Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Montaż poliuretanów

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
wronek
fanatyk nissana
Posty: 938
Rejestracja: 2009-12-09, 18:43
Lokalizacja: Łódź

Montaż poliuretanów

Post autor: wronek » 2013-03-11, 16:57

Jak wygląda montaż tulei poliuretanowych do wahaczy? Wsadza się najpierw jedną polowę potem drugą a na koniec tuleja metalowa? I najważniejsze czy obie połowy powinny wchodzić lekko (czyli ręką) czy ciężko czyli prasą? Smaruje się i wahacz w środku i całą tą tuleje metalową?
K10 GA16DE + Madzia 323 :)

Awatar użytkownika
ciapek
fanatyk nissana
Posty: 682
Rejestracja: 2009-12-09, 21:47
Lokalizacja: Kosobudy

Post autor: ciapek » 2013-03-11, 18:12

Montujesz dokładnie tak, jak napisałeś. ewentualnie tuleje metalową montujesz za pomocą np. ścisku stolarskiego, nie trzeba używać dużej siły. Demontaż starych tulei gumowo-metalowych to jedynie prasą(za cholere czymś innym tego nie wyciągniesz)

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2013-03-11, 18:46

ciapek pisze:Demontaż starych tulei gumowo-metalowych to jedynie prasą
Dokładnie... Jeśli nie posiadasz typowej praski hydraulicznej to weź śrubę z nakrętką nakręconą do połowy włóż w wewnętrzny trzpień i na imadle wypchnij...
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-03-11, 19:03

Starą można wypalić (gumę) i środkowa tuleja wyjdzie, zewnętrzną trzeba rozciąć :)

foo
fanatyk nissana
Posty: 1783
Rejestracja: 2009-12-09, 13:46
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: foo » 2013-03-11, 19:22

A jak nie chcesz wypalić, to cienkie wiertło i jedziesz gumę naokoło jak frezem ;)

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-11, 19:34

z jakiej firmy masz te tuleje i do jakiej fury. montowałem jakiś czas temu do siebie i mam pewne spostrzeżenia . nie jest to takie proste jak mówicie. jest trochęzabawy:)

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-03-11, 19:37

Ja montowałem poli jak na razie na przód w N14, mam od strongflex.
Nie jest tak źle czajnik :P

foo
fanatyk nissana
Posty: 1783
Rejestracja: 2009-12-09, 13:46
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: foo » 2013-03-11, 19:42

Jak k10 to nie spodziewaj się łożyskowanych, poli jak to z poli - zawsze jest przy tym "czysta" ;) zabawa. Nie kładłbym ich na glucie producenta, a od kopa na miedzi jak już coś.

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-11, 19:50

najlepsze jest do tego to smarowidło zielone od wylkanizatora tylko ro do cięzarowych nie to białe mydło do osobówek.

chodzi oustawienie obu połówek względem siebie właśnie ze Strongflexa bo o ileprzód ma tylko dwie tuleje to tył ma ich od cholery i będzie to wszystko ciężko chodziło.
tak na marginesie ja mam na przód teflon założony do tyłu niestety nie mozna tak zrobić:(

Awatar użytkownika
wronek
fanatyk nissana
Posty: 938
Rejestracja: 2009-12-09, 18:43
Lokalizacja: Łódź

Post autor: wronek » 2013-03-11, 20:08

czajnik pisze:z jakiej firmy masz te tuleje i do jakiej fury. montowałem jakiś czas temu do siebie i mam pewne spostrzeżenia . nie jest to takie proste jak mówicie. jest trochęzabawy:)
strongflex, micra k10
http://nissan4u.com/parts/micra/el_k10/ ... tration_2/

zawieszenie to ze stabem po lewej stronie, wahacze dwie sztuki na strone, w sumie 8 tulei.

czajnik pisze:chodzi oustawienie obu połówek względem siebie właśnie ze Strongflexa
możesz pociągnąć temat, ew. wytłumaczyć jak krowie na rowie :)

i czemu smar od strongflexa jest be?
K10 GA16DE + Madzia 323 :)

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2013-03-11, 20:10

foo pisze:A jak nie chcesz wypalić, to cienkie wiertło i jedziesz gumę naokoło jak frezem
Dobra metoda jak się zagina czasoprzestrzeń i robi na przyśpieszeniu :) Próbowałem u siebie i o ile metoda dobra to niesamowicie powolna wymagająca cierpliwości... :)
foo pisze:Nie kładłbym ich na glucie producenta, a od kopa na miedzi jak już coś.
Nie wiem jak inni ale wazelina od ES jest super, raz posmarowałem przy zakładaniu i ani raz do tej pory nie zaskrzypiało.
czajnik pisze:chodzi oustawienie obu połówek względem siebie właśnie
Jest problem ale tylko przy montażu wahacza wleczonego do budy bo trzeba wcisnąć w gniazdo ale tak to robota przyjemna :)
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-11, 20:18

trudno to opisać. trzeba połówkę nasunąć na tulejkę potem drugą i tak obracać aż będą obie dobrze pasowały wzgledem siebie. zaznaczyć markerem i w tej pozycji zamontować do wahacza. otwór na tulejkę nie zawsze jest idealnie centryczny bo to jakby nie patrzeć masowa produkcja :)

Awatar użytkownika
klaudi29
nowy na forum
Posty: 29
Rejestracja: 2013-03-09, 19:35
Lokalizacja: MOTORYZACJA ,SPORT

Post autor: klaudi29 » 2013-03-12, 09:24

montaż tak jak tu piszą jest łatwy,tylko wciskasz rekami :-D ,demontaż starych jest trudniejszy -najlepiej na prasie,trzeba pamiętać tez o smarze,który miałem w komplecie.
ja montowałem takie
http://rpmotorsport.pl/auta/nissan-alme ... 19328.html
a na e baju znalazłem takie
http://www.ebay.com/itm/N15-Almera-GTi- ... 20b2acbc80

zdjęć nie mogę dołączyć chyba, ze chcesz to na priva ci prześle jak to wygląda już zamontowane

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-12, 19:55

te pierwsze to strongfle czyli te najpopulatniejsze

Awatar użytkownika
wronek
fanatyk nissana
Posty: 938
Rejestracja: 2009-12-09, 18:43
Lokalizacja: Łódź

Post autor: wronek » 2013-03-16, 12:03

czy tuleje w wahacz wciska się z użyciem smaru czy bez? instrukcja SF mówi że bez, na wielu forach można przeczytać że lepiej smarować.
K10 GA16DE + Madzia 323 :)

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-16, 16:18

teoria a praktyka nie zawsze idą w parze. kto smaruje ten jedzie.z praktyki wiem że lepiej posmarować

SPOKOjny
doświadczony forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 2012-07-21, 08:36
Lokalizacja: małopolska

Post autor: SPOKOjny » 2013-03-16, 22:05

w środę zakładałem poliuretan na tył do bmw e46 :-P i były smarowane takim czerwonym olejkiem który został dołożony do zestawu (bliźniaczy jak ten co jest do oliwienia k&n po myciu :-P ),i weszły jak w masło tak więc na pewno łatwiej i prościej ;-)

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-03-17, 06:31

Posmarować nigdy nie zaszkodzi ;)
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
wronek
fanatyk nissana
Posty: 938
Rejestracja: 2009-12-09, 18:43
Lokalizacja: Łódź

Post autor: wronek » 2013-05-13, 15:10

Czy obie połówki tulei powinny się idealnie schodzić w gnieździe wahacza?

Czy lukę 8mm można uznać za błąd producenta czy to normalna rzecz? Dwie Micry, dwa różne wahacze, jeden oryginał, drugi Yamato.
K10 GA16DE + Madzia 323 :)

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-05-13, 22:26

dziwne ja mam w sunnym oryginały i obie połówki sie o siebie opierają

Awatar użytkownika
wronek
fanatyk nissana
Posty: 938
Rejestracja: 2009-12-09, 18:43
Lokalizacja: Łódź

Post autor: wronek » 2013-05-14, 09:39

dzwoniłem do strongflexa, powiedzieli że zależy od tulei, w jednych może być z przerwą w innych bez, troche dziwne.
K10 GA16DE + Madzia 323 :)

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2013-05-14, 14:28

Czy będzie przerwa czy nie to nie istotne, ważne żeby się na zawnątrz nie wyciskały bo będzie skrzeczeć jak cholera. A od siebie dodam że warto byłoby te tuleje w ogóle wkleić do wahacza, żeby nie było szansy, że je wyciśnie.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-05-14, 22:04

wyciska jak nie masz ustawoionej osiowości. własnie dlatego wspominałem o dokładnym ustawieniu obu połówek wzgledem siebie

Awatar użytkownika
marlos90
fanatyk nissana
Posty: 712
Rejestracja: 2010-05-29, 23:07
Lokalizacja: LBN

Post autor: marlos90 » 2014-07-10, 21:33

to ja mam problem z moimi poli tulejkami w górnych wahaczach P11, od jakiegoś czasu z jednej strony zaczęło się odzywać i ostatnio naszła mnie wena że rozbiorę, posmaruję i poskładam ale niestety d...
w szerszej części górnego wahacza śruba się zablokowała w metalowej tulei i nie idzie jej wybić, już uchwyt się pogiął nawet od wybijania młotkiem:/ ktoś coś doradzi?

tak w ogóle to co w czym ma pracować? ta metalowa tulejka ma się ruszać w poli tulejkach czy jak?
i wahacz bardzo ciężko ruszyć góra dół ręką, a te oryginalne na plastikowych tulejkach chodzą leciutko..
My GTline viewtopic.php?t=20447

SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2014-07-11, 08:58

Dlatego ja raczej nie założę do górnego poli. Dość długo szperałem po amerykańskich forach szukając info o poli, które oni zakładają, dzięki nismojoe mam kilka sztuk ES na aucie. I teraz tak, hamburgery wręcz odradzają montowanie takich tulei w górnych wahaczach, bo wg nich jest z tego więcej problemów niż pożytku. Twierdzą, że oryginalne rozwiązanie jest bardzo dobre, bo nowy wahacz OEM jest wystarczająco sztywny nawet do jazdy po torze, a poli jest po prostu za miękkie i po zamontowaniu zawsze są problemy z geometrią. Tylko oni mają OEM części w normalnych cenach to im łatwo mówić, że szkoda zachodu na kombinacje.
Oczywiście dorabiają też tuleje np z tego materiału, który się nazywa derlin, ale wtedy zazwyczaj robią kanapkę: gruba otoczka zewnętrzna z aluminium, w środku tuleja z derlinu (stosunkowo niedużo materiału) i metalowa tuleja na śrubę. Czyli wynikowo taka tuleja zrobiona jest ze sztywniejszego materiału, którego jest mniej, więc zapewnia mniejsze ugięcie.
Tu jest też odpowiedź, dlaczego niektórzy klubowicze po zamontowaniu poli (szczególnie czerwonych) w górnych wahaczach uzyskują pochylenie koła: 10mm krótszy wahacz to camber -1 st w stosunku do serii, w wahaczu na zbyt miękkiej tulei uginają się i tuleje od strony zwrotnicy i te od strony auta, co daje efekt skrócenia wahaczy (tuleje ze śrubami przesuwają się do wewnątrz wahacza).
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
marlos90
fanatyk nissana
Posty: 712
Rejestracja: 2010-05-29, 23:07
Lokalizacja: LBN

Post autor: marlos90 » 2014-07-12, 09:25

ja mam żółte poli, i to by wyjaśniało dlaczego mam łyse opony po brzegach z przodu :/ ciekawe jak u innych.. także czas wrócić do oem wersji
My GTline viewtopic.php?t=20447

SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B

Awatar użytkownika
marlos90
fanatyk nissana
Posty: 712
Rejestracja: 2010-05-29, 23:07
Lokalizacja: LBN

Post autor: marlos90 » 2014-07-12, 16:39

oczywiście, bo końcówki drążków zmieniałem i później lekko mi ściągało więc byłem na ustawieniu zbieżności, sprzęt laserowy i jedyne co wyszło to delikatnie kąt skrętu był poza normą ale Pan stwierdził że to wina obniżenia samochodu bo był o jakieś 40-45mm niższy bo mam sprężyny Weitec
My GTline viewtopic.php?t=20447

SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B

Awatar użytkownika
lewy
fanatyk nissana
Posty: 495
Rejestracja: 2010-05-12, 21:09
Lokalizacja: gdynia

Post autor: lewy » 2014-07-12, 17:26

a ma ktoś może do sprzedania do 100nx na przód i tył?
Byle by do przodu

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2063
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2015-01-28, 15:28

które poli lepsze? czerwone czy żółte?
duża różnica pomiędzy nimi jest?
oczywiście mowa o strongflexach

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2015-01-28, 15:57

Żółte zdecydowanie twardsze, ale szybko się układają i mniej skrzypią. U mnie wcale. Jak do dupowozu, żeby mieć spokój z wymianą to czerwone, jak progress to żółte plus dobry amor i sprężyny, rozpórki itd.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i Hamulce”