Od dłuższego czasu miałem problem z tylnymi zaciskami, słabo hamowały a ręczny w ogóle nie działał. Mając chwile wolnego czasu postanowiłem to naprawić. Przedstawiam więc opis i zdjęcia które może komuś pomogą.
Tak więc zdejmując już koło ukaże nam się taki widok:
![Obrazek](http://img849.imageshack.us/img849/752/nissan1d.jpg)
Ściągamy linkę od hamulca ręcznego i odkręcamy przewód hamulcowy, następnie odkręcamy dwie śruby zaznaczone w kółka są to tzw. prowadnice zacisku, będzie nam potrzebny do tego klucz 12. Gdy już się z tym uporamy ściągamy zacisk i przystępujemy do dalszego rozkręcania
![Obrazek](http://img692.imageshack.us/img692/5599/nissan2h.jpg)
Wykręcamy tłoczek nr1 na zdjęciu, ja do tego celu przerobiłem klucz do dokręcania tarcz szlifierki kątowej wykręca się go z dużym oporem przynajmniej tak było w moim przypadku. Gdy już wykręcimy tłoczek należy ostrożnie wyjąc zabezpieczenie które znajduje się dookoła gumy w której siedział tłoczek. Następnie odkręcamy nakrętkę z osi ręcznego nr 2 na rysunku. Potrzebny nam będzie do tego klucz 17 i ściągamy cięgno i uszczelniacz: podważamy go dookoła delikatnie cienkim śrubokrętem . Między cięgnem a zaciskiem znajduje się jeszcze sprężyna którą zdjąłem wcześniej i nie widać tego na zdjęciu. Po tej operacji ukaże się nam taki widok:
![Obrazek](http://img5.imageshack.us/img5/3967/nissan3v.jpg)
Wyciągamy zabezpieczenie w środku zacisku, będą nam do tego potrzebne długie szczypce. Po jego wyjęciu wyciągamy takie elementy
![Obrazek](http://img4.imageshack.us/img4/1500/nissan4z.jpg)
Zostanie nam do rozebrania jeszcze sam mechanizm hamulca ręcznego. Może być on zapieczony tak jak było w moim przypadku. Należy użyć do tego celu jakiegoś środka ja użyłem WD-40. Powoli należy rozruszać tą oś po której chodzi tłoczek, należy pamiętać aby nie chwytać za gwint kombinerkami ani innymi narzędziami ponieważ można go uszkodzić. Ja zrobiłem to w ten sposób że wkręciłem tłoczek i delikatnie pobijałem młotkiem aż w końcu udało mi się go wyjąć.
Zapomniałem wcześniej dodać że należy także delikatnie podważyć i wyjąć ten uszczelniacz:
![Obrazek](http://img849.imageshack.us/img849/5120/nissan5.jpg)
Niestety przy dalszej rozbiórce padła mi bateria w aparacie ale postaram się to opisać
![:P](./images/smilies/razz.png)
![Obrazek](http://img585.imageshack.us/img585/4126/nissan6.jpg)
![Obrazek](http://img809.imageshack.us/img809/1876/nissan7i.jpg)
Oraz przetoczona oś ręcznego:
![Obrazek](http://img684.imageshack.us/img684/3831/nissan8.jpg)
Całość składamy w odwrotnej kolejności pamiętając żeby dobrze wszystko nasmarować. Co do zestawu naprawczego wszystkich gumek ja użyłem z firmy autofren:
![Obrazek](http://img215.imageshack.us/img215/8605/nissan9c.jpg)
Po złożeniu i zamontowaniu cieszymy się hamulcami i ręcznym jak w aucie z salonu
![:D](./images/smilies/biggrin.png)
W zestawie są też gumy uszczelniające prowadnice zacisku, pamiętajmy aby je także wymienić i dobrze nasmarować
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
W razie jakichkolwiek pytań i wątpliwości proszę pisać
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)