SZPERA pod SR20
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
SZPERA pod SR20
Jako, że tematu konkretnie o szperach nie ma, a temat o k11 zdechł, po za tym dotyczny innych mocy i skrzyni, postanowiłem założyć ten.
Szpera, czy z ang. LSD ma za zadanie blokować mechanizm różnicowy, co jak już zostałem uświadomiony pomaga i podczas jazdy na wprost i przy pokonywaniu zakrętów. Temat LSD w RWD to inna działka, ja chcę się zająć FWD, bo takowe mam.
Na rynku jest trochę firmowych szper jak NISMO, CUSCO, Quaife, ale łączy je jedno - drogi koszt zakupu. Prócz tego są zestawy do modyfikacji seryjnych dyferencjałów od zestawu podkładek, po tzw PHANTOM GRIP.
Proszę o nie unoszenie się ludzi, którzy "sami" doszli do patentu z podkładkami celem zaciśnienia dyferencjału, bo na zagranicznych forach są całe DIY jak to zrobić, na jednej stronie nawet było zestawienie grubości podkładek z przybliżoną wartością zeszperowania jakie dają, niestety nie potrafię teraz znaleźć tej strony, a jak ktoś ma namiar to proszę o podzielenie się linkiem
Tyle wstępem, teraz mam pytania do "wtajemniczonych", jak doświadczenia z tym tematem, czy ktoś robił Phantom Gripa, bo generalnie chodzi o dwie płytki i 4 sprężynki zaworowe, jak doświadczenia z podkładkami
Jak na tym cierpi dyfer Bo oba patenty mają ten minus, że ich zasada działania opiera się o ścieranie czy to płytek, czy to podkładek, a jak wiadomo opiłki to nie jest ulubiona rzecz w oleju.
I ostanie pytanie czy różnicówka jest wymienna między skrzyniami z SR20, przykładowo, jak poprzez testy zajadę różnicówkę ze skrzyni z P11 GT to czy mogę za to włożyć ze zwykłego 2.0
Pozdrawiam
Szpera, czy z ang. LSD ma za zadanie blokować mechanizm różnicowy, co jak już zostałem uświadomiony pomaga i podczas jazdy na wprost i przy pokonywaniu zakrętów. Temat LSD w RWD to inna działka, ja chcę się zająć FWD, bo takowe mam.
Na rynku jest trochę firmowych szper jak NISMO, CUSCO, Quaife, ale łączy je jedno - drogi koszt zakupu. Prócz tego są zestawy do modyfikacji seryjnych dyferencjałów od zestawu podkładek, po tzw PHANTOM GRIP.
Proszę o nie unoszenie się ludzi, którzy "sami" doszli do patentu z podkładkami celem zaciśnienia dyferencjału, bo na zagranicznych forach są całe DIY jak to zrobić, na jednej stronie nawet było zestawienie grubości podkładek z przybliżoną wartością zeszperowania jakie dają, niestety nie potrafię teraz znaleźć tej strony, a jak ktoś ma namiar to proszę o podzielenie się linkiem
Tyle wstępem, teraz mam pytania do "wtajemniczonych", jak doświadczenia z tym tematem, czy ktoś robił Phantom Gripa, bo generalnie chodzi o dwie płytki i 4 sprężynki zaworowe, jak doświadczenia z podkładkami
Jak na tym cierpi dyfer Bo oba patenty mają ten minus, że ich zasada działania opiera się o ścieranie czy to płytek, czy to podkładek, a jak wiadomo opiłki to nie jest ulubiona rzecz w oleju.
I ostanie pytanie czy różnicówka jest wymienna między skrzyniami z SR20, przykładowo, jak poprzez testy zajadę różnicówkę ze skrzyni z P11 GT to czy mogę za to włożyć ze zwykłego 2.0
Pozdrawiam
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
- killer2000
- fanatyk nissana
- Posty: 2169
- Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
- Lokalizacja: Łódź
Heh, jak wstawiłem posta to zauważyłem, że zapomniałem wspomnieć, że wstawienie skrzyni z VZ-R za bagatela conajmniej 1500zł nie wchodzi w gre
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
Na jednym piszą, że badziewie na innym masowo to montują do FWD jak i RWD, dlatego piszę czy ktoś u Nas się w to bawił, bo konstrukcja jest banalna, zasada działania też, a Ty bombel chyba się bawiłeś w podkładki
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
Moim zdaniem temat nie warty uwagi jeśli nie bawisz się w sport.Arias pisze:Heh, jak wstawiłem posta to zauważyłem, że zapomniałem wspomnieć, że wstawienie skrzyni z VZ-R za bagatela conajmniej 1500zł nie wchodzi w gre
A jeśli już bawisz się w sport, to 1500zł na skrzynkę ze szperą to wcale niedużo. To 4x mniej niż komplet dobrych opon
Nie wiem za ile masz dojście do Phantom Gripa, ale na ich stronie kit do Primery kosztuje $349. Czyli 1000zł.
I teraz zadaj sobie pytanie:czy chcesz za 1000zł (+500zł na robociznę, rozbieranie dyfra, montaż i demontaż skrzyni) mieć namiastkę szpery, czy za 1500zł wsadzić skrzynkę z VZR i mieć szperę
Leon III FR 1.4 TSI 164KM/271Nm
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535
http://www.rajdoactive.pl
Opony sportowe, Oleje Millers Oils, Wyposażenie rajdowe RRS i Schroth
tel. 534820535
Słuszna uwaga....
Co nie zmienia faktu że nadal nikt obecnyhc na forum nie odważył się wsadzić Phantom Gripa i nie znamy konkretnej opinii..
Jeśli już zabawa ze szpera to najlepszym rozwiazaniem jest skrzynia z VZ-ra
Ostatnio sobie szukałem wartości przełożeń aby porównać z innymi skrzyniami które wychodzą pod SR20 ale nie znalazłem gdyby ktoś miał proszę o wklejenie linku
Pozdro
Co nie zmienia faktu że nadal nikt obecnyhc na forum nie odważył się wsadzić Phantom Gripa i nie znamy konkretnej opinii..
Jeśli już zabawa ze szpera to najlepszym rozwiazaniem jest skrzynia z VZ-ra
Ostatnio sobie szukałem wartości przełożeń aby porównać z innymi skrzyniami które wychodzą pod SR20 ale nie znalazłem gdyby ktoś miał proszę o wklejenie linku
Pozdro
Niedawno w jakimś temacie trwała dyskusja o przełożeniach skrzyń. Chyba kolega Czajnik chciał zmienić główne przełożenie (dał ogłoszenie w giełda) i tam był taki OT o przełożeniach skrzyń
[ Dodano: 2013-07-19, 00:56 ]
Sory już mi się przypomiało to był temat kolegi nismojoe o frutach z usa i tam był ten potężny off
[ Dodano: 2013-07-19, 00:56 ]
Sory już mi się przypomiało to był temat kolegi nismojoe o frutach z usa i tam był ten potężny off
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
Po 1 to dajcie mi linka gdzie za 1500zł mozna kupic skrzynie z vzr, bo szpera od niej nie pasuje do zwykłej skrzyni.
Po 2. Mowisz o dostępnosci szper, ale chyba nie masz o tym zielonego pojęcia, ostatnio zagłębiałem się i jedyna dostepnosc jeszcze nie potwierdzona to gripper jako szpera płytkowa, oraz quaife jako torsen. Nismo juz nie produkowane i nie do dostania...
Po 2. Mowisz o dostępnosci szper, ale chyba nie masz o tym zielonego pojęcia, ostatnio zagłębiałem się i jedyna dostepnosc jeszcze nie potwierdzona to gripper jako szpera płytkowa, oraz quaife jako torsen. Nismo juz nie produkowane i nie do dostania...
Trzeba częściej odwiedzać zagraniczne serwisy na g20.net była jakiś miesiąc temu nismo i kaaz do sprzedania w sklepie amerykańskim jest cusco za bagatela 6500zł
Co do skrzyni z VZ-R to faktycznie tak klepnąłem, bo sugerowałem się cenami na yahoo
Temat widzę, że zbacza bo pytałem o trwałość i efektywność rozwiązań homemade, bo phantom gripa też się da zrobić znacznie taniej
Gaweł, skrzynie wyjmuje i rozbieram sam więc o to chodziło, żeby zrobić tanio "szpere" na codzień
Co do skrzyni z VZ-R to faktycznie tak klepnąłem, bo sugerowałem się cenami na yahoo
Temat widzę, że zbacza bo pytałem o trwałość i efektywność rozwiązań homemade, bo phantom gripa też się da zrobić znacznie taniej
Gaweł, skrzynie wyjmuje i rozbieram sam więc o to chodziło, żeby zrobić tanio "szpere" na codzień
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
- killer2000
- fanatyk nissana
- Posty: 2169
- Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
- Lokalizacja: Łódź
na forum almerek angielskich gościu ma 3 vzry na części do opier.... także ten tego można się spytać o skrzynie
[ Dodano: 2013-07-19, 10:15 ]
ten tego właśnie byłem w temacie tych 3 vzrów na częśći i się zmoczyłem troche słuchać mnie teraz co tam napisali 300euro skrzynie 500euro silnik
[ Dodano: 2013-07-19, 10:15 ]
ten tego właśnie byłem w temacie tych 3 vzrów na częśći i się zmoczyłem troche słuchać mnie teraz co tam napisali 300euro skrzynie 500euro silnik
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"
- killer2000
- fanatyk nissana
- Posty: 2169
- Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
- Lokalizacja: Łódź
trzeba się zarejestrować
http://www.almeraownersclub.com/threads ... and.48112/
http://www.almeraownersclub.com/threads ... and.48112/
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"
Phantom gripem nie ma sie co interesowac...w zasadzie wyglada to tak:
Patent zerzniety ze starych sztywnych mostow z jedym ale...
Oryginalnie miedzy satelitami a koszem byl zestaw przekladek i tarczek, to glownie one generowaly tarcie i okreslony w Nm opor.
W PG:
Rozpieramy satelity a jedyny opor, ktory zyskujemy to minimalnie zwiekszone tarcie miedzy satelitami, podkladkami slizgowymi i koszem. Oraz tarcie miedzy plytami PG a satelitami....i tu kolejna uwaga. Mala powierzchnia styku i rozna twardosc materialow...
Ogolnie patent slabo pracujacy i mocno dyskusyjny...
Patent zerzniety ze starych sztywnych mostow z jedym ale...
Oryginalnie miedzy satelitami a koszem byl zestaw przekladek i tarczek, to glownie one generowaly tarcie i okreslony w Nm opor.
W PG:
Rozpieramy satelity a jedyny opor, ktory zyskujemy to minimalnie zwiekszone tarcie miedzy satelitami, podkladkami slizgowymi i koszem. Oraz tarcie miedzy plytami PG a satelitami....i tu kolejna uwaga. Mala powierzchnia styku i rozna twardosc materialow...
Ogolnie patent slabo pracujacy i mocno dyskusyjny...
O takie wypowiedzi mi chodziło Czyli krótko mówiąc, jeżeli szpera to tylko "kupna" czy to skrzynia z VZ-R, czy wyrób tunerski. Na ulicę i do podjeżdżawek warto jak ktoś ma na to fundusze, ja lepiej zainwestuje w lepszą oponę
Dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam
Dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT
Moje GT
powiedz coś wiecej na jej temat. płytkowa, torsen?tak pytam z ciekawosci jak jest zbudowana moze da sie wyregulować na mocniejszą. Nismo fabrycznie tez jest ustawiona na 2,5kg*m ale mozna wyregulowac płytkami na mocniej.
ktos coś powie wiecej na temat tej szpery z VZR? bo ogólnie to wszyscy sie zachwycają ale moze ktos cos powie o budowie tej szpery?
ktos coś powie wiecej na temat tej szpery z VZR? bo ogólnie to wszyscy sie zachwycają ale moze ktos cos powie o budowie tej szpery?
-
- nowy na forum
- Posty: 19
- Rejestracja: 2014-03-08, 21:17
- Lokalizacja: Brodnioca
podpinam się pod temat, macie jakieś świeże info o szperach ?
N14 GTi SR20DE, Rallycar
viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150
N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel
viewtopic.php?t=21606
viewtopic.php?t=20750&postdays=0&postor ... &start=150
N15 GTi SR20DEH, Pies tropiciel
viewtopic.php?t=21606
Ja mam od 2 tygodni VZR w SUNNY GTI 170 KM .
Jutro zawody i więcej się wypowiem.
Skrzynia krótka 1,2,3 (szybka).
Dorobić trzeba parę gratów (półośka krótka) itp.
Więcej info w moim temacie lub prosze PW.
viewtopic.php?t=11960&start=150
pzdr
Jutro zawody i więcej się wypowiem.
Skrzynia krótka 1,2,3 (szybka).
Dorobić trzeba parę gratów (półośka krótka) itp.
Więcej info w moim temacie lub prosze PW.
viewtopic.php?t=11960&start=150
pzdr
Ostatnio zmieniony 2014-03-14, 14:21 przez DARO GTI, łącznie zmieniany 1 raz.
Czerwone auta sa szybsze ...
http://www.ebay.com/itm/NISSAN-SR20DE-L ... 06&vxp=mtr
Czy to jest rozwiązanie typu phantom grip? Pytam z czystej ciekawości, nie planuję kupować jakby co.
Czy to jest rozwiązanie typu phantom grip? Pytam z czystej ciekawości, nie planuję kupować jakby co.
pozdr. Kamil