Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[N14] Piski z rozrządu GA14DE

Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik

Awatar użytkownika
mimier
fanatyk nissana
Posty: 1446
Rejestracja: 2009-12-10, 13:27
Lokalizacja: Londyn

Post autor: mimier » 2011-06-14, 10:24

Jeśli nikt nie ma zastrzeżeń co do treści wkleję to do "zrób to sam" ;)

Awatar użytkownika
logan
stały bywalec
Posty: 136
Rejestracja: 2011-03-08, 20:23
Lokalizacja: Okolice Warszawy

Post autor: logan » 2011-06-14, 18:43

dziś udało mi się znaleźć pokrywę rozrządu z pompą oleju. najtańsza 120zł + koszt przesyłki to 150zł wyjdzie, simering wału i świec zapłonowych, nie pamiętam nazw, z azji w każdym bądź razie więc wszystko co erlinga zostaje wyrzucone, uszczelniacz także, może uda mi się skombinować porządną masę uszczelniającą. no cóż człowiek uczy się na błędach... teraz przynajmniej będę wiedzieć jak odkręcić starą żeby nic znowu nie popsuć :mrgreen:
Patrząc na stan techniczny oraz blacharski większości aut japońskich w naszym kraju powiem tylko jedno: Cholery nie powinny... A JEŻDŻĄ ! !

nol152
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2011-08-16, 18:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: nol152 » 2011-11-24, 23:42

CZy da rade wymienic górne kola na walkach i górny pasek rozrzadu przy zdjeciu pokrywy zaworów i pokrywy rozrzadu górnej czy jest jakis z tym problem

[ Dodano: 2011-11-24, 23:43 ]
górny lancuszek

Awatar użytkownika
logan
stały bywalec
Posty: 136
Rejestracja: 2011-03-08, 20:23
Lokalizacja: Okolice Warszawy

Post autor: logan » 2011-11-25, 09:10

nol152, jest to możliwe jak najbardziej. Koła zębate na wałkach rozrządu (te górne pojedyńcze), górny łańcuch, napinacz i dwa ślizgi. To można wymienić po zdjęciu dekla i górnej obudowy rozrządu.

1. Odkręcasz ślig górny i z prawej na dole, a potem napinacz.
2. Odkręcasz śruby od kół zębatych i zdejmujesz jak się uda to oba.
3. Według znaków na kołach i łańcuchu zakładasz nowe, zakładasz napinacz, ślizgi i gotowe.

Jeśli nie masz na kołach zębatych znaki i na łańcuchach to składasz wedle znaków. Jeśli nie proponuję powycierać z oleju i albo białym markerem albo korektorem porobić znaki.

P.S. Jedyne z czym możesz mieć problem to zdjęcie starego i założenie nowego łańcucha na koło pośrednie. Mało miejsca jest między nim a obudową. Nie trzeba go odkręcać, wystarczy pokręcić łańcuchem na boki.
Patrząc na stan techniczny oraz blacharski większości aut japońskich w naszym kraju powiem tylko jedno: Cholery nie powinny... A JEŻDŻĄ ! !

nol152
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2011-08-16, 18:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: nol152 » 2011-11-26, 07:21

Dzieki bardzo za wyczerpujaca odpowiedz na dniach kupie komplet rozrzadu i to zrobie tylko ze jest zimno ale cos wymysle, mam jeszcze male pytanko uszczelniacz na wale znajduje sie za kolem pasowym napedzajacym alternator i wspomaganie wystarczy kolo zdjac i wyciagnac stary uszczelniacz i wlozyc nowy, czy jest z tym jakis problem

Awatar użytkownika
logan
stały bywalec
Posty: 136
Rejestracja: 2011-03-08, 20:23
Lokalizacja: Okolice Warszawy

Post autor: logan » 2011-11-26, 13:38

alternator, wspomaganie i pompę wody :) tak, za kołem pasowym masz uszczelniacz wału, problem może być jedynie z odkręceniem śruby koła chyba że masz o co zaprzeć klucz i przekręcisz rozrusznikiem. wyjęcie starego uszczelniacza to technika dowolna, z wsadzeniem nowego będziesz mieć tylko taki problem że musi wejść idealnie równo.
Patrząc na stan techniczny oraz blacharski większości aut japońskich w naszym kraju powiem tylko jedno: Cholery nie powinny... A JEŻDŻĄ ! !

nol152
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2011-08-16, 18:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: nol152 » 2011-11-26, 16:12

Dieki wiejki jakos sie bede musial za to zabrac a z tym lancuszkiem to ja mam silnik 1.4 z 1995r to tam ulegl troche zmianie uklad rozrzadu i w górnym lancuchu mam tylko napinacz nie ma szyny tak wiec czeka mnie troche mniej roboty

[ Dodano: 2011-11-26, 16:15 ]
a tak przy okazji czy przy twojej wymianie rozrzadu kompletnego klepia zawory na zimnym przez 2-3sek i czy rozrzad mniej halasuje

Awatar użytkownika
logan
stały bywalec
Posty: 136
Rejestracja: 2011-03-08, 20:23
Lokalizacja: Okolice Warszawy

Post autor: logan » 2011-11-26, 16:33

nic nie klepie, rozrząd wymieniałem bo hałasował i żeby mi nie przetarł obudowy bo już mam powycieraną. ogólnie wszystko gra tyle że kupiłem chyba najtańszy zestaw, jeżdżę na pełnym syntetyku więc rzadki olej, przez 10 godzin wystarczająco dużo ścieknie żeby raz na jakiś czas przy odpaleniu z raza zachrobotał. teraz jak jest zimno nie słychać ale w lato mu się to zdarzało. żeby lepsze ciśnienie już na kręceniu rozrusznikiem i odpaleniu uzyskać na starcie założyłem filtr oleju knecht'a z zaworem zwrotnym i powiem szczerze widzę różnicę.
Patrząc na stan techniczny oraz blacharski większości aut japońskich w naszym kraju powiem tylko jedno: Cholery nie powinny... A JEŻDŻĄ ! !

nol152
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2011-08-16, 18:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: nol152 » 2011-11-26, 19:03

Dieki dzieki ogarne wszystko to sie odezwe

pawel250
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2012-09-18, 18:19
Lokalizacja: Łódź

Łańcuch rozrządu hałasuje, luźny napinacz dolny. N14 GA14DS

Post autor: pawel250 » 2012-09-18, 21:33

Witam, w moim przypadku (GA14DS) można usłyszeć dźwięk podobny do chrobotania. Nie mam porównania z innym silnikiem ale wydaje mi się że taki hałas to chyba norma w przypadku łańcucha rozrządu. Oceńcie sami.

Pierwszy film nagrany od razu po odpaleniu zimnego silnika
rozrząd na zimno
Drugi film nagrany na rozgrzanym silniku.
rozrząd na ciepło
Hałas słychać dużo wyraźniej jednak należy wziaść pod uwagę fakt że stojąc normalnie nad silnikiem ten dzwięk nie jest tak głośny jak filmie, więc może być to trochę mylące. Najlepiej jeśli byłaby możliwość porównania dźwięku innego silnika nagranego z tego samego punktu.

Na 90 % ma przejechane 140 tys. km i raczej przez ten czas rozrząd nie był ruszany. Zdjąłem boczną pokrywę aby sprawdzić napinacze i łańcuch. Wydaje mi się że górny napinacz jest w porządku ponieważ aby go wcisnąć musiałem nacisnąć dość mocno dwoma kciukami. Ślizg napinacza jest zdarty na 1-2 mm, tyle ile wystaje boczny łącznik ogniwa łańcucha. Ślizg górnego łańcucha jest nie tkniety. Łańcuch nie jest chyba mocno zużyty ponieważ z trudem mogę go oderwać od zębatki na 0,5 mm (dolny ma większy luz).
Górny łańcuch

W przypadku dolnego łańcucha jest nieco gorzej. Napinacz mogę wcisnąć lekko palcem wskazującym jakby byla tam sprężyna od długopisu. Pytanie jest czy napinacz ten wykorzystuje jedynie ciśnienie oleju do wytworzenia siły czy powinna tam być mocna sprężyna ?
Łańcuch jak widać na filmie poniżej można oderwać od zębatki na 1 mm.
Dolny łańcuch
Nie wiem w jakim stanie są dolne ślizgi.

Co sądzicie o tym rozrządzie ? Czy pamiętacie jakie luzy mieliście na zębatkach przed i po wymianie ? Czy nowy napinacz dolny ma mocną sprężynę?

P.S. Aktualnie walczę z późno gasnącą kontrolka oleju. Filtr oleju oczywiscie juz wymieniony na Knechta. Ktoś mi zasugerował że to wina napinacza rozrządu więc stąd ta podejrzliwość.

Pozdrawiam
Paweł

Awatar użytkownika
ciapek
fanatyk nissana
Posty: 682
Rejestracja: 2009-12-09, 21:47
Lokalizacja: Kosobudy

Post autor: ciapek » 2012-09-19, 15:51

Daj fotke górnego napinacza to ocenimy

pawel250
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2012-09-18, 18:19
Lokalizacja: Łódź

Post autor: pawel250 » 2012-09-19, 16:33

Górny napinacz

Na powyzszym nagraniu widać położenie napinacza. Niestety film nakręciłem dopiero po wciśnięciu napinacza palcami przez co nie do końca wrócił na swoją pozycję, ale z pewnością regulacja jeszcze się nie skończyła. Może w weekend uda mi sie zrobić lepsze zdjęcie.

Zapomnialem jeszcze dodać że przy odpalaniu zimnego silnika gdy lampka oleju jescze nie zgasnie (2 sekundy) to wyraznie slychac klekoczacy łańcuch nawet w kabinie. Po zgasnieciu kontrolki jest cisza. Dopiero po nagrzaniu silnika i podniesieniu maski objawia sie ten niepokojacy dzwiek chrobotania.

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2012-09-22, 10:16

pawel250, zmień filtr oleju na taki z zaworem zwrotnym (Knecht, Mann) .. Silnik będzie szybciej łapał ciśnienie oliwy .. dla zimnego silnika przy jałowych to są okolice bodaj 3,7 - 4 bary (poprawcie mnie jeśli się mylę - nie mam serwisówki na podorędziu - tyle mi pokazuje na "zegarze" w moim DS-ie) ..
na ciepłym - na jałowych 0,46-048 bara..
Co do samego rozrządu - to jaki przebieg ma auto ? bo nie chce mi się wierzyć że tylko 140tys.. (podejrzewam że to rocznik 91 ew.. początek 92) ..
Wiesz czy był zmieniany . ? może był ale nie cały . .
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

pawel250
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2012-09-18, 18:19
Lokalizacja: Łódź

Post autor: pawel250 » 2012-09-22, 21:02

O filtrze przeczytalem juz wszystkie posty i wiem ze musi byc Knechta. Niestety jego wymiana nic nie pomogla dlatego szukam dalej.

Auto na 90% ma autentyczny przebieg. Kupione od pierwszego wlasciciela. Łańcuch oryginalny z napisami JAPAN wiec sadze ze nie byl ruszany.

Jesli ktokolwiek macał nowy, dolny napinacz to czy moglby mi powiedziec jak mocna ma sprezyne? Czy da rade wcisnac bolec bez trudu wskazujacym palcem ?

Awatar użytkownika
ciapek
fanatyk nissana
Posty: 682
Rejestracja: 2009-12-09, 21:47
Lokalizacja: Kosobudy

Post autor: ciapek » 2012-09-22, 21:58

pawel250 pisze:Czy da rade wcisnac bolec bez trudu wskazujacym palcem ?
oczywiście.
Za to górny jest twardziel :lol: na moje oko to będzie hałasować góra rozrządu,(widać to na filmiku od 35 sek. że stuka o głowice) łańcuch jest taniutki nówka ori, napinacz jakbyś chciał zmienić to jedynie ślizg bo jest wyjmowalny.

pawel250
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2012-09-18, 18:19
Lokalizacja: Łódź

Post autor: pawel250 » 2012-09-24, 08:21

wiec wychodzi na to ze w dolnym napinaczu nie ma zadnej sprezyny i jest napedzany tylko cisnieniem oleju ? Troche to dziwne bo nie widzialem na zdjeciach w jaki sposob doprowadzili do niego olej. Gorny jest przykrecony bokiem do wylotu kanalu oleju wiec zachowuje szczelnosc. Z kolei dolny, wkladany jest z zewnatrz wiec nie ma jak uszczelnic doprowadzenia oleju.

Dzieki za pomoc.

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2012-09-24, 10:00

pawel250, tak .. jak mój mechanior wymieniał mi napinacz dolny .. to pokazał mi jak to wygląda. .i tam jest tłoczek bez sprężyny .. jak nacisnąłem to rzygnął olej .. :)
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

pawel250
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2012-09-18, 18:19
Lokalizacja: Łódź

Post autor: pawel250 » 2012-09-24, 17:30

Dzieki za odpowiedz. W takim razie nie wymieniam zadnego. Pojezdze jeszcze troche i zobacze czy halas nie bedzie sie nasilal. Jak na razie w kabinie go nie slychac.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Sunny / 100NX”