedynczej.
Nie było w żaden sposób naszym celem ukrywanie instalacji - gdyby było takie zamówienie pewnie jeszcze byśmy coś się postarali żeby schować sterownik, filtr FL i może jeszcze coś. Ale nie taki był cel ćwiczenia.
Cena była trochę promocyjna:), urzekł nas projekt!
Ile tam teraz przejechane? Spotkamy się przed przeglądem po 1k km, czy już na okoliczność przeglądu? Musimy się jeszcze trochę przejechać z WBO w pupie:). No i rozpoznać przyczynę " na LPG przy dodaniu gazu obroty najpierw spadają, a później dopiero rosną." Tak było od początku ? Bo nie zauważyłem...
PS. Szczególne pozdrowienia dla zuha gdyby nie tacy jak On LPG pewnie byłoby droższe:)
Ostatnio zmieniony 2013-11-29, 21:39 przez klinikalpg.pl, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
Michał
Michał
- Modzelitto
- fanatyk nissana
- Posty: 1561
- Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
- Lokalizacja: Warszawa Włochy
O witam serdecznie Pana Michała
Co do osłony, myślę, że może okazać się w zimę konieczna, z uwagi na nawiew na skrzynię:
Co do osłony, myślę, że może okazać się w zimę konieczna, z uwagi na nawiew na skrzynię:
Hehe, cieszę się niezmiernieklinikalpg.pl pisze:Cena była trochę promocyjna:), urzekł nas projekt!
Stanęło na ok. 600km. W weekend za dużo nie dojdzie. Myślę, że moglibyśmy w miarę możliwości przyspieszyć wizytę z uwagi na jeszcze suchą nawierzchnięklinikalpg.pl pisze:Ile tam teraz przejechane?
Tak, trochę to wkurzające jest, bo muszę uczyć się na nowo ruszać autemklinikalpg.pl pisze:Tak było od początku ? Bo nie zauważyłem...
QG15+