[N14] Bierze za dużo oleju
Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik
[N14] Bierze za dużo oleju
Witam, tydzien temu auto z dnia na dzien zaczelo chodzic jak diesel mimo ze posiadam benzyne 1,4 Problem rozwiazal sie kiedy dolalem oleju okolo litra i wszystko smigalo elegancko. Minal tydzien i bagnet znow jest czysty auto pracuje tak samo jak przed dolewka. O co chodzi? Prosze o pomoc
Ostatnio zmieniony 2012-07-10, 20:37 przez Ppy, łącznie zmieniany 1 raz.
pierwsza sprawa to sprawdź czy wycieków nie ma (miska olejowa..filtr oleju),zaobserwowałeś niebieski obłok po przegazowaniu za autem - oznaka palonego oleju czyli niedobrze) no i przede wszystkim po zapachu spalin też można dojść że motor pali olej..wstępnie zobacz czy nie wycieka oliwa
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ----> 

Ppy, jaki dym ? jeśli biały to ok .. ale jeśli niebieski to masz winnego.. a jakiego oleju używasz? może syntetyka masz ? zalej półsyntetyk ..
Ostatnio zmieniony 2012-07-10, 20:37 przez scubzik, łącznie zmieniany 1 raz.
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
Duchu, ale co ma rozrząd do palenia oleju ? że niby zawory zaczynają przepuszczać?
[ Dodano: 2012-01-07, 11:34 ]
chyba że olej leci bezpośrednio w wydech . gdzieś czytałem że ktoś tak miał .. z tym że w aucie na "f"..
ktoś nie wymienił prowadnic zaworów wydechowych przy remoncie gniazd i uszczelniaczy .. efekt .. olej walił bezpośrednio w rurę i nie dymiło..
[ Dodano: 2012-01-07, 11:34 ]
chyba że olej leci bezpośrednio w wydech . gdzieś czytałem że ktoś tak miał .. z tym że w aucie na "f"..

Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
-
- aktywny forumowicz
- Posty: 159
- Rejestracja: 2010-12-30, 19:04
- Lokalizacja: Szczecin
Ppy, z pierwszego postu wnioskuję że problemem nie jest dym tylko znaczny spadek oleju. jeśli miska olejowa jest ok, filtr oleju także, a oglądając silnik z każdej strony jest suchy a nie cały w oleju to sprawdzenie kompresji powinno pokazać prawdziwą przyczynę. dla mnie mogą to być zużyte uszczelniacze zaworowe, pierścienie lub uszczelka pod głowicą: kanał olejowy -> cylinder. kiedyś znajomy miał podobny problem, rozebrał silnik i okazało się że miał konkretną rysę na gładzi cylindra. żaden z nas nie ma do tej pory pojęcia jak powstała, są tylko sugestie. aczkolwiek efekt był taki jak u ciebie
Patrząc na stan techniczny oraz blacharski większości aut japońskich w naszym kraju powiem tylko jedno: Cholery nie powinny... A JEŻDŻĄ ! !
dym bialy nie oznacza uszkodzeń - w większości przypadków.. jak jest zimno to 90% aut dymi .. z racji temperatury - zwłaszcza na "zimnym" silniku ..
Dymienie + ubytek płynu to co innego
Dymienie + ubytek płynu to co innego

Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
mój obecnie dymi baaaardzo szczególnie jak zimny tłumik bo po prostu zimy nie ma a ciągłe wilgocie i deszcze etc etc. woda w tłumiku to standard. kiedyś miałem w innym aucie problem z masłem pod korkiem oleju... wszyscy aaa to uszczelka a to coś tam a to coś tam... dostał po zaworach przez prawie 60km potem w korkach i 60km w drugą. masło już nigdy się nie pojawiło 

Patrząc na stan techniczny oraz blacharski większości aut japońskich w naszym kraju powiem tylko jedno: Cholery nie powinny... A JEŻDŻĄ ! !