Jak to jest w przypadku samochodów zasilanych gaźnikiem lecz doładowanych turbosprężarką ?
Pytanie czysto teoretyczne.
Przy okazji możemy stworzyć "kompendium" wiedzy na ten temat gdyż nasz kochany polski internet nie ma nic do powiedzenia w tym temacie (sensownego i pomocnego)
Są dwie możliwości turbienia gaźnikowców:
I) draw-thru - zwykły gaźnik przed turbo
pt1) Plusy:
a) "prostota konstrukcji"
b) Dostępność wszelakich gaźników
pt2) Minusy:
a) Brak IC
b) Możliwość zapalenia się mieszanki w dolocie
II)blow thru - nadcisnieniowy gaznik za turbo
pt1) Plusy
a) bezpieczniejsza od w/w
b) IC
pt2) Minusy
a) Ciężko o taki gaźnik
b) nadal jest mniej rozwojowy niż układ wtryskowy
Jakie samochody posiadały taki układ fabrycznie?
1) Renault 5 turbo
2) Renault 18 1.6t
3) Daihatsu Charade GTti
4) Saab 9000 1987-1991 2.0t
5)..
(będe dopisywał jeśli ktoś takowe zna)
Czy ktoś zna producentów (nazwy) gaźników nadciśnieniowych ?
1) Solex 32 dis
2) ..
(jest to dyskusja otwarta która mam nadzieje pomoże mi uturbić auto kumpla który się na to uparł
