TURBO - co potrzeba i ile kosztuje?? Kompendium wiedzy
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
- MagicalFire
- doświadczony forumowicz
- Posty: 252
- Rejestracja: 2013-06-21, 21:38
- Lokalizacja: Cybinka
- Kontakt:
wkladanie malej turbiny np z diesla ma jakis sens w planie soft turbo (turbo z focusa 1.8 tddi)?
co rozumuje pod pojeciem soft turbo?
doladowanie ok 06-08b, moc maxymalna 220ps
zabieg nie na kreske tylko do dupowoza, czyli elastyczne poruszanie sie na codzien plus mniej meczaca trasa vmax 130km/h,
kolektor wydechowy self made, orurowanie self made, wydech ori po wycince, seryjne wtryski z sr20de + darmo wozowa instalacja LPG (podobno stag ma spory potencjal)
no i wiadomo napewno ecuM
IC z opla frontiera (alu korpus niski, gruby i dlugi idealny na srodek zdesia)
całość fantow na ww spec to max 2000zl ale czy moze sie to udac?
uznajmy to za set startowy bo i tak chcac go wykonac musialbym nowa glowice robic
co rozumuje pod pojeciem soft turbo?
doladowanie ok 06-08b, moc maxymalna 220ps
zabieg nie na kreske tylko do dupowoza, czyli elastyczne poruszanie sie na codzien plus mniej meczaca trasa vmax 130km/h,
kolektor wydechowy self made, orurowanie self made, wydech ori po wycince, seryjne wtryski z sr20de + darmo wozowa instalacja LPG (podobno stag ma spory potencjal)
no i wiadomo napewno ecuM
IC z opla frontiera (alu korpus niski, gruby i dlugi idealny na srodek zdesia)
całość fantow na ww spec to max 2000zl ale czy moze sie to udac?
uznajmy to za set startowy bo i tak chcac go wykonac musialbym nowa glowice robic
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
wlasnie to by byla proba ladowania malych pieniedzy w miekkie doladowanie zeby usprawnic dayly cara
wczora jechalem 1.2 tsi w fabii-bardzo przyjemne 85ps w benzyniaku, elastycznosc i dynamika na zadowalajacym poziomie
po co nowe generacje malych silnikow maja turbiny skoro 1.2 n/a bez trudu moze uzyskiwac 85ps?
taka dywagacja-turbo na codzien, nie do sportu:)
wczora jechalem 1.2 tsi w fabii-bardzo przyjemne 85ps w benzyniaku, elastycznosc i dynamika na zadowalajacym poziomie
po co nowe generacje malych silnikow maja turbiny skoro 1.2 n/a bez trudu moze uzyskiwac 85ps?
taka dywagacja-turbo na codzien, nie do sportu:)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
hubert90 piszesz o turbinie z P11 TD, czyli cd20T ? to ma 90 koni i jak sam napisałeś pompuje 0.7 bara. Piszesz też o kolektorze z GTi-R'a, czyli chcesz założyć to na SR'a ... ? Turbo z 90 konnego auta do wolnossącego 130 konnego ? Gdzie tu sens ? Gdzie tu logika ?
Ad@mus niżej uzyskiwany moment obrotowy- subiektywne odczucie lepszego przyśpieszenia
więcej części zamiennych związanych z osprzętem turbo
większe koszty serwisowe
wystarczy
Ad@mus niżej uzyskiwany moment obrotowy- subiektywne odczucie lepszego przyśpieszenia
więcej części zamiennych związanych z osprzętem turbo
większe koszty serwisowe
wystarczy
viewtopic.php?t=15336 - bluzy NISSANZONE.pl w sprzedaży
Po co dawać małe turbo? Są plusy i minusy, które raczej większość zna. Wiadomo, jeśli chcemy dmuchnąć więcej powietrza, to przy małej sprężarce mocniej ją wysilimy niż większą oraz będzie cieplej. Ale z drugiej strony wstanie szybciej i zmniejszy laga, a przy wydajnym IC nie będzie zauważalnej różnicy.
Po co jeszcze turbo? Chyba przede wszystkim, żeby uzyskać więcej momentu obrotowego, dzięki któremu możemy powiedzieć, że silnik jest elastyczny. A słowo "elastyczność", zaraz po sprawności, to najbardziej porządany parametr silnika
edit: uprzedziłeś mnie trochę, ale już nie będę zmieniał.
Różnie ludzie na to patrzą, ogólnie jest obecnie wśród producentów tzw. downsizing. Tak samo jak w n/a jeden silnik może generować różne wartości momentu, i później mocy. Ale takie dwa silniki różnią się szczegółami (uszczelka pod głowicą, tłoki itp), które wpływają na trwałość takiej jednostki. Więc wysilone n/a ma się gorzej do podobnego tylko, że doładowanego, z którego można wyciągnąć jeszcze więcej.Ad@mus pisze:po co nowe generacje malych silnikow maja turbiny skoro 1.2 n/a bez trudu moze uzyskiwac 85ps
Po co jeszcze turbo? Chyba przede wszystkim, żeby uzyskać więcej momentu obrotowego, dzięki któremu możemy powiedzieć, że silnik jest elastyczny. A słowo "elastyczność", zaraz po sprawności, to najbardziej porządany parametr silnika
edit: uprzedziłeś mnie trochę, ale już nie będę zmieniał.
A wyjaśnij mi, dlaczego uważasz że nie da się użyć takiej turbosprężarki czy jakiejkolwiek innej podobnej? Co ma moc auta w którym była, do mocy auta w którym będzie? Przecież ona służy do sprężania powietrza, z którego później wraz z odpowiednią dawką paliwa po spaleniu wytworzy się ostatecznie moc.yapko pisze:Turbo z 90 konnego auta do wolnossącego 130 konnego ? Gdzie tu sens ? Gdzie tu logika ?
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
Znaczy się ja bym również dopisał że, takie zabawki jak DET 2-3/ SMT6 to już przeżytek.
Nikt kto myśli poważnie o Turbo nie bawi się w tego typu gadżety.
EMU EMU jeszcze raz EMU. Czyli postęp, postęp jeszcze raz postęp
Cena ~ 1800 zł plus wiązka 200 zł + adapter Bluetooth 200 zł i strojenie 1000 PLN
W grę wchodzą również inne gadżety takie jak czujniki i sonda szerokopasmowa.
O podłączeniu wiązki nie piszę bo to indywidualna sprawa
Nikt kto myśli poważnie o Turbo nie bawi się w tego typu gadżety.
EMU EMU jeszcze raz EMU. Czyli postęp, postęp jeszcze raz postęp
Cena ~ 1800 zł plus wiązka 200 zł + adapter Bluetooth 200 zł i strojenie 1000 PLN
W grę wchodzą również inne gadżety takie jak czujniki i sonda szerokopasmowa.
O podłączeniu wiązki nie piszę bo to indywidualna sprawa
Ad@mus , jeżeli masz gaz to strojenie masz na własną ręke i dużo łatwiej . Jeździł swojego czasu gościu uturbiona panda 1.4 i miał zakład gdzie zakładali gaz napis na jego aucie "jazda zaczyna się po przełączeniu na gaz" czy podobnie i robiło te auto robote na gazie lepsza niż na benzynie
P10 CrashTest - corsa skasowana włącznie z słupkami drzwiami i szybą
P11 Skandynaw - na wiosnę ukończę
S13 200SX CA18DET - Driftcar w budowie
P11 Skandynaw - na wiosnę ukończę
S13 200SX CA18DET - Driftcar w budowie