[P11/WP11] Klimatyzacja
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
- deBestciak
- fanatyk nissana
- Posty: 358
- Rejestracja: 2010-11-01, 13:26
- Lokalizacja: Szczecin
- waichwaich
- fanatyk nissana
- Posty: 308
- Rejestracja: 2009-12-22, 10:19
- Lokalizacja: Kamionka/Swindon UK
no to i tak nieźle w Lubartowie Bosch service Jublewscy 300 zeta za samo nabicie
Ostatnio zmieniony 2011-05-20, 14:47 przez waichwaich, łącznie zmieniany 1 raz.
- deBestciak
- fanatyk nissana
- Posty: 358
- Rejestracja: 2010-11-01, 13:26
- Lokalizacja: Szczecin
odmi, Pogadaj z Zecikiem moze załatwi Ci taniej chłodnice klimy i osuszacz Tu masz meila do niego zetparts@op.pl
- waichwaich
- fanatyk nissana
- Posty: 308
- Rejestracja: 2009-12-22, 10:19
- Lokalizacja: Kamionka/Swindon UK
Mam pytanie czy da się ten osuszacz wymienić samemu tak żeby czynnik chłodzący nie uciekł z obiegu Dziś zakupiłem nową rurkę aluminiową bo tą co mam teraz była spawana mówię nic tylko się coś rozszczelniło i ku mojemu zdziwieniu odkręcam a tu mi sadzi czynnikiem jak głupie to ją od razu zakręciłem, widocznie nie doceniłem spawacza Chciałem się zabrać za te piny przy osuszaczu żeby zobaczyć czy sprężarka ruszy ale ni cholery nie mogę ściągnąć tej wtyczki bez rozkręcania połowy samochodu Widać że dawno nie był wymieniany tak wiec kupić nowy i wymienić nie zaszkodzi pytanie tylko czy ten czynnik nie ucieknie ? Czy robił to ktoś sam czy lepiej pojechać wydać te 300 zł i mieć problem z głowy
Koszt osuszacza na alledrogo około 70 zł z tego co widzę tak więc jeśli tylko on jest przyczyną to dużo by się zaoszczędziło jeśli jest to wykonalne w warunkach domowych
Koszt osuszacza na alledrogo około 70 zł z tego co widzę tak więc jeśli tylko on jest przyczyną to dużo by się zaoszczędziło jeśli jest to wykonalne w warunkach domowych
Samemu nie da rady. Trzeba spuścić czynnik, wymienić osuszacz, nabić klime czynnikiem.
Może jakbyś sam spuścił czynnik, wymienił osuszacz i podjechał na nabicie byłoby taniej, ale według mnie lepiej jechać do serwisu. Z tego co pamiętam to przy przewodach, które wchodzą do osuszacza są jakieś uszczelki, które po pierwsze pewnie trzeba wymienić, a po drugie jak będzie jakaś nieszczelność, to w serwisie i tak będą musieli poprawiać.
Może jakbyś sam spuścił czynnik, wymienił osuszacz i podjechał na nabicie byłoby taniej, ale według mnie lepiej jechać do serwisu. Z tego co pamiętam to przy przewodach, które wchodzą do osuszacza są jakieś uszczelki, które po pierwsze pewnie trzeba wymienić, a po drugie jak będzie jakaś nieszczelność, to w serwisie i tak będą musieli poprawiać.
- waichwaich
- fanatyk nissana
- Posty: 308
- Rejestracja: 2009-12-22, 10:19
- Lokalizacja: Kamionka/Swindon UK
- waichwaich
- fanatyk nissana
- Posty: 308
- Rejestracja: 2009-12-22, 10:19
- Lokalizacja: Kamionka/Swindon UK
Bezpieczniki? (w sumie nie wiem gdzie, ale od klimy tez chyba jakis powinien byc) Przekaznik? Sprawdz sprezarke 'na krotko' - albo kombinujesz z przekaznikiem i na odpowiednia nozke podajesz mase, albo wyciagasz wtyczke z osuszacza i tam zwierasz piny (ja stosowalem ta druga metode, bo nie moglem dojsc, ktory to przekaznik od klimatyzacji - serwisowki wskazywaly dwa rozne). Jezeli sprezarka sie zalaczy, to tak jak ktos juz wyzej napisal, prawdopodobnie brak czynnika w ukladzie. Podjedz wtedy do jakiegos specjalisty, aby sprawdzil ile go jest. Mozliwa jest jakas nieszczelnosc w ukladzie.
Pozdrawiam
Dodane: plytki nawiewu nie musisz wymieniac, mozesz polutowac - poszukaj na forum, bylo o tym.
Pozdrawiam
Dodane: plytki nawiewu nie musisz wymieniac, mozesz polutowac - poszukaj na forum, bylo o tym.
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Może się spotkaliście z taką sytuacja. Tydzień temu wstawiłem nową używaną chłodnice klimy pojechałem na nabicie i o dziwo klima zadziałała, fajnie chłodziła, sprężarka działała razem z wentylatorami wyłączając się od czasu do czasu.
Teraz tydzień nie jeździłem i klima nie chłodzi. Po załączeniu klimy z kabiny, sprężarka się załącza, wentylatory chodzą...non stop(a wcześniej się co jakiś czas wyłączały), na osuszaczu widać przez okienko kontrolne że jest środek chłodzący. Chłodnica klimy od lewej strony tu gdzie przychodzi wąż ze sprężarki jest gorąca, natomiast po prawej, od strony osuszacza już jest chłodna. Tyle na razie ustaliłem. Nie wiem o co chodzi.
PS. Powiedzcie czy ten aluminiowy wąż który biegnie z osuszacza do kabiny powinien być chłodny?
Teraz tydzień nie jeździłem i klima nie chłodzi. Po załączeniu klimy z kabiny, sprężarka się załącza, wentylatory chodzą...non stop(a wcześniej się co jakiś czas wyłączały), na osuszaczu widać przez okienko kontrolne że jest środek chłodzący. Chłodnica klimy od lewej strony tu gdzie przychodzi wąż ze sprężarki jest gorąca, natomiast po prawej, od strony osuszacza już jest chłodna. Tyle na razie ustaliłem. Nie wiem o co chodzi.
PS. Powiedzcie czy ten aluminiowy wąż który biegnie z osuszacza do kabiny powinien być chłodny?
Witam,
Do wczoraj klima działała u mnie jak należy, aż czasami było za zimno. Teraz jak włączam klime słychać że sprężarka się załącza, ale klima nie chłodzi. Sprężarka powinna się co jakiś czas wyłączyć i włączyć, jednak u mnie się nie wyłącza. Słychać jakieś syczenie w okolicy schowka, żaden przewód nie robi się zimny.
To syczenie to jakaś nieszczelność, awaria, czy brak czynnika?
Wymiana osuszacza i nabicie było robione 4 lata temu. Ktoś coś podpowie zanim udam się do serwisu?
Pozdrawiam.
Do wczoraj klima działała u mnie jak należy, aż czasami było za zimno. Teraz jak włączam klime słychać że sprężarka się załącza, ale klima nie chłodzi. Sprężarka powinna się co jakiś czas wyłączyć i włączyć, jednak u mnie się nie wyłącza. Słychać jakieś syczenie w okolicy schowka, żaden przewód nie robi się zimny.
To syczenie to jakaś nieszczelność, awaria, czy brak czynnika?
Wymiana osuszacza i nabicie było robione 4 lata temu. Ktoś coś podpowie zanim udam się do serwisu?
Pozdrawiam.
Ale jeżeli jest pusto w układzie, to czy przypadkiem sprężarka nie powinna pozostać w stanie spoczynku? (tak przynajmniej jest u mnie - brak czynnika, sprężarka nie działa).
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Właśnie po to jest czujnik ciśnienia, który znajduje się na osuszaczu. Jak nie ma odpowiedniego ciśnienia w układzie, to komputer nie pozwoli załączyć sprężarki.
Przy tych temperaturach, które obecnie panują na zewnątrz to kila na postoju będzie właśnie tak działać. Jej efektywność pojawi się dopiero przy prędkościach powyżej 70 lub 80 km/h.
Przy tych temperaturach, które obecnie panują na zewnątrz to kila na postoju będzie właśnie tak działać. Jej efektywność pojawi się dopiero przy prędkościach powyżej 70 lub 80 km/h.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_